Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG a katalizator
Autor Wiadomość
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 18-04-2016, 07:25   LPG a katalizator

Czy błąd z katalizatorem (P0421) może być z jakiegoś powodu (wyższa temperatura spalania, inna mieszanka spalin?) powodowany przez LPG? I poza kasowaniem błędu nic nie trzeba ruszać? Ktoś się z taką sytuacją spotkał?
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2016, 10:31   

Jeśli błąd pojawia się tylko na LPG to może mieć to związek ze składem mieszanki LPG ale wtedy po podejrzeniu parametrów z czujników auta też ewentualne nieprawidłowości powinny być widoczne. Nawet w takim przypadku samo kasowanie nic nie da bo mieszanka dalej będzie niewłaściwa, np. zbyt uboga, co silnik na pewno też odczuje.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 18-04-2016, 10:39   

No i kurde jade do gazowników któzy ustawiali mi gaz Pytam się jakie były wyniki, czy mieszanka była zbyt uboka czy zbyt bogata, a oni na mnie patrzą i nie wiedzą o co mi chodzi...
Ehhhhhh dupa
Da radę to samemu na evoscanie sprawdzić? Pewnie nie, a do gazu nawet nie wiem jak i czym i gdzie się podłączyć...
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-04-2016, 10:47   

Na benzynie też ten błąd wyskakuje ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 18-04-2016, 10:49   

No właśnie nie. Albo za mało jeżdżę na benzynie (w ostatnim miesiącu jakieś 500-600km) i akurat nie trafiło albo na benzynie wsio ok... Chciałbym Ci to powiedzieć w 100%...
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2016, 11:06   

Na Evoscane da się to sprawdzić, patrzysz na korekty paliwowe i na wskazania sondy lambda. Jeśli na LPG będzie podobnie jak na benzynie to LPG działa ok ale jeśli podczas pracy na LPG korekty (LTFT i STFT) będą zwiększały wartości w stosunku do benzyny, to będzie oznaczało że jest zbyt ubogo na LPG a jeśli te wartości na LPG będą na minus to będzie oznaczało, że na LPG jest zbyt bogato. Korekty te na obu paliwach w takich samych warunkach czyli przy takich samych obciążeniach i obrotach powinny zachowywać się podobnie.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 18-04-2016, 11:10   

Ok jakoś znajdę tą opcję w evoscanie (chyba, że możesz wkleić zdjęcie gdzie to zaznaczyć, bo wciąż się go uczę - póki co idę grzebać w necie jak to robić, może znajdę ;) ). Rozumiem, że te wartości powinny być jak najbliżej 0, jeśli są ponad to zbyt ubogo, a poniżej zera to zbyt bogato?
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2016, 11:21   

W sumie najczęściej obecnie używam ELMA327 który działa z benzyniakami po 2001r. ale w Evoscanie to powinno być to oraz "Oxygen Sensor" którego zapomniałem zaznaczyć.

W Evoscanie śledzenie takich parametrów w czasie rzeczywistym jest mniej wygodne jak np. w Torque gdzie można wybrać rozmiar wskazania i sposób wyświetlania czy to za pomocą wykresu czy wartości liczbowej czy jeszcze inaczej.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 18-04-2016, 11:29   

Fajnie. Dzięki plecho1
W środę to przetestuję i dam znać jakie wyniki mam
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2016, 11:33   

Nie ma za co :) Między innymi według tym wskazaniom powinno się regulować LPG, niestety ale większość gaziarzy tak nie robi tylko wypuszczają auta po samej autokalibracji wolnych obrotów.

[ Dodano: 18-04-2016, 11:58 ]
Tylko strojąc na korekty czy jak będziesz sprawdzał to trzeba to robić kiedy silnik będzie pracował w CL czyli nie można wciskać maksymalnie gazu bo wtedy silnik przechodzi w OL i nie bierze pod uwagę korekt a pracuje na sztywnych mapach. Czy silnik pracuje w CL czy w OL to powinno być sygnalizowane i pewnie w Evoscanie też jest to wyświetlane ale nie mogę znaleźć tego parametru.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 18-04-2016, 12:06   

Jeśli chodzi o LTFT i STFT to u mnie w evoscanie (ver. 2.9.0017) to jest trochę inaczej i wygląda tak:
https://zapodaj.net/16ca93bfc91d7.jpg.html
patrząc na Twoje to powinienem zaznaczyć tylko te+sensory?
https://zapodaj.net/058bbd416f647.jpg.html
No i u mnie jest brak tych "function"...
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2016, 12:19   

Przy V6 masz dwa banki czyli interesują Cię STFT i LTFT w banku 1 i w banku 2 oraz wskazania pierwszych sond lambda z banku 1 i banku 2.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 18-04-2016, 12:22   

Czyli reszty nie zaznaczać i skupić się tylko na tych dwóch czyli będzie to wyglądać tak:
https://zapodaj.net/95b9f7d91eece.jpg.html
A w tym "Function" wpisać coś? (tak jak ty masz?)
Jeszcze takie pytanie co się doczytałem na necie - gdzie sprawdzić czy mam open loop czy closed loop?
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-04-2016, 12:36   

Może zaznacz te co zaznaczyłem na czerwono, tylko nie bierz pod uwagę tych dwóch ostatnich bo się co do nich pomyliłem

Co do tego "Function" to nie bardzo rozumiem, możesz rozwinąć?

[ Dodano: 18-04-2016, 12:37 ]
Sir Stanczyk napisał/a:
Jeszcze takie pytanie co się doczytałem na necie - gdzie sprawdzić czy mam open loop czy closed loop?
W Evoscanie tego nie wiem.
 
 
Sir Stanczyk 
Forumowicz


Auto: Montero Sport 2001 3.0 6v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 186
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 18-04-2016, 12:42   

U Ciebie w tym "function" jest:
(0.1961*x)-25
U mnie tylko "x"
Dobra to na środę/czwartek powinienem mieć jakieś wyniki ;)

PS:
Ale chyba zadzwonię do młodego chłopaczka, który ma lepszy sprzęt od evoscana i dużo lepsze umiejętności ode mnie :) I niech on na to zerknie, bo mimo Twojej i mojej chęci plecho1 nie damy rady się dogadać przez forum, a tylko poważnie zaśmiecamy temat ;)
Już na piątek się umówiłem z tym elektro-programisto-mechanikiem i dam znać o wynikach.
_________________
Były właściciel Carisma 1.6 1999 GL (7lat) - niezawodne
Później inne marki które zawiodły, nawet te niezawodne ;)
Teraz powrót do Mitsubishi :D
Obecnie: Montero Sport 2001 3.0 6v
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.