carisma 1.8gdi 2000r nie chciała odpalić i odpaliła dziwne |
Autor |
Wiadomość |
wirusmdkk
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 12 Skąd: z internetu
|
Wysłany: 29-03-2016, 19:07
|
|
|
odebrałem dzisiaj auto błędy jednak były
14 czujnik pozycji przpustnicy 2 przerwa/zwarcie
23 czujnik położenia wałka roz przerwa/zwarcie
56 czujnik ciśnienia paliwa błąd
79 czujnik pozycji przepustnicy 1 błąd
92 siłownik przepustnicy błąd
tylko teraz które błędy ja narobiłem odpinając wtyczki?
stary czujnik rozebrałem ale ktoś chyba w nim grzebał bo w środku był zapaćkany czerwonym klejem jak na razie chodzi jutro po pracy sprawdzę rozrząd |
_________________ gdi |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-03-2016, 21:03
|
|
|
Jak chodzi to odepnij akumulator co skasuje błędy a następnie jak wystąpi problem to wymrugaj ponownie to będzie widać co powróciło i co wywołuje problem. |
|
|
|
 |
wirusmdkk
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 12 Skąd: z internetu
|
Wysłany: 29-03-2016, 21:13
|
|
|
już są skasowane zobaczymy co wywali jak nie będzie chciało zapalić |
_________________ gdi |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 30-03-2016, 12:26
|
|
|
bład 56 to błąd Ciśnienia w układzie paliwowym - jeżeli ciśenienie jest większe lub mniejsze niż określone w serwisówce dłuzej niż 4 sekundy - pojawia się błąd.. .. każdy podpina pod komputer i mówi POMPA. a co jeżeli regulator sie przywiesił ? rzecz czysto mechaniczna - ilglica może popuszczać od syfu z paliwa .. zmieniłeś filterki w pompie - OK - sprawdź je jeszcze raz jak wygladają.. ja miałem to co Ty - nowe filterki wsadziłem .. i miesiąc nie mogłem dojść OCB - a tu się okazało że paproch włukniny pewnie z filtra w baku ( bo wymieniałem ) poszedł w obieg i zatkał świerzo wymieniony filterek... MIESIĄC dochodziłem
co się działo ? na zimnym palił na ciepłym gasł - tak po 10 minutach .. pracy .. rwało obrotami - nie dało się go przegazować .. spadał do zera i AMEN.
układu paliwowego w tym silniku nie można robić na raty - to się mija z celem .. tak jak BARTEK pisał i za nim powtarzam .. całość robić - a tu nie jest wiele do sprawdzenia...
BAK : jeżeli tam jest rdzawy osad - to wymiana baku
BAK : duży filtr - wymiana co 150 tys km
BAK : sitko na pompie WC - od razu sprawdzić jaka przepływność / czy chodzi cicho czy głośno - uwaga na zamienniki bo dają to samo ciśnienie - ale mniejszą przepływność !!! ..
przewody paliwowe - robią to maszyną - można całość przeczyścić za 100 pln
pompa WC : czysto mechaniczna .. awarie zdarzają się rzadko same, jeżeli filtr w baku jest OK i żaden syf nie poszedł na pompę.. w środku pracują płytki pokryte cienką warstwą wolframu - zasilana jest z wałka .. uszkodzenia : pęknięte sprężynki w środku spotkałem .. no i zryta wybita warstwa wolframu - ale to już przez drobiny piasku itp. samoczynnie - trudno to "wypracować przez normalną exploatację" .. te silniki dobrze prowadzone robią po 350 tys trzymając parametry - na dobrym paliwie.
dalej masz już regulator - tam jest zaworek znów mechaniczny upustowy jak w szybkowarze zawór bezpieczeństwa - ma się otwierać przy przekroczeniu zadanego wkręconą śrubą trzpienia ciśnienia .. i nadmiar paliwa ma trafiać do mpompy na zwrot ...
w moim przypadku trafiał na zapchany filtr na powrocie - i ciśnienie rosło grubo ponad normę - paliwo pompa pompowała, zwrot był zatkany ... czujnik ciśnienia paliwa tego nie wykrył !!!!.. działo się to na trasie - regulator - pompa ..
w regulatorze też masz taki sam filterek .. - po wykręceniu go - można zaznaczyć pozycję na śrubie regulacyjnej i następnie dorobionym / przerobionym kluczem postarać się kręcić śrubą na max i min kilka razy - by ew osady się odkleiły i odblokowały pracę regulatora - no lepiej jest toto wykręcić ( ale bardzo ciężko wychodzi - można próbowac kompresorem i to pod szmatą - by nie wystrzeliła iglica w kosmos ... ) .. i przeszlifować / przepolerować sam trzpień - liżą to papierem 2500 ale ... tu WARNING - nie wiem ... łatwiej coś pocienkowac niż później pogrubasić .. użyłbym sam pasty diamentowej .. i na tym bym to rozruszał.
dalej przyjacielu masz już tylko listwę wtryskową i na każdym wtryskiwaczu masz znów siteczko/ filterek .. i znów - zawieszony zapieczony otwarty lejący wtryskiwacz spowoduje błąd 56 - nie możność zachowania prawidłowego ciśnienia ..
myślę że sam w 2 dni być wszystko ogarnął.. mając narzędzia.. bo to podstawa - ja już parę śrub w bloku ukręciłem klucz dynamometryczny by się przydał - zawsze zwlekam z jego kupnem ..
powodzenia..
u mnie :
bak zardzewiał dostał się piasek i woda - wymiana baku
rura wlewu paliwa przegniła - wymiana
filtr w baku duży : wymiana
pompa w baku paliwowa : wymiana bo już ledwo żyła - za dużo syfu przerzuciła w życiu
pompa WC płytki wybite / zdarty wolfram w miejscach gdzie powinno stykać jak na szkło. wymiana .
regulator : wymiana
listwa wtryskowa i wtryski : wymiana
no - i teraz działa
nie wiem co jeszcze odpinałeś ale
79 czujnik pozycji przepustnicy 1 błąd
92 siłownik przepustnicy błąd
to się pojawia przy padającym TPS'ie - ale znów wtedy wszedłby w tryb awaryjny .. mialem to z tymi samymi błędami .. te 2 błędy występujace razem świadczą o niezgodności sygnałów z obu czujników - czyli pedal gazu sobie / poziom otwarcia przepustnicy sobie .. |
|
|
|
 |
wirusmdkk
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 12 Skąd: z internetu
|
Wysłany: 30-03-2016, 18:17
|
|
|
dzięki dzisiaj pojechałem do pracy i z powrotem jakieś 30km i wszystko gra przyspiesza odpala morze nie na dotyk bo parere razy musi obrucić ale juz tak miała sprawdziłem rozrząd nie przestawiony ale rolki troszkę słychać i pasek nie wiem czy nie jest za luźny ale będzie trzeba w najbliższym czasie zrobić |
_________________ gdi |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-03-2016, 23:16
|
|
|
W GDI jest napinacz hydrauliczny i jeśli rozrząd był właściwie napięty przy montażu to praktycznie nie ma możliwości aby pasek się poluźnił bo napinacz stale utrzymuje właściwe napięcie. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 31-03-2016, 11:09
|
|
|
wirusmdkk napisał/a: | dzięki dzisiaj pojechałem do pracy i z powrotem jakieś 30km i wszystko gra przyspiesza odpala morze nie na dotyk bo parere razy musi obrucić ale juz tak miała sprawdziłem rozrząd nie przestawiony ale rolki troszkę słychać i pasek nie wiem czy nie jest za luźny ale będzie trzeba w najbliższym czasie zrobić |
no to masz auto z duszą jak to mawiam ... dodając "na ramieniu" |
|
|
|
 |
|