Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy 4g63 ma kolizyjny rozrząd
Autor Wiadomość
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 03-10-2010, 20:11   

Ja jak uwaliłem swojego 4g63 to znalazłem bez problemu tyle, że chcieli 50zł za sztukę. Musiałem wymienić 16 szt+uszczelka + robocizna do tego nikt nie dawał gwarancji jak silnik bedzie chodził. Ostatecznie kupiłem inny od anglika za 980zł razem z rozrusznikiem i osprzętem. Po zamontowaniu ręce mi opadły bo kopcił jak smok i dzwonił wszystkimi zaworami ;) Jednak po nagrzaniu zrobiło się znacznie ciszej. Następnego dnia jak odpaliłem usłyszałem tylko ciszę ;) Okazało się że był w lepszym stanie od tego popsutego.
Tyle, że mój miał grubo ponad 200tys, a Twój jeśli przejechał ledwo ponad 100 to chyba warto o niego zawalczyć.
 
 
 
misiu-bisi 
Forumowicz

Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 86
Skąd: Banino
Wysłany: 03-10-2010, 21:06   

Krzyzak napisał/a:
jakbyś miał kłopot z napinaczem hydraulicznym, to daj znać - pomogę



a co to takkiego?:) jest tam taki jakby napinacz ale nie podłączony do obiegu oleju-myślałem że w srodku jest spręzyna-w manualu jest coś o tym że niby w imadło tzreba zacisnać-niemiałem takiego imadła- niestety ale próbowałem to wcisnąć i nie chciało za cholerę wejść, więc złożłem do kupy i napiełem pasek rolką w końcu jest na mimośrodzie-trochę bez sensu ten napinacz-możesz mi coś więcej napisać,- o tym bo kurd trochę to zignorowałem nie widząc sensu tego, poza tym jak ustawić koła , wszystkie na znaki tzna góra z dołem+ balans i pompa na znaki i powinno być git?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-10-2010, 21:12   

misiu-bisi, aleś zwalił sprawe z tym napinaczem, jego w samym imadle nie ściska się łatwo i szybko, juz samo maksymalne rozciagniecie napinacza potrafi przyczynic się do zlegu ustawienia rozrzadu (coz z tego ze zgrane sa markery na kolach, jak zmienia sie dlugosc paska pomiedzy kołami zebatymi), trzeba go koniecznie scisnac w imadle, zablokowac szpilka (specjalna ofkors) nastepnie zalozyc pasek i rolka na mimosrodzie ustawic naciag na bodaj jak dobrze pamietam cos w okolicy 4Nm.

Tutaj fotka zapozyczona z postu deejay'a odnosnie ustawienia nierzadu:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-10-2010, 21:32   

robertdg napisał/a:
rolka na mimosrodzie ustawic naciag na bodaj jak dobrze pamietam cos w okolicy 4Nm.


No i trzeba dodać, że po tych 4Nm napięcia rolki powinno się obrócić wałem 1 obrót, poczekać 10 czy tam 15min i zmierzyć wysunięcie trzpienia napinacza hydraulicznego które powinno wynosić 3,8-4,2mm.
Naprawdę warto manual przeczytać:) Dane z pamięci, już kilka lat minęło jak z Krzyżakiem takie rozrządy robiłem. :wink:
 
 
misiu-bisi 
Forumowicz

Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 86
Skąd: Banino
Wysłany: 03-10-2010, 21:40   

no to super, jak młody sprawę załatwiłem:( zerknęłem tylko w manual bo rozrząd wydał mi sie podobny do 4g37, ok czy może mi ktoś z Was krok po kroku opisać poszczególne kroki przy wymianie-manual to manual-nie zawszze tak zrozumiały jak dobre rady a te 4 nm to jak wyliczyć? no i tą spinkę z napinacza wyjąć po tym napięciu do tych 4nm od razu ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-10-2010, 07:09   

Daniel - zamiast imadła możesz użyć ścisku stolarskiego.
Jak ustawisz napięcie na rolce mimośrodowej poprawnie, to drucik z napinacza powinien wyjść bez żadnych oporów. Zadzwoń do mnie, to Ci wyjaśnię - pisania jest zbyt dużo...
 
 
misiu-bisi 
Forumowicz

Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 86
Skąd: Banino
Wysłany: 04-10-2010, 22:39   

głowa zdjęta, 2 ssące na 1-dynce ugiete reszta wygląda ok-ufff, tłoki całe głowica poszła do sprawdzenia i wymiany zaworów, przy okazji uszczelniacze
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-10-2010, 07:54   

BTW - masz jeszcze E32? - bo będziesz trochę załamany "jakością" EA - tzn. w EA psują się rzeczy, które w E32 nigdy by nie padły... lista wad fabrycznych jest długa
już nie wspomnę, że w Colcie C5 czy w Galu E3 śrubki się odkręcają a w EA ukręcają - jak w jakimś vw... sam wiesz najlepiej :P
 
 
misiu-bisi 
Forumowicz

Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 86
Skąd: Banino
Wysłany: 05-10-2010, 21:09   

Krzyzak napisał/a:
BTW - masz jeszcze E32? - bo będziesz trochę załamany "jakością" EA - tzn. w EA psują się rzeczy, które w E32 nigdy by nie padły... lista wad fabrycznych jest długa
już nie wspomnę, że w Colcie C5 czy w Galu E3 śrubki się odkręcają a w EA ukręcają - jak w jakimś vw... sam wiesz najlepiej :P




nie mam już, sprzedałem koledze i sobie go chwali, jeżeli chodzi o ea2w to jestem zachwycony a nie załamany:), w każdym calu przypomina mi moją e3-kę, chociażby widok dłuuuiej maski zza kierownicy-wiedz że między e3 a ea2w jezdziłem nissanem-to była dopiero załamka....a to ich forum.. szkoda gadać sami tuningowcy, jeżeli chodzi o śrubki jak na razie nic nie urwałem, wszystko zapewne zależy od egzemplarza jaki sie kupi, mój e3 był w bardzo dobrym stanie , a ea2 wygląda na jeszcze lepszy-nie mam sie do czego przyczepić w tym aucie-kurde filtr oleju jest mitsubishi i pasek też był oryginalny-jestem 2-gim właścicielem, ale do rzeczy

dziś wyciściłem tłoki z góry i niestety odcisnęły sie też na 1-wszym cyl zawory wydechowe, dodatkowo na 3-cim też wydechowe, więc pewnie bedę musiał wymienić 4 zaw.

[ Dodano: 07-10-2010, 21:33 ]
głowica odebrana, wygląda jak nówka:) tylko 2 zawory wyminione reszta ok :biggrin: w sobotę składam-jak niszczyć silnik to z głową :D

[ Dodano: 08-10-2010, 00:35 ]
Panowie, pytanko, chę sie upewnić czy dobrze rozumiem instrukcję dokrecania śrub w głowicy z manuala:
1 dokręcamy wszstkie z siłą 78 n
2 luzujemy wszystkie
3 dokręcamy z siłą 20 n
4 obrót o kąt 90
5 kolejny obrót o 90?

?
tak ma być?
 
 
OLV 
Forumowicz
MitsuManiak


Auto: GALANT EA2A GLS Sth. 2004 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 117
Skąd: Gdansk
Wysłany: 10-10-2010, 00:44   

Krzyżak
Witam
Własnie stoi u mnie pod biurkiem karton gratów do wymiany rozrządu
Mam zamiar zlecic to zaufanemu mechaniorowi w Gdańsku ale jak czytam o tym napinaczu i biore go do reki to mam małego pietra że może mi to zwalić
Powiedz czy Ty zajmujesz się takimi wymianami i czy jest możliwość zrobienia tego przez Ciebie
Wybieram sie do ojczyzny w przyszłym tygodniu
Pozdro
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-10-2010, 12:28   

OLV, mam znajomego (tam, gdzie mieszkam), który prowadzi warsztat - asystuję mu podczas prac dla znajomych z forum

misiu-bisi napisał/a:
czy dobrze rozumiem instrukcję dokrecania śrub w głowicy z manuala

bierz instrukcję z uszczelki, nie z manuala
 
 
misiu-bisi 
Forumowicz

Auto: galant EAXX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 86
Skąd: Banino
Wysłany: 10-10-2010, 18:13   

no i misio lata jak przed awarią-instrukcję dokręcania wziąłem z manuala, ale powwinno być oki:) całość uderzyła mnie po kieszeni jakieś 600 pln-jeszcze ujdzie. Wielki dzieki Krzyżak za pomoc tel. a pozostałym dziekuję za zapoznanie z tematem i odpowiedzi. Oby nikogo z Was to nie spotkało.
 
 
MlodyMat46 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: ok. Olsztyn
Wysłany: 10-06-2011, 16:39   

Witam Kolegów jestem tu nowy, ale do rzeczy. Otóż wymieniłem rozrząd w swoim 4g63 na częściach jakie polecacie z doświadczenia czyli paski Mitsuboshi rolki koyo i napinacz aisin. No i w sobotę padł mi silnik, a raczej rozrząd. Wyglądało to tak: normalnie jeździłem postawiłem auto na parkingu normalnie gasząc, po 3 godzinach poszedłem żeby jechać, a tu rozrusznik kręci jak oszalały a auto nie pali! Zrobiłem odczyt błędu przez zwarcie pinów no i wymrugało mi błąd immo, więc następnego dnia włożyłem drugi kluczyk i auto strzeliło w dolot, ale przynajmniej pozbyłem się błędu z immo. W poniedziałek autko scholowane na warsztat zdjęta osłona rozrządu no i rozrząd przestawił się o 9 zębów!!!, ale co dziwniejsze pasek napięty i ogólny stan bez zastrzeżeń!!! A głowica na pierwszy rzut oka to dostały wszystkie ssące.... może mi ktoś pomóc w czym problem, aby po remoncie nie było powtórki?? czy mechanik mógł coś zepsuć zmieniając rozrząd 3tys. km temu?? proszę o odpowiedź i jakieś rady co do naprawy.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-06-2011, 18:37   

Logiczne wytłumaczenie to albo nie dokręcona śruba wałka/wału, albo ścięty klin... Zależy też co rozumiesz po przez prawidłowo napięty pasek rozrządu, ja pamiętam, że u siebie musiałem delikatnie dociągnąć napinacz, bo wydawał mi się za luźny...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 15-06-2011, 20:47   

Co do ściskania napinacza można zrobić to jak jest jeszcze zamontowany.
Potrzebna jest długa szpilka z gwintem M8 i dwie zakontrowane nakętki na końcu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.