Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Smród
Autor Wiadomość
Driv3r 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-04-2014, 23:26   

Również mam benzynke 2.4 i jak go trochę przeciągnę ulicami też śmierdzi przypalonym plastikiem. Niedługo przegląd więc też wspomnę o tym i zobaczę co mi powiedzą w serwisie.
 
 
boogin 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: W-wa
Wysłany: 17-05-2014, 05:02   

Koniecznie daj znac co Ci powiedzieli...
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 17-05-2014, 14:40   

A winny przypadkiem nie jest pasek w skrzyni, który przy dużym obciążeniu (jada pod dłuższą górkę) mniej lub więcej ślizga się i zaczyna śmierdzieć. Ta przekładnia, to przecież pewien rodzaj przekładni pasowej.
Moim zdaniem tu szukałbym problemu.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-05-2014, 07:33   

paweldm napisał/a:
to przecież pewien rodzaj przekładni pasowej.


To to nie żaden pas tylko bardziej zbrojony łańcuch, taka dziwna konstrukcja.
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 19-05-2014, 17:27   

Swego czasu czytałem wszytko co mi wpadło w ręce na temat CVT i wyczytałem, że w poprawnie działającej skrzyni nie występuje żadne ślizganie. Jeśli występuje do wykrywają to czujniki położenia obu dysków i do magistrali leci sygnał awarii, który skutkuje "checkiem".
Nawet gdybyś rozpędził koła na rolkach i zrzucił auto na asfalt to łańcuch się nie przesunie z prostego powodu: pomiędzy skrzynią a kołami jest przemiennik momentu i to on "zbierze szarpnięcie". Przy określonych obrotach i prędkościach przemiennik przy CVT jest blokowany mechanicznie. Poniżej lock-upu szarpnięcie zostanie odebrane przez hydrokinetykę przemiennika, przy zapiętym lockup będzie ślizgać się sprzęgło blokujące, bo w założeniu ono trzyma słabiej niż łańcuch w samej skrzyni.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-05-2014, 17:50   

qbota napisał/a:
prędkościach przemiennik przy CVT jest blokowany mechanicznie


Masz źródło? Bo jak taki mechanizm blokady jest (jak np. z automatem w 2.2 DID MIVEC) to jest to ujęte w danych technicznych... Zresztą gdzieś się dogrzebałem do wykresu kiedy ta blokada konwertera działa... A przy CVT ani słowa na ten temat... Wydaje mi się (tylko luźny pomysł), że taki lockup by wiele pomógł CVT....
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 19-05-2014, 18:32   

Źródłem jest instrukcja serwisowa od tej skrzyni.
Tutaj konkretny wykres kiedy lockup się załącza:


Działanie lockupu jest absolutnie odczuwalne niemal od pierwszych przejechanych metrów (na ciepłej skrzyni: to ważne, bo na zimnej lockup się nie załącza). Wystarczy wejść w trybie ręcznym w zakres obrotów lockupu i znika wtedy wszelki "lag" pomiędzy pedałem gazu a kołami - auto zachowuje się jak na ręcznej skrzyni. W trybie automatyczym też doskonale to słychać przy każdym ruszaniu spod świateł: ustawiasz obroty np. na 3krpm i przy ~30km/h nagle płynnie ale dość szybko spadają obroty.

Automat w 2.2did ma przemiennik momentu? To nie jest przypadkiem dwusprzęgłówka TC-SST?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-05-2014, 18:36   

A no to fajnie, że ma lockup.

qbota napisał/a:

Automat w 2.2did ma przemiennik momentu? To nie jest przypadkiem dwusprzęgłówka TC-SST?


Zależy który silnik. 2.2DID od PSA miał może i coś na wzór 2 sprzęgłowej nie wiem dokładnie mało tego jeździ, ale 2.2 DID MIVEC ma już coś na wzór zwykłego automatu.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 19-05-2014, 21:53   

krzychu napisał/a:
A no to fajnie, że ma lockup.

qbota napisał/a:

Automat w 2.2did ma przemiennik momentu? To nie jest przypadkiem dwusprzęgłówka TC-SST?


Zależy który silnik. 2.2DID od PSA miał może i coś na wzór 2 sprzęgłowej nie wiem dokładnie mało tego jeździ, ale 2.2 DID MIVEC ma już coś na wzór zwykłego automatu.

Moze uscislijmy troche Panowie: 2.2 MIVEC 177KM nigdy nie byl w Europie oferowany ze skrzynia automatyczna, tylko manual byl w ofercie. Obecny silnik 2.2 150KM nie posiada juz MIVEC:a ale ma 6 biegowy automat.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.