Różnice w układzie hamulcowym VR-4 & V6 |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-05-2014, 13:33
|
|
|
W tym wypadku jeżeli odłaczenie podciśnienia nic nie dało to serwo na sucho powinno być jedynie "posrednikiem", chyba ze jego wada ukryta jest w srodku - mozna sprawdzic jak odbija pompa bez posrednictwa serwa; jak pracuje "na sucho" same serwo, pozostaje jeszcze niekompatybilnośc pompy hamulcowej względem serwa, błedne połaczenie pompy ABS |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 11-05-2014, 14:07
|
|
|
robertdg, Co byś mi doradził zmiana na inne serwo i pompę z 2.5V6 czy powrót do układu z VR-4?
robertdg napisał/a: | błedne połaczenie pompy ABS |
To bym wykluczył przecież inaczej się tego nie podłaczy.Stając przodem do auta wszystko wydaje się jasne co idzie na lewą stronę a co na prawą.
Wiązki pompy ABS nie modyfikowałem.
W tym linku widać różnicę w budowie pompy bez ASC i z systemem ASC:
http://mitsubishi.epcdata...aster-cylinder/ |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-05-2014, 14:21
|
|
|
Skoro załozyles pompe ABS z vr-4 to wiazka raczej nie wymagala modyfikacji, napewno nie w miejscu jednostki ABS
Co bym radził, posprawdzac wszystkie elementy na kompatybilnosc i poprawnosc montazu, podłaczenie pompy ABS przewodami hydraulicznymi odbylo sie na przewodach LHD z wkreceniem ich w odpowiednio oznaczone wejscia/wyjscia
Róznica jest i to nawet spora, moga nie być stosowane zamiennie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 11-05-2014, 14:32
|
|
|
robertdg napisał/a: | Co bym radził, posprawdzac wszystkie elementy na kompatybilnosc i poprawnosc montazu, podłaczenie pompy ABS przewodami hydraulicznymi odbylo sie na przewodach LHD z wkreceniem ich w odpowiednio oznaczone wejscia/wyjscia |
Tak jak widać na zdjęciu przednie rurki z 2.0 odpowiednio połączone i tylne zarobione i wkręcone w odpowiednie gniazda według manuala.
[ Dodano: 11-05-2014, 14:36 ]
robertdg napisał/a: | Róznica jest i to nawet spora, moga nie być stosowane zamiennie. |
Pozostaje wymiana na pompę z VR-4 dla pewności razem z serwem i podłączenie od pompy ABS 1 rurki dłuższej z VR-4 do wejścia P na pompie hamulcowej.
[ Dodano: 11-05-2014, 15:32 ]
No dobra nie mam układu ASC tylko taką pompę jak na pierwszym obrazku.
http://mitsubishi.epcdata...rake/modulator/
2.0,2.5V6 i VR-4 bez tego układu mają te same pompy i serwa.
Wracamy do punktu wyjścia |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-05-2014, 16:41
|
|
|
Wydaje mi się, że serwo też jest inne. Pamiętaj, że w VR4 pracuje również na tzw. pozytywnym ciśnieniu z kolektora dolotowego, gdzie w n/a masz tylko vacuum.
Fakt, nieszczelność serwo skutkuje miękkim pedałem. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 11-05-2014, 17:18
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Wydaje mi się, że serwo też jest inne. Pamiętaj, że w VR4 pracuje również na tzw. pozytywnym ciśnieniu z kolektora dolotowego, gdzie w n/a masz tylko vacuum.
Fakt, nieszczelność serwo skutkuje miękkim pedałem. |
Koledzy chyba znalazłem przyczynę
Ja mam przewody podłączone tak:
FL-lewy przód
FR-prawy przód
RR-prawy tył
RL-lewy tył
P-boczne wejście pompy serwa
S-górne wejście pompy serwa
według angielskiego workshopa prawidłowe podłaczenie dla auta to:
Znalazłem też w japońskim workshopie od VR-4 następujące podłaczenie:
Wychodzi na to,że trzeba podmienić 2 przewody lewy tył z prawym tyłem.Tylko dlaczego w takim razie na pompie są inne oznaczenia?Przecież znaczą jak wyżej opisałem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-05-2014, 17:48
|
|
|
Tak wygląda pompa abs z Galanta vr4 (z mojego farta), porównaj sobie wyjścia i nr katalogowy:
 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 11-05-2014, 18:11
|
|
|
Dzięki za foty.Oznaczenia przewodów identyczne jak na mojej.Ty masz pompę z ASC ja bez dlatego ma inny wygląd.
[ Dodano: 11-05-2014, 18:13 ]
Może ktoś zna japoński i powie dlaczego tylne przewody w VR-4 idą inaczej niż na EU? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-05-2014, 19:18
|
|
|
Nie patrz na manuala a patrz na oznaczenia faktyczne pompy, jezeli te przewody sa zamienione to tutaj może tkwić problem bo działają na przeciwnych sekcjach
Najwidoczniej jest tak, że to co było produkowane na rynek RHD a to co było produkowane na rynek LHD rózni się ze względu na ergonomie czy też specyfikacje montazu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-05-2014, 09:07
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | 2.0,2.5V6 i VR-4 bez tego układu mają te same pompy i serwa |
To nie jest prawda - moje serwo jest o 15% większe niż serwa w N/A - musiałem w grodzi powiększyć otwory montażowe i "zmodyfikować" lewy błotnik, żeby serwo z VR weszło na miejsce. Prawdopodobnie chodzi o różnice w liftach VR-4.
Robiąc u siebie przekładkę i nie dając wiary obrazkom (ani japońskim krzaczkom, których nie rozumiałem) sprawdziłem fizycznie, który przewód od pompy ABS idzie do którego zacisku pompując płyn strzykawką bezpośrednio w rurkę przy odkręconych odpowietrznikach |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 12-05-2014, 15:10
|
|
|
Cytat: | Wydaje mi się, że serwo też jest inne. Pamiętaj, że w VR4 pracuje również na tzw. pozytywnym ciśnieniu z kolektora dolotowego, gdzie w n/a masz tylko vacuum |
z tym Tomku się nie zgodzę. Kiedyś to testowałem i układ w VR4 jest bardzo prosty. Jeśli dodajesz gazu i robisz nadciśnienie w układzie to normalnym zjawiskiem jest to że nie hamujesz auta, bo prawa noga to gaz lub hamulec, chyba że drugą nogą to wspomaganie hamowania nie działa jak powinno
jak dla mnie to pompa jest uszkodzona, elektronika, czyli ABS nie ma nic do rzeczy, chyba że pompa ABS jest gdzieś przytkana. Musisz sprawdzić czy pompa daje ciśnienie z tych 2 wężyków |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 12-05-2014, 22:03
|
|
|
Bartek napisał/a: | piotrkor1 napisał/a: | 2.0,2.5V6 i VR-4 bez tego układu mają te same pompy i serwa |
To nie jest prawda - moje serwo jest o 15% większe niż serwa w N/A - musiałem w grodzi powiększyć otwory montażowe i "zmodyfikować" lewy błotnik, żeby serwo z VR weszło na miejsce. Prawdopodobnie chodzi o różnice w liftach VR-4.
Robiąc u siebie przekładkę i nie dając wiary obrazkom (ani japońskim krzaczkom, których nie rozumiałem) sprawdziłem fizycznie, który przewód od pompy ABS idzie do którego zacisku pompując płyn strzykawką bezpośrednio w rurkę przy odkręconych odpowietrznikach |
Nieprawda nie wiem z jakiego VR-4 masz graty, ja mam po lifcie i różnicy w wielkości serwa nie ma i wchodzi w te same otwory co mają n/a. |
_________________
 |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 12-05-2014, 22:09
|
|
|
danino88 napisał/a: | jak dla mnie to pompa jest uszkodzona, elektronika, czyli ABS nie ma nic do rzeczy, chyba że pompa ABS jest gdzieś przytkana. Musisz sprawdzić czy pompa daje ciśnienie z tych 2 wężyków |
W pompie od 2.0 po odkręceniu rurki "P" i naciśnięciu pedału hamulca trysnął płyn.
Dla pewności zamówiłem już drugą pompę i serwo z 2,5V6 zobaczymy czy to coś da.
Tą od japończyka trochę ciężko wsadzić z drugiej strony a co dopiero przykręcić rurkę
z drugiej strony ale w ostateczności wsadzę serwo i pompę od VR-a.
Dodam jeszcze,że próba odbyła się na sucho bez przekręcania stacyjki, to dziwne zachowanie pedału hamulca też. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|