Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:31 |
OLEJE, FILTRY |
Autor |
Wiadomość |
setko [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2006, 16:45
|
|
|
No ja dostalem komplet za 60 zika |
|
|
|
 |
Czarcik [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2006, 18:24
|
|
|
setko napisał/a: | No ja dostalem komplet za 60 zika |
czyli brałeś tam gdzie ja na allegro, i zostałem oskubany?
W serwisie MM w Łodzi powiedzieli mi że ta uszczzelka nie występuje w zamienniu i koszci 93 pln... |
|
|
|
 |
setko [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2006, 12:33
|
|
|
Tak tam tylko slyszalem ze nie do wszystkich modeli sa uszczelki w komplecie do mojego
akurat byla. W MM nie pytaj o uszczelke tylko na rynku poszukaj bo tam ten
glupi filtr kosztuje ponad 3 paczki
pozdro. |
|
|
|
 |
Czarcik [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2006, 15:41
|
|
|
ano dopytałem sie o uszczelke, no nie dają jej w komplecie niby, a ja też mam sigme, tylko 12v.
ale powiedzial ze za nieduze pieniadze mi wysle i zacznie sprzedawac je w kompletach w odpowiedzi na zapotrzebowanie ze strony klientów. |
|
|
|
 |
mitsu-fan [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2006, 19:03
|
|
|
mam pytanko - posiadam niemiecką instrukcję obsługi do sigmy automat, w której podaje się informację, że do automatu lac olej dia-queen atf-sp, a do wspomagania dexron lub dexron II. I teraz pytanie - czy te dwa wskazane oleje /specyfikacje/ są tożsame, czy też queen atf jest zupełnie czymś innym od dexron-a? Bo w tym momencie mam zagwozdkę, co wlać w automat /1995r/ |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2006, 20:47
|
|
|
Witam,
Pierwsza zasadnicza sprawa, do silnika nalezy lać oleje tej samej klasy na jakich jeżdził do tej pory. Ewentualna dopuszczalna zmiana to przejscie z oleju mineralnego na gęsty półsyntetyk (najczęściej te niższych klas - API SE, SF). Przejście z minerału na pełen syntetyk to zabójstwo dla silnika tj. kompletne rozszczelnienie = remoncik. Nie zmieniał bym też raczej półsyntetyka na syntetyk, przy tak starym technologicznie silniku nic to nie zmieni a ryzyko rozszczelnienia jest również duże.
Jesli chodzi automat to najlepiej jest lać oleje klasy Dexron II, gdyz takie przewidziane są w dokumentacji technicznej. A i tak obecnie produkowane oleje tej klasy dalece przewyższaja parametrami te dla których projektowane były Wasze skrzynie. Oczywiście można lać też Dexrona III ale moim zdaniem to zbytek luksusu. Ponadto nie jestem do końca przekonany czy właściwości kinetyczne obu tych olei są takie same, a kinetyka cieczy to podstawa działania automatu....
pozdrawiam.
ps: Qeen ATF to dokładnie olej klasy Dexron II D, w tej chwili już się takich nie robi - oleje w sprzedaży to Dexron -y II E. |
|
|
|
 |
mitsu-fan [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2006, 22:24
|
|
|
dzięki seerdeczne za info |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-10-2006, 09:26
|
|
|
Mitsu-fan - ZTCW, to jest jak z kwadratem i prostokątem - czyli: ten ATF Dia Queen jest olejem typu Dexron, ale nie każdy Dexron to ATF Dia-Queen. Inaczej - stosując przypadkowo kupiony olej Dexron II czy III możesz doprowadzić skrzynkę do kiepskiej kondycji.
Chyba najlepiej to ujął Bartek podczas zmiany oleju w swoim automacie - zastosowanie innego oleju niż zaleca producent może być wręcz niebezpieczne dla skrzyni. Wobec czego poleca on tylko 2 wyjścia: albo ten ATF, albo Castrol Trnasmax coś-tam. Niestety to coś-tam musisz sobie znaleźć na stronach forum - w FAQ zrobionym przez Bartka odnośnie wymiany oleju w skrzynce. |
|
|
|
 |
pc [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2006, 17:34
|
|
|
A jaki jest +- przebieg po jakim winno się wymienić olej w skrzyni i filterek?
Albo inaczej - co ile kilometrów zmienia się olej a po ilu filtr? |
|
|
|
 |
RIPek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2006, 21:42
|
|
|
HMM
Widzisz setko jakoś do tej pory nie moge sie doprosić u tego gościa na ALLEGRO uszczelki i filterka.
Czy to tylko ja mam takiego peha |
|
|
|
 |
mitsu-fan [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2006, 23:29
|
|
|
wg mojej niemieckiej instrukcji - wymiana oleju i filterka w sigmie skrzynia automatic co 45 tysięcy km. |
|
|
|
 |
pc [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2006, 07:13
|
|
|
filterek ponoć zmienia sie co 2 wymiany |
|
|
|
 |
grzess81 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2006, 15:39
|
|
|
pc napisał/a: | filterek ponoć zmienia sie co 2 wymiany |
to tak samo jak z filtrem oleju w silniku zmieniasz olej to zmieniasz filtrek. jaki sens jest zmienic olej a nie zmienic filtra jak jest w nim stary olej ktory nie zleci przy wymianie oleju i zostanie w filtrze wraz z opiłkami z tarcz ciernych w skrzyni. |
|
|
|
 |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
Wysłany: 08-11-2009, 14:06
|
|
|
Panowie odświeżę trochę temat, ale jestem w małej kropce. Skrzynię zalaną mam Mobilem ATF 320. W tej chwili sprawdzam poziom oleju i niestety na rozgrzanym poziom jest taki jak na COLD, wypadało by zatem trochę dolac - i tu mam problem bo zaraz ruszam w trasę, a nigdzie nie mogę dostac ATF 320 (przy niedzieli tylko stacje benzynowe wchodzą w gre). Czy można zrobic dolewke ATF 220 ? Jesli tak to ile dolac ? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-03-2010, 15:48
|
|
|
z tego co wiem nie powinno się mieszać olejów różnych klas w skrzynce , bo właściwości biorą w łeb. Lepiej jechać na mniejszym wskazaniu - i wymienić po przyjeździe. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|