Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Niedziałający wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 17-05-2012, 11:37   

CE się nie zapali przy zwiększonej temperaturze.
Zgadzam sie z owczarem, że padł "jeżyk".
"Jeżyk" musi być spasowany do modelu silnika, tzn. z V6 do V6, z GDI do GDI itd. Niestety nie są zamienne.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-05-2012, 11:40   

swinks_UK napisał/a:
"Jeżyk" musi być spasowany do modelu silnika, tzn. z V6 do V6, z GDI do GDI itd. Niestety nie są zamienne.


Tomku, jesteś pewien?

U mnie działał bez problemu z innego silnika. A jak wiadomo diesel to już w ogóle inna bajka ;)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 17-05-2012, 12:03   

Pewien.
Jak zmieniałem chłodnice na Evo, to na szybko wrzuciłem "jeża" z GDI, bo nie mogłem odkręcić swojego z wentylatorów, no i chciałem zachować koplet wentylatorowni.
Padł po 2 dniach. Myślałem, ze to przypadek i wleciał kolejny z 2.0. No to zaczął piszczeć i przestał działać.
W końcu wrócił ori z vr4 i nie ma problemu.

[ Dodano: 17-05-2012, 11:05 ]
No... chyba, że JDMy sie różnią... :doubt:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-05-2012, 15:00   

Może w VR-4 były mocniejsze wentylatory. Ja do diesla włożyłem z 2.0 i było ok.

Niestety katalog nie widzi jeżyka :)
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 17-05-2012, 15:03   

Sprawdziłem, że po włączeniu klimy wentylator od klimy włącza się i działa bez problemu. Czy jeżyk mógł się tak zepsuć, że jeden działa a drugi nie?
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-05-2012, 15:06   

A wentylator podstawowy nie działa po włączeniu klimy? Mógł się tak popsuć, bo one mają dwie osobne ścieżki, aczkolwiek klima włącza oba. Gdyby teraz się włączyły oba to można by było podejrzewać czujnik temp silnika.
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 17-05-2012, 16:03   

Kurczę, nie wiem o co chodzi ale podłączyłem z powrotem wentylator główny przez jeżyka i wygląda jakby wszystko się naprawiło...temperatura silnika w normie, wentylatory obydwa pracują normalnie... Tylko uraz w psychice został ;-)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-05-2012, 16:07   

Może jak popracuje to się rozłącza. U mnie np działał dobrze bez obciążenia, ale jak tylko podłączyłem wentylator to napięcie spadało. Pojeździsz i zobaczysz :) Tylko patrz na wskaźnik temp. Po przesiadce z diesla ciężko było się od tego odzwyczaić, a teraz zerkam już dużo rzadziej ;)
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 27-05-2012, 19:09   

Zhan napisał/a:
Kurczę, nie wiem o co chodzi ale podłączyłem z powrotem wentylator główny przez jeżyka i wygląda jakby wszystko się naprawiło...temperatura silnika w normie, wentylatory obydwa pracują normalnie... Tylko uraz w psychice został ;-)


Mogły się zrobić zimne luty i dlatego tak się dzieję. Jak się rozgrzeje tranzystor to może wtedy rozłączać i efekt jak opisany wyżej. Zaopatrz się w suszarkę do włosów i nagrzej jerzyka i zobaczy czy załączy się wentylator. Jak nie to do wymiany, niestety :(
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 27-05-2012, 19:20   

Na razie, odpukać... działa normalnie
 
 
 
darul1
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2012, 22:59   

ja miałem jeszcze inny powód podobnego zachowania.
Objawiał się powyżej 25C na zew., do 25 wszystko było w normie.
Otóż zawalona była chłodnica kurzem i całym innym dziadostwem z drogi w taki sposób, że mimo działających wentylatorów przepływ powietrza pomiędzy żeberkami był na tyle mały, że wentylatory nie dawały rady schłodzić płynu w sposób wystarczający.
Najpierw sprężone powietrze, potem płyn do mycia ciężarówek i karcher (oczywiście delikatnie, żeby nie pogiąć żeberek chłodnicy) i wszystko jak ręką odjął, przy 35C nawet.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.