Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
TUNING MECHANICZNY VR4
Autor Wiadomość
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 17-10-2011, 11:07   

pepi napisał/a:
czy zmienić parametry na te z EVO ? nie . ale bierzesz je pod uwagę przy wyliczeniu parametrów dla vr4

żeby to auto jeździło i miało to ręce i nogi

weź pod uwagę te parametry


MAF Size
MAF Clipping Coefficient
MAF Load Scale
MAF Compensation
Air Density Correction
Airflow MAF Hz offset

przydał by sie tez hex z tego evo z którego brane byly graty


ps. Latency vs Batery z jakiego auta takie dane?? to jakis przedlift???


Analizując dokładnie parametry przepływomierzy wyszło mi że przepływka z VR4 jest większa od tej z EVO ( jeśli wielkością jest MAF SIZE)
Tak więc zostanę przy przepływce z VR4 a tym samym parametry MAF nie będą musiały być korygowane.

Rafał czy w swoich mapach masz gdzieś mape z adresem 10303??? Najprawdopodobniej jest to INJECTOR start TIME ????
Na rosyjskiej stronie wyczytałem, że przy zmianie wtrysków na EVO trzeba ten parametr zredukować z 1,28ms na 0,5-0,8msw przeciwnym wypadku zalewa na wolnych obrotach.


Co do Hex'ów z EVO to mam wszystkie od 5 - 10..

Latency vs batery są z ROM'u Kennata (zapewne znasz) v 1.03 z LC, NLTS, CEL Knock,
Jest możliwym że ROM przedlifta.
Na razie próbuję ogarnąć jak zrobić przełączanie między mapami (mapa paliwa, mapa methanol) tak aby na metanolu na desce rozdzielczej zapalała się jakaś kontrolka co by map nie mylić.
Ponadto za kilka dni będe miał to:
http://www.evoscan.com/ev...azda-reflashing

Oprogramowanie które pozwala bawić się wszystkimi kompami występującymi w VR4
MH7201F (128k) - 1997 Space Wagon 2.4 GDI; Galant 4G93 GDI; Mirage Dingo 1.5 4G15 GDI;
MH7202F (128k) - The same model as the 7203 Mitsubishi, Mazda 626, 1998.
MH7203FA (128k) - Mitsubishi Carisma, Pajero, Eclips, Galant 2000, 2004; Montero Pajero 3.2 DID 4m41 2002;
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 18-10-2011, 23:23   

kochajj napisał/a:
Rafał czy w swoich mapach masz gdzieś mape z adresem 10303??? Najprawdopodobniej jest to INJECTOR start TIME ????


nie wiem jak się cytuje kawałek textu - załatwione 8)

zle to trochę odczytujesz nie ma 303

jest 302 i 304



302 opoznienie pętli
304 limit RPM dla opóźnienia

tu masz:


seg002:0002AD17 1D F0 B0 80 mov:g.w @Engine_RPM:16, r0
seg002:0002AD1B 1D 03 04 70 cmp:g.w @Max_Engine_RPM_for_Inj_Delay:16, r0
seg002:0002AD1F 22 0C bhi loc_2AD2D:8
seg002:0002AD21 1D 03 02 85 mov:g.w @Crank_Inj_Loop_Delay:16, r5
seg002:0002AD25 58 00 05 mov:i.w #5:16, r0
seg002:0002AD28
seg002:0002AD28 loc_2AD28:
seg002:0002AD28 AD 1A shll.w r5
seg002:0002AD2A 07 B8 FB scb/eq r0, loc_2AD28:8
seg002:0002AD2D
seg002:0002AD2D loc_2AD2D:
seg002:0002AD2D BF 95 mov:g.w r5, @-sp

kontrolowana pętla 2AD28 zadziała tylko przy nieprzekroczeniu 188 obrótow silnika na minute
_________________

Ostatnio zmieniony przez roch_27 21-10-2011, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-10-2011, 23:36   

kochajj napisał/a:


Rafał czy w swoich mapach masz gdzieś mape z adresem 10303??? Najprawdopodobniej jest to INJECTOR start TIME ????
Na rosyjskiej stronie wyczytałem, że przy zmianie wtrysków na EVO trzeba ten parametr zredukować z 1,28ms na 0,5-0,8msw przeciwnym wypadku zalewa na wolnych obrotach.

Nie wiem, czy adres prawidłowy, ale ten parametr musisz zmienić. Inaczej bedziesz miał to co TwinTurbo i Hotwire, czyli przelewanie na wolnych (afr 10.0) i wolne falujace 650 - 800.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 19-10-2011, 00:28   

sfinks_uk nie nie tak


jak mogą zalewać na niskich skoro na przedstawionych zdjeciach widac ze pod adresem 0304h jest 188 obrotów a kod ewidentnie mija petlę opozniajacą powyżej tej wartosci obrotów???
tu nie ma co dyskutowac skok jest ewidentny z adresu 2AD1Fh do adresu 2AD2Dh (zaznaczone kolorem zółtym) z całkowitym pominięciem kontrolowanej petli opóźnienia @2AD28h



_________________

Ostatnio zmieniony przez roch_27 21-10-2011, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-10-2011, 08:00   

Rafał, pisałem wyraźnie, że po założeniu dużych wtryskiwaczy HKS'a 650cc są problemy na wolnych obrotach i cruise jeżeli nie zmodyfikujesz tego o czym pisał Tomek.
Mi nie chodziło o mapy Kennetha, tylko adoptowanie dużych wtrysków.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 19-10-2011, 10:10   

nie mieszajmy - nie na temat jakie mapy??? Jaki kenet??? jakie wolne obroty??? to co tu podałem to przecież cześć kodu maszynowego ECU VR4, dokładnie ta cześć która pokazuje po co ten parametr jest i co dokładnie on robi i przy jakich obrotach jest zupełnie pomijany. mozna tam wpisac np numer z autobusu 515 lub z tramwaju np 2 i nic sie nie zmieni.
_________________

 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 19-10-2011, 19:42   

nie do końca.
Wg ROMu Keneta adresy są troszeczkę inne w niektórych miejscach.
Adres 10303 na 100% działa i u mnie mapa tego adresu wskazuje 1,28ms :) co zgadza się z opisami ruskich :)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 19-10-2011, 21:51   

pepi napisał/a:
nie mieszajmy - nie na temat jakie mapy??? Jaki kenet??? jakie wolne obroty??? to co tu podałem to przecież cześć kodu maszynowego ECU VR4, dokładnie ta cześć która pokazuje po co ten parametr jest i co dokładnie on robi i przy jakich obrotach jest zupełnie pomijany. mozna tam wpisac np numer z autobusu 515 lub z tramwaju np 2 i nic sie nie zmieni.

Kenneth - taki koleś co zmodyfikował rom z vr4, a o dodatkowe zmiany w nim się Tomek pytał.

Adres 10303 ISTNIEJE Rafał, czy chcesz czy nie. :badgrin:
Nazwa to Injector Time, a odpowiada za tzw. dead timing. Kwestia tego, czy w KS-Romie 1.03 Ken zapomniał go dodać, czy może stockowe vr4 w ogóle nie posiadają tego adresu i trzeba go nadpisać.
Brak tego adresu z wartościami jakie podał TTomek dla Evo, powoduje objawy jakie wyżej opisałem przy stosowaniu dużych wtryskiwaczy.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 19-10-2011, 23:05   

wrzuć mi tego roma na maila lolosy@poczta.onet.pl zerknę
_________________

 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 20-10-2011, 15:34   

Mapę z tym adresem już dodałem do kenetha ROMU. Testy w weekend...
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 20-10-2011, 17:15   

zrobiłem filmiki z modowalnego ecu


http://www.youtube.com/watch?v=WOUU47VtnbA
http://www.youtube.com/wa...8&feature=feedu
_________________

Ostatnio zmieniony przez pepi 21-10-2011, 21:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 20-10-2011, 18:02   

Wg mnie pomysł i wykonanie super... sporo pracy
ale Rafał, to nie jest Launch Control... Launch Control - podtrzymanie turbo jak sama nazwa wskazuje pozwala zbudować doładowanie turbo na postoju, a to jest tylko odcinka obrotów, więc z LC nie ma nic wspólnego, chociaż zdecydowanie bezpieczniejsze dla silnika
Prawdziwe LC polega nie tylko na ustaleniu obrotów na danym poziomie, ale na jednoczesnym zalaniu silnika i cofnięciu bardzo mocno zapłonu, tak aby detonacja w kolektorze napędziła turbo - nie polecam do dupowozów :) . To nazwał bym procedurą startu.
A tutaj prawdziwe LC VR4 :
http://www.youtube.com/watch?v=U2oyNQ-FIvo
http://www.youtube.com/wa...feature=related
w drugim filmiku widać NLTS przy zmianie biegów ( dodatkowa opcja w manualach)
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 20-10-2011, 20:30   

Zgadza się można tak zrobić tylko takie rozwiązanie morduje samochód,
ale wybrałem inne rozwiązanie
U mnie zostało to zmienione i tak jeżdżę na co dzień
Limit ustawiam w ecu + km przy jakich ma się przenosić moc
Tu jest screen


Oszczędzam w ten sposób napędy
Można ustawić 5000 + 0 km ale ile wtedy takie auto wytrzyma
Dodatkowo możemy ustalic doładowanie na jaki chcemy poziom dla launcha z danej mapy w trybie przypisanego pod mapę
Moim zdaniem lepiej zrobić ostra mapę niż mordować auto na starcie
Przy większej mocy na ¼ szubko nadrobisz „nie idealny start”
W koncu to tylko rodzinne kombi a nie wrc


ps. zrób film z tych testów
_________________

Ostatnio zmieniony przez roch_27 21-10-2011, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 20-10-2011, 21:57   

wasz ROM zmieścił się w 128kb? rozumiem że trzy mapy?
KNOCK wyświetlasz na desce czy jakoś inaczej?
W manualu najważniejsze co by dobrze napiąć napędy,
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 20-10-2011, 22:31   

kochajj napisał/a:
wasz ROM zmieścił się w 128kb? rozumiem że trzy mapy?
KNOCK wyświetlasz na desce czy jakoś inaczej?
W manualu najważniejsze co by dobrze napiąć napędy,



tak ma dokładnie 128, są 3 mapy
knock ma wyciągnięty sygnał i można np podpiąć do niego diodę
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.