 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E54A 2.0 V6] Kolejna historia o skrzyni biegów, wchodzą 2,4 |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-11-2010, 18:54
|
|
|
djjarosz, Cały problem tkwi w silniku, jak się rozsypie, to sa spore koszta, w dodatku, poza paliwem, silnik tez konsumuje olej, taki jego urok |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
djjarosz
Mitsumaniak dorek
Auto: mitsubihsi galant 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 12 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-11-2010, 19:02
|
|
|
W sumie, to tak jak z resztą takich autek. Ale rzeczywiście fajnie się prezentuje. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-11-2010, 21:36
|
|
|
djjarosz jak masz worek pieniędzy, to zamiast ładować w utrzymanie RX-8 to mi możesz go dać |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-11-2010, 12:14
|
|
|
Panowie, a jak brzmi temat? Zużycie oleju w mazdach, mazda klub, czy problem ze skrzynią? |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-11-2010, 14:40
|
|
|
Problem ze skrzynią ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-11-2010, 14:41
|
|
|
To skupmy się na skrzyni. |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-11-2010, 14:47
|
|
|
Czy jest gdzieś wskaźnik oleju i jakie są objawy jazdy bez oleju / z zużytym ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-11-2010, 15:32
|
|
|
Z boku skrzyni masz śrubkę. Po jej wykręceniu powinien popłynąć olej. Jeśli nie płynie tzn, że jest poniżej stanu. Jeśli nigdy nie zmieniałeś oleju to najwyższa pora go wymienić. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 19-11-2010, 11:10
|
|
|
witam kup synowi 3000GT, sprawne autko co naj mniej 3 panienki dziennie. co do skrzyni to mi co większe mrozy znika płyn ze sprzęgła no i jak go brakuje to po ruwno nie chcą wchodzić wszystkie biegi nie licząc 1 i R, one wcale. prosta sprawa jeden w kabinie wciska a drógi mieży ile się wysuwa. nie równe wyniki raczej pompa, a ruwne według mnie synchronizatory bo bez oliwy raczej nie, za duże obciążenia. mam na stole rozebraną skrzynie od sigmy przejechała bez oleju jakieś 50 km i to delikatnie po mieście. w środku kipisz łożyska fioletowe jedno pękło. jak spuścisz stary olej będziesz wiedział, napisz jak wygląda(kolor, konsystencja i dodatki typu poiłki).
pozdrawiam |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
Ostatnio zmieniony przez cobretti 19-11-2010, 21:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-11-2010, 11:40
|
|
|
cobretti, czy masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Dwa posty wyżej napisałem, żeby nie robić OT!!
A to co?
cobretti napisał/a: | witam kup synowi 3000GT, sprawne autko co naj mniej 3 panienki dziennie |
Kolejne posty nie na temat będą nagradzane. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 19-11-2010, 22:21
|
|
|
przepraszam |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
darek84kielce
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E52 1.8B 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-11-2010, 22:16 [E52A 1.8] Ciężko działająca skrzynia biegów
|
|
|
Witam. To mój pierwszy post na forum. Jestem od ok. 2 miesięcy "szczęśliwym" posiadaczem Gala E52A 1.8B z 1996r. Szukałem sporo na forum, jednak nie mogę znaleźć odpowiednich info.
Na początku wszystko było ze skrzynią O.K.
Potem zaczęły się problemy:
-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, próbuję wrzucić jakikolwiek bieg i napotykam duży opór (podczas wbijania 3 i 5 obroty silnika nieznacznie spadają o ok. 100 rpm jakby te biegi w momencie wrzucania ich przytrzymywały silnik).
-2 i 4 wchodzą troszkę lżej.
-(auto cały czas stoi) jeśli poczekam kilkanaście sekund z wciśniętym sprzęgłem i zacznę mieszać biegami wchodzą lekko i auto nie rusza do przodu (jeśli dobrze rozumuję wtedy już przestaje się kręcić wałek sprzęgłowy i skrzynia stoi w bezruchu). Wystarczy tylko puścić pedał sprzęgła, żeby skrzynia poczuła obrotów i historia powraca.
-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, wrzucam z oporem jedynkę i w momencie wbicia biegu czuję że auto minimalnie rusza do przodu (ale takie zachowanie zauważyłem też w innych autach w których skrzynia nie stawia oporu).
-jedynka podczas przyspieszania i hamowania silnikiem zaczęła dość głośno wyć.
-podczas zmiany z 1 na 2 dość często czuć zachrubotanie na lewarku biegów.
-niekiedy słychać szum (tak jakby opony na mokrym asfalcie) podczas przyspieszania np na czwartym biegu
-stary olej w skrzyni był na poziomie, najpierw wymieniłem na MOBIL 75W-90 (lekkie pogorszenie pracy drążka), następnie wymiana na ELF 75W-80, przez parę dni było nawet dobrze, teraz z powrotem to samo. wlane około 2 litry, według instrukcji 1,8L, ale lałem aż zaczął wypływać przez otwór kontrolny.
-płyn w sprzęgle wymieniony metodą ''przez odpowietrznik'' , siłownik nie ma wycieków, podpompowanie pedałem niczego nie zmienia.
-sprzęgło bierze dobrze, nie nisko, tylko podczas szybszego ruszania czuć wibracie ,lekkie podszarpywanie.
Dziękuję z góry za soczyste odpowiedzi i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 22-11-2010, 09:34
|
|
|
Witam.
waw, z tego co piszesz po prostu brak sprzęgła kilka postów wyżej hłopaki pisali o padniętej pompie ale jeśli twierdzisz że dobrze bieże tz. lekki luz jałowy pedału(6-13mm) i czujesz na pedale opór przy wciskaniu(skok 195-200mm)
( Clutch release cylinder diameter: 20.64mm i
Clutch master cylinder diameter: 15.87mm no i jaeszcze takie inf tylko nie umiem przetłumaczyć)
to może niech wypowie się ktoś tko miał kuku z zespołem tarcza-docisk lub z samą skrzynią.
pozdrawiam
[ Dodano: 22-11-2010, 10:31 ]
ps. mam książke napraw do runner i wagon a silniki i skrzynie są te same więc dane do regulacji pasują moge wysłać email. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-11-2010, 19:07 Re: Ciężko działająca skrzynia biegów
|
|
|
darek84kielce napisał/a: | Witam. To mój pierwszy post na forum. Jestem od ok. 2 miesięcy "szczęśliwym" posiadaczem Gala E52A 1.8B z 1996r. Szukałem sporo na forum, jednak nie mogę znaleźć odpowiednich info.
Na początku wszystko było ze skrzynią O.K.
Potem zaczęły się problemy:
-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, próbuję wrzucić jakikolwiek bieg i napotykam duży opór (podczas wbijania 3 i 5 obroty silnika nieznacznie spadają o ok. 100 rpm jakby te biegi w momencie wrzucania ich przytrzymywały silnik).
-2 i 4 wchodzą troszkę lżej.
-(auto cały czas stoi) jeśli poczekam kilkanaście sekund z wciśniętym sprzęgłem i zacznę mieszać biegami wchodzą lekko i auto nie rusza do przodu (jeśli dobrze rozumuję wtedy już przestaje się kręcić wałek sprzęgłowy i skrzynia stoi w bezruchu). Wystarczy tylko puścić pedał sprzęgła, żeby skrzynia poczuła obrotów i historia powraca.
-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, wrzucam z oporem jedynkę i w momencie wbicia biegu czuję że auto minimalnie rusza do przodu (ale takie zachowanie zauważyłem też w innych autach w których skrzynia nie stawia oporu).
-jedynka podczas przyspieszania i hamowania silnikiem zaczęła dość głośno wyć.
-podczas zmiany z 1 na 2 dość często czuć zachrubotanie na lewarku biegów.
-niekiedy słychać szum (tak jakby opony na mokrym asfalcie) podczas przyspieszania np na czwartym biegu
-stary olej w skrzyni był na poziomie, najpierw wymieniłem na MOBIL 75W-90 (lekkie pogorszenie pracy drążka), następnie wymiana na ELF 75W-80, przez parę dni było nawet dobrze, teraz z powrotem to samo. wlane około 2 litry, według instrukcji 1,8L, ale lałem aż zaczął wypływać przez otwór kontrolny.
-płyn w sprzęgle wymieniony metodą ''przez odpowietrznik'' , siłownik nie ma wycieków, podpompowanie pedałem niczego nie zmienia.
-sprzęgło bierze dobrze, nie nisko, tylko podczas szybszego ruszania czuć wibracie ,lekkie podszarpywanie.
Dziękuję z góry za soczyste odpowiedzi i pozdrawiam. |
Wydaje mi się że masz identyczne objawy do moich, tak więc polecam lekturę postu. Pzdr 600 |
|
|
|
 |
darek84kielce
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E52 1.8B 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-11-2010, 22:12
|
|
|
Witam, odświeżam temat, podczas ostatnich przymrozków, zaczęły się dziać cyrki ze sprzęgłem. Mianowicie kilkakrotnie przy ruszaniu pedał sprzęgła puściłem już całkiem a sprzęgło dopiero po chwili zaczęło brać, jakby z opóżnieniem.
Dodam jeszcze że podczas jazdy biegi równie trudno wrzucić co wyrzucić podczas przygazowania (zrównywania obrotów silnika do przędkości na poszczególnym biegu, biegi wchodzą lekko, a co do opadania obrotów to jest to zauważalne tylko przy próbie wbicia 3 i 5, spadają z 800 do 700 rpm, podczas siłowania się z lewarkiem auto troszeczkę rusza do przodu, a jak już bieg jest wrzucony to stoi.
Czarna magia. |
|
|
|
 |
|
|