Przesunięty przez: Bartek 11-04-2012, 09:43 |
[EAx 97-04] Swap na hamulce od VR4/Legnum |
Autor |
Wiadomość |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-12-2016, 07:55
|
|
|
Nie tyle TCL co wygląda że VR4 miał ASC. Przynajmniej u mnie też sa 3 wtyczki jeśli dobrze pamiętam. TCL nie działa na hamulce ale na silnik.
Przy pompie lepiej dotoczyć redukcje z dużego gniazda na małe chociaż nie wiadomo co taniej wyjdzie. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-12-2016, 08:36
|
|
|
Tak, ale czy montaż tej pompy ma sens skoro zmniejszę średnicę wewnętrzną tych rurek od pompy i tym samym ograniczę przepływ płynu do takiego jak w zwykłym Galu? A w Twoim jakie są rurki? Grube czy cienkie? |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-12-2016, 11:39
|
|
|
porobię zdjęcia to się dowiemy |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-12-2016, 18:47
|
|
|
Przepływy w układzie hamulcowym są marginalne, więc nie ma znaczenia czy rurka ma 3 czy 4 mm przekroju.
Rurki na klucz 12 w moim nie występowały - wszystkie mam na klucz 10.
Serwo w moim VR-4 jest większe niż serwo z GDi - żeby włożyć serwo z VR-4 po lewej stronie musiałem lekko przefasonować błotnik wewnętrzny, bo się nie mieści
Pompa z VR-4 ma jeszcze jeden problem - rurka wylotowa pierwszej sekcji trafi w błotnik lub musi mieć bardzo ostre zakręty - u siebie nie ryzykowałem i założyłem pompę z Galanta, która wytwarza takie samo ciśnienie w układzie przy minimalnie dłuższym skoku pedału - mam Brembo z przodu i z tyłu a i tak do podłogi jeszcze bardzo daleko |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-12-2016, 19:58
|
|
|
Przed chwilą przeczytałem od deski do deski. Bardzo ciekawy, ale jednak pompa ABS-u przedstawiona tam na zdjęciach jest zupełnie inna niż z mojego Legnum (przedlift, 1996 r.) Widać tam, że wszystkie wejścia rurek do pompy ABS-u są na małe rurki na klucz 10, a moja pompa wygląda dokładnie tak:
Bartek napisał/a: | Przepływy w układzie hamulcowym są marginalne, więc nie ma znaczenia czy rurka ma 3 czy 4 mm przekroju.
Rurki na klucz 12 w moim nie występowały - wszystkie mam na klucz 10 | Rozumiem, tylko ciekawe po kiego czorta zrobili w przedlifcie te dwie rurki łączące pompę hamulcową z pompą ABS-u o tak dużym przekroju... Bartek napisał/a: | Serwo w moim VR-4 jest większe niż serwo z GDi - żeby włożyć serwo z VR-4 po lewej stronie musiałem lekko przefasonować błotnik wewnętrzny, bo się nie mieści | Niemożliwe żeby było większe niż serwo z GDI, bo mam w swoim teraz serwo z GDI i wchodzi na styk, zwróć uwagę na zgrzew blach ściany grodziowej i podszybia, nic innego tam nie wejdzie:
Ori serwo z Gala 2,5 V6 N/A:
Serwo z GDI w tym samym Galu:
Zresztą chciałem już wiosną montować to serwo z Legnum, ale zmierzyłem je i to z GDI i wszystkie wymiary są identyczne. Bartek napisał/a: | Pompa z VR-4 ma jeszcze jeden problem - rurka wylotowa pierwszej sekcji trafi w błotnik lub musi mieć bardzo ostre zakręty | W przyszłym tygodniu będę z ciekawości wsadzał pompę z serwem z Legnum do Gala 2,5 V6 N/A żeby właśnie zobaczyć czy wejdzie i jak "wychodzi" wyjście boczne na rurkę do kielicha to na pewno pochwalę się tu efektami Bartek napisał/a: | założyłem pompę z Galanta, która wytwarza takie samo ciśnienie w układzie przy minimalnie dłuższym skoku pedału | Skoro tak piszesz to jednym słowem w moim przypadku montaż pompy hamulcowej z Legnum nie ma sensu. Twoja stara pompa z VR-4 też była o średnicy wewnętrznej 1 i 1/16 cala, czyli o 1/16 cala większa niż z Galantów EU?
[ Dodano: 24-12-2016, 12:27 ]
Dla potwierdzenia na poniższej fotce widać różnice wielkości rurek. Na dole duże rurki od pompy hamulcowej do pompy ABS-u na klucz 12, a na górze rurki od pompy ABS-u do przednich zacisków (takie jak w każdym Galu):
[ Dodano: 02-01-2017, 21:33 ]
Przymierzyłem dzisiaj pompę z serwem z VR-4 do zwykłego Gala europejczyka. Serwo z przedliftowego VR-4 jest wymiarowo identyczne jak serwo z europejskiego Galanta 2,4 GDI (nie licząc króćca podciśnienia z drugiej strony i wejścia na czujnik ciśnienia w GDI). Rozstaw szpilek i otwór w ścianie grodziowej na serwo są identyczne w VR-4 i europejskim Galancie.
Serwo z GDI w Galancie EU:
Serwo z VR-4 w Galancie EU:
Identyczna odległość od serwa w najwyższym punkcie do zgrzewu ściany grodziowej z podszybiem, czyli 23 mm.
Serwo z VR-4 weszło w ścianę grodziową Galanta EU razem z pompą hamulcową z VR-4 i zbiorniczkiem wyrównawczym z Galanta EU bez żadnego problemu
Niestety na kolejnym zdjęciu widać jak "wypada" otwór na boczną rurke w pompie z VR-4. Bez "wklepania" kielicha młotkiem lub wyrżnięcia dziury w kielichu nie ma opcji wkręcenia rurki także montaż pompy hamulcowej z VR-4 do Galanta EU raczej "mission impossible".
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-01-2017, 21:51
|
|
|
Z teoretycznego punktu widzenia, najprawdopodobniej idea projektanta miala taki zarys, aby stosujac wieksza srednice rurek od pompy glownej do pompy ABS, a mniejsza na poszczególne koła, wykorzystac zjawisko przyspieszenia przeplywu na zwezonym obwodzie przy jednoczesnym spadku jego ciśnienia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-01-2017, 07:57
|
|
|
Hugo napisał/a: | Z teoretycznego punktu widzenia, najprawdopodobniej idea projektanta miala taki zarys, aby stosujac wieksza srednice rurek od pompy glownej do pompy ABS, a mniejsza na poszczególne koła, wykorzystac zjawisko przyspieszenia przeplywu na zwezonym obwodzie przy jednoczesnym spadku jego ciśnienia | To jak dobrze rozumiem miałoby mieć wpływ na skuteczność hamulców? Mogłyby być "ostrzejsze"?
Jak myślisz czy montaż tej pompy hamulcowej z VR-4 o większej średnicy tłoczka do zwykłego Gala mógłby mieć wpływ na poprawę skuteczności hamowania czy wręcz odwrotnie? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-01-2017, 09:00
|
|
|
Nie wiem, trudno mi powiedziec, logicznie przecz biorac projektowane jest to jako calosc, wiec powinno byc montowane jako zestaw, bez mieszania, najlepiej byloby sie przekonac na rzekomych autach, ale tego tez nie da sie stwierdzic jednoznacznie gdyz przedlifty/polifty roznily sie hamulcami, tak naprawde to pozostaje wziac i sporobowac, dotrzec, pomierzyc, inaczej sie nie przekonasz. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-01-2017, 09:36
|
|
|
Tak bym zrobił, ale daję sobie spokój ze względu na umiejscowienie bocznego wejścia rurki do pompy przy kielichu. Na hamulce z VR-4 na calowej pompie hamulcowej z Gala EA nie mogę narzekać, ale jestem taki, że lubię eksperymentować W tym przypadku jednak rzeźba mogłaby być niewspółmierna do efektów. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 03-01-2017, 15:12
|
|
|
Hugo napisał/a: | czy montaż tej pompy hamulcowej z VR-4 o większej średnicy tłoczka do zwykłego Gala mógłby mieć wpływ na poprawę skuteczności hamowania czy wręcz odwrotnie? |
Zwiększona średnica tłoczka pompy hamulcowej nie będzie skutkowała lepszymi hamulcami wręcz odwrotnie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-01-2017, 16:11
|
|
|
No właśnie tak myślałem, ale wolalem się upewnić. |
|
|
|
 |
Piospi
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 03' 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 268 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-01-2017, 00:40
|
|
|
Jestem po lekturze tego tematu i naszła mnie chęć wymiany niektórych elementów w układzie hamulcowym oraz wywalenie tego korektora siły hamowania. Jednak przyszło mi do głowy bardzo ważne pytanie. Jak takie modyfikacje wyglądają w świetle prawa? Jeśli dojdzie do wypadku to ubezpieczyciel lub policja nie przyczepią się, że były zmieniane elementy układu hamulcowego? |
_________________ 三菱自動車工業株式会社 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-01-2017, 07:58
|
|
|
Piospi, nie musisz wywalać korektora siły hamowania, bo w Twoim roczniku nie ma w nim zwężki. Zostawiasz jak jest. Piospi napisał/a: | Jak takie modyfikacje wyglądają w świetle prawa? Jeśli dojdzie do wypadku to ubezpieczyciel lub policja nie przyczepią się, że były zmieniane elementy układu hamulcowego? | W świetle polskiego prawa wszystko jest nielegalne, więc nad tym się nie zastanawiaj, a ubezpieczyciel w razie wypadku znajdzie milion innych powodów żeby Ci nie wypłacić odszkodowania zanim zobaczy, że masz zamontowane inne tarcze i zaciski hamulcowe. |
|
|
|
 |
Michaszysz
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 146 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-06-2018, 14:46
|
|
|
Mam Galant Sport Edition z 1998 prelift, z dwutłoczkowymi zaciskami przednimi i rozstawem 129mm. Mogę kupić hamulce przednie i tylne od VR-4 z grudnia 1996. Z tyłu są takie same jak w Space Wagonie 1998+ i pasują P&P? Sprzedający mówi że z przodu ma tarcze 294, i ma mocowanie jarzma na zwrotnicy 138 albo 129. Jaki tam jest rozstaw? I to są takie same hamulce jak w Outlanderze, że mój zacisk dwutłoczkowy będzie pasował do większego jarzma? Chcę się dowiedzieć żeby nie kupić hamulców, które nie będą pasować do mojego Gala. |
|
|
|
 |
|