Ciepły nie odpala. |
Autor |
Wiadomość |
Fargariel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 26-08-2011, 14:25 Ciepły nie odpala.
|
|
|
Witam. Mam ostatnio problem z moim Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12V z 93 roku. Chodzi o to, że kiedy jest rozgrzany, to nie odpala. Na zimnym pali od ręki, ale wystarczy, że przejadę kawałek (złapie już sensowną temperaturę), zgaszę go i już muszę czekać aż się ochłodzi, nie pójdzie nawet na popych. Kiedy próbuję odpalić na ciepłym, rozrusznik kręci normalnie. Rozrusznik sprawny, pompa paliwa, świece, wtryski - wszystko w porządku. Mechanik zasugerował problem z aparatem rozruchowym - wymieniłem cały bez zabawy. Nic to nie dało, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Spotkał się ktoś z Was z podobnym problemem? |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 27-08-2011, 09:23
|
|
|
hej masz gaz zamontowany skąd wiesz ,że w momencie rozruchu masz podawane paliwo i iskre, co w/g mechanika jest aparat rozruchowy? pozdrawiam |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-08-2011, 09:14
|
|
|
Trzeba podejść do sprawy metodycznie tzn. sprawdzić wszystko po kolei czyli iskrę i czy dostaje paliwo. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem nie masz tak że gaz zostaje lub uchodzi do kolektora przez co jest ciężko odpalić silnik (trzeba czasem kręcić dobre 10 sekund). Pomogłaby też podmiana ECU na wszelki wypadek żeby wykluczyć ten element (te starsze lubią mieć problemy z kondensatorami). Co do braku błędów to jesteś 100% pewien że nie ma żadnego? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Fargariel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 29-08-2011, 09:49
|
|
|
krzysius: gaz w sekwencji, iskra jest, nie ma wtrysku, a aparat rozruchowy to to: http://xedos.com.pl/alleg...-06-09-063.jpeg
lukasz12: dzięki. ja nie mam pewności, że nie ma błędów - mój mechanik mi tak powiedział;p problem gazu mi też już wykluczył (w sumie od tygodnia mam pusty zbiornik, samo paliwko).
Moim następnym krokiem w tygodniu będzie wymontowanie ECU i do elektronika coby mi ew. spuchnięte kondensatorki przelutował. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-08-2011, 09:51
|
|
|
Czyli miał na myśli aparat zapłonowy. W sumie to mi coś uświadomiło - uszkodzony czujnik położenia wału lub/i wałków rozrządu - mogą dać też taki efekt że nie będzie palił bo komputer nie wie czy silnik się kręci stąd nie daje iskry/nie załączy wtrysków. Podmiana całości i sprawdzenie wtyczek/kabli też by nie byłoby złym wyjściem. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wgabor
Nowy Forumowicz
Auto: subaru
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 5 Skąd: olawa
|
Wysłany: 16-09-2011, 19:58
|
|
|
ale jesli jest klasyczny aparat zaplonowy to niema czujnika polożenia walu |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 17-09-2011, 20:53
|
|
|
wgabor napisał/a: | ale jesli jest klasyczny aparat zaplonowy to niema czujnika polożenia walu |
Nie ma oddzielnego, natomiast w aparacie zapłonowym są oba czujniki - położenia wałka, i taki który daje szacowane położenie wału, na podstawie położenia wałka rozrządu. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wgabor
Nowy Forumowicz
Auto: subaru
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 5 Skąd: olawa
|
Wysłany: 27-09-2011, 20:29
|
|
|
To przepraszam ,dziwne rozwiazanie napisalem to napodstawie znajomosci innych aut ale nie sigmy |
|
|
|
 |
Fargariel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-10-2011, 08:59
|
|
|
Po długiej przerwie wróciłem do mojej Sigmy i biorę się wymiany koncensatorów w ECU. Mam jeden spalony element w ECU, którego nie potrafię zidentyfikować (C6 na poniższym obrazku):
Gdyby ktoś posiadał schemat, z którego można by było to wyczytać, byłbym wdzięczny za pomoc ;]
ECU MD161382 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-10-2011, 11:40
|
|
|
to jest kondensator blokujący - sprawdź też pod tym dużym - ważne , żeby nie było problemów ze ścieżkami przelotowymi. Po prosu podmień na 10n 63v nie elektrolit zwyczajny w tych samych polach. i wszystkie kondensatory weź dobre a wręcz porządne kondensatorki najlepiej solid (nie typowe alu elektrolityczne) na 63 v i zapomnij o problemie. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Fargariel
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 31-10-2011, 11:12
|
|
|
Wydaje mi się, że remont ECU pomógł. Odpalił mi już kilka razy rozgrzany bez problemów, więc chyba jest ok;] Dziękuję wszystkim za pomoc.
[ Dodano: 03-11-2011, 07:12 ]
Chyba przedwcześnie zacząłem się cieszyć. Sigma pojeździła 2 dni i we wtorek znów mnie zawiodła. Chociaż dobrze, że na stacji benzynowej, a nie na cmentarzu kilka kilometrów od miasta. Objawy są dosłownie takie same. Dzisiaj wyjmuję ECU i obejrzę je sobie dokładnie. Wszystko wskazywałoby na to, że to jednak była wina ECU (2 dni jeździła, paliła bez problemów) i znów się musiało coś spalić (jakieś spięcie, nie wiem). Jednakże jeśli ECU będzie wyglądało dobrze, to wracam do punktu "nie mam pojęcia o co chodzi"...
[ Dodano: 05-11-2011, 07:55 ]
I po ECU nic nie widać...
[ Dodano: 03-01-2012, 20:29 ]
Wymiana ECU na inne pomogła, dziękuję wszystkie za pomoc ;] |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 19-02-2012, 20:03
|
|
|
Witam, mam od wczoraj odmienny problem, zimny nie odpala. Wczoraj (i dzisiaj) przy pierwszym odpalaniu nie chce zaskoczyć. Przekręcam kluczyk, alternator kręci jak trzeba (akumulator wymieniony dwa tygodnie temu), po paru sekundach puszczam kluczyk i słychać jakby niemrawo pracował i potem cisza. Dopiero po bardzo wielu próbach startuje i chodzi jak gdyby nigdy nic. Ciepły odpala bez problemu, po dotknięciu kluczyka. Może wiecie co jest grane?
Nie wiem czy to ważne ale miesiąc temu założona była sekwencja |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-02-2012, 21:01
|
|
|
Dużo przyczyn. Ale informacja że jest założony wielopunktowy wtrysk gazu jest pomocna - być może "standartowy" problem pt. puszczanie gazu do kolektora.
Pochwal się jakie elementy instalacji? Wtryskiwacze, reduktor, komputer - jeśli stag to obstawiam "zestaw obowiązkowy" czyli magic jety plus magic
A czy przed montażem instalacji dokonałeś przeglądu układu zapłonowego itd? Świece, kabelki, cewka, rozdzielacz (kopułka i palec?).
Na marginesie: kocham ten "gaziarski" nic nie znaczący termin "sekwencja" - to czy masz wtrysk sekwencyjny jest zdeterminowane przez ECU, a nie zależy od typu instalacji gazowej - instalacja gazowa może być mieszalnikowa lub wtryskowa. W niektórych wersjach 6g72 np. Chrysler był wtrysk full-group 1 kanał sterujący (czyli wszystkie wtryskiwacze otwierane naraz). I w takim aucie nie masz "sekwencji" tylko paliwo jest podawane na wszystkie cylindry naraz. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 19-02-2012, 21:06
|
|
|
painkiller napisał/a: | Witam, mam od wczoraj odmienny problem, zimny nie odpala. Wczoraj (i dzisiaj) przy pierwszym odpalaniu nie chce zaskoczyć. Przekręcam kluczyk, alternator kręci jak trzeba (akumulator wymieniony dwa tygodnie temu), po paru sekundach puszczam kluczyk i słychać jakby niemrawo pracował i potem cisza. Dopiero po bardzo wielu próbach startuje i chodzi jak gdyby nigdy nic. Ciepły odpala bez problemu, po dotknięciu kluczyka. Może wiecie co jest grane?
Nie wiem czy to ważne ale miesiąc temu założona była sekwencja |
jak możesz to od razu zrób zdjęcia instalacji gazowej to się "popaczy" i ewentualnie pojedziesz żeby Ci poprawili to i owo |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 19-02-2012, 21:42
|
|
|
lukasz12 nie jestem ekspertem w dziedzinie zagazowywania, rzuciłem hasło jakie do tej pory przewijało się przy okazji tej instalacji. Pod maską jest STAG 300-6 ISA 2, Zavili ZETA-S i wtryski VALTEK Rail type 30BFC. Przed założeniem instalator przeglądał bebechy i nie miał uwag. Zdjęcia mogę mieć jutro rano |
_________________
 |
|
|
|
 |
|