 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9DI-D] Wysprzęglik w 1.9 DiD |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-05-2016, 13:45
|
|
|
b@rto napisał/a: | Czyli konkretnie jak się przed tym "obronić" - co (awaria której części) to powoduje? |
Tak jak pisałem wcześniej
robertdg napisał/a: | czyli zarówno na wysprzegliku jak i na pompce sprzegla kiedy odbywa sie etap powrotu pedał sprzegla w góre. |
|
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
b@rto
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 63 Skąd: Hołowczyce
|
Wysłany: 22-05-2016, 22:02
|
|
|
robertdg, dziękuję że aktywnie uczestniczysz w tej dyskusji - jeszcze tylko jedno pytanie: jak, zakładając, że wszystko jest szczelne, ten układ się zapowietrza. No przecież jak pracuje tłoczek w jedną i drugą stronę, ale cały czas jest płyn w układzie, jest jego odpowiedni poziom, jest układ szczelny - czym ma się zapowietrzyć. Bo Ty cały czas sugerujesz, że mimo że wszystko będzie szczelne to układ może się zapowietrzyć przy samej zwykłej pracy. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-05-2016, 06:46
|
|
|
Już pisałem, w sytuacji gdy w układzie wytwarza sie podciśnienie, uszczelniacze w pompkach i wysprzeglikach są tak skonstruowane aby sie doszczelniały pod ciśnieniem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-05-2016, 06:58
|
|
|
I kiedy te uszczelniacze są trochę już uszkodzone to jeszcze przy wciskaniu sprzęgła doszczelniają się ale przy powrocie jak napisał robertdg, potrafią zaciągnąć powietrze. Mi to bardziej pasuje do wysprzęglika który jeśli jeszcze jest trochę skorodowany i się delikatnie przycina to możliwe, że jak cofa się pompa zasysając płyn wciąga przez wysprzęglik powietrze gdyż wysprzęglik nie nadąża za pompą. |
|
|
|
 |
mike79
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9DID 09/2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 29 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 28-03-2017, 18:29
|
|
|
Witam Panowie,
moja Carisma DID 102KM właśnie stoi u mechanika i czeka na decyzję.
Pod koniec lutego zaczęło się zapadać sprzęgło. Stary płyn hydrauliczny został wymieniony, układ odpowietrzony i mieliśmy poczekać na reakcję auto. Było dobrze przez parę tygodni, ale w niedzielę znów pedał sprzęgła zaczął się zapadać.
odstawiłem znów do mechanika aby wymienić pompkę sprzęgła, bo podobno przy pierwszej wizycie było podejrzenie, że może puszczać płyn. Dziś usłyszałem, że pompka jest suchutka i nie ma podstaw do jej wymiany i mechanik sugeruje raczej zabrać się za wysprzęglik.
No i teraz moje pytania:
1. Czy pompka też może się zapowietrzać i nie puszczać płynu? I co za tym idzie widziałbym sens spróbować ją wymienić, aby uniknąć wyższych kosztów związanych z wymianą wysprzęglika.
2. Czy można w jakiś sposób zdiagnozować wadliwość pracy wysprzęglika bez ściągania skrzyni, aby się mechanik nie narobił i nie pociągnęło mnie to po kieszeni jeśli się okarze, że on jest ok.
3. Czy w przypadku wadliwości elementów sprzęgła, odpowietrzanie układu dałoby jakąkolwiek, choćby czasową poprawę działania sprzęgła? Dodam, że w ziemie przed pierwszymi objawami usterki i po odpowietrzaniu i wymianie płynu biegi wchodziły bez zarzutu. |
_________________ Mike |
|
|
|
 |
b@rto
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2016 Posty: 63 Skąd: Hołowczyce
|
Wysłany: 29-03-2017, 21:17
|
|
|
Może zadziała, może nie - miałem podobnie, zapowietrzanie się układu i nie wiadomo od czego (z resztą pisałem o tym ciut wyżej). Koniec końców - wstrzyknąłem jakieś 40-50 ml płynu na chama PRZEZ odpowietrznik (tzn. wężyk, spora strzykawka - "żaneta" i luzowanie odpowietrznika). Od maja mam spokój, nie wiem co było powodem wcześniej. Na wszelki wypadek wożę ze sobą ten zestaw.
Jak masz wysprzęglik w skrzyni (ehh przed liftem było na zewnątrz i ktoś "genialny" wpadł na pomysł...) to nie zdiagnozujesz tego bez ściągnięcia skrzyni. Tak mi mówił mechanik. |
|
|
|
 |
mike79
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9DID 09/2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 29 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 03-04-2017, 21:52
|
|
|
facet, który zajął się autem twierdzi, że to może być wysprzęglik (w skrzyni), ale póki co nie podobał mu się jakiś oring, który wymienił i nie podoba mu się przewód łączący pompkę pedału sprzęgła z wysprzęglikiem. Gdzieś podobno na łączeniu sztywnej części rurki z elastyczną częścią jest miejsce gdzie się poluzowało i może się zapowietrzać. Jest pomysł żeby wymienić jeszcze tą rurkę i może problem na dłużej zniknie...
Nie wiem tylko czy ten przewód można normalnie dokupić, czy trzeba szukać na szrocie? |
_________________ Mike |
|
|
|
 |
|
|