Tempomat jak korzystać na naszych drogach? |
Autor |
Wiadomość |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 21-01-2012, 14:45
|
|
|
sveno, dlatego nie należy tworzyc wynalazków, które zastępują kierowcę, a jedynie ułatwiają mu codzienne korzystanie z samochodu. |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 21-01-2012, 14:51
|
|
|
a aktywny tempomat nie próbuje zastąpić kierowcy? Powiem Ci co się stanie, jak taki tempomat padnie, a kierowca wyluzowany nie zauwazy tego: http://www.youtube.com/watch?v=fsmaYVSFwDQ wiem, ze ten filmik dotyczy innego systemu, ale skutek moze byc ten sam. Klima, BAS, ABS, ESP poprawiaja bezpieczenstwo prowadzenia auta, ale za wprowadzenie takich wynalazków jak parkasist do seryjnej produkcji kazałbym rozstrzelać. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 21-01-2012, 15:53
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Drogi szybkiego ruchu i autostrady - zależy od humoru i prędkości. Ale często niezależnie od nasilenia ruchu. | Ja zwykle ustawiam coś w okolicy maximum bezmandatowego po czym używam tylko <cancel> i <acc>, cała zabawa w tym, żeby wyczuć o ile wcześniej zacancelować, żeby nie trzeba było używać hamulca przed przeszkodą/zakrętem/poprzednikiem. No a <acc> w połowie łuku tak w sam raz daje gazem. |
_________________ Pamiętasz co obiecywała? |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-01-2012, 17:15
|
|
|
piomic napisał/a: | Ja zwykle ustawiam coś w okolicy maximum bezmandatowego po czym używam tylko <cancel> i <acc>, cała zabawa w tym, żeby wyczuć o ile wcześniej zacancelować, żeby nie trzeba było używać hamulca przed przeszkodą/zakrętem/poprzednikiem. No a <acc> w połowie łuku tak w sam raz daje gazem. |
Toś mi bratem |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 21-01-2012, 18:04
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Toś mi bratem | Jacuś?! Aleś wyrósł... |
_________________ Pamiętasz co obiecywała? |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 21-01-2012, 18:26
|
|
|
sveno napisał/a: | a aktywny tempomat nie próbuje zastąpić kierowcy? |
wg mnie nie.
sveno napisał/a: | a kierowca wyluzowany |
nie ma czegoś takiego jak 'kierowca wyluzowany'. albo jesteś kierowcą, albo posiadaczem prawa jazdy... |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 21-01-2012, 20:04
|
|
|
Kaucz napisał/a: | nie ma czegoś takiego jak 'kierowca wyluzowany'. albo jesteś kierowcą, albo posiadaczem prawa jazdy... |
Zgadzam się z tobą. Ale park assist jest to przesada. Dobry nauczyciel nauczy parkować w dwie godziny |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Kesz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 336 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 22-01-2012, 14:34
|
|
|
Jak jazda na tempomacie wpływa na zużycie paliwa? |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są niewykonalne |
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 22-01-2012, 16:58
|
|
|
To zależy.
Jak normalnie masz tendencję do mocnego wciskania na tempomacie zaoszczędzisz.
Jak jeździsz spokojnie to niekoniecznie, bo np. na wzniesieniach będzie Ci dodawał gazu żeby utrzymać zadaną prędkość a z górki wyhamuje silnikiem. |
_________________ Pamiętasz co obiecywała? |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 22-01-2012, 19:13
|
|
|
Kaucz napisał/a: |
nie ma czegoś takiego jak 'kierowca wyluzowany'. albo jesteś kierowcą, albo posiadaczem prawa jazdy... |
tylko, że niestety na drogach więcej jest tych posiadaczy
tym bardziej wśród ludzi, którzy kupują drogie, wypasione fury
jaca71 napisał/a: | piomic napisał/a: | Ja zwykle ustawiam coś w okolicy maximum bezmandatowego po czym używam tylko <cancel> i <acc>, cała zabawa w tym, żeby wyczuć o ile wcześniej zacancelować, żeby nie trzeba było używać hamulca przed przeszkodą/zakrętem/poprzednikiem. No a <acc> w połowie łuku tak w sam raz daje gazem. |
Toś mi bratem |
witam w klubie, moja ulubiona zabawa
najdłuższy odcinek jaki przejechałem nie dotykając żadnego pedała i gałki to jakieś 330-350 km, w tamtym roku Austria+Włochy, cały czas na piąteczce |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
piomic
Forumowicz

Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 737 Skąd: wiesz, że ja to ja?
|
Wysłany: 22-01-2012, 20:16
|
|
|
tomek84 napisał/a: | Austria+Włochy, cały czas na piąteczce | Na podobnej trasie (ale na powrocie, od Turynu do kraju) kiedyś żeby nie usnąć po całym dniu na nartach liczyłem samochody. Podwójne espresso na Autogrillu, redbul w kieszeń i vija. Jak kumple odsypiający przed nocną zmianą pobudzili mi się w tunelach na austriackiej granicy bo im się łebki zaczęły hyśtać na zakrętach wynik był coś około 300:10*... Avensis kombi to chyba jeden z lepszych diesli którymi jeździłem.
*wyprzedzeni:wyprzedzający, kluczem do koncentracji było zapamiętywanie kogo wyprzedzam pierwszy raz a kogo trzeba odjąć od wyprzedzających wcześniej. |
_________________ Pamiętasz co obiecywała? |
|
|
|
 |
odius
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W 2,5 V6 2000r + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 128 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23-01-2012, 20:30
|
|
|
piomic napisał/a: | 300:10* |
piomic napisał/a: | *wyprzedzeni:wyprzedzający, kluczem do koncentracji było zapamiętywanie kogo wyprzedzam pierwszy raz a kogo trzeba odjąć od wyprzedzających wcześniej. |
No to faktycznie musiało Ci się nieźle chcieć spać.
Co do tempomatu to faktycznie sensownie da się jeździć tylko na expresówkach lub autostradach. Na krajowych i niżej ma to tylko sens na kilkadziesiąt sekund żeby noga odpoczęła (tak jak była mowa wcześniej).
Jechałem swego czasu z Krakowa do Bukaresztu Astrą II 1,7dti i nie miałem tempomatu, to była masakra bo nie było czasu na dłuższe przerwy. Nigdy bym nie przypuszczał, że może aż tak boleć noga od wciskania gazu |
_________________ Ten się nie myli, kto nic nie robi!
Odiusomiś
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 23-01-2012, 21:17
|
|
|
odius napisał/a: | Nigdy bym nie przypuszczał, że może aż tak boleć noga od wciskania gazu | to nie od wciskania boli tylko od przytrzymywania stopy w górze jakbys bezwładnie wcisnął gaz w podłogę to by nie bolała |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Kesz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 336 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 20-02-2012, 10:15
|
|
|
W sumie tempomat, przydaje się też w jeździe w terenie zabudowanym, ustawiasz sobie 50 i spokojnie jedziesz. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są niewykonalne |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2012, 10:45
|
|
|
Ja bym się nigdy nie zdecydował na jazdę z tempomatem w obszarze zabudowanym (mówię oczywiście o sytuacji kiedy prawa noga nie jest oparta na pedałach). Po prostu czas podniesienia nogi i trafienia w pedał hamulca jest za długi w porównaniu do przełożenia z gazu na hamulec... W ogóle mam problem z włączaniem tempomatu na drogach "poniżej" ekspresowych - czyli praktycznie go nie używam. |
|
|
|
 |
|