Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG a katalizator
Autor Wiadomość
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 18-04-2016, 14:36   

Ja jestem ciekawy takich informacji i mogę się na tym trochę poduczyć, ale masz racje że najlepiej to robić pod okiem, lub samymi rękami fachowcy :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-04-2016, 15:19   

Dodam od siebie... ze prawie 120kkm na LPG i katalizator wyglada jak nowy, żadna sonda nigdy nie była wymieniana, zero błędó typu check - engine.
Co do korekt się zgadzam, mam tak samo w Evo scan jak podawał plecho1,
Jedynie co ja robie to nagrywam alebo przełączam się w tryb wykresu gdzie lepiej mi się obserwuje np wskazanie sondy lambda.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2016, 19:03   

Mój Evoscan jest standardowy, nic w parametrach nie zmieniałem. Tak jak pisałem wcześniej, do podglądu korekt i sondy używam innego interfejsu i programu czyli Elm 327 i Torque na telefonie z androidem. Z Evoscanem też nie powinno być problemów tylko trzeba by zobaczyć co który parametr pokazuje podczas pracy silnika.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 01-05-2016, 11:09   

Już mi się skończyły pomysły...
Wszystkie testy jakie przeprowadziłem wychodzą pozytywnie, mieszanka i gazu i benzyny jest ok, sondy działają dobrze, katalizator nie jest walnięty...
A wciąż zapala mi się CE P0421 :/ I jak zauważyłem to ostatnio jak się za kimś wlokę na drodze (nie w korku). Prędkość jakoś 40-50km/h, obroty przez to wiszą (mam automat) około 1200-1500obrotów i nagle bez żadnych oznak światełko się zapala...
Już mi się pomysły skończyły, pozostaje mi tylko kasować błąd i jechać dalej...
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-05-2016, 16:53   

Sprawdź czy nie masz nieszczelnosći w okoliach drugiej sondy lambda lub przed nią. Bardzo często minimalny przedmuch powoduje ten błąd.
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2016, 17:32   

A może kabel od sondy gdzieś przerywa? Sonda jest podpięta do sterownika LPG?
Jeśli chodzi to przełączanie między Closed Loop a Open Loop to można zobaczyć po zmianach "Fuel Trim InUse (LTFT)". Kiedy jest równy zero to jest raczej na pewno w OL ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-05-2016, 19:01   

Sondy za katem raczej nikt do LPG nie podłącza ;)
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2016, 22:12   

Ja mam u siebie obie podłączone ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-05-2016, 23:43   

U Ciebie są 4. Lepiej podłączyć 2 przed katem niż jedną przed i drugą za...
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 06-05-2016, 07:14   

Wszystkie cztery sondy były wymieniane miesiąc temu. Przerwany kabel na pewno nie wchodzi w rachubę. Nieszczelności też na 99% nie wchodzą w grę.
Jeżdżę i testuję i czekam aż znowu się to pojawi, ale to chyba jest totalny random, bo ja tego wywołać nie potrafię, mimo że stwarzam warunki w jakich to wyskakiwało... )
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-05-2016, 08:29   

Jak mocy nie traci to bym to zostawił.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-05-2016, 08:33   

Owczar, ja mam jeszcze 2, bo nie mam prekatów ;)
Sir Stanczyk, to może nie przerwany kabel a zimny lut? Czy masz pozaciskane kable?
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 06-05-2016, 08:37   

Może mam po prostu wrażliwy komputer który raz na kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów głupieje i woli zasygnalizować błąd niż pomyśleć, że to inne paliwo przepływa czy coś ;)
Poza P0421 nie ma żadnych innych objawów. Dwa razy jechałem i dopiero po chwili zobaczyłem, że się cholerstwo zaświeciło, bo nic w jeździe nie poczułem ani nic ;)
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-05-2016, 09:34   

mati_z, ale przy jakiejkolwiek przerwie obwodu sondy wyskoczył by odpowiedni błąd albo dotyczący braku sygnału lub przerwy w obwodzie grzałki a nie błąd związany z uszkodzonym katalizatorem.
Mimo, że to nie rozwiązuje problemu to niektórzy w takim przypadku jak nie mogą zdiagnozować tej usterki montują przed sondą emulator sondy, podobno kątowy działa najlepiej.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-05-2016, 12:49   

Sir Stanczyk napisał/a:
Może mam po prostu wrażliwy komputer
nie masz... to nie warunki kosmiczne, gdzie promieniowanie kosmiczne potrafi wybijać elektrony z rdzenia procesora...
oprogramowanie wykrywa błąd i go sygnalizuje; w manualu są dokładnie rozpisane warunki testu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.