Ciepły nie odpala. |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 19-02-2012, 21:50
|
|
|
Ciężki temat, puszczanie gazu w kolektor jest bardzo prawdopodobne, lecz po dłuższym postoju nie powinno być problemu z odpaleniem. Diagnoza na odległość jest ciężka i trudno coś doradzić. Jeśli będzie to wina puszczania gazu w kolektor, możesz łatwo to sprawdzić. Przejedź się na benzynie nie włączając gazu, i potem spróbuj odpalić. Przy okazji można sprawdzić czy ECU zarejestrowało jakieś błędy.
[ Dodano: 19-02-2012, 21:54 ]
Odnośnie reduktora to raczej nie pociągnie 12, niby S-ka jest wydajniejsza od N-ki. Ale mnie ten reduktor nie przekonuje. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 19-02-2012, 22:06
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Ciężki temat, puszczanie gazu w kolektor jest bardzo prawdopodobne, lecz po dłuższym postoju nie powinno być problemu z odpaleniem. Diagnoza na odległość jest ciężka i trudno coś doradzić. Jeśli będzie to wina puszczania gazu w kolektor, możesz łatwo to sprawdzić. Przejedź się na benzynie nie włączając gazu, i potem spróbuj odpalić. Przy okazji można sprawdzić czy ECU zarejestrowało jakieś błędy.
[ Dodano: 19-02-2012, 21:54 ]
Odnośnie reduktora to raczej nie pociągnie 12, niby S-ka jest wydajniejsza od N-ki. Ale mnie ten reduktor nie przekonuje. |
Zgodze się z Wojtkiem "S" jest za slaby do 177km , napisz jeszcze jaki elektro i wielozawor, powinienes miec napisane w papierach. Zdjęcia pokaża jeszcze, w jakim miejscu są nawierty co też jest ważne, jeżeli ma jeździć jak należy. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-02-2012, 23:00
|
|
|
painkiller napisał/a: | lukasz12 nie jestem ekspertem w dziedzinie zagazowywania, rzuciłem hasło jakie do tej pory przewijało się przy okazji tej instalacji. Pod maską jest STAG 300-6 ISA 2, Zavili ZETA-S i wtryski VALTEK Rail type 30BFC. Przed założeniem instalator przeglądał bebechy i nie miał uwag. Zdjęcia mogę mieć jutro rano |
Gazownik nigdy nie ma uwag. Silnik mógłby ledwo chodzić, a on i tak by gazował, bo przecież klient który usłyszy że trzeba jeszcze 500 zł wyłożyć na remont układu zapłonowego pojechałbym gdzie indziej.
Ale mamy już jakiś punkt zaczepienia. Sprawdzić czy to wina instalacji można w prosty sposób - przed wyłączeniem samochodu i zostawieniem go na dłużej spuść po prostu gaz z węża (poluzuj opaskę przy listwie wtryskowej. Jeśli odpali bez problemów to oznacza to że problem jest gdzieś w instalacji gazowej. A swoją drogą to ciekawi mnie jak gazownik obszedł kwestię świecącego się check engine. Zeta S jest moim zdaniem na styk do Sigmy 12v. Ogólnie widzę że instalacja zamontowana, ale wg. standardów branży gazowej czyli ma być tanio, ewentualnymi problemami zajmiemy się jak klientowi się będzie chciało przyjechać na reklamacje. Wrzuć zdjęcia |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 19-02-2012, 23:21
|
|
|
lukasz12 napisał/a: |
Ale mamy już jakiś punkt zaczepienia. Sprawdzić czy to wina instalacji można w prosty sposób - przed wyłączeniem samochodu i zostawieniem go na dłużej spuść po prostu gaz z węża (poluzuj opaskę przy listwie wtryskowej. Jeśli odpali bez problemów to oznacza to że problem jest gdzieś w instalacji gazowej. A swoją drogą to ciekawi mnie jak gazownik obszedł kwestię świecącego się check engine. Zeta S jest moim zdaniem na styk do Sigmy 12v. Ogólnie widzę że instalacja zamontowana, ale wg. standardów branży gazowej czyli ma być tanio, ewentualnymi problemami zajmiemy się jak klientowi się będzie chciało przyjechać na reklamacje. Wrzuć zdjęcia |
i obowiązkowo włączona opcja dotrysku benzyny, czy inaczej podpieranie benzyną czyli "wyłacz przy pierwszym" |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 20-02-2012, 07:21
|
|
|
Akurat warsztat jest polecany przez wrocławskich MitsuManiaków, wile osób gazowało tam swoje miśki i nikt do tej pory nie miał zastrzeżeń. Z Check Engine poradzili sobie dodając jakiś opornik w STAGu. Lada dzień będę do nich jechał na przegląd po 1000 km więc będzie okazja żeby wszystko sprawdzić. A tak na marginesie, dzisiaj rano odpalił bez dyskusji.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-02-2012, 08:22
|
|
|
Widzę, że wszyscy instalatorzy robią tak samo, szkoda czasu na ściągnięcie kolektora i zrobienie odpowiednio nawiertek. Jestem ciekaw co dzieje się z ciśnieniem powyżej 4500 obr. Łukasz , czym tak naprawdę różni się zeta N od S ? Tak naprawdę to tylko sprężyną. Więc co on może przy takim zapotrzebowaniu na paliwo. Do spokojnej jazdy prawdopodobnie wystarczy, ale.... |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-02-2012, 10:04
|
|
|
painkiller napisał/a: | Akurat warsztat jest polecany przez wrocławskich MitsuManiaków, wile osób gazowało tam swoje miśki i nikt do tej pory nie miał zastrzeżeń. Z Check Engine poradzili sobie dodając jakiś opornik w STAGu. Lada dzień będę do nich jechał na przegląd po 1000 km więc będzie okazja żeby wszystko sprawdzić. A tak na marginesie, dzisiaj rano odpalił bez dyskusji.
[url=http://img706.images....th.jpg]Obrazek[/URL] |
Więc mamy już zdjęcia. W razie problemów z odpalaniem zrób tak jak wspomniałem wcześniej. A instalacja podobnie zamontowana jak u mnie na początku (już 4 lata) jak nie znałem się na gazie - czyli niestety pozbyta - minimalny nakład czasu i pracy - bo po co zdejmować kolektor skoro tak też da radę. Można jeździć, jest prawidłowo wystrojona, ale to nie jest to - większe spalanie i gorsze osiągi, szczególnie pod obciążeniem. Jedynie plus za ten opornik - przynajmniej czerwona lampka nie drażni. Obserwuj samochód - jeśli się pojawią problemy to staraj się zanotować jak najwięcej uwag |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
GóR3K
Mitsumaniak WR8790L

Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 522 Skąd: Radom/Horsens DK
|
Wysłany: 20-02-2012, 16:41
|
|
|
painkiller napisał/a: | Akurat warsztat jest polecany przez wrocławskich MitsuManiaków, wile osób gazowało tam swoje miśki i nikt do tej pory nie miał zastrzeżeń. Z Check Engine poradzili sobie dodając jakiś opornik w STAGu. Lada dzień będę do nich jechał na przegląd po 1000 km więc będzie okazja żeby wszystko sprawdzić. A tak na marginesie, dzisiaj rano odpalił bez dyskusji.
[url=http://img706.images....th.jpg]Obrazek[/URL] | l
kolego mógłbyś wypytac jaki ten opornik co i jak zastosowali zeby pozbyć się check engine ?
bo mam ten problem . |
_________________ ~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-02-2012, 16:49
|
|
|
GóR3K napisał/a: | painkiller napisał/a: | Akurat warsztat jest polecany przez wrocławskich MitsuManiaków, wile osób gazowało tam swoje miśki i nikt do tej pory nie miał zastrzeżeń. Z Check Engine poradzili sobie dodając jakiś opornik w STAGu. Lada dzień będę do nich jechał na przegląd po 1000 km więc będzie okazja żeby wszystko sprawdzić. A tak na marginesie, dzisiaj rano odpalił bez dyskusji.
[url=http://img706.images....th.jpg]Obrazek[/URL] | l
kolego mógłbyś wypytac jaki ten opornik co i jak zastosowali zeby pozbyć się check engine ?
bo mam ten problem . |
100 Ohm na 2W powinien złatwić sprawę. Wlutowujesz go równolegle z kablami od STAGA. Tzn. w miejscu gdzie masz rozcięte sterowanie wtryskiwaczem benzynowym od ECU i jest wpięte wejście i wyjście ze STAGA. Tzn. patrząc od strony wtryskiwacza jest tak:
wtryskiwacz - opornik - ECU
wtryskiwacz - stag wej - stag wyj - ECU |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 20-02-2012, 17:04
|
|
|
Miałem taki problem z Hyundaiem, problemy z rozruchem na ciepło po wyłączeniu zapłonu na gazie. Okazało się, że uszkodzony był reduktor od gazu i podawał za duże ciśnienie na listwę wtryskiwaczy, co skutkowało skracaniem czasu wtrysku przez komp. samochodu do poziomu który uniemożliwiał "normalne zapalenie samochodu" |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20-02-2012, 22:00
|
|
|
lukasz12, oj niełądnie sprzedawać cudze pomysły bez cyctatu ale ci wspaniałomyślnie wybaczam generalnie 100 ohm obchodzące staga tak jakby zawsze wtrysk benzny był zasilony czy to klasycznie jak jedziemy na benzynie , czy to minimalnie przez opornik, żeby dawał impuls wsteczny. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 20-02-2012, 22:22
|
|
|
Ok, dzięki za informacje. Jeżeli to faktycznie wina instalacji to poruszę ten temat na zbliżającym się przeglądzie po 1000km |
_________________
 |
|
|
|
 |
|