Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:15 |
opony |
Autor |
Wiadomość |
nommo
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 14 Skąd: Bronowice
|
Wysłany: 28-10-2015, 00:08
|
|
|
Opony na jednej osi muszą być takie same (rozmiar, bieżnik) na drugiej nie musi być to samo co na pierwszej. Np oś przednia 215/70/16 tył 225/55/18 obydwa rozmiary homologowane. Tylko że będzie wyglądało jak traktor. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-10-2015, 15:17
|
|
|
Nie masz chyba racji nawet bieżnik powinien być ten sam ,kiedyś było w tv o L 200 u którego nie potrafiło ASO zdiagnozować problemów z napędami a okazało się ż e wiedze mieli taką jak ty .Chyba że 2WD to wszystko jedno |
_________________
 |
|
|
|
 |
nommo
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 14 Skąd: Bronowice
|
Wysłany: 28-10-2015, 21:10
|
|
|
Mowa o 2WD przy 4x4 nie wiem ale na chłopski rozum mechanizm różnicowy powinien sobie poradzić przy niewielkiej dysproporcji rozmiaru. Przy włączonej blokadzie będzie problem. |
|
|
|
 |
rav.11
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 26-10-2016, 14:13
|
|
|
Przy 4x4 wszystkie opony powinny być takie same co do rozmiaru i wzoru bieżnika. Ważna jest nawet wysokość bieżnika na oponach pomiędzy osiami, dlatego warto co sezon zamieniać opony z przedniej osi na tylną oś i odwrotnie, żeby równomiernie się zużywały. Takie podejście zapewnia długowieczność napędu, ale oczywiście znajdą się chętni do przekonania się na własnej skórze czy to prawda. |
|
|
|
 |
|