Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2W] Znaczny wzrost spalania LPG
Autor Wiadomość
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 29-10-2013, 10:07   

Ja też chyba spróbuje. Kabel nie kosztuje fortuny a fakt faktem przydałby się.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-10-2013, 13:00   

Marcino, nie ma za co :)
Tylko aby to działało w Galach z przed 2001r. trzeba w kablu zrobić zworkę po między pinami 1 i 4.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10651
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-10-2013, 13:19   

No włąsniwe sie doczytałem. Dzięki
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 29-10-2013, 23:57   

plecho1, i idzie normalnie odczytać błędy etc?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10651
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-10-2013, 00:36   

jak kupisz kabel VAG KKL na FTDI.. i zmostkujesz piny 1-4.:)

http://allegro.pl/kb1-int...3645313146.html
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 30-10-2013, 00:48   

Ja właśnie kupiłem ten:

http://allegro.pl/show_item.php?item=3614226033


Zobaczymy co z tego wyjdzie. Zawsze się takie coś przyda. Tym bardziej że mamy w domu też Space Stara 1.8 GDI i z nim są różne jazdy dziwne.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-10-2013, 06:17   

Nie wiem jak w Galu ale pewnie podobnie jak w Carismach błędy tym kablem da się odczytać dopiero po 2001r. Ale kabel ma być z mostkiem na pinach 1, 4 więc jak będą błędy, to kontrolka silnika je wymruga po podłączeniu kabla.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10651
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-10-2013, 09:13   

plecho1 napisał/a:
Ale kabel ma być z mostkiem na pinach 1, 4 więc jak będą błędy, to kontrolka silnika je wymruga po podłączeniu kabla.

Tak to ja moim specjal toolem - czyli drucikiem mrugam..:P
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-10-2013, 09:30   

Ja u siebie w kablu zworkę zrobiłem za pomocą maleńkiego przełącznika aby w razie potrzeby szybko złączać lub rozłączać te piny.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10651
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-10-2013, 09:45   

No ale rozumiem ze parametry tym kablem przeczyta sie w galancie, np podczas strojenia LPG a nie tylko wymruga błędy.
Pomysł z przełącznikiem super:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-10-2013, 09:56   

Da się odczytać to, co udostępnia sterownik silnika. Gdzieś na forum jest też temacik o Galancie i Evoscanie ale nie tak rozbudowany jak ten o Carismie. Wybrane parametry zapisuje się do pliku który później można prześledzić jako wykresy poszczególnych parametrów.
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 31-10-2013, 20:26   

Kupiłem i dopaliłem już kabel. Na który parametr patrzeć ? Injector pulse width?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 31-10-2013, 21:11   

Oxygen Feedback Trim (STFT)
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-11-2013, 00:54   

Ściągnąłem plik data.xml z tego wątku o evoscanie. Tam to się nazwa chyba Fuel Trim o2 - ta sama funkcja i ten sam request. Na programie staga najpierw wystroiliśmy wszystko na cacy, pięknie się zestroił. Przełączyłem na evoscana żeby sprawdzić i... przy wolnych obrotach na pb było coś ok -5% a na LPG 1%. Różnica spora... Do tego spalanie wg evoscanu wyszło mi jakieś 25 litrów :o
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-11-2013, 06:56   

Przed strojeniem warto odpiąć klemę od akumulatora po czym trochę pojeździć na benzynie, z 50 km aby mapy w sterowniki benzynowym dobrze się ustawiły.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.