 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Silnik 2.5 |
Autor |
Wiadomość |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 12-06-2011, 18:16
|
|
|
dużo rzeczy, koła, kierownicę silnik a niektóre nawet 4x4
rozrząd w 2,5 jest na tyle tani że mozna go wymieniać nawet po 30 tys jak kto woli |
|
|
|
 |
maur
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5 TD SS 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 13-06-2011, 21:19
|
|
|
Kupiłem silnik, Panowie - dałem 3tyś za silnik z angola z 97r. przebieg 210.000km, skrzynia automat, jeździł na półsyntetyku. Wiem, że tanio to nie jest ale muszę jeździć, ptaki na łąkach czekają na inwentaryzację, sezon ucieka... Suchy, czysty - jak na moje oko amatora w dobrym stanie. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 14-06-2011, 12:34
|
|
|
jak za dobry motor z osprzetem to nie drogo |
|
|
|
 |
maur
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5 TD SS 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 15-06-2011, 00:09
|
|
|
Silnik jest bez osprzętu - wszystko idzie od mojego.
Jest problem z rozrządem - w zestawie jest pasek balansowy, który ma inny wzór ząbków (nie pasuje ani do mojego starego silnika ani do tego angola). Pojęcia nie mam skąd miałem wziąć dane tego dotyczące?Jutro zabiorę do sklepu stary pasek i powiem że chcę taki sam.
Aha, po "sekcji" starego motoru prawda wyszła na jaw - silnik padł bo zerwany został pasek rozrządu przez pęknięcie paska balansowego - czyli zgodnie z Waszą teorią Panowie..
Wniosek - rozrząd trzeba zmieniać częściej niż co 44tys km... |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 15-06-2011, 01:12
|
|
|
Wniosek jest zły. Prawidłowy to zmieniać zgodnie z zaleceniami ale zakładać dobre paski w dobrym warsztacie. Nie sądzę by Zbychu robił rozrządy w 4D56 co 30 tys dla pewności. Ja w swoich struclach jakoś więcej przelatałem i nic się nie dzieje. Twój wniosek mówi, że rozrząd z balansem trzeba robić co roku. Raczej się nie zgodzę. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-06-2011, 08:25
|
|
|
maur napisał/a: | Silnik jest bez osprzętu - wszystko idzie od mojego.
Jest problem z rozrządem - w zestawie jest pasek balansowy, który ma inny wzór ząbków (nie pasuje ani do mojego starego silnika ani do tego angola). Pojęcia nie mam skąd miałem wziąć dane tego dotyczące?Jutro zabiorę do sklepu stary pasek i powiem że chcę taki sam.
Aha, po "sekcji" starego motoru prawda wyszła na jaw - silnik padł bo zerwany został pasek rozrządu przez pęknięcie paska balansowego - czyli zgodnie z Waszą teorią Panowie..
Wniosek - rozrząd trzeba zmieniać częściej niż co 44tys km... |
Zadzwoń do mnie 602-673-905. Paski są od innego modelu silnika. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
maur
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5 TD SS 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 18-06-2011, 21:20
|
|
|
Na szczęścię w Intercarsie, grzebiąc w systemie znaleźli mi drugi-właściwy typ paska balansującego (oczywiście zbyszekm2 również wiedział w czym rzecz i wytłumaczył mi telefonicznie różnicę)
Wracając do meritum - nowy silnik (tj. używany z Angola-tylko dla mnie nowy:) pali na dotyk, kultura pracy przy odpaleniu zimnego znaczenie większa niż moim starym. Pojawiły się jednak dodatkowe atrakcje w związku z całym tym zamieszanianiem: 1.okazało się że regenerowana rok temu turbina (koszt 1200zł-u Brema) ma duże luzy, rzuca olejem jak szalona- zmienię ją dlatego lada dzień, 2. przy przkręceniu kluczyka nie mam już takiego metalicznego dzwięku (chyba jakiś elektrozawór?) - był dla mnie znakiem, nie wiem czy słusznie, że świece już się zagrzały..Pali natomiast bez problemu i co dziwne, stukające dzwięki elektrozaworów (możliwe że głoszę herezję-jestem ornitologiem, nie mechanikiem:) słyszę jeszcze dobrą minutę po odpaleniu, potem błyska na ułamek sekundy kontrolka akumulatora i dzwięki ustają...Co "ulepszył" mój mechanik?Pojęcia nie mam. Tak zupełnie informacyjnie, nie żebym się żalił : zerwany pasek rozrządu kosztował mnie: 3tyś silnik, nowy rozrząd 500zł, olej i filtr - 200zł, robocizna - 400zł, RAZEM=4100zł. A poprzedni rozrząd zmieniałem w warsztacie (44kkm temu), kosztował ponad 1000zł - twierdzili że tylko taki, japoński gwaratnuje odpowiednią jakość |
Ostatnio zmieniony przez maur 19-06-2011, 22:34, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 18-06-2011, 22:06
|
|
|
maur napisał/a: | stukające dzwięki elektrozaworów (możliwe że głoszę herezję-jestem ornitologiem, nie mechanikiem:) słyszę jeszcze dobrą minutę po odpaleniu, potem błyska na ułamek sekundy kontrolka akumulatora i dzwięki ustają...Co "ulepszył" mój mechanik?Pojęcia nie mam. | To dogrzewanie świec żarowych. Pewnie były wymienione na nowe a mimo to nie grzały, więc zmasował sygnał do sterownika |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 19-06-2011, 11:44
|
|
|
Zmień dwupinowy czujnik temperatury z głowicy z intercarsowego na zbyszkowy i przestanie cykać przekaźnik dogrzewania. Sprawdzone wielokrotnie. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
|
|