[EA6A/W 2.0TD] Problemy z odpaleniem na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-02-2012, 20:45
|
|
|
Polahire a ile miałeś ropki w baku jak Ci się to zrobiło?
[ Dodano: 16-02-2012, 20:45 ]
Pytam, bo miałem nie dawno podobną sytuację. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Polahire
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-02-2012, 20:46
|
|
|
ale na listwie jest napięcie
[ Dodano: 16-02-2012, 20:47 ]
nie wiem ile dokładnie ale kontrolka na pewno nie świeciła
[ Dodano: 16-02-2012, 20:48 ]
nie wiem ile było dokładnie - ale na pewno kontrolka nie świeciła |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 16-02-2012, 20:50
|
|
|
Rano przed zapaleniem podpompój pompką ręczną aż zrobi się twarda i spróbuj zapalić |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 16-02-2012, 20:54
|
|
|
Polahire napisał/a: | nie wiem ile dokładnie ale kontrolka na pewno nie świeciła
| I od tego kolego zacznij. Zatankuj minimum pół baku i minimum 3 litry benzyny. Teraz proponował bym Ci podstawić jakąś kuchenkę pod zbiornik i podgrzać. Później wsiąść pojechać na stację, zatankować i pojeździć i powinno być ok. Pompką też podpompuj, jak pisze milo. Musiałeś mieć złe paliwo i stąd zrobił się problem. Ja do tej pory nie miałem problemów, póki nie wlałem ciulowego paliwa... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 16-02-2012, 21:24
|
|
|
1.Sprawdzić akumulator (czy rozrusznik kręci z ochotą czy może jak by miał dość)
1.Sprawdzić ilość paliwa- zalać świeżego dobrego paliwa
2.Sprawdzić filtr paliwa- ewentualnie wymienić
3.sprawdzić drożność przewodów paliwowych (odpiąć przewód zasilający pompę paliwa, pod pompować pompką filtra aż do wypływu ropy)
4.sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka dochodzi napięcie na świece żarowe
5.sprawdzić świece żarowe
6.Próbować uruchomić
Przy 15 stopniach na plusie w garażu powinien palić bez problemu.
U mnie ostatnio dopiero w -17 zapalał za 4-5 razem. Stoi pod chmurką |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
Cinek082
Nowy Forumowicz
Auto: E57A - 94; EA6W - 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 17-02-2012, 00:07
|
|
|
Witam
Postanowiłem dołączyć do tematu ponieważ miałem niedawno podobną sytuację. Posiadam jednego gala z 94 roku i od niedawna z 99 oba 2.0TD. Przy ostatnich mrozach z jednym i drugim miałem następujący problem, wstaję sobie rano do pracy temperatura prawie -20 auto odpala bez problemu i chodzi sobie podczas gdy ja je odśnieżam. Wsiadam i w droge do pracy. Po przejechaniu kilkuset metrów spadek mocy konrolki zaczynają mrygac wiec dodaje gazu auto jak by dostało czkawki i gaśnie. Paliwa w baku ponad półtorej działki, kręciłem je dłuższą chwilę i nagle zaskoczył ale tak jak by nie miał zamiaru długo pochodzic. Trzymając gaz w podłodze dojechałem do stacji a na zegarze ledwo 600 obrotów. Po zalaniu i ponownym odpaleniu chwilę pochodził kaszląc i potem było ok. Co się okazało, i w jednym i w drugim było to samo słabo dociśnięty opaską lub już stary i zdrewniały przewód paliwowy idacy od filtra do pompy co powodowało zasysanie lewego powietrza. Zaobserwowałem to na starym galu bo tam był przezroczysty. Najwidoczniej zrobił się gdzieś w przewodzie paliwowym zator stworzyło sie podciśnienie i zamiast ciągnąć paliwo to łapał powietrze i się dławił.
Proponuję jak radził kolega wyżej przedmuchac przwody, jak twarde i się nie układaja to wymienić i dobrze docisnąc opaskami powinno buć dobrze u mnie pomogło.
Mam nadzieję że nie zamęczyłem swoim opowiadaniem
Pozdrawiam wszystkich . |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 17-02-2012, 07:46
|
|
|
Koledzy, a jaka pompa paliwa jest w galu...elektryczna, czy mechaniczna podciśnieniowa? Bo jeśli ta druga to może być kłopot z nieszczelnością układu paliwowego i jak długo postoi, to paliwo opada i z tąd ten problem...Miałem tak kiedyś w pajero- Wtedy wszystkie złącza na których możliwe jest" łapanie lewego powietrza" trzeba sprawdzić. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Cinek082
Nowy Forumowicz
Auto: E57A - 94; EA6W - 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 17-02-2012, 10:33
|
|
|
Mechaniczna. Pompa wtryskowa sama zasysa paliwo, dodatkowo ręczna pompka na grodzi przy filtrze paliwa. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-02-2012, 14:54
|
|
|
Jeśli paliwo cofa się z układu paliwowego można założyć na przewód zaworek zwrotny |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|