XENON w Galancie EA |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-03-2009, 16:44
|
|
|
nabassu - I lepiej się czujesz że masz lepsze światła a bezpieczeństwo innych masz w ?? Podbudowało twoje Ego?
Krzychu |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 19-03-2009, 19:50
|
|
|
krzychu, masz racje. Nie wiem czym sie on chwali.
Tez mam ksenony, ale tak sa ustawione, ze jeszcze nikt mi nie mrygal swiatlami.
nabassu jak bys sie czul jakby cie w nocy ktos oslepial |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1923 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 19-03-2009, 23:00
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Zgodnie z regulacjami EU. |
Możesz podać numer tej regulacji? Chętnie zobaczę co w niej jest.
swinks_UK napisał/a: | Tzw. retrofit (montaż świateł do aut już dopuszczonych na rynek) już nie wymaga takich regulacji. |
swinks_UK napisał/a: | Dlatego wszelkie montaże xenonów w zwykłe reflektory są nielegalne, bo nie zapewniają właściwego światocienia, natomiast xenony w soczewkach (z przysłoną !) i obudowie lamp z "czystym" szkłem już są OK. |
Jedno zaprzecza drugiemu. Skoro retrofit nie nie wymaga regulacji to dlaczego montaż xenonów w zwykłe reflektory jest nielegalny??? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-03-2009, 23:28
|
|
|
apikus napisał/a: |
Możesz podać numer tej regulacji? Chętnie zobaczę co w niej jest. |
np. ECE R.98 i 112, punkty 6-1 i 6-2
apikus napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Tzw. retrofit (montaż świateł do aut już dopuszczonych na rynek) już nie wymaga takich regulacji.
...Dlatego wszelkie montaże xenonów w zwykłe reflektory są nielegalne, bo nie zapewniają właściwego światocienia, natomiast xenony w soczewkach (z przysłoną !) i obudowie lamp z "czystym" szkłem już są OK. |
Jedno zaprzecza drugiemu. Skoro retrofit nie nie wymaga regulacji to dlaczego montaż xenonów w zwykłe reflektory jest nielegalny??? |
Czytaj uważnie, nic nie zaprzecza. Podałem, że samopoziomowanie i spryskiwanie dotyczy TYLKO aut nowych celem homologacji. I o te "regulacje" mi chodziło jeśli chodzi o tzw. retrofit.
Natomiast pozostałe regulacje ECE 98 i 112 (lampy ze źródłem "discharge" - czyli tzw. xenony) dotyczą wszystkich lamp z xenonami, co oznacza, że wstawiona żarówka xenonowa w zwykły reflektor jest NIELEGALNA bo nie uzyskasz właściwego rozkładu światłocienia (wspomniane ECE 122, annex 3). Takie coś jedynie gwarantuje xenon wsadzony do lampy soczewkowej z właściwą przysłoną.
Retrofitem z punktu widzenia regulacji ECE są zarówno lampy "lustrzane" (zwykłe) jak i soczewkowe (projectory), i jedne są nielegalne ze źródłem xenonowym, a drugie mogą być legalne.
Uff, mam nadzieję, że jaśniej teraz... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1923 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 20-03-2009, 00:01
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Czytaj uważnie, nic nie zaprzecza. Podałem, że samopoziomowanie i spryskiwanie dotyczy TYLKO aut nowych celem homologacji. I o te "regulacje" mi chodziło jeśli chodzi o tzw. retrofit. |
regulacja europejska ECE R48:
"If the headlights are equipped with > 2,000 lumen light
sources (usually Xenon) (low and main beam light),
automatic headlight range adjustment and a headlight
cleaning system must be installed. These requirements
apply for retrofitting of vehicles in use, retrofitted after
April 1, 2000.
Only the headlights for the dipped beam light according
to ECE R 98 or 112 may radiate bend lighting." |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 20-03-2009, 00:42
|
|
|
Ciekawe...
W UK, ten przepis jest interpretowany na stronie VOSA, że dotyczy pojazdów po 2000 roku, a nie samego retrofitu .
Zresztą główny nacisk jest na spryskiwacze i rozkład światłocienia.
No, ale pod wieloma względami Anglicy zdążyli się wyłamać z ogólnych regulacji EU. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-03-2009, 11:40
|
|
|
KaWu - a skąd wiesz że też trochę bardziej nie oślepiasz od innych? Bo ja niekiedy mam taki dni przeważnie jak wraca z pracy w niedziele wieczorem a inni wracają z urlopu w górach to co 2 auto ma mnie oślepia bo nie obniżają świateł a co 10 jeszcze wali xenonami wysoko A czasem jadę i widzę że niektóre auta mają białe światła które się odcinają dokładnie tam gdzie powinny i ładnie oświetlają pobocze (te oryginalne) a inne auta mają niebieskie światłą i też tak świecą tyle że nie odcina się to tam gdzie powinno i jednak mnie oślepia a co gorsza przeważnie skupia moją uwagę i wtedy źrenice się zwężają automatycznie co powoduje zagrożenie. Skąd wiesz że Twoje są ok? Moje żarówki nie świecą za dobrze (jak wszystkie fabryczne) ale jak znajdę chwilę chęci i drobnych to kupię sobie Philipsy Extrime a nie jakieś niezgodne z prawem powodujące zagrożenie pseudo HID-y.
Krzychu |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 20-03-2009, 12:10
|
|
|
Ha!!!
Właśnie miałem miłą pogawędkę telefoniczną z VOSA (angielski urząd od wymagań technicznych pojazdów - coś jak Inspekcja Transportu Drogowego).
W sprawie retrofitting - nie jest to tak jak wcześniej interpretowałem . Retrofitting dotyczy pojazdów które są tuningowane przez profesjonalne firmy i wystawione do sprzedaży, a więc taka firma ubiega się o homologacje. Czyli, np. Ralliart postanawia wypuścić na rynek limitowaną edycję Colta z xenonami, jednak auto w pierwotnej homologacji nie posiadało xenonów, to Ralliart wykonuje tzw. retrofitting i robi ponowną homologację (na spryskiwacze i samopoziomowanie). I to jest interpretacja art, 48 ECE w Anglii.
Natomiast w Anglii jest cały obszar tzw. kit-carów, tuningów itp. Otóż, jeśli auto jest modyfikowane na tzw. personal use, wtedy urząd dopuszczający auto do ruchu sam decyduje czy auto spełnia minimum wymagań technicznych opisanych w art. 98 i 112. Definicja retrofittingu tych aut nie dotyczy. A więc, to już zależy od decyzji testera stacji przeglądów czy auto jest legalne czy nie (kolor światła biały, minimalny odstęp miedzy lampami, i rozkład światłocienia w odległości 25m, itp).
Dlatego tak, bo np. w przypadku niektórych kit-carów układ samopoziomowania wcale nie spełnia swej roli (bo niby jak w samochodzie, gdzie światła są umieszczone 25cm nad poziomem jezdni?).
Czyli jak pisałem wcześniej, co kraj to inna interpretacja. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Ethylowy
Mitsumaniak Gal Anonim

Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 64 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-02-2015, 08:22
|
|
|
Siemanko. Podpinając się pod temat, znacie jakąkolwiek firmę, która robi retro-fitowane lampy do Galantyny?
Widziałem na kilku zagranicznych forach, jak ludzie w piekarnikach rozklejają lampy, żeby odkleić klosz i wsadzić nowe wkłady, ale osobiście jakoś mam strach to robić.
Czy ktoś z tu obecnych robił już takie swapy i może coś podpowiedzieć? Chciałbym w swoim misiu osiągnąć mniej więcej coś takiego
 |
_________________

 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 10-02-2015, 08:33
|
|
|
Rozklejenie lamp nie jest problemowe - nie trzeba piekarnika, można opalarką. Klej robi się miękki i da się rozdzielić szkło od klosza, ale trzeba grzać równomiernie po całości obwodu, bardziej na szkło niż plastik.
Później dobrze to wszystko uszczelnić - np. dając cieniutką warstwę masy uszczelniającej tzw. płynnej uszczelki i składać też na gorąco, dokładnie opalając. |
|
|
|
 |
Ethylowy
Mitsumaniak Gal Anonim

Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 64 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-02-2015, 12:49
|
|
|
Pytanie, co na to polskie prawo.
Przypuszczam, że jeśli policja podczas kontroli podejrzewała by modyfikację, to jest po dowodzie. Czy się mylę?
Jeśli np samochód na tych lampach przejdzie przegląd to teoretycznie nie powinno być problemu. Szukam w necie polskich regulacji co do retrofitingu ale jakoś ciężko cokolwiek znaleźć. |
_________________

 |
|
|
|
 |
kabar
Forumowicz
Auto: inny
Kraj/Country: Montenegro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 234 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 10-02-2015, 15:11
|
|
|
Ethylowy napisał/a: | Czy się mylę? |
Nie mylisz się.
Ethylowy napisał/a: | Jeśli np samochód na tych lampach przejdzie przegląd to teoretycznie nie powinno być problemu. |
Przegląd przeglądem ale Policja na miejscu jest w stanie stwierdzić czy masz niehomologowane lampy. |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 15-02-2015, 14:11
|
|
|
kabar napisał/a: | ale Policja na miejscu jest w stanie stwierdzić czy masz niehomologowane lampy. | oczywiscie ze tak , na lampie sa oznaczenia odnosnie xenonu i zwyklej lampy . |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 16-02-2015, 09:39
|
|
|
tu jest tablica oznaczeń lamp (jest zarówno na szkle jak i na obudowie):
a tu lista homologacji dla kraju:
 |
|
|
|
 |
Ethylowy
Mitsumaniak Gal Anonim

Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 64 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-04-2015, 14:51
|
|
|
Od kilku dni rzeźbię po Google i szukam, kto w Polsce zajmuje się regulacjami prawnymi co do retrofittingu, i delikatnie mówiąc, dupa.
Zgodnie z tym, co czytałem, po wykonaniu modyfikacji można się udać do odpowiedniej instytucji, która to reguluje, i uzyskać homo na daną lampę, co czyni ją całkowicie legalną.
Znalazłem firmę, która się tym zajmuje - KLIK!, prawdopodobnie więc lampy od nich będą miały homologację. Aczkolwiek wątpie, czy udzielą informacjim u kogo to załątwiają.
------------------------
Edit 16:37
------------------------
Jestem pozytywnie zaskoczony, nie dość, że przemiła obsługa, to jeszcze okazało się, że na lampach nabijają homologację pod ksenony. Dodatkowe moduły sterujące przesłoną soczewki, opcjonalnie układ, który wykonuje autotest lampy (podniesienie i opuszczenie) jak w fabrycznych lampach. Ciekawe ile zawołają za taką zabawę i czy uda się wywalczyć jakiś rabacik.
P.S. Jeśli udało by mi się dowiedzeć, gdzie można uzyskać homologację, to może spróbuje sam się zabawić w taki temat, i zrobić kilka legalnych lamp |
_________________

 |
|
|
|
 |
|