[II 2.0 DID] Stukneło 120tys. wymiana rozrządu, gdzie w świe |
Autor |
Wiadomość |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 22-09-2012, 18:27
|
|
|
Ja też nie wymieniałem uszczelniacza, bo przeczytałem o tym już po wymianie i przez 35kkm nic się tam nie działo złego. Jak szukałem kompletu do swojego to równie często spotykałem zestawy do rozrządu bez pompy, dlatego zapytałem. Przypatrz się przy kolejnym przeglądzie paskowi wieloklinowemu - mój był już nieco zużyty od wewnętrznej strony i wyraźnie szumiała też rolka napinająca. Wymieniałem cały komplet - pasek, napinająca i prowadząca (była tylko starta i miała rant) przy 140kkm. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-09-2012, 08:14 Wymiana paska rozrządu
|
|
|
Z tym skracaniem terminu wymiany paska rozrządu, o którym mówią warsztaty ("Panie, lepiej wymienić wcześniej, pękają na potęgę") zachowałbym dużą ostrożność - jeżeli producent daje określoną liczbę km do wymiany, dlaczego się tego nie trzymać? - np. w Niemczech, gdzie kultura techniczno-samochodowa (i nie tylko) jest dużo wyższa niż u nas, nikt nie wymienia wcześniej.
Wbrew pozorom pasek rozrządu jest dość trwały (jeżeli nie ma kontaktu z olejem), np. moim Passacie z podobnym silnikiem 2.0 TDI (BKP) wymiana była co 120 tys. od 2008 roku jest co 150 tys (na tych samych częściach!).
Oczywiście bogatemu nikt nie zabroni, jeżeli ktoś ma się bardziej komfortowo czuć za kierownicą, można wymieniać i co 50 tys.
bonito |
|
|
|
 |
hrumek
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 4 Skąd: Wołów
|
Wysłany: 27-09-2012, 19:58
|
|
|
Pasek rozrządu i rolki i napinacz co 120 tyś. zgadzam się ale pompa wody myślę, że to zbędny wydatek. Oryginalne pompy wody mają żywotność do 200 tyś a i po tym przebiegu mają się dobrze.
Mając na uwadze, że części zamienne nawet w zakupione w serwisie nigdy nie dorównają jakości zamontowanym na pierwszy montaż wolę zostawić swoją starą na następne 100 tyś. w zamian tego chyba wymienię pasek PK i rolkę w zestawie. |
_________________ hrumek |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-04-2013, 16:52
|
|
|
U mnie na szafie blisko 103 tyś i chcę przy przeglądzie rocznym zrobić , przed dłuższą trasą(3000km) rozrząd. trochę się boję że na autostr. padnie silnik mam na oku zestaw w Iparts-ie.tzn; zestaw rozrządu contitech i pompa ruvile,cena 650zł mogę dobrać uszczelniacz wału za 50zł tylko czy warto , niektórzy pompy nie zakładają ,może nie trzeba być wyrywnym |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 14-04-2013, 18:28
|
|
|
lexus IMHO nie ma co poprawiać fabryki. też robiłem trasę 3kkm przed przeglądem 120kkm. Jak ma coś ci paść to równie dobrze może przy 155kkm jak i przy 105 Jak nie rozrząd to turbina, albo jeszcze jakaś inna niespodziewajka. Spokojnie dociągnąłem do 120kkm i robiłem przegląd z wymianą napędu rozrządu i pompy.
Mniej więcej w tej cenie kupiłem komplet SKF i paskiem Gates oraz dodatkowo pompą rouville. Pompa nie była w komplecie, ale kupowałem razem. Nie zmieniałem uszczelniacza wału - dopiero później przeczytałem, że warto. Pompy raczej sobie nie odpuszczaj - wiele osób (Octavia) jednak zmienia przy 120kkm. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mati2
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2013 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2013, 11:16
|
|
|
Witam,
Panowie jestem na etapie zakupu rozrządu. Mam tuż obok siebie salon VW także tam będę kupował. Mam problem z doborem części.
1) - rolka prowadząca - 03G109244 lub 03G109244A <<< jak poznać czy z końcówka numeru A czy bez "A". Obecnie na stronie rozrząd.pl zmienili i jest tylko bez "A"
2) Podobno jest też pompa z końcówką "K" >>> 038121011J
Czy ktoś z Was kto kupował części z VW mógłby podać mi numery seryjne. Mój misiek jest z 2007r.? |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 09-07-2013, 12:52
|
|
|
Mitsubishi ASO ma teraz Promocję. 1700 PLN komplet z wymianą ale bez pompy wody. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-07-2013, 14:48
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | 1700 PLN komplet z wymianą ale bez pompy wody. | ciekawe jaki komplet - ale chociaż cena trochę normalniejsza. Ciekawe, ile sobie policzą za wymianę dodatkowo pompy. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 09-07-2013, 15:23
|
|
|
rezon napisał/a: | patrycjuszek napisał/a: | 1700 PLN komplet z wymianą ale bez pompy wody. | ciekawe jaki komplet - ale chociaż cena trochę normalniejsza. Ciekawe, ile sobie policzą za wymianę dodatkowo pompy. |
Za to juz napewno jak za zboze i tym samym promocja czy nie, i tak wyjda do przodu. Perfekcyjny chwyt reklamowy Podstawa to zlapac klienta na wedke. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 09-07-2013, 16:16
|
|
|
Tu macie linka:
http://www.mitsubishi.lub...omocyjnej-cenie
Pompa wody w skodzie kosztuje 250 pln , można przywieźć swoją to wtedy wymiana 100 pln Czyli razem 1700 + 250 + 100 = 2050 PLN
No i w tej cenie wymiana uszczelniaczy!!!!!!!!!
P.S.
Ja nie wiem po co ruszać uszczelniacze co idą na pierwszy montaż po 120 tys jak nie ciekną!!! |
Ostatnio zmieniony przez patrycjuszek 09-07-2013, 23:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-07-2013, 20:37
|
|
|
patrycjuszek napisał/a: | można przywieźć swoją to wtedy wymiana 1800 pln | chyba o jedno zero za dużo napisałeś
Uszczelniacze z biegiem czasu tracą elastyczność oraz wycierają się i zaczynają cieknąć. Zużywają się jak każda część. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mati2
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2013 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2013, 21:50
|
|
|
Panowie, zakupiłem zestaw z rozrząd.pl ... czy powinienem dokupić uszczelniacz? Wymiana zapewne będzie w ASO. Czy lepiej kupić uszczelniacz w VW czy to jest jakaś pierdoła i będzie w ASO w rozsądnej cenie? |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 09-07-2013, 23:29
|
|
|
Moim zdaniem uszczelniacze co drugi rozrząd powinno się wymieniać jak jest sucho. |
|
|
|
 |
Tux
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 43 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-07-2013, 19:47
|
|
|
Wymieniłem komplet tzn. rozrząd + uszczelniacz + pompa wody + pasek klinowy.
Wiem, że to nie reguła ale w poprzednim aucie pompa wody zepsuła mi urlop na Węgrzech. |
_________________ Michał |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-07-2013, 20:22
|
|
|
i słusznie zrobiłeś. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|