Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Interfejs OBD Bluetooth - ELM327
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-06-2015, 13:25   

Ten też jak najbardziej powinien działać.
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-06-2015, 13:52   

Aha, czyli rozumiem, że do mojej to tylko VAG KKL i nic więcej, bo oryginalnego muta to raczej nie dostanę i na pewno mnie na niego nie stać. Szkoda. No nic dzięki wszystkim. A zico81 jaki masz rocznik?
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-06-2015, 14:16   

MManiak, na pewno masz wersję 103KM? Te wersje silnika pojawiły się raczej po drugim lifcie czyli po 2001r i znaczki w tych Carismach zmieniono na srebrne. Da się u ciebie wymrugać błędy po zmostkowaniu pinów 1 z 4?
 
 
zico81 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 101
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10-06-2015, 16:01   

Ja mam 2003r wiec powinno wszystko działać
_________________
03262/KMM
 
 
MManiak 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-06-2015, 18:36   

zico81 napisał/a:
Ja mam 2003r wiec powinno wszystko działać

O to pewnie zadziała, bo z tego co napisał plecho1, wynika, że od 2001, wszystkie benzyny już miały OBD II.

plecho1 napisał/a:
MManiak, na pewno masz wersję 103KM? Te wersje silnika pojawiły się raczej po drugim lifcie czyli po 2001r i znaczki w tych Carismach zmieniono na srebrne. Da się u ciebie wymrugać błędy po zmostkowaniu pinów 1 z 4?


Według VINu mam wersję 103KM i jest to możliwe, bo 90KM miały Cari I, 99KM roczniki 99-00, a 103KM roczniki 00-04 (dane z Wikipedii). Czyli łapię się na dwie możliwości: 99 i 103KM. A jak jest na prawdę, to tylko ten silnik wie. :lol: Chyba, że orientujecie się w sprawach, jakie były różnice pomiędzy nimi? Chętnie bym sobie to sprawdził.

Co do wymrugania błędów to Ci nie powiem, bo nie robiłem tego. I raczej nie zrobię, chyba że mnie życie do tego zmusi, bo boję się robić cokolwiek z komputerem. Po prostu jestem w tych tematach laikiem. Chodziło mi tylko i wyłącznie o odczyty danych i nic więcej.

A nie wiecie, czy są takie adaptery, które pozwalałyby na podłączenie ELM327 do mojego i bezproblemowy odczyt? Mocno ułatwiłoby to sprawę.
_________________
Mój poprzedni Misiek
 
 
swr 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII, 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 7
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 23-10-2015, 21:27   Carisma 1,8GDI 2003

Witam.
Zakupiłem ELM 327 na bluetooth. Udało mi się połączyć przez androidowego Torque pro.
Chciałem skasować błąd poduszki SRS. Niestety nie wykrył żadnego błedu, chociaż kontrolka świeci jak byk!!!
Próbowałem łączyć się z laptopa,ale bez efektu. Prawdopodobnie problem leży w WIN10.
Wszystko się niby paruje, ale program nie nawiązuje połączenia. Próbowałem PCMSCAN i SCANXL. Ponoć porty COM6 i COM7 (u mnie wirtual COM) nie odpowiadają.
Niestety nie mam laptopa z XP żeby sprawdzić.
Jeśli ktoś ma doświadczenie jak połączyć się z WIN10 i skasować błąd SRS będę wdzięczny

Pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21009
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-10-2015, 21:34   

SRS-u na 99,9% nie skasujesz elmem, nawet się nie połączysz :wink: .
Nawet warsztaty mające profi sprzęt mają problem by się połączyć :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-10-2015, 23:50   

Elm 237 w Miśkach i nie tylko łączy się tylko z sterownikiem silnika.
 
 
areseral 
Forumowicz

Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 68
Skąd: Kolno
Wysłany: 24-10-2015, 20:14   

Tak się podepnę co by nie zaśmiecać tematu ;) Czy da się odczytać przebieg z ECU ewentualnie pompy ABS?
 
 
sebek76 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma + LPG stag
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 157
Skąd: zabrze
Wysłany: 10-11-2015, 07:43   

A co powiecie o tym http://allegro.pl/obd2-bl...5714549884.html podobno kasuje srs.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-11-2015, 08:58   

Te wszystkie urządzenia typu ELM327 mają taką samą funkcjonalność a różnią się tylko wyglądem i wielkością i w miśkach na dostępnych softach raczej połączą się tylko ze sterownikiem silnika.
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 10-11-2015, 09:50   

Dokładnie, sam niedawno kupiłem ELM327 BlueTooth i w moim przypadku podglad miałem tylko na obroty silnika, a błędów nie widział żadnych. Po przejechaniu się na warsztat okazało się, że jest pełno błędów zapisanych w kompie. Nawiasem mowiac mi też świec SRS więc bd jechał do warsztatu specjalizującego się w diagnostyce układów SRS.
Ostatnio zmieniony przez FredPL 10-11-2015, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-11-2015, 09:54   

FredPL, w Twoim przypadku najlepiej do ASO Mitsubishi. Nie wiem z którego roku masz autko ale podejrzewam, że starsze niż 2004 więc to i tak dobrze, że połączyłeś się w ogóle z Elmem. Elm 327 współpracuje z dieslami wyprodukowanymi po 2004r.
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 10-11-2015, 12:26   

Zastanawia się właśnie nad opcją ASO czy jakiś warsztat od systemów SRS itd. Przede wszystkim jest to kwestia ceny, a dokładniej tego ile ASO będzie chciało za kasowanie błędu.
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-11-2015, 12:53   

Z tego co pisano na forum to diagnostyka w ASO kosztuje około 150zł, zawsze można jednak zadzwonić i dopytać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.