Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Wymiana czujnika temp/ brak ssania na zimnym siln
Autor Wiadomość
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-06-2014, 21:35   

Cześć. puściłem ci pw z komputerem. koszt wymiany to 20minut gimnastyki. wyjmujesz schowek , nurkujesz pod deskę , odpinasz 4 kostki, odkręcasz 2 śrubki i ecu masz w dłoniach :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-06-2014, 22:18   

Jak masz immobiliser w kluczyku i immobiliser jest powiązany z ECU silnika to pewnie będzie trzeba kupić cały komplet czyli komputer silnika, sterownik immobilisera i stacyjkę z kluczykiem.
Często komputer silnia da się naprawić i zrobi to każdy elektronik. Najczęściej padają kondensatory które należy wymienić, koszt jednego to kilka do kilkadziesiąt groszy.
Czasem też zacinający się EGR może sprawiać takie problemy, jeśli jest do niego łatwy dostęp, to można by go na próbę zaślepić.
 
 
gothpl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 12
Skąd: Wro
Wysłany: 07-06-2014, 00:09   

Cytat:
Cześć. puściłem ci pw z komputerem. koszt wymiany to 20minut gimnastyki. wyjmujesz schowek , nurkujesz pod deskę , odpinasz 4 kostki, odkręcasz 2 śrubki i ecu masz w dłoniach


Dzięki i patrząc na historię wymienionego w temacie problemu, pewnie faktycznie skorzystam.

plecho1 napisał/a:
Jak masz immobiliser w kluczyku i immobiliser jest powiązany z ECU silnika to pewnie będzie trzeba kupić cały komplet czyli komputer silnika, sterownik immobilisera i stacyjkę z kluczykiem.
Często komputer silnia da się naprawić i zrobi to każdy elektronik. Najczęściej padają kondensatory które należy wymienić, koszt jednego to kilka do kilkadziesiąt groszy.
Czasem też zacinający się EGR może sprawiać takie problemy, jeśli jest do niego łatwy dostęp, to można by go na próbę zaślepić.


Immobilisera nie posiadam. Więc mam nadzieje, że uda się to naprawić wymieniając samą kostkę. Chociaż mechanikiem nie jestem, to staram się robić pomniejsze naprawy sam. Trochę żeby się samemu nauczyć, trochę mi szkoda czasu na mechanika i hajs. Także co mogę zrobić sam, nie pogarszając stanu wartego 2000 (+2000 gaz) colta, próbuje o własnych siłach.

Więc pytanie do ecu, proponowanego przez kolegę ludinho1. Czy jeśli podłączę inny komputer pod moje auto jako część zamienną, to czy muszę go jakoś dodatkowo konfigurować czy jest to część tak uniwersalna, jak wymieniany przeze mnie czujnik temp? tzn podłączam i działa czy jest szansa że jak podłączę to zepsuje coś innego?

[ Dodano: 07-06-2014, 00:12 ]
I jeszcze jedno. Wspominałem że auto jest w gazie. Czyli ma ponoć 2 komputery. Czy przy montażu gazu komputer od benzyny jest jakoś modyfikowany?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-06-2014, 05:29   

Jeśli nie ma immobilisera, to wystarczy zmienić sam komputer. Musi być z takiej wersji jak Twoja i powinien mieć takie same numery jak oryginalny. Po wymianie nic nie trzeba w nim ustaeiać. Z instalacją gazową też raczej nie będzie trzeba nic robić jeśli ustawiana była jak komputer silnika był sprawny. Ja bym jeszcze na Twoim miejscu rozebrał oryginalny komputer by zobaczyć jak wygląda w środku, w jakim stanie są komdensatory. Kiedy są uszkodzone, to albo wyglądają jakby były spuchnięte lub są popękane i wyciekł z nich płyn. Nie wiem ile kosztuje taki komputer ale za wymianę takich kondensatorów w zakładzie naprawiającym RTV zapłacił byś maksymalnie z 50 zł.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 07-06-2014, 21:52   

plecho1, moge sie mylic, skoro nie posiada immo to konieczna jest wymiana na taki sam numer jak w tym co posiadał?
ktoś wspomniał o łatwym demontazu, jak zajzałem do siebie to wcale tak kolorowo by to nie wyglądało.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-06-2014, 22:07   

Nie znam tego auta więc pewności nie mam, najbezpieczniej jednak gdy komputer będzie taki sam.
 
 
gothpl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 12
Skąd: Wro
Wysłany: 12-06-2014, 21:27   

Dzisiaj przyszło ecu do ludinho1. Podłączyłem (nie jest łatwo się tam dogrzebać), miejsca na dwa palce, ale jakoś poszło) i niestety bez efektu.

Na zimno dalej nie pali.

Obczajałem przepustnice. Nie wygląda na strasznie brudną, ale i tak zamierzam wyczyścić.

Przeprowadziłem też odczyt błędu metodą "na krótko". Migający CE zwraca tylko jeden błąd - 41, czyli wtryskiwacze. Zastanawiam się tylko czy faktycznie jest coś z nimi nie tak czy to ze względu na instalację LPG?

Jakieś inne pomysły diagnostyczne? Da się samodzielnie wymienić wtryskiwacze?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-06-2014, 00:14   

Błąd wtryskiwaczy raczej związany jest ze złą pracą emulatora wtryskiwaczy kiedy auto chodzi na gazie i raczej nie powinien mieć wpływu na pracę silnika. Ja bym sprawdził ten EGR.
 
 
gothpl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 12
Skąd: Wro
Wysłany: 16-06-2014, 11:44   

EGR? co to gdzie to?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-06-2014, 12:23   

EGR jest to zawór wpuszczający w odpowiednim momencie spaliny do kolektora ssącego. Jeśli jest nieszczelny czyli otwarty kiedy nie trzeba czyli np. na wolnych obrotach, to mogą być problemy z pracą silnika na wolnych obrotach.
Wygląda tak http://allegro.pl/mitsubi...4272389318.html a powinien być zamontowany gdzieś przy kolektorze ssącym. Na próbę można go zaślepić wstawiając zamiast uszczelki zwykłą blaszkę bez otworów na kanały. Jeśli tak by było ok, to EGR do czyszczenia lub wymiany na sprawny.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 16-06-2014, 13:39   

jak by co, to egr masz na poprzedniej stronie pod strzalką Biziego.
od siebie dodam jeszcze, ze warto sprawdzic czy nie lapie lewego powietrza i sprawdzic stan przepustnicy i krokowca.
_________________

 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-08-2014, 00:23   

Dostęp do tego zaworu EGR fajnie wygląda jak silnik jest wyjęty. Macie jakieś sposoby jak się do niego dostać? Co trzeba zdemontować.
 
 
i7Piotrek 
Mitsumaniak

Auto: Mistsubishi Colt (CJ1A) 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 33
Skąd: Tychy
Wysłany: 07-08-2017, 12:57   

U mnie za problem z odpalaniem na zimnym to winna była pompa paliwa wymienilem przy okazji cały bak i pali praktycznie na dotyk praktycznie bo jeszcze listwe wtryskowa musze wymienic :)
 
 
 
Mitsu-Karol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Działdowo
Wysłany: 17-08-2019, 12:51   

Panowie odswiezam temat bo mam podobny problem tylko tyle ze juz wymienilem kompletna przepustnice z krokowym nowy czujnik temperatury nowe ecu i nadal nic! Zimny gasnie jak jest cieply to obroty na granicy zgasniecia silnika a o wlaczeniu klimy to moge zapomiec bo odrazu obroty w dol i gasnie. Coz jeszcze mozna wymienic?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.