Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
Sigma - Kontrolka i inne pytania :)
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24280
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-09-2006, 14:48   

Sens jest taki, ze jazda w miescie na 4 biegu, przy niskich obrotach, zwyczajnie mocniej zuzywa elementy skrzyni automatycznej. Dlatego 4 bieg zalaczasz tylko jak jezdzisz powyzej 70-80 km/h - czyli glownie poza miastem (mozesz w trakcie jazdy przelaczac).
 
 
Czarcik
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2006, 15:00   

a tak spytam, czyli to jest bieg do jazdy szybszej i ekonomiczne :twisted: j... wszystkim sigma w automacie wciąga średnio 14-16 litrow gazu?

[ Dodano: 08-09-2006, 00:25 ]
AAAAAAAAAAAA!
przełączyłem na overdrive przy 100 na godzinę, skrzynia zrobiła redukcję i w kilka sekund zrobiło się 140!!!

Nie wiedziałęm że sigma tak potrfi...
teraz mam respekt do 3,0 v6
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

[ Dodano: 08-09-2006, 17:09 ]
znaczy się na odwrót. wychodzi na to ze dotychczas jezdzilem na wlaczonym czyli to była redukcja na trójkę...
Ale i tak o/d praży... :twisted:
 
 
Tomek210 
Forumowicz

Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 109
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-09-2006, 02:45   

Kolejne pytanie - Jak przełączniki w kierownicy są połączone z resztą samochodu? Jakiś ślizgacz czy taśma? Jeśli taśma - ile może kosztować? Klakson działa tylko przy skręconej kierownicy w określonym położeniu :(

Czy po włączeniu tempomatu przyciskiem z lewej strony powinna zapalić się kontrolka CRUISE na desce? Czy może dopiero po użyciu dźwigienki tempomatu? Gdy włączam przycisk cruise, podświetla się on i nic więcej się nie dzieje mimo machania dźwignią na wszystkie strony.. Może to ta sama przyczyna co w klaksonnie..
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 14-09-2006, 12:15   

no to wiem, ale dzieki za info o OD. czyli sigma ma 4 biegi a bez tego nadbiegu tylko 3? bo nie wiem czy dobrze zrozumiałęm naturę i sens tego przełącznika...


nigdy nie byłem dobry w teorii automatycznej skrzyni biegów i na automacie jeżdżę dopiero rok
(???) no, ale kurde, człowiek całe życie się uczy... ja myślałem, że sigma ma 4 biegi, po wciśnięciu przycisku overdrive po prostu redukuje z czwórki na trójkę, czyli jak jechałeś np ok 3tys rpm na czwórce, to po redukcji jedziesz powyżej 4 tys. rpm na trójce (???)
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Czarcik
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2006, 18:21   

no ale wciskam overdrive off. czyli wyłączam 4 bieg. Taka zapala się kontrolka.
A zresztą to beż znaczenia. teraz po prostu wiem jak pokazać panu z seicento lub astry, ze tylko myslał że może mnie ścignąć albo nawet ze ma więcej pary niż 3.0 v6...
<rotfl>

czyli ustalamy ze mam teraz wieksze zmartwienie

otóż jak pisałem na innym temacie dostalem do mojej automatyki filtr oleju bez uszczelki, a w serwisie MM w Łodzi na wedmanowej stwierdzili że to kosztuje mnie ponad 90 pln, no chyba ze sie silikonem zalepi.

No i tu potrzebny mi ktoś sprytny. :?: czy można skrzynie biegów uszczelnic silikonem bezkarnie? :?:
:twisted:
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 16-09-2006, 14:14   

masz na myśli uszczelnienie misy skrzyni biegów czu filtra. w przypadku misy (bo rozprułem rok temu i robiłem) silkion (czerwony do wyższych temperatur zdał egzamin, ale obie powierzchnie trzeba było dokładnie odtłuścić nitrem (nie podtlenkiem azotu, tylko takim rozcieńczalnikiem do lakierów). przypuszczam, że w przypadku uszczelnienia filtra ta metoda również zda egzamin... ale dlaczego sprzedali filterek bez uszczelki? nie da się tego jkakoś zareklamować? u mnie to było w komplecie
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2006, 14:26   

kordiank2, tylko weź później doczyść ten silnikon jak będziesz chciał znów filtr zmienić ;-)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Czarcik
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2006, 15:39   

rozmawiałem ze sprzedawcą, powiedział że może te uszczelke też dla mnie załatwić za niewielką (w porównaniu z oryginałem) opłatą i że od tej pory zacznie wysylac filtr z uszczelką w komplecie bo sie ludzie burzą - "stary, gdzie moja uszczelka?"

dam rade. zadzwoni jak skoluje uszczelkie. :twisted:
 
 
Tomek210 
Forumowicz

Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 109
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-09-2006, 22:23   

Czy Sigma ma filtr przeciwpyłkowy w klimie/wentylacji?
_________________
Sigma 24V'96r
 
 
Czarcik
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2006, 19:37   

facet jest bezbłędny - przysłał obiecaną uszczelkę, nawet nic nie chciał za nią. można działać! :twisted:
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2006, 22:13   

Witam,

Widzę, że faktycznie temat Sigm zaczyna żyć również na tym forum :) Bez problemu można uszczelniać miskę w automacie silikonem wysokotemperaturowym. Oczywiście po odpowiednim oczyszczeniu powierzchni. Co więcej, odrobina silikonu nie zaszkodzi nawet w przypadku posiadania oryginalnej uszczelki. Przy następnej wymianie silikon czyści się bezproblemowo, można sobie pomóc specjalnymi preparatami do usuwania silikonu.
Tak przy okazji muszę przyznać, iz dawno juz nie słyszałem o filtrze do skrzyni, sprzedawanym bez uszczelki (powinna być w zestawie). Kto ten Twój filtr wyprodukował, miejmy nadzieję że nie chińczycy... ;) A może po prostu przedsiębiorczy sprzedawcy doszli do wniosku (skądinąd błędnego), iż da się to sprzedawać osobno. :)

Pozdrawiam.

ps: overdrive blokuje nadbieg (zwany czasami czwartym biegiem). W założeniu służyć to miało szybkiej redukcji biegu przy wyższych prędkościach, np. przy wyprzedzaniu. Oczywiście można skorzystać z kick down -u, ale ten jak wiadomo oznacza skok do mocy maksymalnej bez opcji pośrednich. Nie zawsze potrzebna jest taka moc, nie wspomnę już o ginącej w tym momencie ekonomi ;) Krótko mówiąć OD on = nadbieg OFF.
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 13:42   

no to jeszcze jedno pytanko o kontrolki - a jak wogóle się nie zapala Check? Po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki ale nie check... zauważyłem to dwa dni temu - wymieniałem linkę prędkościomierza i wynieniałem od razu jedną żaróweczka i zacząłem się zastanawiać czy check powinien się zapalać przy przekręceniu kluczyka czy nie... Żarówki sprawne, stykli na elastycznej taśmie czyściutkie, samochód pali, w czwartek zczytywałem błedy więc coś ma w pamięci... Co to może być... coś się ostatnio pozmieniało, że się nie zapala? Może jakieś pomysły?
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 18:06   

po przekręceniu stacyjki ''check'' powinien zapalać się od razu
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10-08-2009, 20:07   

może kabelek do check poszedł , albo złączka po drodze ? :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10-08-2009, 20:57   

Albo ktoś specjalnie go ciachnął, często po gaziarzach są takie problemy szczególnie przy instalacjach 2 generacji.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.