Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Kolejna historia o skrzyni biegów, wchodzą 2,4
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-11-2010, 18:54   

djjarosz, Cały problem tkwi w silniku, jak się rozsypie, to sa spore koszta, w dodatku, poza paliwem, silnik tez konsumuje olej, taki jego urok
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
djjarosz 
Mitsumaniak
dorek

Auto: mitsubihsi galant 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 12 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-11-2010, 19:02   

W sumie, to tak jak z resztą takich autek. Ale rzeczywiście fajnie się prezentuje.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-11-2010, 21:36   

djjarosz jak masz worek pieniędzy, to zamiast ładować w utrzymanie RX-8 to mi możesz go dać :D
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-11-2010, 12:14   

Panowie, a jak brzmi temat? Zużycie oleju w mazdach, mazda klub, czy problem ze skrzynią?
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-11-2010, 14:40   

Problem ze skrzynią ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-11-2010, 14:41   

To skupmy się na skrzyni.
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-11-2010, 14:47   

Czy jest gdzieś wskaźnik oleju i jakie są objawy jazdy bez oleju / z zużytym ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-11-2010, 15:32   

Z boku skrzyni masz śrubkę. Po jej wykręceniu powinien popłynąć olej. Jeśli nie płynie tzn, że jest poniżej stanu. Jeśli nigdy nie zmieniałeś oleju to najwyższa pora go wymienić.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 19-11-2010, 11:10   

witam kup synowi 3000GT, sprawne autko co naj mniej 3 panienki dziennie. co do skrzyni to mi co większe mrozy znika płyn ze sprzęgła no i jak go brakuje to po ruwno nie chcą wchodzić wszystkie biegi nie licząc 1 i R, one wcale. prosta sprawa jeden w kabinie wciska a drógi mieży ile się wysuwa. nie równe wyniki raczej pompa, a ruwne według mnie synchronizatory bo bez oliwy raczej nie, za duże obciążenia. mam na stole rozebraną skrzynie od sigmy przejechała bez oleju jakieś 50 km i to delikatnie po mieście. w środku kipisz łożyska fioletowe jedno pękło. jak spuścisz stary olej będziesz wiedział, napisz jak wygląda(kolor, konsystencja i dodatki typu poiłki).

pozdrawiam
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
Ostatnio zmieniony przez cobretti 19-11-2010, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-11-2010, 11:40   

cobretti, czy masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Dwa posty wyżej napisałem, żeby nie robić OT!!

A to co?
cobretti napisał/a:
witam kup synowi 3000GT, sprawne autko co naj mniej 3 panienki dziennie


Kolejne posty nie na temat będą nagradzane.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 19-11-2010, 22:21   

przepraszam
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
darek84kielce 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E52 1.8B 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Kielce
  Wysłany: 21-11-2010, 22:16   [E52A 1.8] Ciężko działająca skrzynia biegów

Witam. To mój pierwszy post na forum. Jestem od ok. 2 miesięcy "szczęśliwym" posiadaczem Gala E52A 1.8B z 1996r. Szukałem sporo na forum, jednak nie mogę znaleźć odpowiednich info. :cry:
Na początku wszystko było ze skrzynią O.K.
Potem zaczęły się problemy:

-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, próbuję wrzucić jakikolwiek bieg i napotykam duży opór (podczas wbijania 3 i 5 obroty silnika nieznacznie spadają o ok. 100 rpm jakby te biegi w momencie wrzucania ich przytrzymywały silnik).

-2 i 4 wchodzą troszkę lżej.

-(auto cały czas stoi) jeśli poczekam kilkanaście sekund z wciśniętym sprzęgłem i zacznę mieszać biegami wchodzą lekko i auto nie rusza do przodu (jeśli dobrze rozumuję wtedy już przestaje się kręcić wałek sprzęgłowy i skrzynia stoi w bezruchu). Wystarczy tylko puścić pedał sprzęgła, żeby skrzynia poczuła obrotów i historia powraca.

-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, wrzucam z oporem jedynkę i w momencie wbicia biegu czuję że auto minimalnie rusza do przodu (ale takie zachowanie zauważyłem też w innych autach w których skrzynia nie stawia oporu).

-jedynka podczas przyspieszania i hamowania silnikiem zaczęła dość głośno wyć.

-podczas zmiany z 1 na 2 dość często czuć zachrubotanie na lewarku biegów.

-niekiedy słychać szum (tak jakby opony na mokrym asfalcie) podczas przyspieszania np na czwartym biegu

-stary olej w skrzyni był na poziomie, najpierw wymieniłem na MOBIL 75W-90 (lekkie pogorszenie pracy drążka), następnie wymiana na ELF 75W-80, przez parę dni było nawet dobrze, teraz z powrotem to samo. wlane około 2 litry, według instrukcji 1,8L, ale lałem aż zaczął wypływać przez otwór kontrolny.

-płyn w sprzęgle wymieniony metodą ''przez odpowietrznik'' 8) , siłownik nie ma wycieków, podpompowanie pedałem niczego nie zmienia.

-sprzęgło bierze dobrze, nie nisko, tylko podczas szybszego ruszania czuć wibracie ,lekkie podszarpywanie.

Dziękuję z góry za soczyste odpowiedzi i pozdrawiam.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 22-11-2010, 09:34   

Witam.
waw, z tego co piszesz po prostu brak sprzęgła kilka postów wyżej hłopaki pisali o padniętej pompie ale jeśli twierdzisz że dobrze bieże tz. lekki luz jałowy pedału(6-13mm) i czujesz na pedale opór przy wciskaniu(skok 195-200mm)
( Clutch release cylinder diameter: 20.64mm i
Clutch master cylinder diameter: 15.87mm no i jaeszcze takie inf tylko nie umiem przetłumaczyć)

to może niech wypowie się ktoś tko miał kuku z zespołem tarcza-docisk lub z samą skrzynią.
pozdrawiam

[ Dodano: 22-11-2010, 10:31 ]
ps. mam książke napraw do runner i wagon a silniki i skrzynie są te same więc dane do regulacji pasują moge wysłać email.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-11-2010, 19:07   Re: Ciężko działająca skrzynia biegów

darek84kielce napisał/a:
Witam. To mój pierwszy post na forum. Jestem od ok. 2 miesięcy "szczęśliwym" posiadaczem Gala E52A 1.8B z 1996r. Szukałem sporo na forum, jednak nie mogę znaleźć odpowiednich info. :cry:
Na początku wszystko było ze skrzynią O.K.
Potem zaczęły się problemy:

-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, próbuję wrzucić jakikolwiek bieg i napotykam duży opór (podczas wbijania 3 i 5 obroty silnika nieznacznie spadają o ok. 100 rpm jakby te biegi w momencie wrzucania ich przytrzymywały silnik).

-2 i 4 wchodzą troszkę lżej.

-(auto cały czas stoi) jeśli poczekam kilkanaście sekund z wciśniętym sprzęgłem i zacznę mieszać biegami wchodzą lekko i auto nie rusza do przodu (jeśli dobrze rozumuję wtedy już przestaje się kręcić wałek sprzęgłowy i skrzynia stoi w bezruchu). Wystarczy tylko puścić pedał sprzęgła, żeby skrzynia poczuła obrotów i historia powraca.

-auto stoi, silnik pracuje, wciskam sprzęgło, wrzucam z oporem jedynkę i w momencie wbicia biegu czuję że auto minimalnie rusza do przodu (ale takie zachowanie zauważyłem też w innych autach w których skrzynia nie stawia oporu).

-jedynka podczas przyspieszania i hamowania silnikiem zaczęła dość głośno wyć.

-podczas zmiany z 1 na 2 dość często czuć zachrubotanie na lewarku biegów.

-niekiedy słychać szum (tak jakby opony na mokrym asfalcie) podczas przyspieszania np na czwartym biegu

-stary olej w skrzyni był na poziomie, najpierw wymieniłem na MOBIL 75W-90 (lekkie pogorszenie pracy drążka), następnie wymiana na ELF 75W-80, przez parę dni było nawet dobrze, teraz z powrotem to samo. wlane około 2 litry, według instrukcji 1,8L, ale lałem aż zaczął wypływać przez otwór kontrolny.

-płyn w sprzęgle wymieniony metodą ''przez odpowietrznik'' 8) , siłownik nie ma wycieków, podpompowanie pedałem niczego nie zmienia.

-sprzęgło bierze dobrze, nie nisko, tylko podczas szybszego ruszania czuć wibracie ,lekkie podszarpywanie.

Dziękuję z góry za soczyste odpowiedzi i pozdrawiam.



Wydaje mi się że masz identyczne objawy do moich, tak więc polecam lekturę postu. Pzdr 600
 
 
darek84kielce 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E52 1.8B 1996
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-11-2010, 22:12   

Witam, odświeżam temat, podczas ostatnich przymrozków, zaczęły się dziać cyrki ze sprzęgłem. Mianowicie kilkakrotnie przy ruszaniu pedał sprzęgła puściłem już całkiem a sprzęgło dopiero po chwili zaczęło brać, jakby z opóżnieniem.
Dodam jeszcze że podczas jazdy biegi równie trudno wrzucić co wyrzucić podczas przygazowania (zrównywania obrotów silnika do przędkości na poszczególnym biegu, biegi wchodzą lekko, a co do opadania obrotów to jest to zauważalne tylko przy próbie wbicia 3 i 5, spadają z 800 do 700 rpm, podczas siłowania się z lewarkiem auto troszeczkę rusza do przodu, a jak już bieg jest wrzucony to stoi.
Czarna magia. :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.