Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie dał rady wjechać na podwyższenie
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-12-2011, 22:43   

Jak by był 2.0 TDI manual to pewnie był by dym spod maski... Nie wiem czym się pasjonujecie.... Dokładnie o to chodzi:
Cytat:
To tak jak by pionowo starał się podnieść ponad 1500kg...


Trzeba lekko bujnąć auto na klocki i wyjechało z rozpędem... A z górą to nie ma nic wspólnego chyba, że mówicie o górce 90 stopni....

Ps. CVT z klasycznym automatem ma niewiele wspólnego tak samo jak SST - to fakt niezaprzeczalny. Ale to tylko semantyka.
 
 
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 17-12-2011, 01:14   

Podsumowując wszystko powyższe.
4WD miałem włączone bo zawsze mam włączone - na tym jeżdżę non stop - nie zauważyłem większego spalania ani większego hałasu.
I tak jak piszecie - wszystkie cztery koła styknęły się z kostka w tej samej chwili - i mówcie co chcecie - nie podjechał mimo gazu w pół. Oczywistym jest że pod wyższe krawężniki wjeżdża bez problemu - ale z krawężnikiem spotyka się jedno lub max 2 koła jednocześnie.
 
 
xylen 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 485
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-12-2011, 02:52   

tropis napisał/a:
Podsumowując wszystko powyższe.
4WD miałem włączone bo zawsze mam włączone - na tym jeżdżę non stop - nie zauważyłem większego spalania ani większego hałasu.
I tak jak piszecie - wszystkie cztery koła styknęły się z kostka w tej samej chwili - i mówcie co chcecie - nie podjechał mimo gazu w pół. Oczywistym jest że pod wyższe krawężniki wjeżdża bez problemu - ale z krawężnikiem spotyka się jedno lub max 2 koła jednocześnie.


a to już wszystko jasne :lol: powodzenia!
_________________
Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Citroen C3 1.6 Sensodrive
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-12-2011, 08:39   Re: Nie dał rady wjechać na podwyższenie

tropis napisał/a:
Miałem załączony 4WD ale chyba nie jest to istotne.


Trochę istotne, mogłeś przedstawić na LOCK, ale pomogło by to może w ułamku procenta tylko. Po prostu tylne koła bardziej by próbowały wdrapać się na "kostkę". Mogłeś też upuścić trochę powietrza też by trochę pomogło, ale wystarczy lekki rozpęd i sam wskoczy szczególnie na takich dużych kołach.

Swoją drogą jak ma stać długo to dopompuj do 3 atmosfer koła, żeby się nie skwadraciły.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 17-12-2011, 10:19   

krzychu napisał/a:
Swoją drogą jak ma stać długo to dopompuj do 3 atmosfer koła, żeby się nie skwadraciły.


ewentualnie nie sprawiłoby mi to większego problemu jakbym go wizą na ten czas do zaopiekowania się :mrgreen: :P Przynajmniej byłby przepalony systematycznie :mrgreen:

Żarty żartami - ale jak ja kiedyś cierpiałem kiedy zostawiałem na pół roku swoją sigmę :D
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 19-12-2011, 09:47   

xylen napisał/a:
a to już wszystko jasne powodzenia!


Możesz to rozwinąć jak mam to rozumieć, czyli że co CVT nie nadaje się do jeżdzenia po kostce ?
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
xylen 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 485
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-12-2011, 09:54   

borsak1 napisał/a:
xylen napisał/a:
a to już wszystko jasne powodzenia!


Możesz to rozwinąć jak mam to rozumieć, czyli że co CVT nie nadaje się do jeżdzenia po kostce ?


" I tak jak piszecie - wszystkie cztery koła styknęły się z kostka w tej samej chwili - i mówcie co chcecie - nie podjechał mimo gazu w pół. Oczywistym jest że pod wyższe krawężniki wjeżdża bez problemu - ale z krawężnikiem spotyka się jedno lub max 2 koła jednocześnie"2

tak jak napisał..nie da się "unieść" auta, we wcześniejszych postach jest to wyjaśnione...ja tez mam kostkę na podjeździe i CVT nie miałem problemów z wjeżdżaniem...
_________________
Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Citroen C3 1.6 Sensodrive
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 19-12-2011, 13:43   

xylen napisał/a:
ja tez mam kostkę na podjeździe


Wiem wiem widzę ale pytanie nie dotyczyło twojej kostki :D
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-12-2011, 13:52   

borsak1 napisał/a:
czyli że co CVT nie nadaje się do jeżdzenia po kostce ?


Podstaw pod swoje 4 koła kostki co mają wysokości 5cm i potem spróbuj bez bujania wjechać... Znaczy tak oprzeć się kołami o kostki i dopiero zacząć puszczać sprzęgło. Zobaczymy czy Twoje sprzęgło wytrzyma.
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 19-12-2011, 14:11   

krzychu napisał/a:
Podstaw pod swoje 4 koła kostki co mają wysokości 5cm i potem spróbuj bez bujania wjechać... Znaczy tak oprzeć się kołami o kostki i dopiero zacząć puszczać sprzęgło. Zobaczymy czy Twoje sprzęgło wytrzyma.


To nie było złośliwie nie wiedziałem o co chodzi. Ale dzięki za wyjaśnienie. gwarantuje Ci że spróbuje. Jeśli w najbliższym czasie pojawi się wpis o sprzęgle to znaczy że nie wytzrymało :) . Niemniej jednak dziś mogę stwierdzić że wyjedzie. Jeśli CVT ma odśrodkowe sporzęglo (nie zgłebiałem tematu po przejażdżce) to żeby miało silnik i 7 litrowy to nie wyjedzie. Podkreślam JEŚLI
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 20-12-2011, 13:57   

W sumie jedyne co mu mogło pomóc to brak kontroli trakcji :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 20-12-2011, 16:36   

borsak1 napisał/a:
eśli CVT ma odśrodkowe sporzęglo


to nie jest kosiarka do trawy :mrgreen:
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 21-12-2011, 08:06   

Cytat:
to nie jest kosiarka do trawy


Zauważyłem że to nie kosiarka ma inny kolor :lol: Odśrodkowe wbrew pozorom ma szerokie zastosowanie chociażby wiele wózków widłowych a te to chyba odrobinę mocy potrzebują. Po świętach w wolnej chwili robię test z kostkami.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-12-2011, 09:49   

borsak1 napisał/a:
To nie było złośliwie nie wiedziałem o co chodzi. Ale dzięki za wyjaśnienie. gwarantuje Ci że spróbuje. Jeśli w najbliższym czasie pojawi się wpis o sprzęgle to znaczy że nie wytzrymało :) . Niemniej jednak dziś mogę stwierdzić że wyjedzie.

Nie dalej niż dwa dni temu próbowałem owej sztuki z krawężnikiem około 10cm tyle że, tylko dwoma przednimi kołami na raz toyotą camry automatem. Chciałem być delikatny i dojechałem powoli do niego i gdy koła się wsparły to noga z hamulca i gaz. I co? i nic. Nie wjechał. Trzeba było z rozpędu. A tam jest takie samo przeniesienie napędu czyli konwerter momentu niesłusznie zwany sprzęgłem hydrokinetycznym, praktycznie taki sam jak w outlanderze CVT. Ten sam krawężnik brany lancerem łykany jest bezproblemowo. Obstawiam zbyt mała sprawność konwertera momentu dla samochodu w bezruchu co zostało napisane na samym początku.
jaceksu79 napisał/a:
a co do tego podjazdu to chodzi o sprawność sprzęgła hydrokinetycznego - jego sprawność rośnie ze wzrostem prędkości ... na postoju ma najmniejszą

Tak, że Ty powinieneś test zaliczyć lub spalić sprzęgło ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 27-12-2011, 10:16   

jaca71 napisał/a:
niesłusznie zwany sprzęgłem hydrokinetycznym


tak? :mrgreen: to mamy kolejną nowość :mrgreen:

czekam z niecierpliwością co wymyśliłeś :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.