Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
skrzynia biegów, czy to poważne?
Autor Wiadomość
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 20-02-2007, 21:54   

czasem warto czytać dokładnie forum:
kochajj napisał:
"Z tym 2gim biegiem olej nie pomoze... niestety wytarły sie ząbki (dokładnie 3) które blokują przesów synchro na kole... efekt jest taki ze synchro przesówa sie za bardzo a zęby biegu trafiają bezposrednio w górę zębów synchro i bieg nie wchodzi (czasem moze wejść ale to tylko przypadkowe ułozenie synchro)... niestety synchro który jest uszkodzonu u Ciebie jest najdrozszym synchronizatorem w skrzyni miśków(2gi bieg)(składa sie z 2ch części)... koszt około 500zł-700zł... doczytałem w innych twoich postach ze jest tez problem z redukcją na 1,2 z 3,4,5... tak więc co do jedynki to problem bedzie tem sam co w przypadku biegu 2 z tym wyjatkiem ze synchro tansze o połowę... co do tego czy skrzynia pasuje z 2.0 to tak pasuje, ale rozni sie 5biegiem(przełozenie)... a fakt ze zgrzytu nie ma to własnie dlatego ze zeby biegu nakładają sie na zeby synchro i lewarek stawia olbrzymi opor i biegu nie wbijesz... dopiero jak sie zatrzymsz lub mocno zwolnisz...
Ps. w skrzyniach które robiłem miałem dwie z takimi objawami i to tez w dieslach(roczniki 99 i 00)..."

Jest to bardzo częsty problem w galantach...
Jeśli w najblizszym czasie bede robił skrzynie z podobnym problemem, to porobie fotki i wytłumacze zasade działania synchro i może uda mi sie zrobić jakieś FAQ z remontem skrzyni :) ...
 
 
Bogas
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 22:22   

Hehe kochajj a ja wciąż czekam aż się moją skrzynią zajmiemy ;) O! będzie okazja do zrobienia fotek ;)
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 23:13   

Cytat:
koszt około 500zł-700zł

a skad taka cena?? u mnie wymieniane byly na 1 i na 2, obydwa po 200zeta... :?
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2007, 00:46   

No wlasnie, bo przy tych cenach co podales Kochajj to cala druga skrzynie sie kupi :doubt:
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 21-02-2007, 07:56   

jak pisałem wyzej 2gi bieg składa sie z 2ch części jako jedyny... sprzedawany tylko w kompletach... u japaneze około 500zł
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-02-2007, 09:58   

kochajj napisał/a:
czasem warto czytać dokładnie forum:

owszem Tomku - tylko ze kolega xor pisal, ze te siupy zaczely sie od razu po wymianie oleju, wiec nie sadze aby synchro sie tak szybko i nagle zuzylo
nie wiem ktore trzy zeby masz na mysli - czyzby chodzilo o klucze synchronizatora? - te trzy kamyki na sprezynach? bo to chyba jedyna rzecz, ktora tam sie zuzywa w trakcie pracy
to one trzymaja przesuwke, ktora poprzez niezalezny pierscien synchro przechodzi na stala czesc zebatki od biegu
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 21-02-2007, 10:12   

No właśnie - jeśli to jest to, co pisze Kochajj, to dlaczego przed wymianą oleju 'na zimnym' nie było aż takich kłopotów, a i teraz jak autko przejedzie kilka kilometrów to można spokojnie redukować na 2, tylko nie wchodzi jak w masło... ?

Natomiast po dzisiejszym dniu... no nie mogę. Co z tego, że jak autko się rozrusza jest ok, jak rano wsiądę to o redukcji naprawdę można zapomnieć, a i zwyczajnie wrzucić 2 jest ciężko, i wchodzi ze zgrzytem... jestem potwornie wnerwiony, bo oprócz tego autko jest cycuś, jeździ się jak marzenie, komfortowe, a w zakrętach trzyma się rewelacyjnie, ale walka ze skrzynią wszystko psuje...

A nawiasem - w wersjach 2.0 i 2.5 wg instrukcji jest ta sama skrzynia biegów - F5M42... to jak jest, to jest ta sama, czy jednak się różni (tym 5 przełożeniem) ?
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 21-02-2007, 10:26   

Cytat:
A nawiasem - w wersjach 2.0 i 2.5 wg instrukcji jest ta sama skrzynia biegów - F5M42... to jak jest, to jest ta sama, czy jednak się różni (tym 5 przełożeniem)


Różni się obudową i przełożeniami
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Bogas
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2007, 10:35   

xor napisał/a:

Natomiast po dzisiejszym dniu... no nie mogę. Co z tego, że jak autko się rozrusza jest ok, jak rano wsiądę to o redukcji naprawdę można zapomnieć, a i zwyczajnie wrzucić 2 jest ciężko, i wchodzi ze zgrzytem... jestem potwornie wnerwiony, bo oprócz tego autko jest cycuś, jeździ się jak marzenie, komfortowe, a w zakrętach trzyma się rewelacyjnie, ale walka ze skrzynią wszystko psuje...


No cóż, mam podobnie, też mnie to wnerwia, pomogło trochę wyregulowanie sprzęgła. Po starcie często nie ma szans na redukcję z 2 na 1, dojeżdża się do skrzyżowania i lipa, trzeba ruszyć z dwójki. Widać tylko kwaśne miny w lusterku, bo "czemu ten koleś z przodu tak się wolno zbiera", nie mówiąc o wstydzie, gdy się wiezie pasażera. Jeszcze do tego zgrzytanie przy zmianie biegów. Po parunastu kilometrach jest juz lepiej. Mam nadzieję, że jak będzie cieplej to powalczymy z tym. Zwierzyłem się. Pozdro ;)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-02-2007, 17:26   

Z czasów Malucha czy Dużego - zawsze jak zimno było to biegi ciężko wchodziły - pomagała wymiana oleju w skrzyni na trochę rzadszy a nie na gęściejszy :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 21-02-2007, 22:54   

Krzyzak napisał/a:
kochajj napisał/a:
czasem warto czytać dokładnie forum:

owszem Tomku - tylko ze kolega xor pisal, ze te siupy zaczely sie od razu po wymianie oleju, wiec nie sadze aby synchro sie tak szybko i nagle zuzylo
nie wiem ktore trzy zeby masz na mysli - czyzby chodzilo o klucze synchronizatora? - te trzy kamyki na sprezynach? bo to chyba jedyna rzecz, ktora tam sie zuzywa w trakcie pracy
to one trzymaja przesuwke, ktora poprzez niezalezny pierscien synchro przechodzi na stala czesc zebatki od biegu


zeby nie są na spręzynach... zapobiegają zbytniemu przemiszczaniu sie synchro... na pewno po mymianie synchro sie nie zuzylo, ale nowy olej mogł poprawić własciwości smarne i np. synchro głebiej wchodzi pod zębatke na tych właśnie zabezpieczeniach... nie wiem czy tak jest, ale problem z wbiciem biegu spowodowany jest zawsze przez za mocno przesówający sie synchro (wyrobione zamki)

[ Dodano: 21-02-2007, 22:55 ]
xor napisał/a:
No właśnie - jeśli to jest to, co pisze Kochajj, to dlaczego przed wymianą oleju 'na zimnym' nie było aż takich kłopotów, a i teraz jak autko przejedzie kilka kilometrów to można spokojnie redukować na 2, tylko nie wchodzi jak w masło... ?

Natomiast po dzisiejszym dniu... no nie mogę. Co z tego, że jak autko się rozrusza jest ok, jak rano wsiądę to o redukcji naprawdę można zapomnieć, a i zwyczajnie wrzucić 2 jest ciężko, i wchodzi ze zgrzytem... jestem potwornie wnerwiony, bo oprócz tego autko jest cycuś, jeździ się jak marzenie, komfortowe, a w zakrętach trzyma się rewelacyjnie, ale walka ze skrzynią wszystko psuje...

A nawiasem - w wersjach 2.0 i 2.5 wg instrukcji jest ta sama skrzynia biegów - F5M42... to jak jest, to jest ta sama, czy jednak się różni (tym 5 przełożeniem) ?


pisałem o tym ze skrzynia z 2.0 pasuje do diesla... a roznica jest na 5 biegu
Ostatnio zmieniony przez kochajj 21-02-2007, 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-02-2007, 22:56   

kochajj napisał/a:
zeby nie są na spręzynach...

o ile mi wiadomo, to spring po ang. procz wiosny oznacza sprezyne - ten kawalek drutu to wlasnie sprezyna synchronizatora; tak to sie nazywa
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 21-02-2007, 22:58   

Krzyzak napisał/a:
kochajj napisał/a:
zeby nie są na spręzynach...

o ile mi wiadomo, to spring po ang. procz wiosny oznacza sprezyne - ten kawalek drutu to wlasnie sprezyna synchronizatora; tak to sie nazywa


tez sie zgadzam ze spring to sprezyna... tylko te zeby nie są na spręzynie... zadanie sprezyny nie jest trzymanie tych zebów :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-02-2007, 23:00   

moze w EA jest inaczej, ale F5M21 i F5M22 na pewno na sprezynie - 2 sprezyny, 3 klucze
rozbieralem skrzynke 2 tyg. temu - jestem na swiezo :)
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 21-02-2007, 23:02   

Krzyzak napisał/a:
moze w EA jest inaczej, ale F5M21 i F5M22 na pewno na sprezynie - 2 sprezyny, 3 klucze
rozbieralem skrzynke 2 tyg. temu - jestem na swiezo :)


To w EA jest zdecydowanie inaczej... 1 spręzyna 0 części ruchomych nie licząc sprezyny którą mozna ściagnąć :) Robiłem kilka skrzyni z takimi objawami i jestem pewien ze niewchodzący biego to skutek wyrobienia zamków...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.