 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAx 97-04] Chcę kupić Galanta |
Autor |
Wiadomość |
Pitch Black
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 18-03-2011, 13:41
|
|
|
Witam, czy może mi ktoś wytłumaczyć jak 5-latkowi czym wizualnie różniły się wersji: Comfort, Elegance, Sport Edition, Avance i kiedy jaka była produkowana i jeszcze jakie grille miały te wersje.
Najlepiej jak by ktoś dał mi jakieś linki na których będą te wersje
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
misiu-bisi
Forumowicz
Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Banino
|
Wysłany: 07-05-2011, 22:34
|
|
|
jedź do japoni...))) czasem trafia sie vr4 na allegro ale z kierownic po złej stronie-moja rada-jak jesteś pasjonatą kup ładne v6, olraz vr4 z gb i przekładka.ale pewnie Cię na to nie stać, więc kup v6 w wersji avance iciesz sie fwd w skórach i automacie... |
|
|
|
 |
ŁukaszLitościwy
Nowy Forumowicz
Auto: w trakcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: outside PL
|
Wysłany: 05-08-2011, 16:35
|
|
|
Podepne się pod temat. Chce kupic Galanta 99-2000r kombi z 2.4 GDI ,chodzi mi o silnik.Zalezy mi na dosyc dynamicznym aucie,wybieram pomiedzy 2.0 a 2.4 . Jezeli spalanie 2.4 bedzie większe od 2.0 o 1l badz 2 to jest to do przyjecia.Nie mam zamiaru gazowac auta. Prosiłbym o Wasze opinie,użytkowników ktorzy maja 2.4 / ta wersja bardziej mnie interesuje/ . Na v6 chyba sie nie skusze,chyba że ktos mnie przekona ) Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 05-08-2011, 17:51
|
|
|
ŁukaszLitościwy napisał/a: | Jezeli spalanie 2.4 bedzie większe od 2.0 o 1l badz 2 to jest to do przyjecia. |
Zatem 2.0 odpada
ŁukaszLitościwy napisał/a: | Na v6 chyba sie nie skusze,chyba że ktos mnie przekona |
A jakie masz powody aby nie posiadać V6? |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
pierafal
Mitsumaniak

Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 207 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 06-08-2011, 23:27
|
|
|
A jezdziles juz kiedys taka V6tka? A slyszales jak to brzmi? Jeśli nie to znajdź takie auto w poblizu i przejedź się. W ten sposob wybijesz sobie z glowy 2.0. Spalanie podobne a calkiem inna jazda.
Dlaczego nie chcesz sie skusic na LPG? Do v6 koszt instalacji sekwencyjnej to ok. 3000zł co zwraca sie po przejechaniu ok 15kkm (tyś. km). Pozniej to juz tylko oszczednosci ok 20-25zł/100km! Kupilem takiego galanta ok 2 m-ce temu i przejechalem jakies 6kkm. Spalanie nie wyszlo mi jeszcze wieksze niz 12,5l LPG/100km, jezdzac bardzo roznie, na autostradach do 200. A kilka razy spalanie wyszlo ok 10l. Super autko, szczegolnie na trasy, przy 130km/h na obrotomierzu jest 3000rpm, a przy ok 175km/h jest 4000rpm.
Gdybys byl w Zielonej Gorze to zapraszam na przejazdzczke. |
_________________ pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 |
|
|
|
 |
ŁukaszLitościwy
Nowy Forumowicz
Auto: w trakcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: outside PL
|
Wysłany: 07-08-2011, 04:41
|
|
|
Zapomniałem żeby nie uzywac na daremno v6 na forum mitsu
co do v6 ..nie jezdziłem,moge sie tylko domyslic jakie to ma mozliwosci
Nie chce gazowac auta....uwazam ,ze roznica w kosztach jakie poniose w skali roku nie bedzie duza wiec wole pozostac na Pb . Nie mam pojecia ile takie v spali w warunkach normalnego,zwawego jezdzenia w warunkach mieszanych,nie chce smoka. Oczywicie musiałbym pomyslec jak wytlumaczyc podwyzszone koszty podrozy Druga sprawa - skrzynia,w v6 czesto widac tiptronica - nie mam doswiadczenia z taka skrzynią,nie wiem jak szybko reaguje itp.
W gre wchodzi auto japonskie,nic z grupy vw badz francja .Myslalem nad 156 2.4jtd ... ciagle gdzies kreci mi sie ta mysl,lecz ....Alfa...nie wiem co myślec do konca o niej.Dosyc komfortowe,nie za miekkie auto z zapasem mocy by nie jeżyć sie na trasie w Pl z wyprzedzaniem gdy najdzie na to ochota badz potrzeba.
Nie chce wydawac majatku na paliwo,kwestia lpg...jakos nie pasuje mi do v6...bez jakichkolwiek zazalen do zwolennikow lpg.Ile realnie moze spalic Pb min i max taki gal v6?Cykl trasa - miasto,zakladajac ze na trasie nie bede przekraczal 170( auostray min. w niemczech,w Pl jezdze dosyc przepisowo ) a w miescie bez mulenia,ale tez bez krecenia po obrotach?Szczerze i bez bicia ile moge sie spodziewac?:)
Widze,ze czesc rzeczy typu zegary mozna przekladac,takze jest bdb
Dzieki stary za zaproszenie,w sumie to taka przejazdzka wyjasnila by moje watpliwosci co do wyboru silnika i lpg |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-08-2011, 15:14
|
|
|
ŁukaszLitościwy napisał/a: | Zapomniałem żeby nie uzywac na daremno v6 na forum mitsu | |
|
|
|
 |
ŁukaszLitościwy
Nowy Forumowicz
Auto: w trakcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: outside PL
|
Wysłany: 07-08-2011, 22:57
|
|
|
Zorientowałem sie po fakcie
Z tymi silnikami to juz musze sam sobie odpowiedziec,mam czas by przemyslec decyzje.Myśle ,ze bedzie to GDI lecz wezme pod uwage 6-tke.
W przypadku kombi,na co zwrócić uwage - sa jakies specyficzne elementy w zawieszeniu,których wymiana jest kosztowna? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 07-08-2011, 23:51
|
|
|
ŁukaszLitościwy napisał/a: | W przypadku kombi,na co zwrócić uwage - sa jakies specyficzne elementy w zawieszeniu,których wymiana jest kosztowna? |
Polecam lekturę FAQ przed zakupem |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
pierafal
Mitsumaniak

Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 207 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 20-08-2011, 15:37
|
|
|
I jaka decyzja podjecta?
Co do spalania to srednio wychodzi mi ok 12,5l LPG - miasto i trasie 160km/h. Ostatnio na trasie Zielona Gora-Berlin-Zielona Gora, nie przekraczajac 140km/h wyszlo mi ok 10l LPG/100km. Moj brat ma Lancera CS kombi 2.0 sport i wiem ze pali podobnie, do 0,5l mniej. |
_________________ pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-08-2011, 15:44
|
|
|
pierafal napisał/a: | Co do spalania to srednio wychodzi mi ok 12,5l LPG - miasto i trasie 160km/h |
Przy 160km/h to galant pali 15-17 (spalanie chwilowe), w zaleznosci od wiatru i czy ma z gorki czy pod gorke. W miescie na krotkich odcinkach- do 5km, nalezy sie spodziewac podobnych wartosci. W czystym cyklu miejskim w wlaczona klima jeszcze wiecej. Nie piszmy tutaj zanizonych wartosci, bo potem ktos bedzie niemile zaskoczony jak na stacji bedzie ponad 15 litrow. Aby dobrze oszacowac spalanie, nalezy podac ile pali jeszcze paliwa. Zimny silnik ma spalanie nawet 4,5l/h. Wiec punkt przelaczania na PB jest dosc istotny. Ci ktorzy zalozyli kompa pokladowego wiedza ile ich auto pali w rzeczywistosci |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-08-2011, 23:01
|
|
|
Owczar napisał/a: | Ci ktorzy zalozyli kompa pokladowego wiedza ile ich auto pali w rzeczywistosci |
Dokładnie tak jak Owczar mówi. Ponadto dużo zalezy od stanu utrzymania samochodu, widziałem duże różnice w spalaniu różnych miśków, w podobnych konfiguracjach.
Jezeli silnik bedzie ok, to będzie odpowiednio mało spalał.
Mi w ostatni weekend na trasie ok 500km, udało się spalić średnio 7,9l. Silnik V6, i można?. Oczywiście spokojny przejazd bo złapał mnie niedawno słupek i czekam na zdjęcie:) I żonie muszę odpalić podwójną stawkę za ewentualny mandat. Ale na trasie z ciężka noga spala mi 8,6l. Kwestia pamiętania o wymianach eksplatacyjnych oleju, filtrów, odpowiednie ciśnienie w oponach, i wiele wiele. Kiedyś nawet czytałem jakiś artykuł że brudne auto więcej spala (jacyś laboranci nudzili się:):) |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-08-2011, 23:24
|
|
|
SPIDER-ek napisał/a: | na trasie z ciężka noga spala mi 8,6l. |
E tam, nie wierzę że z ciężką nogą Może będziemy razem wracali ze zlotu to porównamy w tych samych warunkach spalanie LPG i PB O wymianach pamiętam, zresztą telefon mi przypomina o wszystkim Dla mnie ciężka noga oznacza, że na trasie średnio wyprzedza Cię jeden samochód na 100km. Przy czym ten samochód to Mercedes CLS, BMW M3 i tym podobne służbowe samochody
A tak na poważnie, to wiele zależy od stylu jazdy. Ja dość nerwowo operuję pedałem gazu i bardzo często w trasie zero jedynkowo na przemian z hamulcem. Jeżdżę w 90 procentach na tipie. Po mieście i w trasie. Jednak reakcja skrzyni w trybie auto jest dla mnie za wolna, a ja lubię mieć już odpowiedni bieg przed manewrem wyprzedzania, a nie podczas manewru. To samo w mieście. Chcę zmienić szybko pas i muszę nogę w podłogę gaz dawać, a jak zredukuję wcześniej to tylko lekko musnę gaz i siup AT jest fajny jak spokojnie jadę.
A wracając do tematu. To 2,5 jest droższy w utrzymaniu, choć przy samych kosztach utrzymania galanta to nie jest tragedia. To stare auto klasy średniej, którego koszt utrzymania w ciągu roku może wynieść tyle co koszt zakupu. Mowa o autach po 7-9k. |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-08-2011, 23:32
|
|
|
Owczar napisał/a: | Dla mnie ciężka noga oznacza, że na trasie średnio wyprzedza Cię jeden samochód na 100km. Przy czym ten samochód to Mercedes CLS, BMW M3 i tym podobne służbowe samochody
(...)
A wracając do tematu. To 2,5 jest droższy w utrzymaniu, choć przy samych kosztach utrzymania galanta to nie jest tragedia. To stare auto klasy średniej, którego koszt utrzymania w ciągu roku może wynieść tyle co koszt zakupu. Mowa o autach po 7-9k. |
nie będę pisał definicji swojej ciężkiej nogi, bo różni ludzie to czytają ale ja robię trasy i wiesz sam jak polacy jeżdzą, a szczególnie w niedziele jak wracać trzeba. Też używam tipa ze ręczną zmianą, bo czuć moment obrotowy i lubię jak wkręca się na obroty do odcieńcia. Bynajmniej wiadomo kto jedzie przy wyprzedzaniu lub kto/co rusza spod świateł:)
A co do kosztów utrzymania to się nie zgodzę że jest droższy, wszystkie koszta które ponosiłem są opisane u mnie na stronie, i łatwo można policzyć czy to drogo czy nie. poprostu standardowo, a raczej bym powiedział że nawet tanio.
p.s Owczar teraz nie mogę jeździć z ciężką nogą, wcześniej opisałem dlaczego:) A bede jechal z żoną więc nici z testu. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
|
|