 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
skrzynia biegów, czy to poważne? |
Autor |
Wiadomość |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 20-02-2007, 21:54
|
|
|
czasem warto czytać dokładnie forum:
kochajj napisał:
"Z tym 2gim biegiem olej nie pomoze... niestety wytarły sie ząbki (dokładnie 3) które blokują przesów synchro na kole... efekt jest taki ze synchro przesówa sie za bardzo a zęby biegu trafiają bezposrednio w górę zębów synchro i bieg nie wchodzi (czasem moze wejść ale to tylko przypadkowe ułozenie synchro)... niestety synchro który jest uszkodzonu u Ciebie jest najdrozszym synchronizatorem w skrzyni miśków(2gi bieg)(składa sie z 2ch części)... koszt około 500zł-700zł... doczytałem w innych twoich postach ze jest tez problem z redukcją na 1,2 z 3,4,5... tak więc co do jedynki to problem bedzie tem sam co w przypadku biegu 2 z tym wyjatkiem ze synchro tansze o połowę... co do tego czy skrzynia pasuje z 2.0 to tak pasuje, ale rozni sie 5biegiem(przełozenie)... a fakt ze zgrzytu nie ma to własnie dlatego ze zeby biegu nakładają sie na zeby synchro i lewarek stawia olbrzymi opor i biegu nie wbijesz... dopiero jak sie zatrzymsz lub mocno zwolnisz...
Ps. w skrzyniach które robiłem miałem dwie z takimi objawami i to tez w dieslach(roczniki 99 i 00)..."
Jest to bardzo częsty problem w galantach...
Jeśli w najblizszym czasie bede robił skrzynie z podobnym problemem, to porobie fotki i wytłumacze zasade działania synchro i może uda mi sie zrobić jakieś FAQ z remontem skrzyni ... |
|
|
|
 |
Bogas [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 22:22
|
|
|
Hehe kochajj a ja wciąż czekam aż się moją skrzynią zajmiemy O! będzie okazja do zrobienia fotek |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 23:13
|
|
|
Cytat: | koszt około 500zł-700zł |
a skad taka cena?? u mnie wymieniane byly na 1 i na 2, obydwa po 200zeta... |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 00:46
|
|
|
No wlasnie, bo przy tych cenach co podales Kochajj to cala druga skrzynie sie kupi |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 21-02-2007, 07:56
|
|
|
jak pisałem wyzej 2gi bieg składa sie z 2ch części jako jedyny... sprzedawany tylko w kompletach... u japaneze około 500zł |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2007, 09:58
|
|
|
kochajj napisał/a: | czasem warto czytać dokładnie forum: |
owszem Tomku - tylko ze kolega xor pisal, ze te siupy zaczely sie od razu po wymianie oleju, wiec nie sadze aby synchro sie tak szybko i nagle zuzylo
nie wiem ktore trzy zeby masz na mysli - czyzby chodzilo o klucze synchronizatora? - te trzy kamyki na sprezynach? bo to chyba jedyna rzecz, ktora tam sie zuzywa w trakcie pracy
to one trzymaja przesuwke, ktora poprzez niezalezny pierscien synchro przechodzi na stala czesc zebatki od biegu |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-02-2007, 10:12
|
|
|
No właśnie - jeśli to jest to, co pisze Kochajj, to dlaczego przed wymianą oleju 'na zimnym' nie było aż takich kłopotów, a i teraz jak autko przejedzie kilka kilometrów to można spokojnie redukować na 2, tylko nie wchodzi jak w masło... ?
Natomiast po dzisiejszym dniu... no nie mogę. Co z tego, że jak autko się rozrusza jest ok, jak rano wsiądę to o redukcji naprawdę można zapomnieć, a i zwyczajnie wrzucić 2 jest ciężko, i wchodzi ze zgrzytem... jestem potwornie wnerwiony, bo oprócz tego autko jest cycuś, jeździ się jak marzenie, komfortowe, a w zakrętach trzyma się rewelacyjnie, ale walka ze skrzynią wszystko psuje...
A nawiasem - w wersjach 2.0 i 2.5 wg instrukcji jest ta sama skrzynia biegów - F5M42... to jak jest, to jest ta sama, czy jednak się różni (tym 5 przełożeniem) ? |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-02-2007, 10:26
|
|
|
Cytat: | A nawiasem - w wersjach 2.0 i 2.5 wg instrukcji jest ta sama skrzynia biegów - F5M42... to jak jest, to jest ta sama, czy jednak się różni (tym 5 przełożeniem) |
Różni się obudową i przełożeniami |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Bogas [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2007, 10:35
|
|
|
xor napisał/a: |
Natomiast po dzisiejszym dniu... no nie mogę. Co z tego, że jak autko się rozrusza jest ok, jak rano wsiądę to o redukcji naprawdę można zapomnieć, a i zwyczajnie wrzucić 2 jest ciężko, i wchodzi ze zgrzytem... jestem potwornie wnerwiony, bo oprócz tego autko jest cycuś, jeździ się jak marzenie, komfortowe, a w zakrętach trzyma się rewelacyjnie, ale walka ze skrzynią wszystko psuje... |
No cóż, mam podobnie, też mnie to wnerwia, pomogło trochę wyregulowanie sprzęgła. Po starcie często nie ma szans na redukcję z 2 na 1, dojeżdża się do skrzyżowania i lipa, trzeba ruszyć z dwójki. Widać tylko kwaśne miny w lusterku, bo "czemu ten koleś z przodu tak się wolno zbiera", nie mówiąc o wstydzie, gdy się wiezie pasażera. Jeszcze do tego zgrzytanie przy zmianie biegów. Po parunastu kilometrach jest juz lepiej. Mam nadzieję, że jak będzie cieplej to powalczymy z tym. Zwierzyłem się. Pozdro |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-02-2007, 17:26
|
|
|
Z czasów Malucha czy Dużego - zawsze jak zimno było to biegi ciężko wchodziły - pomagała wymiana oleju w skrzyni na trochę rzadszy a nie na gęściejszy |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 21-02-2007, 22:54
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | kochajj napisał/a: | czasem warto czytać dokładnie forum: |
owszem Tomku - tylko ze kolega xor pisal, ze te siupy zaczely sie od razu po wymianie oleju, wiec nie sadze aby synchro sie tak szybko i nagle zuzylo
nie wiem ktore trzy zeby masz na mysli - czyzby chodzilo o klucze synchronizatora? - te trzy kamyki na sprezynach? bo to chyba jedyna rzecz, ktora tam sie zuzywa w trakcie pracy
to one trzymaja przesuwke, ktora poprzez niezalezny pierscien synchro przechodzi na stala czesc zebatki od biegu |
zeby nie są na spręzynach... zapobiegają zbytniemu przemiszczaniu sie synchro... na pewno po mymianie synchro sie nie zuzylo, ale nowy olej mogł poprawić własciwości smarne i np. synchro głebiej wchodzi pod zębatke na tych właśnie zabezpieczeniach... nie wiem czy tak jest, ale problem z wbiciem biegu spowodowany jest zawsze przez za mocno przesówający sie synchro (wyrobione zamki)
[ Dodano: 21-02-2007, 22:55 ]
xor napisał/a: | No właśnie - jeśli to jest to, co pisze Kochajj, to dlaczego przed wymianą oleju 'na zimnym' nie było aż takich kłopotów, a i teraz jak autko przejedzie kilka kilometrów to można spokojnie redukować na 2, tylko nie wchodzi jak w masło... ?
Natomiast po dzisiejszym dniu... no nie mogę. Co z tego, że jak autko się rozrusza jest ok, jak rano wsiądę to o redukcji naprawdę można zapomnieć, a i zwyczajnie wrzucić 2 jest ciężko, i wchodzi ze zgrzytem... jestem potwornie wnerwiony, bo oprócz tego autko jest cycuś, jeździ się jak marzenie, komfortowe, a w zakrętach trzyma się rewelacyjnie, ale walka ze skrzynią wszystko psuje...
A nawiasem - w wersjach 2.0 i 2.5 wg instrukcji jest ta sama skrzynia biegów - F5M42... to jak jest, to jest ta sama, czy jednak się różni (tym 5 przełożeniem) ? |
pisałem o tym ze skrzynia z 2.0 pasuje do diesla... a roznica jest na 5 biegu |
Ostatnio zmieniony przez kochajj 21-02-2007, 22:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2007, 22:56
|
|
|
kochajj napisał/a: | zeby nie są na spręzynach... |
o ile mi wiadomo, to spring po ang. procz wiosny oznacza sprezyne - ten kawalek drutu to wlasnie sprezyna synchronizatora; tak to sie nazywa |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 21-02-2007, 22:58
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | kochajj napisał/a: | zeby nie są na spręzynach... |
o ile mi wiadomo, to spring po ang. procz wiosny oznacza sprezyne - ten kawalek drutu to wlasnie sprezyna synchronizatora; tak to sie nazywa |
tez sie zgadzam ze spring to sprezyna... tylko te zeby nie są na spręzynie... zadanie sprezyny nie jest trzymanie tych zebów |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2007, 23:00
|
|
|
moze w EA jest inaczej, ale F5M21 i F5M22 na pewno na sprezynie - 2 sprezyny, 3 klucze
rozbieralem skrzynke 2 tyg. temu - jestem na swiezo |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 21-02-2007, 23:02
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | moze w EA jest inaczej, ale F5M21 i F5M22 na pewno na sprezynie - 2 sprezyny, 3 klucze
rozbieralem skrzynke 2 tyg. temu - jestem na swiezo |
To w EA jest zdecydowanie inaczej... 1 spręzyna 0 części ruchomych nie licząc sprezyny którą mozna ściagnąć Robiłem kilka skrzyni z takimi objawami i jestem pewien ze niewchodzący biego to skutek wyrobienia zamków... |
|
|
|
 |
|
|