[3.0 V6] Czy gaz zaszkodzi |
Autor |
Wiadomość |
Panbenonium
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 11-11-2014, 18:09
|
|
|
Cześć
Silniczek krokowy wymieniłem, bo po odpaleniu nie trzymał obrotów i potrafił zgasnąć. Tak samo potrafił zgasnąć jak podczas jazdy zamknęło się przepustnicę puszczając gaz i jednocześnie wciskając sprzęgło. Po wymianie nic nie gaśnie, ale wolne obroty trzyma na poziomie ok 1000 obr/min co jest trochę przesadą, ale śrubka od wolnych już nie ma skali, żeby zejść niżej, więc będę musiał dojść do tego inaczej. Silniczek krokowy kupiłem w e-pajero, wymiana zajęła mi z 5 minut. Stary silniczek wymyję w nafcie, naciągnę troche sprężynkę i sprawdzę, czy to coś da.
Ps. A te kasowniki luzu zaworowego już kupowałeś ? Drogie to jest ? |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 11-11-2014, 22:18
|
|
|
Akurat o tej instalacji mało słyszałem, więc nie zabiorę na ten temat zdania. Jeśli chcesz się więcej o niej dowiedzieć poszukaj na LPG forum. Druga sprawa, na zdjęciach trochę słabo widać niektóre rzeczy, sprawdź czy wężyki doprowadzająca gaz od wtryskiwaczy do dyszy do kolektora są równej długości, napisz nam tu jakiej mniej więcej i gdzie masz wkręcone dysze w kolektor, chodzi o to by były jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych i najlepiej by było gdyby wtryskiwały tam gdzie benzynowe czyli praktycznie na zawór ssący.(mniej więcej pod tym samym kątem)
Inna sprawa obok cewek zapłonowych masz przykręcony moduł zapłonowy J723T, odkręć toto ustrojstwo od tej blachy i przypnij gdzieś z boku na "trytce" niech się nie grzeje niepotrzebnie, bo lubi się spalić od ciepła. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 11-11-2014, 22:35
|
|
|
"Śrubka od wolnych" tak naprawdę nie odpowiada całkowicie bezpośrednio za wolne obroty. Nie można nią sobie tak do woli kręcić nie ustawiając jednocześnie odpowiednio TPSa. Chyba, że mówisz o jakiejś innej śrubce. Ta o której piszę, reguluje "wstępne" uchylenie przepustnicy.
Zajrzyj proszę do service manuala, tam jest dokładnie opisane jak należy postępować żeby poprawnie ustawić jałowe obroty. W skrócie i z pamięci (w twoim przypadku, kiedy masz już rozregulowany TPS) musisz: 0) zresetować komputer odłączając klemę 1) upewnić się, że linka otwarcia przepustnicy nie jest za mocno napięta (to banał ale raz tak miałem i trochę czasu mi zajęło zanim to zauważyłem) 2) ustawić wstępne otwarcie przepustnicy zgodnie z service manualem 3) ustawić odpowiednio TPS dla tego ustawienia otwarcia przepustnicy 4) odpalić silnik i przeprowadzić adaptację wolnych obrotów
Co do kasatorów luzu zaworowego, to wymieniałem lecz nie osobiście - podobno tylko oryginalne są warte zachodu. Tanie nie są (kosztu nie pamiętam, trzeba zadzwonić do ASO), ale mają pochodzić dłużej. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
Panbenonium
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 11-11-2014, 22:58
|
|
|
Kaczka - dzięki, na pewno ten moduł przemieszczę. Kanały są jednakowej długości, dysze nie wiem gdzie są wpięte, podpytam gaziarza jak do niego zajadę.
Piotr - no muszę zrobić tak jak piszesz, bo teraz kręciłem tylko śrubką od obrotów, niczym innym. Muszę jeszcze znaleźć tego manuala o którym piszesz, bo póki co mam tylko ksiażkę o Pajero w pdfie |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 11-11-2014, 23:17
|
|
|
Poszukaj, na forum są gdzieś linki. |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
Panbenonium
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 98 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 12-11-2014, 12:57
|
|
|
Cześć
Ściągnąłem polską instrukcję do pajero i angielskiego manuala (340 stron) i w ani jednym, ani drugim nie jest napisane jak ustawić wolne obroty. Jest jeszcze jakaś inna wersja manuala ?
Jakby ktoś był tak miły, to może podesłał by na brollyx@interia.pl ? |
|
|
|
 |
moj.skarb
Forumowicz
Auto: pajero 3,5 V6 208km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 81 Skąd: biała
|
Wysłany: 04-12-2014, 21:34
|
|
|
skąd ściągnąleś tą instrukcje po polsku |
_________________ marzenia się spełniają |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
|