LPG a katalizator |
Autor |
Wiadomość |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 18-04-2016, 14:36
|
|
|
Ja jestem ciekawy takich informacji i mogę się na tym trochę poduczyć, ale masz racje że najlepiej to robić pod okiem, lub samymi rękami fachowcy |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-04-2016, 15:19
|
|
|
Dodam od siebie... ze prawie 120kkm na LPG i katalizator wyglada jak nowy, żadna sonda nigdy nie była wymieniana, zero błędó typu check - engine.
Co do korekt się zgadzam, mam tak samo w Evo scan jak podawał plecho1,
Jedynie co ja robie to nagrywam alebo przełączam się w tryb wykresu gdzie lepiej mi się obserwuje np wskazanie sondy lambda. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-04-2016, 19:03
|
|
|
Mój Evoscan jest standardowy, nic w parametrach nie zmieniałem. Tak jak pisałem wcześniej, do podglądu korekt i sondy używam innego interfejsu i programu czyli Elm 327 i Torque na telefonie z androidem. Z Evoscanem też nie powinno być problemów tylko trzeba by zobaczyć co który parametr pokazuje podczas pracy silnika. |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 01-05-2016, 11:09
|
|
|
Już mi się skończyły pomysły...
Wszystkie testy jakie przeprowadziłem wychodzą pozytywnie, mieszanka i gazu i benzyny jest ok, sondy działają dobrze, katalizator nie jest walnięty...
A wciąż zapala mi się CE P0421 :/ I jak zauważyłem to ostatnio jak się za kimś wlokę na drodze (nie w korku). Prędkość jakoś 40-50km/h, obroty przez to wiszą (mam automat) około 1200-1500obrotów i nagle bez żadnych oznak światełko się zapala...
Już mi się pomysły skończyły, pozostaje mi tylko kasować błąd i jechać dalej... |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-05-2016, 16:53
|
|
|
Sprawdź czy nie masz nieszczelnosći w okoliach drugiej sondy lambda lub przed nią. Bardzo często minimalny przedmuch powoduje ten błąd. |
|
|
|
 |
mati_z
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 281 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-05-2016, 17:32
|
|
|
A może kabel od sondy gdzieś przerywa? Sonda jest podpięta do sterownika LPG?
Jeśli chodzi to przełączanie między Closed Loop a Open Loop to można zobaczyć po zmianach "Fuel Trim InUse (LTFT)". Kiedy jest równy zero to jest raczej na pewno w OL |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-05-2016, 19:01
|
|
|
Sondy za katem raczej nikt do LPG nie podłącza |
|
|
|
 |
mati_z
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 281 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-05-2016, 22:12
|
|
|
Ja mam u siebie obie podłączone |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-05-2016, 23:43
|
|
|
U Ciebie są 4. Lepiej podłączyć 2 przed katem niż jedną przed i drugą za... |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 06-05-2016, 07:14
|
|
|
Wszystkie cztery sondy były wymieniane miesiąc temu. Przerwany kabel na pewno nie wchodzi w rachubę. Nieszczelności też na 99% nie wchodzą w grę.
Jeżdżę i testuję i czekam aż znowu się to pojawi, ale to chyba jest totalny random, bo ja tego wywołać nie potrafię, mimo że stwarzam warunki w jakich to wyskakiwało... ) |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-05-2016, 08:29
|
|
|
Jak mocy nie traci to bym to zostawił. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
mati_z
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 281 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-05-2016, 08:33
|
|
|
Owczar, ja mam jeszcze 2, bo nie mam prekatów
Sir Stanczyk, to może nie przerwany kabel a zimny lut? Czy masz pozaciskane kable? |
|
|
|
 |
Sir Stanczyk
Forumowicz

Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 186 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 06-05-2016, 08:37
|
|
|
Może mam po prostu wrażliwy komputer który raz na kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów głupieje i woli zasygnalizować błąd niż pomyśleć, że to inne paliwo przepływa czy coś
Poza P0421 nie ma żadnych innych objawów. Dwa razy jechałem i dopiero po chwili zobaczyłem, że się cholerstwo zaświeciło, bo nic w jeździe nie poczułem ani nic |
_________________ Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne
Teraz powrót do Mitsubishi
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-05-2016, 09:34
|
|
|
mati_z, ale przy jakiejkolwiek przerwie obwodu sondy wyskoczył by odpowiedni błąd albo dotyczący braku sygnału lub przerwy w obwodzie grzałki a nie błąd związany z uszkodzonym katalizatorem.
Mimo, że to nie rozwiązuje problemu to niektórzy w takim przypadku jak nie mogą zdiagnozować tej usterki montują przed sondą emulator sondy, podobno kątowy działa najlepiej. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-05-2016, 12:49
|
|
|
Sir Stanczyk napisał/a: | Może mam po prostu wrażliwy komputer | nie masz... to nie warunki kosmiczne, gdzie promieniowanie kosmiczne potrafi wybijać elektrony z rdzenia procesora...
oprogramowanie wykrywa błąd i go sygnalizuje; w manualu są dokładnie rozpisane warunki testu |
|
|
|
 |
|