Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Miska olejowa
Autor Wiadomość
annihilator 
Mitsumaniak


Auto: EA5W SE '99 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: gda
Wysłany: 20-06-2011, 21:11   

Wymieniałem miskę ostatniej zimy, na allegro była wtedy jedna i nie wyglądała zachwycająco, nie pamiętam nawet ile koleś za nią chciał, kupiłem nówkę i niestety są tylko oryginały, kosztowało mnie to 650zł. Gdybym miał w planach sprzedać auto to pewnie bym spawał ale chcę nim jeszcze pojeździć więc przyjąłem na klatę te koszta. Uszczelka faktycznie w płynie, zdejmując radzę uważać na pływak, jego śrubki są tak skorodowane, że się łamią a w komplecie pływaka nie ma. No i radzę samemu to zrobić bo syfu tam od groma do wyczyszczenia a wątpię by w standardowym warsztacie komuś zależało na czyszczeniu tego wszystkiego. Koszta są spore, bo do tego olej i filtr ale przynajmniej spokój i olej po wymianie dość długo był przejrzyście żółciutki, bo w misce jest po prostu smoła olejowa, jeden wielki syf.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-06-2011, 07:07   

jaki pływak?
 
 
annihilator 
Mitsumaniak


Auto: EA5W SE '99 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: gda
Wysłany: 21-06-2011, 07:42   

W misce jest pływak, przykręcany od zewnątrz miski (jest jakby wsunięty jest od zewnątrz do środka).
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-06-2011, 07:55   

annihilator napisał/a:
kupiłem nówkę i niestety są tylko oryginały, kosztowało mnie to 650zł
prawie dwukrotnie tańsza od miski do 4G63
Cytat:
Gdybym miał w planach sprzedać auto to pewnie bym spawał ale chcę nim jeszcze pojeździć więc przyjąłem na klatę te koszta.
Że niby spawanie miski olejowej to druciarstwo :?: Co w tym jest złego :?: Czy to jakaś paranoja, czy może stan podgorączkowy :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
annihilator 
Mitsumaniak


Auto: EA5W SE '99 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: gda
Wysłany: 21-06-2011, 08:01   

Hehe, skoro dziura się zrobiła od korozji to chyba normalne, że zaspawanie na długo nie wystarczy, chyba że zafajdać jeszcze czymś by nie rdzewiało, ogólnie wystrzegam się takich zabaw, czy to paranoja? Może... Jedyne co w samochodzie spawałem to tylko rury wydechowe i to też bez przeróbek, po prostu koszyk najczęściej trzeba wspawać i nie ma zmiłuj (tak miałem kiedyś w Accordzie).
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-06-2011, 08:45   

annihilator napisał/a:
Hehe, skoro dziura się zrobiła od korozji to chyba normalne, że zaspawanie na długo nie wystarczy, chyba że zafajdać jeszcze czymś by nie rdzewiało
Błedne stereotypy wywiedzione z zakładów w których liczy się przerób ilościowy, bo nikomu się nie chce brudzić raczek za marną kase, ja obalam te stereotypy, miałem do siebie kupowac nową miske, ściągnąłem swoją oddałem do gruntownego wyczyszczenia - środeczek został wymyty elegancko, z zewnątrz została goła blacha, tam gdzie była korozja - tylko na 3 zgrzewach trzymających grodź, zostało to porządnie pospawane, po czym miska zapodkładowana, pomalowana, wyschnięta, założona do auta i zalana nowym oleum.

Jak miałbym dac 300zł za miske (bo w takich mniej wiecej cenach chodzily), która w zasadzie moglaby sie okazac ze jest w takim stanie jak moja, to byloby tylko szkoda mojej kasy, a widizałem ze te miski olejowe co sprzedawali w okolicy 100-200zł to obraz nedzy i rozbaczy, z ręką na sercu, ale mi by było wstyd coś takiego na złom oddać.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 21-06-2011, 08:54   

annihilator napisał/a:
zdejmując radzę uważać na pływak, jego śrubki są tak skorodowane, że się łamią a w komplecie pływaka nie ma


Jaki pływak, chodzi o czujnik poziomu oleju :?:

Przecież nie trzeba go wykręcać. Chyba, że u Ciebie jest inaczej :?:
Lepiej wypiąć kostkę.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
annihilator 
Mitsumaniak


Auto: EA5W SE '99 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: gda
Wysłany: 21-06-2011, 09:16   

taki pływaczek jest wkręcany w miskę olejową na dwie śrubki, nie macie tego? Więc jak wymieniasz miskę to musisz go przełożyć i tu chodzi o to, że te właśnie dwie śrubki są kruche jak diabli i się łamią, mi się jedna ułamała i pękło ucho od właśnie tego ustrojstwa, na szczęście w taki sposób, że nie przeszkadza ale mogło być gorzej. Jak chcecie to po pracy prześlę fotę starej michy i pokażę gdzie to było.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-06-2011, 10:32   

a spoko - już wiem :) ocb. - początkowo myślałem, że pomyliłeś ze smokiem... ;)
stąd chęć wyjaśnienia

niestety miski w tych Galach rdzewieją - niedawno miałem okazję uczestniczyć w wymianie michy z 2.4GDI, która ciekła dość mocno - sączyło się, jak przez papier
kolejna micha kupiona na Allegro też była spawana...
 
 
annihilator 
Mitsumaniak


Auto: EA5W SE '99 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: gda
Wysłany: 21-06-2011, 14:24   

Apropo miski mam pytanie. Mam dość mocno skorodowaną miskę oleju tiptronika, sama miska jest dość tania bo jak szukałem to nowa kosztuje w granicach stówki ale się zastanawiam, bo może ona po prostu tak wygląda u wszystkich i ta korozja nie jest powodem do szybkiej wymiany? Miska na pewno nie cieknie ale wygląda jak dla mnie nieciekawie, ktoś już wymieniał? Też Wam koroduje?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-06-2011, 14:46   

Też mi koroduje lekko. Ja bym ją wyczyścił porządnie i pomalował. Od środka raczej nie rdzewieje. A wymiana miski musiałaby się odbyć w bardzo czystych warunkach. Do tego nowy olej.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-06-2011, 14:48   

annihilator napisał/a:
Mam dość mocno skorodowaną miskę oleju tiptronika
Co to takiego? Nie masz na myśli przypadkiem miski skrzyni biegów? Jeśli tak to na mojej nie ma grama korozji.
 
 
annihilator 
Mitsumaniak


Auto: EA5W SE '99 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: gda
Wysłany: 21-06-2011, 15:22   

Tak, miska skrzyni, czyli trzeba wymienić, ale to będzie przy okazji wymiana oleju, której właśnie zbliża się termin.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-06-2011, 15:34   

Owczar napisał/a:
wymiana miski musiałaby się odbyć w bardzo czystych warunkach. Do tego nowy olej

zdejmowałem już :) - warunki normalne były, garażowe :) , olej był stary, bo niedawno zmieniany a ja próbowałem się dostać do filtra - tego "niewymiennego" :)
skrzynia zrobiła od tamtej pory 70 tkm bez problemów
 
 
annihilator 
Mitsumaniak


Auto: EA5W SE '99 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: gda
Wysłany: 21-06-2011, 20:21   

Ja chcę akurat do jakiegoś speca uderzyć, a do tiptronika znalazłem takie cenki:
-filtr oleju 62zł
-uszczelka miski 19zł
-miska 122zł
czyli koszta nie są aż tak duże bo to przecież nówki części...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.