Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki napęd ma mitsubishi lancer evo 8
Autor Wiadomość
Paweł_BB 
Mitsumaniak
01657/KMM


Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 709
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-11-2009, 19:05   

krzychu napisał/a:
wtedy przód mówi się kręcić 2 razy szybciej albo silnik 2 razy wolniej jeśli ręcznym zatrzymamy tylne koła.

Dokładnie tak, dlatego na śniegu można ew. olać wysprzęglenie bo przedni koła mogą się poślizgnąć ale na asfalcie lepiej wcisnąć sprzęgło.

Co do rozpięcia mechaniki przy pociągnięciu rękawa to w moim odczuciu nie jest to możliwe ale oczywiście mogę się mylić.

krzychu napisał/a:
A jak się jest na asfalcie ACD przestawia się na SNOW to urywa dyfry? Bo tak by wypadało to rozumieć.

Nie, to nie ma znaczenia, elektronika i mechanika "wiedzą co robić" i różnica jest tylko w prowadzeniu auta - SNOW jest w miarę neutralny, GRAVEL lekko nadsterowny a TARMAC jest mocno nadsterowny --> auto pięknie prowadzi się na suchym asfalcie ale już np. zawrócenie o 180 stopni (takie mocno ciasne np. wokół wysepki z trawą) na mokrym asfalcie to prawie pewny bączek - no chyba że jest miejsce pójść szerokim slajdem.

Kibloo napisał/a:
a aktywny dyfer dopina automatycznie przód

Nie wiem jak to rozumieć, napęd mechaniczny jest stały i zawsze kręcą się wszystkie koła - widać to np. na podnośniku, na hamowni bądź na śniegu, kwestia tylko spięcia mechanizmu różnicowego kiedy poszczególne koła dostają poślizgu. Różnica pomiędzy Evo a np. VW 4Motion którym kiedyś jechałem jest taka, że Passat 4Motion podczas ostrego podjazdu po śniegu i lodzie myszkował po całej drodze szukając przyczepności - dziwne uczucie jak hydraulika szaleje a autem rzuca po całej drodze podczas gdy Evo idzie pełnym gazem jak czołg 8)


Kibloo napisał/a:
taki układ powoduje, że samochód może w sprzyjających warunkach być nadsterowny.

Evo jest praktycznie zawsze nadsterowne co mocno różni go od podsterownego Subaru, które strasznie płuży na zakręcie po dodaniu gazem podczas gdy Evo pięknie idzie jak po sznurku zacieśniając zakręt. Jednak daleko mu do mocnego tylno-napędowego auta które od razu leci slajdem (driftuje). Również podczas redukcji biegu np. w zakręcie Evo nie ma tendencji do uślizgu tylnymi kołami.
Podsumowując moim zdaniem Evo nie ma nic wspólnego z tylnonapędowym autem, w każdej sytuacji czuć że to jest auto AWD.


Kibloo napisał/a:
Jakbyś miał sztywno po 50:50 to na ostrym zakręcie na asfalcie ukręciłbyś przednie półosie,

Zgadza się, ale jest to cywilne auto z mechanizmem różnicowym więc musi normalnie jeździć, np. rajdóweczki mają tak spięte dyfry że na suchym asfalcie auto non-stop leci bokiem. Jeden kolega kupił Evo IX RS z mocno spiętymi dyframi RalliArta - w efekcie na łuku na autostradzie przy 160 km/h auto zaczynało jechać w uślizgu :shock: kolega szybko zmienił dyfry żeby się nie zabić :D
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-2009, 23:17   

Ja też mam aktywny centralny dyfer w mojej maździe - na KJS pilot może włączać blokadę centralnej różnicówki pstryczkiem elektryczkiem :D
_________________

 
 
SoNnY 
Nowy Forumowicz

Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: tamtad
Wysłany: 05-11-2009, 19:04   

Czyli evo mozna isc bokiem na zakretach ?

[ Dodano: 07-11-2009, 15:34 ]
o co kaman w tą : szperą?
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2009, 20:46   

SoNnY napisał/a:
Czyli evo mozna isc bokiem na zakretach ?

:?:
No pewnie.....
_________________

 
 
SoNnY 
Nowy Forumowicz

Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: tamtad
Wysłany: 08-11-2009, 13:12   

1. O co chodzi z tą szperą??
2. Czy to prawda ze sprzegło sie moze spalić i trzeba najpierw puscic sprzegło a potem wciskać gaz do oporu??? :?:
 
 
SoNnY 
Nowy Forumowicz

Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: tamtad
Wysłany: 08-11-2009, 18:31   

bo coś taKIEGO: ....KOMENTARZ]

W przypadku STI Solberg i Evo VIII badania stanowią problem. Ze względu na dużą moc silnika i napęd na cztery koła wielokrotne próby pomiaru przyspieszenia mogą zakończyć się spalonym sprzęgłem. Dlatego porównywaliśmy przyspieszenia z tzw. startu lotnego w równoległym wyścigu.........przeczytałem na Konfrontacje: Mitsubishi Lancer Evo VIII/Subaru Impreza WRX STi Solberg Edition

[ Dodano: 08-11-2009, 18:32 ]
Może ktos wyjasnic?
 
 
SoNnY 
Nowy Forumowicz

Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: tamtad
Wysłany: 09-11-2009, 17:26   

ale ja nie otrzymałem odpowiedzi.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-11-2009, 17:44   

Duza moc silnika poprzez sprzeglo jest rozprowadzana na wszystkie kola. Do tego dochodza dodatkowe opory spowodowane napedem na tylne kola(wal itp). Z racji ze na sprzeglo dziala duza moc(blisko 300km i wiecej w zaleznosci od modelu), szczegolnie gdy ruszamy z wysokich obrotow to sprzeglo moze szybko sie skonczyc.
Im wiekszy moment obrotowy tym ciezej sobie radzi sprzeglo (jesli chodzi o szybkosc zuzycia)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
SoNnY 
Nowy Forumowicz

Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: tamtad
  Wysłany: 09-11-2009, 18:48   

1. O co chodzi z tą szperą?? co wogóle kaman z tym. 8)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-11-2009, 19:01   

mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Jadąc szybko na zakręcie koła wewnętrzne są odciążone, a co za tym idzie stawiają mniejszy opór od kół zewnętrznych. A zwykły mechanizm różnicowy będzie kierował moment obrotowy właśnie na to koło. Spowoduje to brak siły napędowej oraz buksowanie wewnętrznego koła, podczas gdy zewnętrzne będzie jeszcze miało mnóstwo przyczepności. Czyli, nie przyśpieszamy, a auto pali gumę. A żeby tego było gorzej nawet nie chce wpadać w poślizg, bo auto trzyma się na zewnętrznym kole.
Po to jest szpera ktora stara się przekazywać moment obrotowy na oba napędzane koła niezależnie od warunków drogowych. Poprzednie zdanie jest olbrzymim uproszczeniem, bo do pewnego stopnia nawet 'szpera" umożliwia napędzanym kołom kręcenie się z różnymi prędkościami. W przeciwnym wypadku cały czas jeździlibyśmy poślizgami - auto nie chciałoby skręcać.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-11-2009, 19:29   

Na przedniej osi w EVO jest Torsen co ciekawe mechanizm tak skomplikowany że dalej go nie rozumiem co ciekawe ponoć działa sam i czysto mechanicznie bez udziału elektroniki. Stara się przekazać więcej mocy na bardziej przyczepne koło.

W tylnej osi jest AYC który potrafi przenieść większą prędkość obrotową na konkretne tylne koło co tłumaczy dziwne sformułowanie "kontrola znoszenia" czyli kręcimy w prawo tyle lewe będzie się szybciej obracać podobno mechanizm podobny do automatycznej skrzyni biegów. Ciekawe jest to że teoretycznie AYC powinno działać do pewnego kąta pod jakim skręcamy powyżej danego skrętu kierownicą mogło by bardziej szkodzić nić pomagać ale to tylko moje teoretyczne dewagację bo konkretnych informacji jest na lekarstwo.

Szpera o której rozmawialiśmy (ACD) to wielo-płytowe sprzęgło które potrafi zablokować centralny mechanizm różnicowy i wtedy ustawić podział momentu 50:50 między przednią a tylną osią na sztywno wtedy jak rozumiem auto staje się nadsterowne ponieważ tylne koła toczą się po mniejszym łuku i potrzebują mniejszą prędkość obrotową. Oczywiście ACD potrafi działać płynnie i "szperuje" odpowiednio mocno w zależności od ustawienia jakie wybierzemy oraz warunków panujących na drodze.

A sama określenie szpera odnosi się do całkowitego "zaspawania" mechanizmu różnicowego w samochodach np. do driftu.

Jeśli gdzieś coś jest inaczej to chętnie się czegoś dowiem.
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2009, 19:51   

Robson86, powinieneś dostać medal za cierpliwość :wink:
krzychu napisał/a:
Na przedniej osi w EVO jest Torsen co ciekawe mechanizm tak skomplikowany że dalej go nie rozumiem co ciekawe ponoć działa sam i czysto mechanicznie bez udziału elektroniki.

na dodatek jest niezwykle czuły na różnicę momentów obrotowych i nie jest skomplikowany, tylko należy sobie wyobraźić rozkład sił na kołach
 
 
SoNnY 
Nowy Forumowicz

Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: tamtad
  Wysłany: 11-11-2009, 21:28   

filmik z wypadkiem evo Wy też sądzicie że tylko dlatego evo dachowało bo wypadło z toru i szutrze go zcieło do dachowania??
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-11-2009, 13:03   

On tam mógł mieć nawet około 150km/h. Jak przy 150km/h na asfalcie nie dachuje to na tym szutrze musiało się coś wydarzyć albo trafił na coś co nie poddało się albo opona trzasnęła. Jak widać nawet EVO można wydachować a gość widać jeździł 100% możliwości samochodu.
 
 
SoNnY 
Nowy Forumowicz

Auto: maluch
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: tamtad
Wysłany: 12-11-2009, 15:17   

czyli lepiej miec szerszy rozstaw osi??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.