Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cari zgasła i nie chce odpalić :(
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2015, 06:48   

Ciekawe czy do cewek zapłonowych nie dochodzi plus czy sygnał minus ze sterownika silnika?
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-12-2015, 08:42   

Jak mogę sprawdzić czy pasek rozrządu jest cały?. Tak sobie pomyślałem, ze jak odkręcę korek od oleju i jak się zakręci rozrusznikiem to walki powinny się obrócić, jesli zerwane to się nie ruszą?! Dobrze rozumuję?
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 10-12-2015, 09:52   

Cornholio napisał/a:
Jak mogę sprawdzić czy pasek rozrządu jest cały?. Tak sobie pomyślałem, ze jak odkręcę korek od oleju i jak się zakręci rozrusznikiem to walki powinny się obrócić, jesli zerwane to się nie ruszą?! Dobrze rozumuję?


Dobrze rozumujesz, ale przy zerwanym pasku nie odpaliłby nawet 2 razy na.10. Poza tym to przy zerwanym pasku auto inaczej kręci, tak ciszej i lekko. Bardziej stawiałbym na przestawiony pasek. Żeby to sprawdzić, to odkręcasz obudowę paska (10 min roboty) następnie dobierasz klucz taki jak jest na dolnym kole, z pierwszego cylindra wykręcasz świecę, wkładasz coś długiegi i cienkiego, następnie kręcisz kluczem tym kołem co idzie z wału (koniecznie w kierunku obrotu silnika), patrzysz na znaki przy wałku rozrządu (miejsca w dziale download w manualu). Znaki mają się ustawić w momencie kiedy tłok pierwszego cylindra będzie w szczycie. Z własnych doświadczeń: przestawiony o 2 zęby na wałku zaworowym - odpala, ale max obroty 4 tysiące i brak mocy, o.1 - wydaje się, że jest normalnie, ale trochę brakuje mocy. Mówię tutaj o przestawieniu wałka do ,tyłu (w kierunku grodzi) stojąc przodem do auta. Innych opcji nie przerabiałem w cari.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2015, 11:48   

Jeśli odpalał to też nie wydaje mi się że to przestawiony rozrząd. W tych silnikach napinacz jest na sztywno i przy odpowiednio napiętym pasku raczej nie ma możliwości przeskoczenia paska.
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-12-2015, 12:43   

Wczoraj na wieczór sprawdzałem wałki spod korka wlewu oleju- Obracają się. W sumie samochód odpala z obciążeniem, co by wskazywało, że pasek jest cały... Wczoraj opróbowałem kilkukrotnie odpalić, za którymś razem coś strzeliło pod maską (znajomy mówi, że z okolicy przepływomierza, w każdym razie po prawej stronie silnika, kierowcy). Zauważyłem również, że jak odpaliłem (raz się udało na jakieś 5 sekund) to wskazówka obrotów chodziła 1000-3000 (sama wskazówka). Dziwna sprawa, Chyba najwyższy czas na lawetkę...
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 11-12-2015, 14:23   

Patrzyłeś czy masa się gdzieś nie przerwała? Podłącz przewody rozruchowe do minusa na aku i do silnika, tak żeby dać mu dodatkową masę.
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-12-2015, 15:29   

Podłączyłem... To samo :(

[ Dodano: 13-12-2015, 10:18 ]
Dziś rozmawiałem tel. z kuzynem który jest mechanikiem. Mówił coś o czujniku Halla? Czy to jest czujnik położenia wału? Czy aparat zapłonowy którego ponoć w moim samochodzie nie ma?!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-12-2015, 10:50   

Czujnik połozenia wałka rozrządu, znajduje się miejscu w którym w starszych silnikach jest aparat zapłonowy


Częsc 14846
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-12-2015, 10:51   

Tak wygląda silnik z cewkami:



http://www.mitsubishi-mot...D220%26page%3D2

Tak silnik z aparatem zapłonowym:



http://www.mitsubishi-mot...D220%26page%3D1

Co do czujników to tutaj masz pokazane:
http://www.mitsubishi-mot...D410%26page%3D2
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-12-2015, 16:26   

Trochę się pogubiłem... Czujnik halla to czujnik położenia wałka rozrządu, czy wału korbowego?
Jeśli chodzi o część 14846, to jest czujnik położenia wałka rozrządu i nawet zaryzykowałbym jego wymianę w ciemno (tania i łatwa wymiana)
Widzę coś takiego na all..
link
Jeśli chodzi o wał korbowy to raczej skomplikowana sprawa, bo trzeba rozrząd rozbierać?!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-12-2015, 16:41   

Czujnik wału korbowego wymaga sciagniecia koła pasowego oraz obudów rozrządu, Czujnik wałka wymienia sie bez wiekszych ingerencji
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-12-2015, 17:01   

Ale który to czujnik Halla? Da się go jakoś sprawdzić miernikiem?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-12-2015, 19:33   

A czy w kompie silnika zapisał się błąd dotyczący jednego albo drugiego czujnika? Jeśli nie ma żadnego błędu to raczej nie jest wina żadnego z tych czujników.
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-12-2015, 13:15   

Z tymi błędami sprawa wygląda tak, że jak silnik zgasł to próbowałem go kilkanaście razy odpalić. Później padł akumulator, odłączyłem, naładowałem i dopiero później sprawdzałem błędy... Teraz błędów nie ma, choc głowy sobie nie dam odciąć, że wczesniej nie było...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-12-2015, 15:57   

Odpięcie akumulatora kasuje błędy silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.