| [Cari 1.9DI-D] Parowanie szyb | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | KrzysztofH   Forumowicz
 krzh
 
 Auto: Carisma '03 DiD 116KM Motion+
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Cze 2011
 Posty: 36
 Skąd: Wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-09-2013, 22:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli nawiew jest słaby tylko na przednią szybę to być może silniczek sterujący klapami nawiewu na szybę źle działa. Ale bardziej prawdopodobne jest to, że to typowa partanina fabryki przy montażu kokpitów  - na forum Volvo jest o tym więcej. Źle montują uszczelki piankowe i one po pewnym czasie się przesuwają i zaczynają zatykać rury nawiewu. Jedyna rada to (niestety) demontaż całego kokpitu i poprawianie ręczne. Można też spróbować zdemontować konsolę centralną Carismy i spróbować tamtędy (w Volvo jest kokpit w jednym kawałku). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cwaniak   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
 Kraj/Country: Belgium
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lut 2011
 Posty: 780
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2013, 06:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam tez słaby i w poprzedniej Cari tez był słaby nawiew na szybę, wiec będzie tak jak napisał KrzysztofH,. 	  | Drapichrust napisał/a: |  	  | słaby nawiew mam jedynie na szybę:) | 
 |  
				| _________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
 
   Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
 
   
 Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2013, 07:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też słyszałem, że Cari mają słabe nawiewy. Rozbierać wszystkiego nie mam zamiaru. Potem ciężko jest wszystko spasować do siebie. Jestem wyczulony na wszystkie stukania i skrzypienia podczas jazdy. Jak bym coś źle spasował dostał bym bzika:D Dziś po pracy kupuję filtr i zabieram się do roboty, efekty w postaci zdjęć wrzucę tutaj celem pochwalenia się:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Xiah   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 97r 1.6 GL
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 11 Lis 2009
 Posty: 231
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2013, 15:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja rureczki odkręcałem od strony silnika, tam widać jak biegna w strone kabiny i tam zaraz przy ścianie grodziowej są przykręcone.Jeżeli nie zdecydowałeś się odkręcać to ok. Powodzenia w czyszczeniu i zakładaniu filtra, daj znaćjak poszło.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Centosz   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 26 Kwi 2009
 Posty: 426
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-09-2013, 18:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja u siebie sam montowałem filtr.1,5 h roboty z wyczyszczeniem nagromadzonego syfu.Mniej się teraz kurzy.Myslę że warto. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-09-2013, 21:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, misja zakończona:) Zakupiłem filtr i zabrałem się do roboty!
 
 Widok po wycięciu otworu i wstępnym odkurzeniu:
 
   
 Do wyczyszczenia tego syfu użyłem starej szczotki z przedłużką metalową. Połączyłem to wszystko taśmą izolacyjną oraz użyłem to co było w danej chwili dostępne w domu - Cilit Bang.
 Szczotka:
 
   
 Efekt końcowy:
 
   
 Następnie użyłem pianki do odgrzybiania firmy Boll (nie był to dobry wybór, może dobrze działa ale ma niezbyt przyjemny zapach), zakryłem otwór filią z taśmą i włączyłem nawiew z klimą, cyrkulacja wewnętrzna, ok 5 minut.
 
 Do zablokowania filtrów użyłem wyciętej zaślepki z układu. Odpowiednio ją przyciąłem i podpiłowałem:
 
   
 Następnie wszystko złożyłem i tak to wygląda:
 
   
 Potem wszystko skręciłem i gotowe. Na razie jest ok i niech tak zostanie.
 Dziękuję wszystkim za pomoc, może i moje zdjęcia oraz opis komuś pomogą.
 
 Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Batmanikus   Mitsumaniak
 CHORY ALE NATCHNIONY
 
  
 Auto: Galant VIII / C5
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 01 Sie 2013
 Posty: 530
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2013, 11:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gdybym miał wybór, wziął bym pojedynczy. Ale najważniejsze na co zwrócić uwagę to na prowadnice w filtrze. Filtr przeze mnie zakupiony nie był zbyt pasowny. Dodatkowym atutem dla pojedynczego filtra jest brak łączeń. Przez co mniej śmieci się przez niego przedostaje. A i są dwa rodzaje filtrów dla aut z klimą lub bez.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Batmanikus   Mitsumaniak
 CHORY ALE NATCHNIONY
 
  
 Auto: Galant VIII / C5
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 01 Sie 2013
 Posty: 530
 Skąd: Trzcianka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2013, 12:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jaki z tych na alledrogo, pojedynczy do klimy będzie najlepszy? A jak nie z allegro to może po numerze seryjnym sobie poszukam. |  
				| _________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
   
 Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
 Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
 Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
 VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
 Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
 Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
 Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
 Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
 Jawa TS 350 (2008-2009)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Drapichrust   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Lut 2010
 Posty: 177
 Skąd: Jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-09-2013, 19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po wymiarach wydaje się że będą pasować do Cari z klimą. Dla świętego spokoju proponuję wykonać telefon do sprzedawcy. Te przeznaczone do aut bez klimy są na pewno krótsze. Tak jak patrzyłem na filtr zakupiony przeze mnie nie widzę sensu dzielenia go na dwa. Nie wiem czemu to ma służyć. Może ktoś bardziej doświadczony mi powie?
 Ja podwójny w sklepie na miejscu kupiłem za 39 zł. Myślę, że powinieneś zacząć poszukiwania od miejscowych sklepów.
 Powodzenia!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cns80   Mitsumaniak
 Forumowa łajza
 
  
 Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 03 Gru 2005
 Posty: 7348
 Skąd: Warszawa-Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-06-2014, 06:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo możliwe że ten filtr jest podzielony przez... Mitsubishi Space Star Oba auta mają te same części jeśli chodzi o klimę i kanały wentylacyjne w pobliżu filtra tylko że w MSS jest inaczej poprowadzona linia schowka i filtr jednoczęściowy nie da się tam włożyć. To mogło być przyczyną podzielenia filtra.
 |  
				| _________________ 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szymon123411   Nowy Forumowicz
 szymon123411
 
 Auto: Carisma Ii 1.6 2002
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Cze 2017
 Posty: 5
 Skąd: Chojnice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-07-2017, 23:59   [Cari 1.6] Parujące się szyby |   
 |  
               | 
 |  
               | Od pewnego czasu doskwiera mi problem parujących szyb w aucie.  Chciałem zacząć od wymiany filtra kabinowego, ale dowiedziałem się, że moja wersja nie ma takiego (Cari 1.6, 2002, hb, 66kW). Zdjąłem osłonę wycieraczek i tam też wszystko przeczyściłem, ale problem nadal się pojawia. 
 PS. szyby nie parują się od alkoholu w wydychanym powietrzu
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-07-2017, 06:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szymon123411 napisał/a: |  	  | Chciałem zacząć od wymiany filtra kabinowego, ale dowiedziałem się, że moja wersja nie ma takiego (Cari 1.6, 2002, hb, 66kW). | 
 A sprawdzałeś sam za schowkiem pasażera czy ktoś tak powiedział
  . Dywaniki w środku masz suche, może jest jakiś przeciek
  . Nie masz może cały czas włączonego obiegu wewnętrznego
  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |