Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciepły nie odpala.
Autor Wiadomość
Fargariel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 26-08-2011, 14:25   Ciepły nie odpala.

Witam. Mam ostatnio problem z moim Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12V z 93 roku. Chodzi o to, że kiedy jest rozgrzany, to nie odpala. Na zimnym pali od ręki, ale wystarczy, że przejadę kawałek (złapie już sensowną temperaturę), zgaszę go i już muszę czekać aż się ochłodzi, nie pójdzie nawet na popych. Kiedy próbuję odpalić na ciepłym, rozrusznik kręci normalnie. Rozrusznik sprawny, pompa paliwa, świece, wtryski - wszystko w porządku. Mechanik zasugerował problem z aparatem rozruchowym - wymieniłem cały bez zabawy. Nic to nie dało, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem?
 
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 27-08-2011, 09:23   

hej masz gaz zamontowany skąd wiesz ,że w momencie rozruchu masz podawane paliwo i iskre, co w/g mechanika jest aparat rozruchowy? pozdrawiam
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 29-08-2011, 09:14   

Trzeba podejść do sprawy metodycznie tzn. sprawdzić wszystko po kolei czyli iskrę i czy dostaje paliwo. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem nie masz tak że gaz zostaje lub uchodzi do kolektora przez co jest ciężko odpalić silnik (trzeba czasem kręcić dobre 10 sekund). Pomogłaby też podmiana ECU na wszelki wypadek żeby wykluczyć ten element (te starsze lubią mieć problemy z kondensatorami). Co do braku błędów to jesteś 100% pewien że nie ma żadnego?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Fargariel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 29-08-2011, 09:49   

krzysius: gaz w sekwencji, iskra jest, nie ma wtrysku, a aparat rozruchowy to to: http://xedos.com.pl/alleg...-06-09-063.jpeg
lukasz12: dzięki. ja nie mam pewności, że nie ma błędów - mój mechanik mi tak powiedział;p problem gazu mi też już wykluczył (w sumie od tygodnia mam pusty zbiornik, samo paliwko).

Moim następnym krokiem w tygodniu będzie wymontowanie ECU i do elektronika coby mi ew. spuchnięte kondensatorki przelutował.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 29-08-2011, 09:51   

Czyli miał na myśli aparat zapłonowy. W sumie to mi coś uświadomiło - uszkodzony czujnik położenia wału lub/i wałków rozrządu - mogą dać też taki efekt że nie będzie palił bo komputer nie wie czy silnik się kręci stąd nie daje iskry/nie załączy wtrysków. Podmiana całości i sprawdzenie wtyczek/kabli też by nie byłoby złym wyjściem.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wgabor 
Nowy Forumowicz

Auto: subaru
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: olawa
Wysłany: 16-09-2011, 19:58   

ale jesli jest klasyczny aparat zaplonowy to niema czujnika polożenia walu
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-09-2011, 20:53   

wgabor napisał/a:
ale jesli jest klasyczny aparat zaplonowy to niema czujnika polożenia walu


Nie ma oddzielnego, natomiast w aparacie zapłonowym są oba czujniki - położenia wałka, i taki który daje szacowane położenie wału, na podstawie położenia wałka rozrządu.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wgabor 
Nowy Forumowicz

Auto: subaru
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: olawa
Wysłany: 27-09-2011, 20:29   

To przepraszam :D ,dziwne rozwiazanie :roll: napisalem to napodstawie znajomosci innych aut ale nie sigmy
 
 
Fargariel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-10-2011, 08:59   

Po długiej przerwie wróciłem do mojej Sigmy i biorę się wymiany koncensatorów w ECU. Mam jeden spalony element w ECU, którego nie potrafię zidentyfikować (C6 na poniższym obrazku):

Gdyby ktoś posiadał schemat, z którego można by było to wyczytać, byłbym wdzięczny za pomoc ;]
ECU MD161382
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25-10-2011, 11:40   

to jest kondensator blokujący - sprawdź też pod tym dużym - ważne , żeby nie było problemów ze ścieżkami przelotowymi. Po prosu podmień na 10n 63v nie elektrolit zwyczajny w tych samych polach. i wszystkie kondensatory weź dobre a wręcz porządne kondensatorki najlepiej solid (nie typowe alu elektrolityczne) na 63 v i zapomnij o problemie.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Fargariel 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Włocławek
Wysłany: 31-10-2011, 11:12   

Wydaje mi się, że remont ECU pomógł. Odpalił mi już kilka razy rozgrzany bez problemów, więc chyba jest ok;] Dziękuję wszystkim za pomoc.

[ Dodano: 03-11-2011, 07:12 ]
Chyba przedwcześnie zacząłem się cieszyć. Sigma pojeździła 2 dni i we wtorek znów mnie zawiodła. Chociaż dobrze, że na stacji benzynowej, a nie na cmentarzu kilka kilometrów od miasta. Objawy są dosłownie takie same. Dzisiaj wyjmuję ECU i obejrzę je sobie dokładnie. Wszystko wskazywałoby na to, że to jednak była wina ECU (2 dni jeździła, paliła bez problemów) i znów się musiało coś spalić (jakieś spięcie, nie wiem). Jednakże jeśli ECU będzie wyglądało dobrze, to wracam do punktu "nie mam pojęcia o co chodzi"...

[ Dodano: 05-11-2011, 07:55 ]
I po ECU nic nie widać...

[ Dodano: 03-01-2012, 20:29 ]
Wymiana ECU na inne pomogła, dziękuję wszystkie za pomoc ;]
 
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 19-02-2012, 20:03   

Witam, mam od wczoraj odmienny problem, zimny nie odpala. Wczoraj (i dzisiaj) przy pierwszym odpalaniu nie chce zaskoczyć. Przekręcam kluczyk, alternator kręci jak trzeba (akumulator wymieniony dwa tygodnie temu), po paru sekundach puszczam kluczyk i słychać jakby niemrawo pracował i potem cisza. Dopiero po bardzo wielu próbach startuje i chodzi jak gdyby nigdy nic. Ciepły odpala bez problemu, po dotknięciu kluczyka. Może wiecie co jest grane?

Nie wiem czy to ważne ale miesiąc temu założona była sekwencja
_________________
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-02-2012, 21:01   

Dużo przyczyn. Ale informacja że jest założony wielopunktowy wtrysk gazu jest pomocna - być może "standartowy" problem pt. puszczanie gazu do kolektora.
Pochwal się jakie elementy instalacji? Wtryskiwacze, reduktor, komputer - jeśli stag to obstawiam "zestaw obowiązkowy" czyli magic jety plus magic :)
A czy przed montażem instalacji dokonałeś przeglądu układu zapłonowego itd? Świece, kabelki, cewka, rozdzielacz (kopułka i palec?).

Na marginesie: kocham ten "gaziarski" nic nie znaczący termin "sekwencja" - to czy masz wtrysk sekwencyjny jest zdeterminowane przez ECU, a nie zależy od typu instalacji gazowej - instalacja gazowa może być mieszalnikowa lub wtryskowa. W niektórych wersjach 6g72 np. Chrysler był wtrysk full-group 1 kanał sterujący (czyli wszystkie wtryskiwacze otwierane naraz). I w takim aucie nie masz "sekwencji" tylko paliwo jest podawane na wszystkie cylindry naraz.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 19-02-2012, 21:06   

painkiller napisał/a:
Witam, mam od wczoraj odmienny problem, zimny nie odpala. Wczoraj (i dzisiaj) przy pierwszym odpalaniu nie chce zaskoczyć. Przekręcam kluczyk, alternator kręci jak trzeba (akumulator wymieniony dwa tygodnie temu), po paru sekundach puszczam kluczyk i słychać jakby niemrawo pracował i potem cisza. Dopiero po bardzo wielu próbach startuje i chodzi jak gdyby nigdy nic. Ciepły odpala bez problemu, po dotknięciu kluczyka. Może wiecie co jest grane?

Nie wiem czy to ważne ale miesiąc temu założona była sekwencja


jak możesz to od razu zrób zdjęcia instalacji gazowej to się "popaczy" i ewentualnie pojedziesz żeby Ci poprawili to i owo :D
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 19-02-2012, 21:42   

lukasz12 nie jestem ekspertem w dziedzinie zagazowywania, rzuciłem hasło jakie do tej pory przewijało się przy okazji tej instalacji. Pod maską jest STAG 300-6 ISA 2, Zavili ZETA-S i wtryski VALTEK Rail type 30BFC. Przed założeniem instalator przeglądał bebechy i nie miał uwag. Zdjęcia mogę mieć jutro rano
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.