Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z układem kierowniczym
Autor Wiadomość
gosiaczkus 
Nowy Forumowicz
Krzysiek

Auto: Mitsubishi Colt CZ5 1.3 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 11
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 17-04-2015, 03:24   

Tez tak mam. Już myślałem ,ze będę musiał jechać do jakiegoś mechanika.
Cytat:
 
 
IgorWP 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistsubishi Pajero 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-04-2015, 20:23   

Może trochę późnawo wbiłem w temacik, ale jeśli nadal masz problem z maglownicą, to z własnego doświadczenia mogę Ci doradzić jej szybką regenerację. Udało mi się namierzyć taką firmę - AUTO-REGE się nazywa, która ma oddziały w różnych częściach Polski. Znalazłem warsztat w Lesznie, niedaleko mojej rodzinnej miejscowości. Podjechałem, zdemontowali maglownicę, naprawili i zamontowali. Szybko i profesjonalnie. I auto mi teraz śmiga :)
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 17-04-2015, 21:55   

a ile dali gwarancji ?
 
 
Ghostman
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2015, 12:39   

Czy w tym temacie znane już jest rozwiązanie?
Mam też taki problem, że kierownica nie powraca przy skręcaniu, a podczas jazdy trzeba kontrować raz w prawo raz w lewo. Colt 1.3 2004.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 09-05-2015, 13:37   

Ghostman napisał/a:
podczas jazdy trzeba kontrować raz w prawo raz w lewo.

to samo...
może ten typ tak ma.
W każdym razie wymaga to więcej skupienia na drodze
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Grzesiek GDI 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: kluczbork
Wysłany: 09-05-2015, 16:53   

Witam. Panowie jezeli chodzi o to ze kierownie trzeba kontrowac to moze byc wina gornego lozyska amortyzatora badz talerza miedzy lozyskiem a sprezyna to samo moze sie tyczyc tego ze kierownica nie odbija sama badz tez wina geometrii ale napewno nie moze byc tak ze ten typ tak ma. Pozdrawiam.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 09-05-2015, 22:28   

Był już kolega co zmienił pół układu kierowniczego i to nie pomogło na odbijanie kierownicy.

Zbieżność mam dobrą, chyba że sprawdzenie na przeglądzie nie jest miarodajne.

Kiedyś sprawdzę te łożyska i poduszki, ale dobrych nie chcę wymieniać po to żeby się przekonać że to nie to...
Nie przeszkadza mi to za bardzo.


dopisek 11.05:
Rozmawiałem dziś z moim mechanikiem - potwierdził, że to łożyska amortyzatorów.
W takim razie moja opinia "ten typ tak ma" jest nadal aktualna - po prostu odpowiadają za to "zawieszające" się łożyska amortyzatorów. Bo siadają nagminnie.

Powodzenia w naprawach
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Ghostman
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2015, 21:10   

Mój mechanik wymienił łożyska amortyzatorów. Zmiana jest tylko taka, że kierownica lżej chodzi, bo jedno łożysko było rozsypane. Dalej nie odbija. W środę jestem umówiony do mitsubishi wierzgoń na stwierdzenie usterki. Zobaczymy co powiedzą.

Ciekawy fakt został zauważony przez mechanika. Kierownica odbija jeżeli kluczyk jest w pozycji bezpośrednio przed zapłonem, natomiast po zapłonie już nie odbija. Pytanie czy w takim razie wspomaganie się nie rozregulowało, albo coś. Jest jeszcze taki temat, że kontrolka EPS gaśnie dopiero po zapaleniu silnika.

[ Dodano: 20-05-2015, 15:04 ]
Diagnoza ASO. Przekładnia kierownicza stawia opór.
Nie wiem co to znaczy.

[ Dodano: 19-06-2015, 20:12 ]
Przygód ze wspomaganiem ciąg dalszy. Maglownicy nic nie było. Jest przeczyszczona i posmarowana. Kierownica nie odbija nadal, a dodatkowo ciężko się nią kręci. Wspomaganie działa, ale słabo. Na anglojęzycznym forum wyczytałem o czujniku skrętu i wahaczach. Może to być to?
http://www.coltuk.org/php...hp?f=21&t=17880
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 23-06-2015, 11:14   

Powodzenia w dalszych naprawach, ja sprawdzę te łożyska.
Ale przekładni nie ruszam, może płyn wymienię
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Ghostman
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2015, 21:24   

Wspomaganie jest elektryczne. Nie wiem jaki płyn chcesz wymieniać. Dowiedziałem się ostatnio, że komputer pokazuje błąd EPS podczas niezapalonego silnika, a na wspomaganiu zamiast 5V jest 50. Jest auto w naprawie.
To jest ta kontrolka EPS, która gaśnie po zapłonie, a powinna wcześniej.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 03-07-2015, 22:26   

Ghostman napisał/a:
Wspomaganie jest elektryczne. Nie wiem jaki płyn chcesz wymieniać.
no to spoko, nawet nie wiedziałem
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Ghostman
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2015, 12:22   

Temat został rozwiązany. Wspomaganie działa lekko, nie trzeba już go kontrować, kierownica odbija po zakręcie. Wymieniony został moduł widoczny na zdjęciu poniżej pod schowkiem pasażera z rocznika 2009. Wcześniej elektryk naprawił zwoje wspomagania, a mechanik wyczyścił brudna maglownicę.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 17-07-2015, 03:40   

Witam
Czy ten Colt ma ASC, bo jesli tak to jest przestawiony kat kierownicy wzgledem trakcji i z matematycznego obliczenie sam zbija droge dla niego wlasciwa.
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 26-02-2017, 11:08   

Odkopuje wątek.
Zainteresował mnie temat.
U mnie jest tak samo jak w większości użytkowników że colt nie odbija przy skręcaniu i muszę kontrować prawo lewo podczas jazdy. Czy wystarczy wymienić ten sterownik od wspomagania - jak zrobił to Ghostman? czy może jest źle ustawiony kąt kierownicy względem jazdy jak pisze tokyo? (nasz colty mają ASC=TCS)
U mnie przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie chodzi bardzo ładnie ale już przy wyższych prędkościach 70-100 czuję troszkę opór + kontrowanie.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
Ghostman
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2017, 18:18   

Już nie pamiętam o co chodziło z tymi zwojami. Sterownik zamówił elektryk i go zrobił. Jeżeli chodzi o prowadzenie to moja siostra twierdzi, że się dobrze jeździ. Podczas skręcania trzeba na końcu odbić ręcznie. Na onecie gdzieś czytałem, że to jest normalka w samochodach mitsu (była akurat mowa o mirage), bo mają bardzo mały kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Jeżeli te odbijanie przy skręcie jest problemem, to musiałbyś znaleźć speca, który by to potrafił zwiększyć gdzieś o 1 stopień. Samochody mają standardowo 1,5 stopnia, a w colcie jest 0,5.
Maglownica to nie jest kierunek, w którym trzeba byłoby iść. ESP też gaśnie po zapłonie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.