Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD, zerwany pasek rozrządu
Autor Wiadomość
mate901 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 tdi 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 1
Skąd: Ryczów/Wadowice
Wysłany: 02-01-2015, 13:25   [EA6A/W 2.0TD] Zerwany rozrząd

Witam,
pierwszy dzień roku zacząłem zerwaniem paka rozrządu (na bogato), po ściągnięciu pokrywy zaworów okazało się że pęknięciu uległy 4 dźwigienki zaworowe oraz stopka czy też panewka wałka rozrządu. Moje pytanie dotyczy sensu naprawy takiego uszkodzenia ? Nie wiem czy też resztki podzespołów nie wpadły w kanały olejowe.

P.S może ktoś ma wyżej wymienione części a chciałby je sprzedać albo darować :)

Pozdrawiam Mateusz
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 02-01-2015, 17:21   

Musisz jeszcze sprawdzić czy zawory nie pokrzywione są ,były przypadki że nic się nie działo z zaworami ale lepiej sprawdzić
mate901 napisał/a:
Nie wiem czy też resztki podzespołów nie wpadły w kanały olejowe.

Kanały idą prosto do miski olejowej warto zdjąć miskę i wyczyścić
Części można dostać
P.S
Już widzę jak będą odmawiać naprawy :mrgreen:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-01-2015, 17:38   

Warto poczytać
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36602
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70948
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86955
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 05-01-2015, 02:13   

Przerabialem taki problem... Koszta w przybliżeniu:
- dzwigienki i pestki - 250-300zl
- walek rozrządu - zalezy jak trafisz 50-250zl
- pasek rozrządu i reszta osprzętu - 300-450zl
- olej, filtr oleju - 150-200zl
A co do panewek to watpie żebyś dostal, ale jesli tak to okolo stówka za sztukę
Do wyczyszczenia miska olejowa, smok oleju i plukanie magistrali olejowej.
Koszta jak widać nie są male... Aha zawory nie powinny ucierpieć, prędzej na tloku mogą być odbicia... Dolicz koszt tłoków i pierścieni oraz resztę robocizny, o ile sam tego nie robisz... Mysle ze kwota 2000zl nie będzie przesadzona.
Oczywiście opisujemy przypadek kiedy nie stalo się nic z głowica, bo mogla pęknąć. Jesli tak, to koszt wzrośnie o spawanie i regeneracje głowicy (700-1000zl). Ale jakkolwiek, najlepiej byloby kupic silnik i go wymienic, bo po takich przygodach nie wiadomo ile pojeździsz, wal korbowy tez mogl ucierpieć. Najtaniej będzie kupic silnik. Przerabiałem to wiec nie jest to czcza gadanina i teoretyzowanie...
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-01-2015, 08:12   

Dread87 napisał/a:
zawory nie powinny ucierpieć, prędzej na tloku mogą być odbicia

Taka zaleta że zawory ustawione są prosto nad tłokami jeśli były by pod katem to na pewno do wymiany
Dread87 napisał/a:
Dolicz koszt tłoków i pierścieni

Ciekawe po co
Dread87 napisał/a:
A co do panewek to watpie żebyś dostal, ale jesli tak to okolo stówka za sztukę

Dostanie się
Dread87 napisał/a:
po takich przygodach nie wiadomo ile pojeździsz, wal korbowy tez mogl ucierpieć.

Najsłabszy punkt czyli góra dzwigienki uszkadzaja sie wątpię żeby wał był uszkodzony :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 05-01-2015, 10:11   

Walek rozrządu mogl sie skrzywić. Nawet jak tego nienwidac moze byc krzywy co zaowocuje wytarciem panewek.
Troche dziwne pytanie "po co" wymieniać tloki, które sa uszkodzone...
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 05-01-2015, 16:17   

Dread87 napisał/a:
Walek rozrządu mogl sie skrzywić.

Jasne że do sprawdzenia
Dread87 napisał/a:
Troche dziwne pytanie "po co" wymieniać tloki, które sa uszkodzone...

Nie pisałeś że są uszkodzone
W sumie jest trochę roboty :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 05-01-2015, 16:51   

milo, jak znajde fotke to wrzuce jak wygladaly u mnie tloki po takiej akcjio z paskiem rozrzadu:)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-01-2015, 21:15   

milo napisał/a:
Dread87 napisał/a:
zawory nie powinny ucierpieć, prędzej na tloku mogą być odbicia

Taka zaleta że zawory ustawione są prosto nad tłokami jeśli były by pod katem to na pewno do wymiany

Żadna zaleta, nie jeden silnik tak ma i nie jeden silnik po takim strzale jak sie uda to będzie chodził, z reguły w takim ułożeniu lubi się zrobić "buła" na zaworze, jak nie utknie na zimno to napewno utknie na gorąco
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 06-01-2015, 10:30   

Zawory ustawione pod katem są bardziej podatne na uszkodzenia
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.