Jaki napęd ma mitsubishi lancer evo 8 |
Autor |
Wiadomość |
Paweł_BB
Mitsumaniak 01657/KMM

Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 709 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-11-2009, 19:05
|
|
|
krzychu napisał/a: | wtedy przód mówi się kręcić 2 razy szybciej albo silnik 2 razy wolniej jeśli ręcznym zatrzymamy tylne koła. |
Dokładnie tak, dlatego na śniegu można ew. olać wysprzęglenie bo przedni koła mogą się poślizgnąć ale na asfalcie lepiej wcisnąć sprzęgło.
Co do rozpięcia mechaniki przy pociągnięciu rękawa to w moim odczuciu nie jest to możliwe ale oczywiście mogę się mylić.
krzychu napisał/a: | A jak się jest na asfalcie ACD przestawia się na SNOW to urywa dyfry? Bo tak by wypadało to rozumieć. |
Nie, to nie ma znaczenia, elektronika i mechanika "wiedzą co robić" i różnica jest tylko w prowadzeniu auta - SNOW jest w miarę neutralny, GRAVEL lekko nadsterowny a TARMAC jest mocno nadsterowny --> auto pięknie prowadzi się na suchym asfalcie ale już np. zawrócenie o 180 stopni (takie mocno ciasne np. wokół wysepki z trawą) na mokrym asfalcie to prawie pewny bączek - no chyba że jest miejsce pójść szerokim slajdem.
Kibloo napisał/a: | a aktywny dyfer dopina automatycznie przód |
Nie wiem jak to rozumieć, napęd mechaniczny jest stały i zawsze kręcą się wszystkie koła - widać to np. na podnośniku, na hamowni bądź na śniegu, kwestia tylko spięcia mechanizmu różnicowego kiedy poszczególne koła dostają poślizgu. Różnica pomiędzy Evo a np. VW 4Motion którym kiedyś jechałem jest taka, że Passat 4Motion podczas ostrego podjazdu po śniegu i lodzie myszkował po całej drodze szukając przyczepności - dziwne uczucie jak hydraulika szaleje a autem rzuca po całej drodze podczas gdy Evo idzie pełnym gazem jak czołg
Kibloo napisał/a: | taki układ powoduje, że samochód może w sprzyjających warunkach być nadsterowny. |
Evo jest praktycznie zawsze nadsterowne co mocno różni go od podsterownego Subaru, które strasznie płuży na zakręcie po dodaniu gazem podczas gdy Evo pięknie idzie jak po sznurku zacieśniając zakręt. Jednak daleko mu do mocnego tylno-napędowego auta które od razu leci slajdem (driftuje). Również podczas redukcji biegu np. w zakręcie Evo nie ma tendencji do uślizgu tylnymi kołami.
Podsumowując moim zdaniem Evo nie ma nic wspólnego z tylnonapędowym autem, w każdej sytuacji czuć że to jest auto AWD.
Kibloo napisał/a: | Jakbyś miał sztywno po 50:50 to na ostrym zakręcie na asfalcie ukręciłbyś przednie półosie, |
Zgadza się, ale jest to cywilne auto z mechanizmem różnicowym więc musi normalnie jeździć, np. rajdóweczki mają tak spięte dyfry że na suchym asfalcie auto non-stop leci bokiem. Jeden kolega kupił Evo IX RS z mocno spiętymi dyframi RalliArta - w efekcie na łuku na autostradzie przy 160 km/h auto zaczynało jechać w uślizgu kolega szybko zmienił dyfry żeby się nie zabić |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-11-2009, 23:17
|
|
|
Ja też mam aktywny centralny dyfer w mojej maździe - na KJS pilot może włączać blokadę centralnej różnicówki pstryczkiem elektryczkiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
SoNnY
Nowy Forumowicz
Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: tamtad
|
Wysłany: 05-11-2009, 19:04
|
|
|
Czyli evo mozna isc bokiem na zakretach ?
[ Dodano: 07-11-2009, 15:34 ]
o co kaman w tą : szperą? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-11-2009, 20:46
|
|
|
SoNnY napisał/a: | Czyli evo mozna isc bokiem na zakretach ? |
No pewnie..... |
_________________
 |
|
|
|
 |
SoNnY
Nowy Forumowicz
Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: tamtad
|
Wysłany: 08-11-2009, 13:12
|
|
|
1. O co chodzi z tą szperą??
2. Czy to prawda ze sprzegło sie moze spalić i trzeba najpierw puscic sprzegło a potem wciskać gaz do oporu??? |
|
|
|
 |
SoNnY
Nowy Forumowicz
Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: tamtad
|
Wysłany: 08-11-2009, 18:31
|
|
|
bo coś taKIEGO: ....KOMENTARZ]
W przypadku STI Solberg i Evo VIII badania stanowią problem. Ze względu na dużą moc silnika i napęd na cztery koła wielokrotne próby pomiaru przyspieszenia mogą zakończyć się spalonym sprzęgłem. Dlatego porównywaliśmy przyspieszenia z tzw. startu lotnego w równoległym wyścigu.........przeczytałem na Konfrontacje: Mitsubishi Lancer Evo VIII/Subaru Impreza WRX STi Solberg Edition
[ Dodano: 08-11-2009, 18:32 ]
Może ktos wyjasnic? |
|
|
|
 |
SoNnY
Nowy Forumowicz
Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: tamtad
|
Wysłany: 09-11-2009, 17:26
|
|
|
ale ja nie otrzymałem odpowiedzi. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-11-2009, 17:44
|
|
|
Duza moc silnika poprzez sprzeglo jest rozprowadzana na wszystkie kola. Do tego dochodza dodatkowe opory spowodowane napedem na tylne kola(wal itp). Z racji ze na sprzeglo dziala duza moc(blisko 300km i wiecej w zaleznosci od modelu), szczegolnie gdy ruszamy z wysokich obrotow to sprzeglo moze szybko sie skonczyc.
Im wiekszy moment obrotowy tym ciezej sobie radzi sprzeglo (jesli chodzi o szybkosc zuzycia)
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
SoNnY
Nowy Forumowicz
Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: tamtad
|
Wysłany: 09-11-2009, 18:48
|
|
|
1. O co chodzi z tą szperą?? co wogóle kaman z tym. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 09-11-2009, 19:01
|
|
|
mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Jadąc szybko na zakręcie koła wewnętrzne są odciążone, a co za tym idzie stawiają mniejszy opór od kół zewnętrznych. A zwykły mechanizm różnicowy będzie kierował moment obrotowy właśnie na to koło. Spowoduje to brak siły napędowej oraz buksowanie wewnętrznego koła, podczas gdy zewnętrzne będzie jeszcze miało mnóstwo przyczepności. Czyli, nie przyśpieszamy, a auto pali gumę. A żeby tego było gorzej nawet nie chce wpadać w poślizg, bo auto trzyma się na zewnętrznym kole.
Po to jest szpera ktora stara się przekazywać moment obrotowy na oba napędzane koła niezależnie od warunków drogowych. Poprzednie zdanie jest olbrzymim uproszczeniem, bo do pewnego stopnia nawet 'szpera" umożliwia napędzanym kołom kręcenie się z różnymi prędkościami. W przeciwnym wypadku cały czas jeździlibyśmy poślizgami - auto nie chciałoby skręcać.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-11-2009, 19:29
|
|
|
Na przedniej osi w EVO jest Torsen co ciekawe mechanizm tak skomplikowany że dalej go nie rozumiem co ciekawe ponoć działa sam i czysto mechanicznie bez udziału elektroniki. Stara się przekazać więcej mocy na bardziej przyczepne koło.
W tylnej osi jest AYC który potrafi przenieść większą prędkość obrotową na konkretne tylne koło co tłumaczy dziwne sformułowanie "kontrola znoszenia" czyli kręcimy w prawo tyle lewe będzie się szybciej obracać podobno mechanizm podobny do automatycznej skrzyni biegów. Ciekawe jest to że teoretycznie AYC powinno działać do pewnego kąta pod jakim skręcamy powyżej danego skrętu kierownicą mogło by bardziej szkodzić nić pomagać ale to tylko moje teoretyczne dewagację bo konkretnych informacji jest na lekarstwo.
Szpera o której rozmawialiśmy (ACD) to wielo-płytowe sprzęgło które potrafi zablokować centralny mechanizm różnicowy i wtedy ustawić podział momentu 50:50 między przednią a tylną osią na sztywno wtedy jak rozumiem auto staje się nadsterowne ponieważ tylne koła toczą się po mniejszym łuku i potrzebują mniejszą prędkość obrotową. Oczywiście ACD potrafi działać płynnie i "szperuje" odpowiednio mocno w zależności od ustawienia jakie wybierzemy oraz warunków panujących na drodze.
A sama określenie szpera odnosi się do całkowitego "zaspawania" mechanizmu różnicowego w samochodach np. do driftu.
Jeśli gdzieś coś jest inaczej to chętnie się czegoś dowiem. |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2009, 19:51
|
|
|
Robson86, powinieneś dostać medal za cierpliwość
krzychu napisał/a: | Na przedniej osi w EVO jest Torsen co ciekawe mechanizm tak skomplikowany że dalej go nie rozumiem co ciekawe ponoć działa sam i czysto mechanicznie bez udziału elektroniki. |
na dodatek jest niezwykle czuły na różnicę momentów obrotowych i nie jest skomplikowany, tylko należy sobie wyobraźić rozkład sił na kołach |
|
|
|
 |
SoNnY
Nowy Forumowicz
Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: tamtad
|
Wysłany: 11-11-2009, 21:28
|
|
|
filmik z wypadkiem evo Wy też sądzicie że tylko dlatego evo dachowało bo wypadło z toru i szutrze go zcieło do dachowania?? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-11-2009, 13:03
|
|
|
On tam mógł mieć nawet około 150km/h. Jak przy 150km/h na asfalcie nie dachuje to na tym szutrze musiało się coś wydarzyć albo trafił na coś co nie poddało się albo opona trzasnęła. Jak widać nawet EVO można wydachować a gość widać jeździł 100% możliwości samochodu. |
|
|
|
 |
SoNnY
Nowy Forumowicz
Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: tamtad
|
Wysłany: 12-11-2009, 15:17
|
|
|
czyli lepiej miec szerszy rozstaw osi?? |
|
|
|
 |
|