Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr z podgrzewaczem paliwa ?
Autor Wiadomość
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 10-11-2012, 03:07   

Jeżeli naprawdę sterownik dogrzewania paliwa znajduje się w module sterującym świecami to nie zdziwiłbym się gdyby wystarczyło tylko podłączyć wtyczkę i już ...
Słyszałem taką opinię od kogoś kto demontuje Pajero na części.
Znajdę chwile to zrobię w moim Pajero test za pomocą rezystora.

Można nieco podnieść temperaturę przy której załączy się dogrzewanie paliwa.
Należy zamontować równolegle do termistora podstawy rezystor o oporze nieco większym od wartości uruchamiającej grzałkę.

Podejrzewam że dogrzewanie ON w Pajero jest nie mniej wydajne jak w typowym filtrze VW.
Podgrzewane w Mitsubishi grzałką jest paliwo, które wpływa do filtra gdzie najłatwiej może stłumić przepływ.
W zbiorniku paliwo w bezpośredniej bliskości ssaka dogrzewać ma chyba powrót .

Po to włożyłem podstawę do zamrażarki aby sprawdzić co to za element steruje dogrzewaniem i na bank :) nie jest to włącznik bimetaliczny.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-11-2012, 11:14   

które przewody-piny sprawdzałeś Mirek :?:
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 10-11-2012, 14:31   

Zrobiłem fotki :)


_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-11-2012, 20:03   

http://www.fotosik.pl/pok...be5ed2e799.html
tak to wygląda w manualu
i ta podstawa w manualu sterowana jest włącznikiem bimetalicznym
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 10-11-2012, 20:47   

Zgadza się bimetal i grzałka w Twojej podstawie są połączone szeregowo i wystarczy podłączyć to pod jeden przekaźnik.

Natomiast w podstawie, którą mam

steruje grzałką termistor.

Nie wiedziałem że są w Pajero II takie podstawy filtra ON jak Twoja.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 10-11-2012, 21:00   

W starszych był termistor, a w nowszych bimetal.
W twojej podstawie nie siedzi bimetal tylko termistor PTC albo CTR (kiedyś mierzyłem przy +15 st. miał 8.5 kohm, a przy trochę wyższej temperaturze jakieś 22 kohm).
Więc jeśli załączanie przy wyższej temp. od -4 to zastosować mniejszą oporność.
Ale gdy brak przy filtrze instalacji do grzałki to dużo prościej zastosować bimetal + przekaźnik, bo nie każdy ogarnie struganie pająka do termistora, a nowsze też korzystają z bimetalu.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-11-2012, 21:05   

no to się dogadaliśmy
do tej podstawy ze zdjęć potrzebny jest tylko włącznik bimetaliczny i hula jak pisałem na dwóch przekaźnikach :wink:
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 10-11-2012, 21:31   

wystarczy jeden przekaźnik: masa do bimetalu, stamtąd na cewkę przekaźnika i i drugi 12v po zapłonie na cewkę, 12v do przekaźnika i od niego do grzałki, drugi przewód grzałki na stałej masie
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-11-2012, 22:18   

zgadza się można na jednym jak dać masę z bimetalu do sterowania cewki :wink:
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 11-11-2012, 22:44   

Pod podstawą filtra gniazda wyglądają tak


Przeprowadziłem test za pomocą potencjometru oraz woltomierza.
Wynika z niego że nie ma większej szansy na uruchomienie podgrzewacza na 4 piny z wykorzystaniem oryginalnej instalacji bez przyłączenia modułu odpowiedzialnego za dogrzewanie ON.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 12-11-2012, 23:05   

jeśli masz podstawę z termistorem i wtyk na instalacji do niej, to zmierz oporność na żółtych przewodach instalacji.
Jak oscyluje w granicach 15-16kohm - podłącz wtyk i ciesz się działającym podgrzewaniem paliwa :mrgreen: , a jeśli nie wskazuje żadnej wartości to prościej wykombinować bimetal w podstawę i do tego przekaźnik jak wyżej. :)
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 26-11-2012, 00:24   

Niestety nie mam w aucie pomimo wtyczki odpowiedniego sterownika do podgrzewacza.
Zakupiłem już gotowy układ termostatu elektronicznego do którego podłącze przekaźnik i oryginalny termistor.
Za pomocą zwykłego termometru elektronicznego z czujnikiem na kabelku oraz omomierza odczytałem przybliżone wartości rezystancji termistora w funkcji temperatury.

Z wykresu wynika iż sterownik uruchamia grzałkę przy wartości ok. 2,675 kΩ.
Przy równoległym podłączeniu do termistora (żółte przewody) rezystora o dostępnej wartości 6,8 kΩ sterownik załączy dogrzewanie przy około +5 °C. Przy zastosowaniu opornika 10 kΩ dogrzewanie uruchomi się przy ok +1,5 °C.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 26-11-2012, 21:22   

Dokopałem się wreszcie do instalacji tego grzania i jednak jak pisałeś załączaniem zawiaduje takie coś jak np tu:
http://allegro.pl/mitsubi...2754273639.html

sprawdź pod konsolą na słupku czy masz taki pusty wtyk z podobnymi kolorami przewodów,
jak znajdziesz to zawsze możesz podłączyć oryginał :p
... albo to cudo które wystrugasz :D
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 27-11-2012, 00:46   

Rewelacja :D
Mam nadzieje że to ten moduł, biorę w ciemno.
Cztery kolory się zgadzają i raczej mam taką wolną kostkę w aucie.
Gdzie dokładnie pod konsolą powinien się znajdować się moduł dogrzewania ON?
Wolałbym uruchomić oryginalny moduł i zmodyfikować jedynie temperaturę jego załączenia.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 27-11-2012, 22:11   

Mirek1275 napisał/a:
Gdzie dokładnie pod konsolą powinien się znajdować się moduł dogrzewania ON?
mocowany jest na słupku (masz na nim taki uchwyt metalowy)obok skrzynki bezpieczników, więc w tych okolicach szukaj wtyku do niego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.