Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ASX z napędem 4WD - warto?
Autor Wiadomość
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-10-2010, 12:07   

eMBe napisał/a:
Pytanie ile razy w ciągu roku uruchomi się dołączany napęd na tył w trybie auto? Dwa, pięć, możę dziesięć?

Z doświadczenia? nawet latem, za każdym razem jak droga będzie mokra a Ty będziesz chciał szybciej wjechać z podporządkowanej. Zimą, na białej drodze pewnie ze 30% czasu.

eMBe napisał/a:
Na jak długo? Pół sekundy, dwie? Czyli ile % jazdy w ciągu roku jeżdżę na 4 kołach? Ile to promili czasu?

Zależy gdzie mieszkasz i po jakich drogach zamierzasz jeździć.

eMBe napisał/a:
Czy warto przepłacać, czy te 4 łapy to czasem nie tylko bez urazy dla podniesienia własnego samopoczucia, że mam lepszy samochód?

Tu zadałeś najbardziej kluczowe pytanie! Po co Ci takie auto! Jeśli nie jest Ci potrzebne bo mieszkasz na rownym terenie (Łódź / Pabianice), nie jeździsz po słabo albo wcale nie odśnieżonych drogach w górach... to sensu brak.

eMBe napisał/a:
I nie demonizujmy, jakoś zimą nie jest tak, że tylko 4 łapy jeżdżą, a reszta leży w rowie.

Znam miejsca gdzie jest dokładnie tak jak w tej Twojej "zdemonizoanej" wersji. Ale to daleko od Łodzi.

eMBe napisał/a:
Na marginesie jeździłem wieloma samochodami z napędem na 4 koła, może nie długo, nie w każdych warunkach. Sens moim zdaniem ma napęd stały, a nie dołączany (patrz jego wykorzystanie), gdzie pomaga on w sposób stały w lepszej trakcji.


Na marginesie jeździłem jednym samochodem z napędem na 4 koła, bardzo długo, w każdych warunkach. Miał napęd dołączany i w trudnych warunkach spisywał się rewelacyjnie. Mozna było tory bobslejowe wytaczać. Ale dla mnie wytyczną było pokonywanie zasp a nie pokonywanie zakrętów bokiem.

eMBe napisał/a:

Z minusów kosztotwórczych dodam, że dodatkowe ustrojstwo (napęd na dodatkową oś) - to dodatkowa rzecz, która może się popsuć. :wink:

Z plusów napiszę, że podczas wieloletniej eksploatacji nie miałem żadnych problemów.

Dodam jeszcze od siebie że przesiadka do przednionapędowego Lancera spowodowała że musiałem się od nowa uczyć ruszać bez mielenia kołami w miejscu, oraz uczyć się że takie auto bywa podsterowne. Ale tak jak Ty nie mieszkam (już) w górach i obecnie 4x4 nie potrzebuję.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-10-2010, 12:34   

jaca71 napisał/a:
(...)


To była lekka prowokacja (zresztą z Twojej strony też). Co innego jest fun z RWD a co innego "nie skręca". Znowu nie przesadzaj jak na FWD Lancer i tak bardzo dobrze skręca (na tle innych FWD).

ASX-a w beznynie znaczy co 1,6? :shock:
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-10-2010, 14:32   

krzychu napisał/a:
ASX-a w beznynie znaczy co 1,6? :shock:

Znaczy 2.0 pod nazwą Outlander Sport :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
eMBe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 29
Skąd: Piła
Wysłany: 28-10-2010, 18:27   

Nawiązując do swojego tekstu dodam, że oczywiście uważam lepiej mieć napęd 4x4 niż nie mieć. Pytanie było jeśli jest wybór, czy warto dopłacać. Wtedy niekoniecznie odpowiedź jest jednoznaczna. Czasem lepiej nie mieć tego wyboru- mniej dywagacji :lol:
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-10-2010, 23:28   

jan1994 napisał/a:
Również należy brać pod uwagę serwisowanie tylnego napędu co na pewno podnosi koszty eksploatacji.

Do tylnego dyfra wchodzi około 0.5 litra oleju 80W90, do transferu podobnie. Najbardziej wypasiony olej kosztuje do 30PLN/litr. Raz na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów możńa się szarpnąć na taki wydatek.
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 30-10-2010, 06:13   

Maddox napisał/a:
ktoś pisał o ciężarze i przez to większym zużyciu paliwa, hę, ile? pewnie mniej niż pół litra więcej,
różnica między 2x4 i 4x4 w Outlanderze jest pomijalna w zużyciu paliwa i kolosalna na śliskawej drodze
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
pkwiat 
Forumowicz

Auto: O II 2.0 DID MY 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 52
Skąd: Siedlce
Wysłany: 30-10-2010, 11:35   

Potwierdzam. Również nie zauważyłem różnicy w zużyciu paliwa pomiędzy trybami. Różnica w trakcji jest istotna i to nie tylko na śliskim - porównajcie sobie jak zachowuje się Outlander ( i pewnie też ASX) np. przy gwałtownej zmianie pasa ruchu na 2x4 i 4 x4.
 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-10-2010, 22:31   

tomekrvf napisał/a:

Do tylnego dyfra wchodzi około 0.5 litra oleju 80W90, do transferu podobnie. Najbardziej wypasiony olej kosztuje do 30PLN/litr. Raz na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów możńa się szarpnąć na taki wydatek.

Czy serwisowanie tylnego napędu polega tylko na wymianie oleju ? Jesli tak - to masz rację :lol:
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 31-10-2010, 09:38   

Tylko 4 x 4 , pełne zalety odczujecie zimą :lol:
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Łukasz z Sudet 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8;4WD;DID;MIVEC;150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 6
Skąd: Mysłakowice
Wysłany: 06-12-2010, 10:23   

Jeździłem w zimie autami pędzonymi na przód, tył , 4x4 -audi quattro, VW 4motion( tendencje do szybkiego uślizgu tylnej osi). Tu nie ma co się zastanawiać nad 2WD czy 4WD. Wybór jest prosty 4WD -od Mitsubishi w mojej ocenie jest najbardziej neutralny w prowadzeniu. Osobiście już nie kupię auta 2WD
_________________
ASX 1.8;4WD;DID;MIVEC;150KM
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 07-12-2010, 16:47   

Cytat:
eMBe napisał/a:
Pytanie ile razy w ciągu roku uruchomi się dołączany napęd na tył w trybie auto? Dwa, pięć, możę dziesięć?


Kiedy Twoim zdaniem jest dołączana tylna oś w trybie 4WD ?
Jesli myślisz, że tylko przy poślizgu kół przednich, to jesteś w błędzie.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-12-2010, 19:20   

jurekschroda napisał/a:
Jesli myślisz, że tylko przy poślizgu kół przednich, to jesteś w błędzie.


W ASXie nie. Czasy męskich (stałych) napędów 4x4 odeszły bezpowrotnie.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-12-2010, 19:39   

Bartek napisał/a:
jurekschroda napisał/a:
Jesli myślisz, że tylko przy poślizgu kół przednich, to jesteś w błędzie.


W ASXie nie.


A z tego co chopaki studiowali w Outku (ten sam napęd) to są takie fajne wykresy. Można z nich wyczytać że jedna rzecz to uślizg przednich kół, a drugi wykres to zapobieganie uślizgowi przednich czyli w momentach kiedy może wystąpić poślizg już sprzęgło elektromagnetyczne zaczyna przenosić moment (w momencie dodania mocno gazu), czym wolniej tym więcej go przenosi. W przypadku ustawienia na LOCK moment przenoszony jest x2.
 
 
eMBe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 29
Skąd: Piła
Wysłany: 07-12-2010, 20:40   

Zaznaczam, że jestem laikiem w napędach 4x4 co prawda sporo czytałem, ale z techniką u mnie na bakier, więc myślę "na chłopski rozum".

Po pierwsze nie rozumiem zasadności pokrętła wyboru napędu - jak samochód ma napęd 4x4 to powinien go mieć zawsze, plus wybór "lock". W przeciwnym razie użytkownicy będą oszczędzać i włączać 4x2 (żeby mniej palił) i co to wówczas za napęd na 4 koła - dla szpanu? Poza tym mówi się, że włączy się tryb auto jak będa gorsze warunki, ale przecież nie wiemy na drodze co się wydarzy, więc podczas uślizgu 4x4 mogłoby komuś uratować życie, tylko niestety użytkownik sobie to wyłączył, bo oszczędzał.

Z tego co wiem to Subaru i Audi (A4 i powyżej) w modelach quatro mają stały napęd na 4 koła, owszem dzielony w różnych proporcjach itd, ale to moim zdaniem ma sens - jest on wykorzystany w każdych warunkach, poprawia trakcję i o to chodzi.

Natomiast napęd dołączany działający na zasadzie - w normalnych warunkach napęd przedni, a przy uślizgu dołączany na tył, daje tyle, że się przydaje, ale stopień jego wykorzystania w porównaniu ze stałym napędem oceniam na zasadzie gadżetu, bo może być naprawdę rzadko wykorzystany, jako gadżet przyda się, ale trzeba do niego czasem dopłacić sumę nieadekwatną do faktycznego użycia.

Podtrzymuję opinię zweryfikowaną osobiście w ostatnich dniach, że z normalnym napędem w aktualnych warunkach pogodowych można całkiem sprawnie jeździć i nawet wyprzedzać, potrzeba tylko trochę pewności i umiejętności. Nie wiem, co by w moim przypadku dołączany napęd zmienił. Bardziej w Suvach ceniłbym sobie większy prześwit np. na koleiny pośniegowe.

Przepraszam za długi wywód oraz użytkowników 4x4, to subiektywna opinia, co z tego, że miałbym napęd 4x4 w ubiegłym tygodniu i tak tiry zatarasowały mi podjazd pod górkę, a ja drogą na skróty w nierozjeżdżonym śniegu dałem jakoś radę.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-12-2010, 20:54   

ASX czy Outlander to nie rajdówki i tam taki napęd świetnie się sprawdza (z tego co wiem dużo lepiej niż Haldex). Zasada działania jest prosta sprzęgło elektromagnetyczne dołącza tylny napęd w razie potrzeby (mocne wciśnięcie gazu lub uślizg przedniej osi). Z ciekawostek jeśli dasz Outka/ASX przednią albo tylną oś na rolki to wyjdzie, a audi jak dasz tylne koła na rolki nie pojedzie (cały urok quatro i torsena w centralnym dyferencjale). Napęd subaru jest tylko dobry ale w katalogach.

W każdym razie przód jest na stałe, a tył jest dołączany przez sprzęgło:
- 2WD - cały czas luźne przędło
- 4WD - działa normalnie
- 4WD LOCK - sprzęgło działa mocniej (teraz doczytałem) o 1,5 raza.

Co do spalania to żadna oszczędność ponieważ mechanizmy i tak należy napędzić więc przełączanie na 2WD nie wiem po co jest (nie można tak hamować auta na hamowni ani go holować z jedną osią uniesioną).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.