Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 GDI] czy jest ktoś w stanie poratować - problem z pompą
Autor Wiadomość
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-01-2016, 11:46   

Pompa to mały pikuś. Za to czy daje ciśnienie czy nie odpowiadają jeszcze inne elementy.
Sprawdza się je przed wyjęciem pompy. A zanim cokolwiek się zrobi trzeba podłączyć kompa. Oszczędza to dużo pieniędzy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
darekkart 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 07-01-2016, 15:09   

niestety pompa rozebrana do gołego - nie ma jakichkolwiek filtrów
a nowa już się pytałem - 4,8tys netto :cry:

czy ma ktoś schemat dokładny budowy takiej pompy - niestety w manualach schemat jest wielce ogólny? lub ktoś takową rozkręcał?

czy silnik MPI będzie pasował bez większych problemów? z jakimi kłopotami przy wymianie mogę się spotkać?

[ Dodano: 07-01-2016, 15:14 ]
zbyszekm2 napisał/a:
Pompa to mały pikuś. Za to czy daje ciśnienie czy nie odpowiadają jeszcze inne elementy.
Sprawdza się je przed wyjęciem pompy. A zanim cokolwiek się zrobi trzeba podłączyć kompa. Oszczędza to dużo pieniędzy.


jak to mawiają łatwo krytykować - na początku min 300 za holowanie, samochód zdechł w szczerym polu a do was niestety daleko, nikt z kompem nie podjedzie - to co mogę postaram sie u siebie i jak nic nie wyjdzie pozostanie laweta na wiosnę i fabryka żyletek, jestem raczej użytkownikiem samochodów - maja jeździć i wydatek 1/3 samochodu na jego naprawę nie jest uzasadnione ekonomicznie

[ Dodano: 07-01-2016, 15:28 ]
nowa kosztuje 4,8tys netto + vat = wartość auta,

sama diagnostyka i laweta kolejne 500, i jak sami wiecie komp. nie powie dokładnie co padło
niestety padł w polu całkowicie i nie miałem wyjścia jak próba zrobienia tego co się da i a nuż się uda

- czy ma ktoś schemat takiej pompy?

jak nie powstanie pozostaną żyletki
ewentualnie - mam ofertę sprzedaży - PAJERO PININ 1999 :D

[ Dodano: 07-01-2016, 15:38 ]
czy ma ktoś schemat takowej pompy - niestety nie ma go w manualach

- jakich problemów moge spodziewać się przy wymianie silnika na Mpi
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 07-01-2016, 15:41   

darekkart napisał/a:
nowa kosztuje 4,8tys netto + vat = wartość auta,

Zanim przerobisz auto na żyletki, skorzystaj z tej strony :
https://www.motointegrato...address=kartuzy
lub poszukaj innego warsztatu, który regeneruje pompy paliwowe.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-01-2016, 16:57   

Pompa jest mechaniczna i w warsztatowych zwykłych warunkach nie da się jej zregenerować. A mało prawdopodobne że ona ponosi winę. Teraz kupisz pompę (albo zrobisz tą) a okaże się, że objaw jest taki sam. najczęściej tak to się kończy. Kosztów co nie miara.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dareqq 
Forumowicz

Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 287
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-01-2016, 22:48   

Ogólnie mpi to ten sam silnik tylko z pośrednim wtryskiem. Różni się napewno tym, że ma inny osprzęt, inny kolektor wydechowy i ssący. Skrzynia powinna pasować.
 
 
darekkart 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 07-01-2016, 23:04   

apg2312 napisał/a:
darekkart napisał/a:
nowa kosztuje 4,8tys netto + vat = wartość auta,

Zanim przerobisz auto na żyletki, skorzystaj z tej strony :
https://www.motointegrato...address=kartuzy
lub poszukaj innego warsztatu, który regeneruje pompy paliwowe.


niestety nikt ich nie regeneruje, zamienników uszczelek brak, rozebrałem i nic- w środku nie było większych zabrudzeń, ani filtra :| - teraz moje podejrzenie idzie na cały syf który mógł przelecieć przez pompę na silnik

[ Dodano: 08-01-2016, 22:43 ]
wbrew niektórym niedowiarkom dotarłem do kolejnego etapu - pompa chodzi

no i... teraz wtryski - jakie macie sposoby na wyciągnięcie zapieczonych wtrysków ????

[ Dodano: 08-01-2016, 22:45 ]
teraz kolejny problem - JAKIE MACIE SPOSOBY NA ZAPIECZONE WTRYSKI ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-01-2016, 22:52   

Wyciąga się je z cała listwą a później pojedynczo z listwy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
darekkart 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 08-01-2016, 23:00   

zbyszekm2 napisał/a:
Wyciąga się je z cała listwą a później pojedynczo z listwy.


niestety to nie zdało egzaminu - zapieczone na amen
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-01-2016, 23:02   

Trzeba delikatnie podważać je.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
darekkart 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 08-01-2016, 23:21   

próbowałem:
- delikatnego,średniego i chamskiego podważania
- niezbędnik WD40
- wytworzenie ciśnienia poprzez b.krótki rozruch
- nawet delikatnie kluczem
- przekleństw i złorzeczeń, wzywanie imienia najwyższego

wszystko zawiodło :D

CZY JEST JAKIŚ PATENT NA WYBITNIE OPORNE WTRYSKI ?
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 09-01-2016, 16:50   

del.
Ostatnio zmieniony przez romek atomek 09-01-2016, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
darekkart 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 09-01-2016, 19:40   

niestety pompa w usterce wg mnie była w komplecie - było dojście paliwa z pompy w baku na pompę WC ale brak było całkowicie paliwa na wyjściu na silnik z WC

dzięki wielkie - za kilka słów o wtryskach ale sorki możesz nie wierzyć - u mnie filterków nie było - miałem tą pompę w ręku, sam ją czyściłem - nie ma rady bym przegapił, po VIN-ie też pokazuje brak filtrów (chyba że już przede mną ktoś w niej grzebał), z moich obserwacji myślę że poszła mi jedna z 2 sprężyn na zaworkach - nie znalazłem jej a jedynie kuleczkę, pompa złożona - daje paliwo - tylko kwestia czy utrzyma ciśnienie (wymieniłem wszystkie oringi).

ceny wtrysków - ja tylko usłyszą pajero - jak z PEWEXU dlatego też znalazłem wtryski z tymi samymi numerami po regeneracji z gwarancją ale od volvo (silnik 1.8 GDI - więc to samo) - zobaczymy jak będą chodziły.

NIestety podejrzenia są takie: samochód kupiony 3 lata temu i jeżdżony dosłownie 3km dziennie przez żonę - trudno się dziwić - pewnie nie zauważyła różnic w pracy samochodu, wyłączania się kolejnych garów - bo wtryski były masakra

no i padł
dzięki za słowa otuchy :D
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 11-01-2016, 08:29   

dawaj znać o postępach ! .. bak miałęś czyty ? bez wody i syfu ? piasku ? brunatnego pyłu/nalotu ?
 
 
darekkart 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 16
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 12-01-2016, 10:11   

Po pierwsze i najważniejsze - dzięki wielkie za pomoc schematy, opisy itd.- uratowałeś Pininowi życie.

Auto chodzi:
1. pompa rozkręcona - faktycznie jest mechaniczna ale konstrukcja cepu wiec nie ma kłopotu z przeczyszczeniem, nie używałem papieru ściernego - przetarłem jedynie szmatką w benzynie - usterka pompy prawdopodobnie od pęknięcia jednej z dwóch sprężyn na zaworkach.
2. wtryski - wyjęcie to masakra, syfu było na pół piaskownicy, wymienione na kupne używki. Nie jestem fachmanem ale wg mojej opinii auto już w dniu zakupu miało z nimi problemy - niby nic ale zaraz po zakupie zaprowadziłem je do "prawdziwych specjalistów" z prośbą o jego sprawdzenie i .... nie znaleźli nic istotnego.
3. Bak - wyczyszczony do ostatniego ziarenka piasku

AUTKO CHODZI JAK TA LALA

jeszcze raz wielkie dzięki
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 12-01-2016, 10:38   

skąd ten piasek się tam znalazł ? ! - to obczaj .. ja w swoim zaraz po kupnie miałem skorodowaną rurę wlewu paliwa - to ona jest winna w 99% za wszystkie szkody w układzie paliwowym .. bak koroduje od góry - w miejscach przyczepów rury .. no i sama rura - mnie wyszła koło 600 pln ;( .. musiałem wymienić ... i bak .. i rurę .. Wielkie GRATULACJE !!!! troszkę żałuję bo byłeś juz blisko - mogłeś od razu przeczyścić całość EGR'a z rurą + pod przepustnicą tam gdzie EGR wchodzi - są kanaliki które się zatykają ...na dolocie - EGR'a u nas się nie zaślepia bo będzie się dziwnie mulił / kaszlał przy 2,8 - 3 tys obrotów ( sprawdzone - zaślepiłem i po 2ch dniach odślepiłem ) .. po prostu byłeś już tam ;) ! ehh.... ja w swoim te kanały miałem zabite tak, że nawet płyn się nie przelewał .. zabite sadzą .. zakoksowane .. a silniczek krokowy EGR'a miał pęknięty magnes ... warto tam zaglądnąć.. mój koszt zabwy z EGR - 18 pln za rurę + EGR na allegro.. ale ten dolot z zabitymi kanalikami - pół dnia roboty by to odetkać.. nic tego nagaru nie chce rozpuszczać ;( dal radę płyn do czyszczenia kominków ;) i czas..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.