Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4G63 podstawowe modyfikacje
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 17-11-2011, 18:58   

krzychu napisał/a:
No to wtedy oznacza, że niepotrzebnie kupił samochód który się kreci do 7600 obrotów (przy 7 tys jest czerwona granica). Ja często mam przy wyprzedzaniu powyżej 6 tys.
Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś brał pod uwagę taki parametr przy kupowaniu samochodu, osobiście rzadko dobijam do 5 tysięcy, nie lubię wycia silnika.
krzychu napisał/a:
Najprościej zamontować 2,4 MIVEC z USA. Myślę, że mechanicznie i elektronicznie nie powinno być problemu. Silnik występował chyba jeszcze w Outku i Gradisie.
MIVEC 2.4 (4G69) który był montowany w O1 to zupełnie inna konstrukcja niż 4G63, dużo trzeba robić zmian osprzętu, jest inny komputer sterujący choćby z takiej przyczyny że 4G69 ma 4 cewki zapłonowe (fajkocewki) a 4G63 tylko 2. Z własnej praktyki z outlanderem wiem że pompa wspomagania jest katalogowo inna, przynajmniej z tego powodu że pasek alternatora ma inne wymiary rowków. Pasek inny to trzeba grzebać przy alternatorze i kompresorze klimy, dużo wysiłku z przerabianiem. Sprzęgło jest trochę inne (co ciekawe nieco tańsze) więc pewnie skrzynia też może wymagać kombinowania. Z tego co gdzieś widziałem to nawet skrzynia biegów ma nieco inaczej dobrane przełożenia, więc pewnie dla żartu tego nie zrobili.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-11-2011, 21:07   

Buuu :( Raczej myślałem o przekładce z Lancera z USA od razu ze skrzynią, ale z tego co mówisz to walka z wiatrakami by była :rolleyes:

Zniszczyłeś moje marzenia o jedynym na świcie Lancerze 2,4 poliftowym.

Łatwiej by było chyba wziąć Lancera z USA i wsadzić tam kokpit polifotwy....? Ciekawe czy klima zwykła mogłaby być obsługiwana przez sterownik z climatronikiem? Ale do tego i tak pewnie inne parowniki, jakiś czujnik temperatury nie wiadomo gdzie.... :rolleyes: Ciekawe co jeszcze trzeba by było zamienić....?
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-11-2011, 21:37   

demoniszcze,

ile waży Twoje CSO?
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 18-11-2011, 00:41   

krzychu napisał/a:
Łatwiej by było chyba wziąć Lancera z USA i wsadzić tam kokpit polifotwy....? Ciekawe czy klima zwykła mogłaby być obsługiwana przez sterownik z climatronikiem? Ale do tego i tak pewnie inne parowniki, jakiś czujnik temperatury nie wiadomo gdzie.... :rolleyes: Ciekawe co jeszcze trzeba by było zamienić....?
Wydaje mi się że parownik to pikuś. Nawet jak będzie innego kształtu to zawsze da się coś przyciąć, podciąć, zmienić mocowania i nie wpłynie to na jego działanie (co najwyżej na wydajność). Większym problemem będzie sam mieszalnik powietrza który w wersji elektronicznej ma silniczki krokowe a w wersji ręcznej jest sterowany cięgnami, pewnie najlepszym rozwiązaniem byłoby go w całości przeszczepić, po dołożeniu czujników, panelu powinno dać się to uruchomić. Wiązki kabli powinny być fabrycznie kompatybilne z oboma wariantami, przynajmniej tak robili to w O1 z podobnego rocznika.
 
 
demoniszcze 
Mitsumaniak


Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 260
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-11-2011, 10:37   

stary alfer napisał/a:
demoniszcze,

ile waży Twoje CSO?


posiadam kombi
według dowodu 1395 kg, według autocentrum 1320 kg...
_________________
Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0

był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107

był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM

Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-11-2011, 10:49   

krzychu napisał/a:
Lancer RA ma 163KM chyba czyli około 30KM więcej. Czy to mało czy dużo? Moim zdaniem sporo bo wtedy Lancer przyśpiesza poniżej 8 sec do setki... Czyli całe 2 sec szybciej...


Bardzo przesadzone to teoretyczne przyspieszenie, bo:

demoniszcze napisał/a:
stary alfer napisał/a:
demoniszcze,

ile waży Twoje CSO?


posiadam kombi
według dowodu 1395 kg, według autocentrum 1320 kg...


Eclipse według danych technicznych też waży około 1320kg i przy 150KM przyspiesza do setki w ponad 9 sekund. Nie sądzę, aby dodatkowe 13KM zmniejszyło przyspieszenie o kolejne 1,5 - 2 sekundy (do poniżej 8s).

Z tych wszystkich powodów uważam, że nie ma sensu ekonomicznego w poprawianiu tego co jest. Czy to dłubanie w NA, uturbianie, czy swap to bez 10 000zł się nie obejdzie na sam silnik, a gdzie lepsze hamulce i zawieszenie?
 
 
 
demoniszcze 
Mitsumaniak


Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 260
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-11-2011, 10:52   

Ciekawe co to za wynalazek że 180 KM :)
http://otomoto.pl/mitsubishi-lancer-C21772085.html

_________________
Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0

był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107

był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM

Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-11-2011, 14:19   

viader napisał/a:

Eclipse według danych technicznych też waży około 1320kg i przy 150KM przyspiesza do setki w ponad 9 sekund. Nie sądzę, aby dodatkowe 13KM zmniejszyło przyspieszenie o kolejne 1,5 - 2 sekundy (do poniżej 8s).


No jeszcze jest kwestia ze stopniowania skrzyni i rozkładu momentu obrotowego. To nie jest sama moc... Może faktycznie przerysowane dane nie wiem. Z drugiej strony na sportowym filtrze silnik baryczny na hamowni wyszło 170KM. Może wyjeżdżają z dużym giftem?

viader napisał/a:
Z tych wszystkich powodów uważam, że nie ma sensu ekonomicznego w poprawianiu tego co jest. Czy to dłubanie w NA, uturbianie, czy swap to bez 10 000zł się nie obejdzie na sam silnik, a gdzie lepsze hamulce i zawieszenie?


A tam. Hamulce i zawias są takie same w EU 2.0 SPORT co w USA 2,4. Zawias jest na pewno ok, a jak by chcieć wymienić te słabe hamulce to wystarczy wziąć te z Outka.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-11-2011, 15:07   

eclipse jak trzyma serie czyli 145/150KM to już jest olbrzymi sukces :) ktoś na forum wymienił wydech zrobił dolot wstawił soft turbo i dmuchał 0,3 i dopiero uzyskał 175KM a miał zadbane bardzo Eclipse :)

Sama wymiana filtra na stożek to może co najwyżej pogorszyć osiągi temat przerabiany chodzi o zmienienie charakteru przepływu powietrza inne zawirowania itp. czy coś tam nie chce teraz tutaj robić wywodu bo nie chciało mi się tego tematu aż tak dobrze zgłębiać można co najwyżej łudzić że ECU nadrobi zmiany ale poprawy osiągów po zmianie dolotu nie będzie :P musi być jeszcze wystrojony odpowiednio :) ale 170KM w przypadku starych 4G63 po zamianie filtra i wydechu i nawet wystrojeniu to dla mnie trochę utopia :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 18-11-2011, 16:35   

Wszyc, jest w polsce Eclipse 1G soft turbo 217kM.
jest tez wolnossacy 1G ale sporo zmian (wałki itp itd...) i ma 196kM.

a sam wydech i dolot top ma sredni sens...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-11-2011, 16:55   

Ja tylko mówie Ros o tych podstawowych zmianach i daje dla przykładu że żeby te 30KM więcej osiągnąć to niestety nie jest wszystko takie proste ja zachęcam do tuningu ale jak ma się w życiu inne wydatki inne marzenia a tylko chciało by się mieć szybsze auto to jednak mimo że to mało oryginalne i pospolite ale lepiej kupić po prostu coś mocniejszego :)

Trochę boli że się trzeba rozstać z planami ale często to trwa tylko do czasu zmiany auta na lepsze :)
Takich jak my jednak uważam za margines społeczeństwa ale za to bardzo pozytywnie zakręcony margines :mrgreen:
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 20-12-2011, 11:46   

Wszyc napisał/a:
ale 170KM w przypadku starych 4G63 po zamianie filtra i wydechu i nawet wystrojeniu to dla mnie trochę utopia


z moich doświadczeń wynika, że nie da się takim zakresem prac zrobić 170KM. Trzeba ruszyć głowicę i wałki rozrządu.
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
demoniszcze 
Mitsumaniak


Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 260
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-01-2013, 15:36   

http://allegro.pl/chip-tu...2893002543.html kto przetestuje?? :P :P
_________________
Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0

był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107

był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM

Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 06-01-2013, 20:01   

Sama zmiana ilości powietrza (dla komputera) nie da za wiele. Dla mnie ten wynalazek to tylko rezystor jak widać po ilości kabli do podłączenia
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 06-01-2013, 23:20   

Kamil_Ziomek napisał/a:
Dla mnie ten wynalazek to tylko rezystor jak widać po ilości kabli do podłączenia
Zgadzam się z tym, może to nie jest sam rezystor ale działa na zasadzie rezystora który oszukuje komputer modyfikując wynik pomiaru czujnika ilości powietrza (MAF, MAS czy jak to tam nazywają).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.