[EA2W] Znaczny wzrost spalania LPG |
Autor |
Wiadomość |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29-10-2013, 10:07
|
|
|
Ja też chyba spróbuje. Kabel nie kosztuje fortuny a fakt faktem przydałby się. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-10-2013, 13:00
|
|
|
Marcino, nie ma za co
Tylko aby to działało w Galach z przed 2001r. trzeba w kablu zrobić zworkę po między pinami 1 i 4. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10651 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 29-10-2013, 13:19
|
|
|
No włąsniwe sie doczytałem. Dzięki |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29-10-2013, 23:57
|
|
|
plecho1, i idzie normalnie odczytać błędy etc? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10651 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-10-2013, 00:36
|
|
|
jak kupisz kabel VAG KKL na FTDI.. i zmostkujesz piny 1-4.:)
http://allegro.pl/kb1-int...3645313146.html |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 30-10-2013, 00:48
|
|
|
Ja właśnie kupiłem ten:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3614226033
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Zawsze się takie coś przyda. Tym bardziej że mamy w domu też Space Stara 1.8 GDI i z nim są różne jazdy dziwne. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-10-2013, 06:17
|
|
|
Nie wiem jak w Galu ale pewnie podobnie jak w Carismach błędy tym kablem da się odczytać dopiero po 2001r. Ale kabel ma być z mostkiem na pinach 1, 4 więc jak będą błędy, to kontrolka silnika je wymruga po podłączeniu kabla. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10651 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-10-2013, 09:13
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Ale kabel ma być z mostkiem na pinach 1, 4 więc jak będą błędy, to kontrolka silnika je wymruga po podłączeniu kabla. |
Tak to ja moim specjal toolem - czyli drucikiem mrugam..:P |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-10-2013, 09:30
|
|
|
Ja u siebie w kablu zworkę zrobiłem za pomocą maleńkiego przełącznika aby w razie potrzeby szybko złączać lub rozłączać te piny. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10651 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-10-2013, 09:45
|
|
|
No ale rozumiem ze parametry tym kablem przeczyta sie w galancie, np podczas strojenia LPG a nie tylko wymruga błędy.
Pomysł z przełącznikiem super:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-10-2013, 09:56
|
|
|
Da się odczytać to, co udostępnia sterownik silnika. Gdzieś na forum jest też temacik o Galancie i Evoscanie ale nie tak rozbudowany jak ten o Carismie. Wybrane parametry zapisuje się do pliku który później można prześledzić jako wykresy poszczególnych parametrów. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 31-10-2013, 20:26
|
|
|
Kupiłem i dopaliłem już kabel. Na który parametr patrzeć ? Injector pulse width? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-10-2013, 21:11
|
|
|
Oxygen Feedback Trim (STFT) |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 01-11-2013, 00:54
|
|
|
Ściągnąłem plik data.xml z tego wątku o evoscanie. Tam to się nazwa chyba Fuel Trim o2 - ta sama funkcja i ten sam request. Na programie staga najpierw wystroiliśmy wszystko na cacy, pięknie się zestroił. Przełączyłem na evoscana żeby sprawdzić i... przy wolnych obrotach na pb było coś ok -5% a na LPG 1%. Różnica spora... Do tego spalanie wg evoscanu wyszło mi jakieś 25 litrów |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-11-2013, 06:56
|
|
|
Przed strojeniem warto odpiąć klemę od akumulatora po czym trochę pojeździć na benzynie, z 50 km aby mapy w sterowniki benzynowym dobrze się ustawiły. |
|
|
|
 |
|