Problem ze skrzynią automatyczną |
Autor |
Wiadomość |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-01-2012, 22:32
|
|
|
no to gościu pewnie wlał niewiadomo co. Pasowałoby sprawdzić co wlał i czy jest czysty olej. Generalnie kabelkowanie + to co wojtek pisał , bo zwykle samo sie nie psuje. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 20-01-2012, 11:36
|
|
|
olej ze skrzyni przeplywa przez glowna chłodnicę(dużą) oraz przez taka małą. Przy okazji sprawdź ich drożność. Z doświadczenie (nie tylko mojego) ze "specjalistami", sprawdz jeszcze czy wszystko jest szczelne i poprawnie połączone. W wątku Wojtka jest screen (rozdziału o skrzyni automatycznej) z manuala. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 20-01-2012, 19:38
|
|
|
Jeszcze jeden objaw wyszedł taki że nie działa mi ten przycisk pod pedałem gazu co redukuje biegi do spodu, jak myślicie sterownik skrzyni biegów? olej jest czysty i jest stan . Półtora roku temu kondesator mi wylał na płytkę, ale dałem do elektronika i polutował mi kabelkami i wszystko działało jak trzeba. |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 20-01-2012, 19:51
|
|
|
adpiekar napisał/a: | Jeszcze jeden objaw wyszedł taki że nie działa mi ten przycisk pod pedałem gazu co redukuje biegi do spodu, jak myślicie sterownik skrzyni biegów? olej jest czysty i jest stan . Półtora roku temu kondesator mi wylał na płytkę, ale dałem do elektronika i polutował mi kabelkami i wszystko działało jak trzeba. |
najprawdopodobniej komp skrzyni albo płyta sterująca wewnątrz skrzyni, bo to one "zarządzają" jej działaniem. Najlepiej na początek podmień kompa bo jest to najmniej inwazyjne, a wykluczy jedną rzecz ewentualnie. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 20-01-2012, 20:50
|
|
|
A nie byłoby tak ?jakby coś ze sterownikiem było nie halo to wbiłoby w tryb awaryjny? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-01-2012, 21:31
|
|
|
Raczej powinno być odwrotnie, jeśli skrzynia szwankuje. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-01-2012, 23:49
|
|
|
adpiekar napisał/a: | Jeszcze jeden objaw wyszedł taki że nie działa mi ten przycisk pod pedałem gazu co redukuje biegi do spodu, jak myślicie sterownik skrzyni biegów? olej jest czysty i jest stan . Półtora roku temu kondesator mi wylał na płytkę, ale dałem do elektronika i polutował mi kabelkami i wszystko działało jak trzeba. |
A PWR/ECO się świecą? Niedziałanie "guzika" zwanego kickdown to może być objaw padniętego komputera... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 21-01-2012, 19:00
|
|
|
PWR/ECO się świeci, sprzęgło OD działa chociaż już nie tak płynnie jak kiedyś, z takim lekkim szarpnięciem. Ogólnie to jeździ normalnie na 1 i 4 , czasami jest tak że sobie powachluje miedzy 2 a 3. Najgorzej że tu u mnie nie ma żadnego machera co by coś poradził. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-01-2012, 19:48
|
|
|
adpiekar napisał/a: | PWR/ECO się świeci, sprzęgło OD działa chociaż już nie tak płynnie jak kiedyś, z takim lekkim szarpnięciem. Ogólnie to jeździ normalnie na 1 i 4 , czasami jest tak że sobie powachluje miedzy 2 a 3. Najgorzej że tu u mnie nie ma żadnego machera co by coś poradził. |
Rozglądaj się za skrzynią używaną w dobrym stanie...Najefektywniejsze rozwiązanie... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 27-01-2012, 21:59
|
|
|
Patrzyłem błędy diodą ,na skrzyni nie ma żadnych błędów. Natomiast w ECU wyszedł błąd 11 , a w ABS 15. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 27-01-2012, 23:39
|
|
|
Błąd 11: Sonda Lambda prawdopodobnie umarła, ale do tego CE powinno świecić się ciągle. Jeśli CE zapala się sporadycznie, możesz pomału rozglądać się za nową sondą. Błąd 15 ABS-u: Prawdopodobnie przerwane połączenie pomiędzy sterownikiem ABS, a którymś z czterech czujników (niestety trzeba sprawdzić wszystkie, proponuje zacząć od przednich ). Przypuszczam, że kontrolka ABS-u też się świeci. Chyba, że zdążyła się przepalić albo jakiś magik zdążył ją wymontować. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 28-01-2012, 13:32
|
|
|
Dzisiaj ruszyłem na pozycji lewarka 2 i autko jechało tylko na dwóch biegach, prawdopodobnie nie mam trzeciego biegu. Ale jak wrzucę na D to jest czwarty bieg i po wciśnięciu sprzęgła OD to jednak zrzuca bieg do dołu . Może ktoś miał taki przypadek?
No i KD w dalszym ciągu nie działa. |
|
|
|
 |
zima
Nowy Forumowicz
Auto: sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-03-2012, 21:54
|
|
|
Witam mam podobny problem co kolega Jaca, kod 52 czyli czujnik obrotów A, lub kick band slipage, ale nie zawsze, czasami 4 wskakuje, czasami nie, z 2 na 3 tak jakby slizgało, ale też nie zawsze. Jak jezdze na eco i delikatnie operuje gazem wszystko jest ok, olej i filtr wymieniony, widać było że jeden z zawów też ktoś wymieniał, zastanawiam się czy to nie coś z komputerem skrzyni. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 31-03-2012, 22:52
|
|
|
zima napisał/a: | Witam mam podobny problem co kolega Jaca, kod 52 czyli czujnik obrotów A, lub kick band slipage, ale nie zawsze, czasami 4 wskakuje, czasami nie, z 2 na 3 tak jakby slizgało, ale też nie zawsze. Jak jezdze na eco i delikatnie operuje gazem wszystko jest ok, olej i filtr wymieniony, widać było że jeden z zawów też ktoś wymieniał, zastanawiam się czy to nie coś z komputerem skrzyni. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. |
Ja bym niestety stawiał raczej na zużycie okładzin ciernych w sprzęgłach. Mam podejrzenia że niewłaściwy olej (za gęsty) powoduje że okładziny delikatnie trą o siebie. I to powoduje przedwczesne ich zużycie, oczywiście nie od razu, ale po kilkudziesięciu tysiącach km tak. Bo jak wyjaśnić że niektóre Sigmy mające >300K km latają bez problemu bez remontu skrzyni, a u niektórych sprzęgło OD zdechło przy 180 tysiącach - a samochód miał udokumentowany przebieg bo właściciel ma go od 8 lat. I niestety także udokumentowane lanie oleju typu Dexron II na którym skrzynia będzie chodzić. Natomiast wiem jaka była różnica u mnie po przejściu z w/w na syntetyk Valvoline, który spełnia wymagania normy SP-III (stosowana dla skrzynek Mitsubishi, Hyundai, Kia) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 27-04-2012, 21:50
|
|
|
lukasz12, No więc dokładnie jako olej jest zalecany? tylko dokładnie. Ponieważ jestem zmuszony wymienić skrzynkę na dniach i chcę zalać dobry olej. Byłbym wdzięczny za podpowiedź. Kilka pytań jescze, czy trzeba opuszczać silnik do wyjęcia skrzynki? i czy sprzęgło jest razem ze skrzynią? i czy trudno się wyjmuje? Na razie starczy. |
|
|
|
 |
|