[EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem i dłuższy czas reakcji na g |
Autor |
Wiadomość |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 23-08-2011, 02:41
|
|
|
seir napisał/a: |
Też podejrzewam przewody WN, ale może ktoś miał podobny przypadek i coś poradzi. |
ja mam podobny przypadek i nie udało mi sie uzyskac odpowiedzi na tym forum. U mni eposzarpywanie występuję szczególnie po długiej agresywnej lub szybkiej jeździe. reszta objawów jak u Ciebie. Myślę, że bez wizyty z aparatem zapłonowym u Jakuzy sie nie obędzie.
Ja mam Nowe przewody WN i świece oraz kopułkę - poprawy po wymianie nie zauważyłem. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-08-2011, 10:52
|
|
|
polaff, pisales ze wymiana kopulki roziwazala problem... |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 23-08-2011, 10:57
|
|
|
Owczar napisał/a: | polaff, pisales ze wymiana kopulki roziwazala problem... |
niestety. Zapomniałem pochwalić się że było dobrze przez jeden dzień, albo mi się wydawało.
Czy Wasze V6 lekko syczy na wolnych obrotach? - mój leciutko syczy i nie wiem czy tak ma być czy mam jeszcze gdzies podciśneinie nieszczelne.
Uważam, że problem w moim autem składa się z kilku niewielkich - początek końca aparatu zapłonowego + brudna przepustnica + możliwe, że nieszczelne podciśnienia.
Generalnie moje auto chodzi raz dobrze raz troszkę gorzej jesli chodzi o dynamikę przy prędkościach do około 120-130km/h.
Natomiast podczas dłuższej jazdy z większymi prędkościami (jest to pewnie związane z temperaturą) zaczyna się czkawka i to mnie najbardziej irytuje. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-08-2011, 11:01
|
|
|
U mnie nic nie syczy.
polaff, bedziesz na zlocie? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 23-08-2011, 11:05
|
|
|
Owczar napisał/a: | U mnie nic nie syczy.
polaff, bedziesz na zlocie? |
pisałem już nie będę mógł się pojawić 30stka żony niestety jest ważniejsza
musze w końcu wygospodarować trochę czasu kupić z 5 metrów wężyka 5mm i wszystkie te przewody podciśnieniowe powymieniać to jedno będzie przynajmniej jasne.
A przepustnicę wyczyszczę jak chętnego z kompem znajdę co mi to zrobi... |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-08-2011, 00:43
|
|
|
polaff napisał/a: | Owczar napisał/a: | U mnie nic nie syczy.
polaff, bedziesz na zlocie? |
A przepustnicę wyczyszczę jak chętnego z kompem znajdę co mi to zrobi... |
a po co komputer do czyszczenia przepustnicy? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 24-08-2011, 00:56
|
|
|
komarsnk napisał/a: | polaff napisał/a: | Owczar napisał/a: | U mnie nic nie syczy.
polaff, bedziesz na zlocie? |
A przepustnicę wyczyszczę jak chętnego z kompem znajdę co mi to zrobi... |
a po co komputer do czyszczenia przepustnicy? |
jak przepustnica to i krokowiec i cała reszta, a po rozmontowaniu kompletu trzeba coś tam poustawiać... |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-08-2011, 07:25
|
|
|
polaff, odpinasz aku i samo się ustawia. Jak po procedurze ustawiania obrotów wciąż są za wysokie to wkręcasz nieco śrubkę SAS w przepustnicy (tą od góry).
Ja wtedy zrobiłem drugi reset żeby pod tą śrubkę się ustawił ponownie. Wtedy mała korekta i jest git.
Komputerem żeby chciał to nie ustawi wolnych obrotów
Tak więc śmiało działaj póki jest ładna pogoda
[ Dodano: 24-08-2011, 07:26 ]
dodam jeszcze, że procedura nauki wolnych obrotów jest dostępna gdzieś na forum - bodajże w dziale FAQ |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 24-08-2011, 09:03
|
|
|
komarsnk napisał/a: | śrubkę SAS |
która to śrubka bo już się pogubiłem.
Ile restartów silnika trzeba zrobić w procedurze programowania wolnych obrotów - tam jest napisane tylko, że punkty 5 i 6 powtarzać... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-08-2011, 09:18
|
|
|
SAS - śrubka pod kapturkiem gumowym
Fixed SAS - śruba zderzakowa gardziela przepustnicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-08-2011, 09:40
|
|
|
polaff napisał/a: | komarsnk napisał/a: | śrubkę SAS |
która to śrubka bo już się pogubiłem.
Ile restartów silnika trzeba zrobić w procedurze programowania wolnych obrotów - tam jest napisane tylko, że punkty 5 i 6 powtarzać... |
No to tak:
- odepnij aku
- wyczyść ładnie przepustnicę i krokowca, poskładaj wszystko
- podepnij aku, odpal i poczekaj aż się nagrzeje (bez klimy i innych rzeczy obciążających silnik)
- jak się włączą wentylatory a Ty będziesz widział, że obroty są dużo za duże (ponad 1000/min) to skręć śrubkę tak żeby mniej więcej obrotomierz był na pierwszej cienkiej kresce poniżej 1000
- zrób reset ponownie (ściągnij minusa na ok. minutę) - po resecie odpal, nie zapomnij wyłączyć klimy teraz obroty powinny być w miarę ok tzn między 1000 a 500
- jak tak się będą utrzymywać to niech sobie pochodzi na wolnych ok 15 min
- po 15 min zgaś silnik, wyjmij kluczyk niech się wszystkie przekaźniki przełączą,
- odpal, włącz klimę na max chłodzenie, włącz wszystkie światła i grzanie tylnej szyby i niech sobie pochodzi z 15 min
- gotowe!
- możliwe, że obroty będą jeszcze czasem świrować przez kilka dni ale później się nauczy
- oczywiście całą procedurę przeprowadzamy na benzynie! instalka sobie ściągnie dane i się douczy w trakcie jazdy.
To jest mój sposób ale niekoniecznie najlepszy! Jak ktoś ma jakieś uwagi to śmiało pisać bo nie jest to instrukcja ASO
Po tych zabiegach u mnie na PB jest super. Na LPG obroty spadają do 500 i telepie budą ale to już wiem, że przez shitowe wtryski :/
[ Dodano: 24-08-2011, 09:42 ]
dodam jeszcze, że jak w trakcie eksploatacji będziesz widział, że ewidentnie ECU lubi sobie trzymać obroty za wysokie lub za niskie to robisz małą korektę śrubki SAS i po problemie |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 24-08-2011, 09:44
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Na LPG obroty spadają do 500 |
moze trzeba gazownika odwiedzić?
komarsnk napisał/a: | i krokowca |
jak później krokowca ustawić? on przecież na fasolkach jest? |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-08-2011, 10:01
|
|
|
polaff napisał/a: | komarsnk napisał/a: | Na LPG obroty spadają do 500 |
moze trzeba gazownika odwiedzić? |
zależy jaką masz instalkę - jak mam STAGa 300 plus i samo mi się wszystko ustawia po kilku jazdach - Tobie pewnie po jednej się ustawi
polaff napisał/a: |
komarsnk napisał/a: | i krokowca |
jak później krokowca ustawić? on przecież na fasolkach jest? |
krokowiec na fasolkach? Ja mam tylko otwory na śruby - fakt że są cztery czyli można go ustawić w dwóch różnych pozycjach ale wkręcasz go na tych otworach, na których był i ECU sobie sam ustawia wszystko. Masz innego? Takiego na fasolki?
Tylko jak będziesz czyścił krokowca i będziesz sciągał z niego taki brązowy kapturek to przy montażu nie zapomnij go przekręcić i zblokować bo zostanie w dziurce i będzie cały czas ją blokował i będą jaja - sprawdzone organoleptycznie opisywałem to już w temacie, który kiedyś zakładałem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=65102 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-08-2011, 11:04
|
|
|
polaff napisał/a: | jak później krokowca ustawić? on przecież na fasolkach jest? |
Mylisz zczujnikiem polozenia przepustnicy. Jego nie ruszaj! krokowiec jest od spodu.
Co do nauki wolnych obrotow, to w SM wyczytalem, ze wystarczy jak silnik pochodzi na rozgrzanym silniku przez 10 min na wolnych obrotach bez obciazenia. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 24-08-2011, 11:16
|
|
|
Owczar napisał/a: | polaff napisał/a: | jak później krokowca ustawić? on przecież na fasolkach jest? |
Mylisz zczujnikiem polozenia przepustnicy. Jego nie ruszaj! krokowiec jest od spodu.
Co do nauki wolnych obrotow, to w SM wyczytalem, ze wystarczy jak silnik pochodzi na rozgrzanym silniku przez 10 min na wolnych obrotach bez obciazenia. |
czyli reasumując - do czyszczenia przepustnicy potrzebuję:
podstawowe narzędzia,
czyściwo,
benzynę ekstrakcyjną,
podstawową znajomość zagadnień mechanicznych i sporo czasu.
zauważcie, że na liście nie ma kompa
coś pominąłem? |
|
|
|
 |
|