[EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD, zerwany pasek rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
mate901
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 tdi 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 1 Skąd: Ryczów/Wadowice
|
Wysłany: 02-01-2015, 13:25 [EA6A/W 2.0TD] Zerwany rozrząd
|
|
|
Witam,
pierwszy dzień roku zacząłem zerwaniem paka rozrządu (na bogato), po ściągnięciu pokrywy zaworów okazało się że pęknięciu uległy 4 dźwigienki zaworowe oraz stopka czy też panewka wałka rozrządu. Moje pytanie dotyczy sensu naprawy takiego uszkodzenia ? Nie wiem czy też resztki podzespołów nie wpadły w kanały olejowe.
P.S może ktoś ma wyżej wymienione części a chciałby je sprzedać albo darować
Pozdrawiam Mateusz |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 02-01-2015, 17:21
|
|
|
Musisz jeszcze sprawdzić czy zawory nie pokrzywione są ,były przypadki że nic się nie działo z zaworami ale lepiej sprawdzić
mate901 napisał/a: | Nie wiem czy też resztki podzespołów nie wpadły w kanały olejowe. |
Kanały idą prosto do miski olejowej warto zdjąć miskę i wyczyścić
Części można dostać
P.S
Już widzę jak będą odmawiać naprawy |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 05-01-2015, 02:13
|
|
|
Przerabialem taki problem... Koszta w przybliżeniu:
- dzwigienki i pestki - 250-300zl
- walek rozrządu - zalezy jak trafisz 50-250zl
- pasek rozrządu i reszta osprzętu - 300-450zl
- olej, filtr oleju - 150-200zl
A co do panewek to watpie żebyś dostal, ale jesli tak to okolo stówka za sztukę
Do wyczyszczenia miska olejowa, smok oleju i plukanie magistrali olejowej.
Koszta jak widać nie są male... Aha zawory nie powinny ucierpieć, prędzej na tloku mogą być odbicia... Dolicz koszt tłoków i pierścieni oraz resztę robocizny, o ile sam tego nie robisz... Mysle ze kwota 2000zl nie będzie przesadzona.
Oczywiście opisujemy przypadek kiedy nie stalo się nic z głowica, bo mogla pęknąć. Jesli tak, to koszt wzrośnie o spawanie i regeneracje głowicy (700-1000zl). Ale jakkolwiek, najlepiej byloby kupic silnik i go wymienic, bo po takich przygodach nie wiadomo ile pojeździsz, wal korbowy tez mogl ucierpieć. Najtaniej będzie kupic silnik. Przerabiałem to wiec nie jest to czcza gadanina i teoretyzowanie... |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-01-2015, 08:12
|
|
|
Dread87 napisał/a: | zawory nie powinny ucierpieć, prędzej na tloku mogą być odbicia |
Taka zaleta że zawory ustawione są prosto nad tłokami jeśli były by pod katem to na pewno do wymiany
Dread87 napisał/a: | Dolicz koszt tłoków i pierścieni |
Ciekawe po co
Dread87 napisał/a: | A co do panewek to watpie żebyś dostal, ale jesli tak to okolo stówka za sztukę |
Dostanie się
Dread87 napisał/a: | po takich przygodach nie wiadomo ile pojeździsz, wal korbowy tez mogl ucierpieć. |
Najsłabszy punkt czyli góra dzwigienki uszkadzaja sie wątpię żeby wał był uszkodzony |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 05-01-2015, 10:11
|
|
|
Walek rozrządu mogl sie skrzywić. Nawet jak tego nienwidac moze byc krzywy co zaowocuje wytarciem panewek.
Troche dziwne pytanie "po co" wymieniać tloki, które sa uszkodzone... |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 05-01-2015, 16:17
|
|
|
Dread87 napisał/a: | Walek rozrządu mogl sie skrzywić. |
Jasne że do sprawdzenia
Dread87 napisał/a: | Troche dziwne pytanie "po co" wymieniać tloki, które sa uszkodzone... |
Nie pisałeś że są uszkodzone
W sumie jest trochę roboty |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-01-2015, 21:15
|
|
|
milo napisał/a: | Dread87 napisał/a: | zawory nie powinny ucierpieć, prędzej na tloku mogą być odbicia |
Taka zaleta że zawory ustawione są prosto nad tłokami jeśli były by pod katem to na pewno do wymiany
|
Żadna zaleta, nie jeden silnik tak ma i nie jeden silnik po takim strzale jak sie uda to będzie chodził, z reguły w takim ułożeniu lubi się zrobić "buła" na zaworze, jak nie utknie na zimno to napewno utknie na gorąco |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 06-01-2015, 10:30
|
|
|
Zawory ustawione pod katem są bardziej podatne na uszkodzenia |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|