[CA1A 1.3] kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą.. |
Autor |
Wiadomość |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2007, 23:53
|
|
|
josie napisał/a: | zobacz czy czujnik temp podpieli po sciaganiu glowicy - koło termostatu | tak, w pierwszej kolejnosci sprawdzałem czy wszystko podpiete..a świece moga miec coś do tego??
tylko przy max wychlodzonym silniku świruje... |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-01-2007, 10:21
|
|
|
Dziwne trochę z tą benzyną z nawiewu - zobacz jeszcze czy wtryskiwacze dobrze siedzą (przykręcenie listwy) i czy mają gumki na wejściu w kolektor. Ale to by raczej nie śmierdziało, to kolektor by zassał do środka. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2007, 10:37
|
|
|
wszystko wizualnie OK-sucho i nie leją..pożniej jeszcze świece sprawdze (choć sa stosunkowo "nowe" i NGK)
[ Dodano: 27-01-2007, 14:33 ]
tak wyglądają świece-coś podejrzanego?? czy aby czasami niezabogata mieszanka??
[ Dodano: 27-01-2007, 16:09 ]
odpiąłem wtyczke od czujnika temp. i zapaliłem-bez zmian..
czyli moze byc zjechany czujnik?;> no i ten czarny/siwy dym przez minute..
[ Dodano: 28-01-2007, 18:29 ]
zaglądnie ktoś??
[ Dodano: 29-01-2007, 22:33 ]
czujnik temp działa..tzn tak mi sie wydaje bo sprwdzałem na woltomierzu i jest napiecie.. |
Ostatnio zmieniony przez bear007 30-01-2007, 10:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24425 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-01-2007, 09:59
|
|
|
Mistrzu - masz 2 czujniki temp. jeden na deske (jednostykowy) i drugi do ECU (dwustykowy) i to on jest wazniejszy - sprawdz jaki opor jest na stykach na zimnym silniku.
Ale i tak mysle, ze cos nie halo z uszczelka - kolektor ssacy tez zdejmowales, sprawdz dokladnie wszystko - kable podcisnien itd. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 11:37
|
|
|
jednym słowem mam wszystko rozebrac raz jeszcze i złożyć..tak to rozumiem i innej opcji nie widze... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2007, 11:47
|
|
|
Ale zanim zdejmiesz glowice sprawdz jak wyglada uszczelnienie pomiedzy glowica i kolektorem dolotowym.
IMHO tamtedy mozesz lapac lewe powietrze. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 11:59
|
|
|
??
uszczelka nowa i dokrecone dobrze ale sprawdze jeszcze raz.. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2007, 12:35
|
|
|
IMHO - moim subiektywnym zdaniem |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24425 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-01-2007, 13:43
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | IMHO - moim subiektywnym zdaniem |
chyba "skromnym zdaniem"
zmierz kompresje na zimnym silniku i potem z proba olejowa - tak dla porzadku |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2007, 20:30
|
|
|
zmierzyłem na cieplo, na zimno jutro rano przed praca
-pisze bo już nie mogłem wytrzymać ponieważ dziwi mnie troche tak wysokie ciśnienie:
-- odpowiednio od paska rozrządu licząc 16,15,15,16
planowanie było w setnych milimetra wieć nie mogło zrobic az takiej różnicy?? mowiono mi ze 8,5-12 powinno byc |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 650 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24425 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-02-2007, 22:00
|
|
|
raczej kolo 12, bo 8.5 to minimum, a 12-13 to przecietnie norma dla silnikow
16 zdecydowanie za duzo - mozesz uszczelnia sie olejem? duzo bierze? |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2007, 22:44
|
|
|
na 15tkm dolewam jakies 0,5l tyle ze czesto krece go wysoko bo wiadomo 1.3
po wymianie uszczelki nie zauwazylem jeszcze zadnego ubytku-zrobiłem ok 600km
[ Dodano: 02-02-2007, 08:05 ]
na zimno kolejno od paska: 15, 12, 9, 16
oleju nie wstrzykiwalem jeszcze-brak czasu i strzykawki -dlatego tak dlugo wszystko trwa..może jutro rano uda mi sie to zrobić |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 02-02-2007, 16:22
|
|
|
Cytat: | na zimno kolejno od paska: 15, 12, 9, 16 |
to jest niepokojace --sprawdz sprez w innym warsztacie bo moze przyrzad wariowac albo zawory w glowicy sie wieszaja, 16 na cieplym to tez nienormalne |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2007, 16:49
|
|
|
z kumplem sprawdzałem-urządzonko porzadne niemieckie i niezuzyte..wrocilem z pracy teraz, wiec jak wystygnie (pewnie rano dopiero) zrobię próbe z olejem na 3 i 4 cylindrze..
źle ustawione (przez innego mechanika) zawory moga robić takie odchyłki??
[ Komentarz dodany przez: Hubeeert: 02-02-2007, 17:02 ]
edit:
tak tez brzmi dobrze a nie ma wulgaryzmu prawda?
[ Dodano: 02-02-2007, 17:14 ]
prawda |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 02-02-2007, 17:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
andrzej1 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2007, 20:28
|
|
|
Ja skromny operator Miśka, sugeruję świece (zapłon działa na 1,3,4,2) według zdjęć 3 i 4 są nieco okpcone (zalewają się). Jeżeli pali po 3 godzinach ,ok silnik jest ciepły(płyn chłodniczy)czujnik ssania nie wysyła impulsu do ECU o bardzo bogatą mieszankę.Silnik startuje bez problemu. Przy zimnym (po nocy) cylindry dostają za bogato i musisz je trochę przewietrzyć (kilka razy kręcić). Sugestia świece,czujnik ssania (dwa wtyki),zapłon masz widzę podwójnie sprawdzony. Może być problem z wtryskiem (sprawdz opór) może poprostu któryś leje,lub przecieka i zalewa cylinder. Jeżeli kopci to może układ paliwowy. Ale przyczyn może być trochę więcej.
Miłego naprawiania:) |
|
|
|
 |
|