TUNING MECHANICZNY VR4 |
Autor |
Wiadomość |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 17-10-2011, 11:07
|
|
|
pepi napisał/a: | czy zmienić parametry na te z EVO ? nie . ale bierzesz je pod uwagę przy wyliczeniu parametrów dla vr4
żeby to auto jeździło i miało to ręce i nogi
weź pod uwagę te parametry
MAF Size
MAF Clipping Coefficient
MAF Load Scale
MAF Compensation
Air Density Correction
Airflow MAF Hz offset
przydał by sie tez hex z tego evo z którego brane byly graty
ps. Latency vs Batery z jakiego auta takie dane?? to jakis przedlift??? |
Analizując dokładnie parametry przepływomierzy wyszło mi że przepływka z VR4 jest większa od tej z EVO ( jeśli wielkością jest MAF SIZE)
Tak więc zostanę przy przepływce z VR4 a tym samym parametry MAF nie będą musiały być korygowane.
Rafał czy w swoich mapach masz gdzieś mape z adresem 10303??? Najprawdopodobniej jest to INJECTOR start TIME ????
Na rosyjskiej stronie wyczytałem, że przy zmianie wtrysków na EVO trzeba ten parametr zredukować z 1,28ms na 0,5-0,8msw przeciwnym wypadku zalewa na wolnych obrotach.
Co do Hex'ów z EVO to mam wszystkie od 5 - 10..
Latency vs batery są z ROM'u Kennata (zapewne znasz) v 1.03 z LC, NLTS, CEL Knock,
Jest możliwym że ROM przedlifta.
Na razie próbuję ogarnąć jak zrobić przełączanie między mapami (mapa paliwa, mapa methanol) tak aby na metanolu na desce rozdzielczej zapalała się jakaś kontrolka co by map nie mylić.
Ponadto za kilka dni będe miał to:
http://www.evoscan.com/ev...azda-reflashing
Oprogramowanie które pozwala bawić się wszystkimi kompami występującymi w VR4
MH7201F (128k) - 1997 Space Wagon 2.4 GDI; Galant 4G93 GDI; Mirage Dingo 1.5 4G15 GDI;
MH7202F (128k) - The same model as the 7203 Mitsubishi, Mazda 626, 1998.
MH7203FA (128k) - Mitsubishi Carisma, Pajero, Eclips, Galant 2000, 2004; Montero Pajero 3.2 DID 4m41 2002; |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 18-10-2011, 23:23
|
|
|
kochajj napisał/a: | Rafał czy w swoich mapach masz gdzieś mape z adresem 10303??? Najprawdopodobniej jest to INJECTOR start TIME ???? |
nie wiem jak się cytuje kawałek textu - załatwione
zle to trochę odczytujesz nie ma 303
jest 302 i 304
302 opoznienie pętli
304 limit RPM dla opóźnienia
tu masz:
seg002:0002AD17 1D F0 B0 80 mov:g.w @Engine_RPM:16, r0
seg002:0002AD1B 1D 03 04 70 cmp:g.w @Max_Engine_RPM_for_Inj_Delay:16, r0
seg002:0002AD1F 22 0C bhi loc_2AD2D:8
seg002:0002AD21 1D 03 02 85 mov:g.w @Crank_Inj_Loop_Delay:16, r5
seg002:0002AD25 58 00 05 mov:i.w #5:16, r0
seg002:0002AD28
seg002:0002AD28 loc_2AD28:
seg002:0002AD28 AD 1A shll.w r5
seg002:0002AD2A 07 B8 FB scb/eq r0, loc_2AD28:8
seg002:0002AD2D
seg002:0002AD2D loc_2AD2D:
seg002:0002AD2D BF 95 mov:g.w r5, @-sp
kontrolowana pętla 2AD28 zadziała tylko przy nieprzekroczeniu 188 obrótow silnika na minute |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 21-10-2011, 20:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-10-2011, 23:36
|
|
|
kochajj napisał/a: |
Rafał czy w swoich mapach masz gdzieś mape z adresem 10303??? Najprawdopodobniej jest to INJECTOR start TIME ????
Na rosyjskiej stronie wyczytałem, że przy zmianie wtrysków na EVO trzeba ten parametr zredukować z 1,28ms na 0,5-0,8msw przeciwnym wypadku zalewa na wolnych obrotach.
|
Nie wiem, czy adres prawidłowy, ale ten parametr musisz zmienić. Inaczej bedziesz miał to co TwinTurbo i Hotwire, czyli przelewanie na wolnych (afr 10.0) i wolne falujace 650 - 800. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 19-10-2011, 00:28
|
|
|
sfinks_uk nie nie tak
jak mogą zalewać na niskich skoro na przedstawionych zdjeciach widac ze pod adresem 0304h jest 188 obrotów a kod ewidentnie mija petlę opozniajacą powyżej tej wartosci obrotów???
tu nie ma co dyskutowac skok jest ewidentny z adresu 2AD1Fh do adresu 2AD2Dh (zaznaczone kolorem zółtym) z całkowitym pominięciem kontrolowanej petli opóźnienia @2AD28h
 |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 21-10-2011, 20:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-10-2011, 08:00
|
|
|
Rafał, pisałem wyraźnie, że po założeniu dużych wtryskiwaczy HKS'a 650cc są problemy na wolnych obrotach i cruise jeżeli nie zmodyfikujesz tego o czym pisał Tomek.
Mi nie chodziło o mapy Kennetha, tylko adoptowanie dużych wtrysków. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 19-10-2011, 10:10
|
|
|
nie mieszajmy - nie na temat jakie mapy??? Jaki kenet??? jakie wolne obroty??? to co tu podałem to przecież cześć kodu maszynowego ECU VR4, dokładnie ta cześć która pokazuje po co ten parametr jest i co dokładnie on robi i przy jakich obrotach jest zupełnie pomijany. mozna tam wpisac np numer z autobusu 515 lub z tramwaju np 2 i nic sie nie zmieni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 19-10-2011, 19:42
|
|
|
nie do końca.
Wg ROMu Keneta adresy są troszeczkę inne w niektórych miejscach.
Adres 10303 na 100% działa i u mnie mapa tego adresu wskazuje 1,28ms co zgadza się z opisami ruskich |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-10-2011, 21:51
|
|
|
pepi napisał/a: | nie mieszajmy - nie na temat jakie mapy??? Jaki kenet??? jakie wolne obroty??? to co tu podałem to przecież cześć kodu maszynowego ECU VR4, dokładnie ta cześć która pokazuje po co ten parametr jest i co dokładnie on robi i przy jakich obrotach jest zupełnie pomijany. mozna tam wpisac np numer z autobusu 515 lub z tramwaju np 2 i nic sie nie zmieni. |
Kenneth - taki koleś co zmodyfikował rom z vr4, a o dodatkowe zmiany w nim się Tomek pytał.
Adres 10303 ISTNIEJE Rafał, czy chcesz czy nie.
Nazwa to Injector Time, a odpowiada za tzw. dead timing. Kwestia tego, czy w KS-Romie 1.03 Ken zapomniał go dodać, czy może stockowe vr4 w ogóle nie posiadają tego adresu i trzeba go nadpisać.
Brak tego adresu z wartościami jakie podał TTomek dla Evo, powoduje objawy jakie wyżej opisałem przy stosowaniu dużych wtryskiwaczy. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 20-10-2011, 15:34
|
|
|
Mapę z tym adresem już dodałem do kenetha ROMU. Testy w weekend... |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 20-10-2011, 18:02
|
|
|
Wg mnie pomysł i wykonanie super... sporo pracy
ale Rafał, to nie jest Launch Control... Launch Control - podtrzymanie turbo jak sama nazwa wskazuje pozwala zbudować doładowanie turbo na postoju, a to jest tylko odcinka obrotów, więc z LC nie ma nic wspólnego, chociaż zdecydowanie bezpieczniejsze dla silnika
Prawdziwe LC polega nie tylko na ustaleniu obrotów na danym poziomie, ale na jednoczesnym zalaniu silnika i cofnięciu bardzo mocno zapłonu, tak aby detonacja w kolektorze napędziła turbo - nie polecam do dupowozów . To nazwał bym procedurą startu.
A tutaj prawdziwe LC VR4 :
http://www.youtube.com/watch?v=U2oyNQ-FIvo
http://www.youtube.com/wa...feature=related
w drugim filmiku widać NLTS przy zmianie biegów ( dodatkowa opcja w manualach) |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 20-10-2011, 20:30
|
|
|
Zgadza się można tak zrobić tylko takie rozwiązanie morduje samochód,
ale wybrałem inne rozwiązanie
U mnie zostało to zmienione i tak jeżdżę na co dzień
Limit ustawiam w ecu + km przy jakich ma się przenosić moc
Tu jest screen
Oszczędzam w ten sposób napędy
Można ustawić 5000 + 0 km ale ile wtedy takie auto wytrzyma
Dodatkowo możemy ustalic doładowanie na jaki chcemy poziom dla launcha z danej mapy w trybie przypisanego pod mapę
Moim zdaniem lepiej zrobić ostra mapę niż mordować auto na starcie
Przy większej mocy na ¼ szubko nadrobisz „nie idealny start”
W koncu to tylko rodzinne kombi a nie wrc
ps. zrób film z tych testów |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 21-10-2011, 20:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 20-10-2011, 21:57
|
|
|
wasz ROM zmieścił się w 128kb? rozumiem że trzy mapy?
KNOCK wyświetlasz na desce czy jakoś inaczej?
W manualu najważniejsze co by dobrze napiąć napędy, |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 20-10-2011, 22:31
|
|
|
kochajj napisał/a: | wasz ROM zmieścił się w 128kb? rozumiem że trzy mapy?
KNOCK wyświetlasz na desce czy jakoś inaczej?
W manualu najważniejsze co by dobrze napiąć napędy, |
tak ma dokładnie 128, są 3 mapy
knock ma wyciągnięty sygnał i można np podpiąć do niego diodę |
_________________
 |
|
|
|
 |
|