Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice w układzie hamulcowym VR-4 & V6
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-05-2014, 13:33   

W tym wypadku jeżeli odłaczenie podciśnienia nic nie dało to serwo na sucho powinno być jedynie "posrednikiem", chyba ze jego wada ukryta jest w srodku - mozna sprawdzic jak odbija pompa bez posrednictwa serwa; jak pracuje "na sucho" same serwo, pozostaje jeszcze niekompatybilnośc pompy hamulcowej względem serwa, błedne połaczenie pompy ABS
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 11-05-2014, 14:07   

robertdg, Co byś mi doradził zmiana na inne serwo i pompę z 2.5V6 czy powrót do układu z VR-4?
robertdg napisał/a:
błedne połaczenie pompy ABS

To bym wykluczył przecież inaczej się tego nie podłaczy.Stając przodem do auta wszystko wydaje się jasne co idzie na lewą stronę a co na prawą.
Wiązki pompy ABS nie modyfikowałem.
W tym linku widać różnicę w budowie pompy bez ASC i z systemem ASC:
http://mitsubishi.epcdata...aster-cylinder/
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-05-2014, 14:21   

Skoro załozyles pompe ABS z vr-4 to wiazka raczej nie wymagala modyfikacji, napewno nie w miejscu jednostki ABS
Co bym radził, posprawdzac wszystkie elementy na kompatybilnosc i poprawnosc montazu, podłaczenie pompy ABS przewodami hydraulicznymi odbylo sie na przewodach LHD z wkreceniem ich w odpowiednio oznaczone wejscia/wyjscia :?:

piotrkor1 napisał/a:
W tym linku widać różnicę w budowie pompy bez ASC i z systemem ASC:
http://mitsubishi.epcdata...aster-cylinder/
Róznica jest i to nawet spora, moga nie być stosowane zamiennie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 11-05-2014, 14:32   

robertdg napisał/a:
Co bym radził, posprawdzac wszystkie elementy na kompatybilnosc i poprawnosc montazu, podłaczenie pompy ABS przewodami hydraulicznymi odbylo sie na przewodach LHD z wkreceniem ich w odpowiednio oznaczone wejscia/wyjscia

Tak jak widać na zdjęciu przednie rurki z 2.0 odpowiednio połączone i tylne zarobione i wkręcone w odpowiednie gniazda według manuala.

[ Dodano: 11-05-2014, 14:36 ]
robertdg napisał/a:
Róznica jest i to nawet spora, moga nie być stosowane zamiennie.

Pozostaje wymiana na pompę z VR-4 dla pewności razem z serwem i podłączenie od pompy ABS 1 rurki dłuższej z VR-4 do wejścia P na pompie hamulcowej.

[ Dodano: 11-05-2014, 15:32 ]
No dobra nie mam układu ASC tylko taką pompę jak na pierwszym obrazku.
http://mitsubishi.epcdata...rake/modulator/
2.0,2.5V6 i VR-4 bez tego układu mają te same pompy i serwa.
Wracamy do punktu wyjścia :(
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-05-2014, 16:41   

Wydaje mi się, że serwo też jest inne. Pamiętaj, że w VR4 pracuje również na tzw. pozytywnym ciśnieniu z kolektora dolotowego, gdzie w n/a masz tylko vacuum.
Fakt, nieszczelność serwo skutkuje miękkim pedałem.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 11-05-2014, 17:18   

swinks_UK napisał/a:
Wydaje mi się, że serwo też jest inne. Pamiętaj, że w VR4 pracuje również na tzw. pozytywnym ciśnieniu z kolektora dolotowego, gdzie w n/a masz tylko vacuum.
Fakt, nieszczelność serwo skutkuje miękkim pedałem.

Koledzy chyba znalazłem przyczynę :D
Ja mam przewody podłączone tak:
FL-lewy przód
FR-prawy przód
RR-prawy tył
RL-lewy tył

P-boczne wejście pompy serwa
S-górne wejście pompy serwa

według angielskiego workshopa prawidłowe podłaczenie dla auta to:

Znalazłem też w japońskim workshopie od VR-4 następujące podłaczenie:

Wychodzi na to,że trzeba podmienić 2 przewody lewy tył z prawym tyłem.Tylko dlaczego w takim razie na pompie są inne oznaczenia?Przecież znaczą jak wyżej opisałem.
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-05-2014, 17:48   

Tak wygląda pompa abs z Galanta vr4 (z mojego farta), porównaj sobie wyjścia i nr katalogowy:




_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 11-05-2014, 18:11   

Dzięki za foty.Oznaczenia przewodów identyczne jak na mojej.Ty masz pompę z ASC ja bez dlatego ma inny wygląd.

[ Dodano: 11-05-2014, 18:13 ]
Może ktoś zna japoński i powie dlaczego tylne przewody w VR-4 idą inaczej niż na EU?
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-05-2014, 19:18   

Nie patrz na manuala a patrz na oznaczenia faktyczne pompy, jezeli te przewody sa zamienione to tutaj może tkwić problem bo działają na przeciwnych sekcjach

Najwidoczniej jest tak, że to co było produkowane na rynek RHD a to co było produkowane na rynek LHD rózni się ze względu na ergonomie czy też specyfikacje montazu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 11-05-2014, 22:58   

Możliwe ze rozdzielacze są inne?Ja mam założony od 2.0 a ten od 2.5 ma odwrócone wyjścia ten
z drugiego linka:
http://mitsubishi.ankar.r...BSNEA5A3Z000211

http://mitsubishi.ankar.r...=JMBSNEA2A3Z000

Wychodzi na to,że wszystkie VR-4 mają VALVE,BRAKE FLUID PROPORTIONING
a one mają RH czyli prawy tył po lewej a LH-lewy tył po prawej,
_________________

 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-05-2014, 09:07   

piotrkor1 napisał/a:
2.0,2.5V6 i VR-4 bez tego układu mają te same pompy i serwa


To nie jest prawda - moje serwo jest o 15% większe niż serwa w N/A - musiałem w grodzi powiększyć otwory montażowe i "zmodyfikować" lewy błotnik, żeby serwo z VR weszło na miejsce. Prawdopodobnie chodzi o różnice w liftach VR-4.

Robiąc u siebie przekładkę i nie dając wiary obrazkom (ani japońskim krzaczkom, których nie rozumiałem) sprawdziłem fizycznie, który przewód od pompy ABS idzie do którego zacisku pompując płyn strzykawką bezpośrednio w rurkę przy odkręconych odpowietrznikach
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 12-05-2014, 15:10   

Cytat:
Wydaje mi się, że serwo też jest inne. Pamiętaj, że w VR4 pracuje również na tzw. pozytywnym ciśnieniu z kolektora dolotowego, gdzie w n/a masz tylko vacuum

z tym Tomku się nie zgodzę. Kiedyś to testowałem i układ w VR4 jest bardzo prosty. Jeśli dodajesz gazu i robisz nadciśnienie w układzie to normalnym zjawiskiem jest to że nie hamujesz auta, bo prawa noga to gaz lub hamulec, chyba że drugą nogą to wspomaganie hamowania nie działa jak powinno :)

jak dla mnie to pompa jest uszkodzona, elektronika, czyli ABS nie ma nic do rzeczy, chyba że pompa ABS jest gdzieś przytkana. Musisz sprawdzić czy pompa daje ciśnienie z tych 2 wężyków :)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 12-05-2014, 22:03   

Bartek napisał/a:
piotrkor1 napisał/a:
2.0,2.5V6 i VR-4 bez tego układu mają te same pompy i serwa


To nie jest prawda - moje serwo jest o 15% większe niż serwa w N/A - musiałem w grodzi powiększyć otwory montażowe i "zmodyfikować" lewy błotnik, żeby serwo z VR weszło na miejsce. Prawdopodobnie chodzi o różnice w liftach VR-4.

Robiąc u siebie przekładkę i nie dając wiary obrazkom (ani japońskim krzaczkom, których nie rozumiałem) sprawdziłem fizycznie, który przewód od pompy ABS idzie do którego zacisku pompując płyn strzykawką bezpośrednio w rurkę przy odkręconych odpowietrznikach

Nieprawda nie wiem z jakiego VR-4 masz graty, ja mam po lifcie i różnicy w wielkości serwa nie ma i wchodzi w te same otwory co mają n/a.
_________________

 
 
adaxo 
Mitsumaniak


Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 200
Skąd: Manchester
Wysłany: 12-05-2014, 22:05   

W wężu do podciśnienie jest one way valve żeby własnie nie pompowało przy pozytywnym ciśnieniu.
_________________
Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 12-05-2014, 22:09   

danino88 napisał/a:
jak dla mnie to pompa jest uszkodzona, elektronika, czyli ABS nie ma nic do rzeczy, chyba że pompa ABS jest gdzieś przytkana. Musisz sprawdzić czy pompa daje ciśnienie z tych 2 wężyków :)

W pompie od 2.0 po odkręceniu rurki "P" i naciśnięciu pedału hamulca trysnął płyn.
Dla pewności zamówiłem już drugą pompę i serwo z 2,5V6 zobaczymy czy to coś da.
Tą od japończyka trochę ciężko wsadzić z drugiej strony a co dopiero przykręcić rurkę
z drugiej strony ale w ostateczności wsadzę serwo i pompę od VR-a.
Dodam jeszcze,że próba odbyła się na sucho bez przekręcania stacyjki, to dziwne zachowanie pedału hamulca też.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.