Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Wysprzęglik w 1.9 DiD
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-05-2016, 13:45   

b@rto napisał/a:
Czyli konkretnie jak się przed tym "obronić" - co (awaria której części) to powoduje?

Tak jak pisałem wcześniej
robertdg napisał/a:
czyli zarówno na wysprzegliku jak i na pompce sprzegla kiedy odbywa sie etap powrotu pedał sprzegla w góre.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 22-05-2016, 22:02   

robertdg, dziękuję że aktywnie uczestniczysz w tej dyskusji - jeszcze tylko jedno pytanie: jak, zakładając, że wszystko jest szczelne, ten układ się zapowietrza. No przecież jak pracuje tłoczek w jedną i drugą stronę, ale cały czas jest płyn w układzie, jest jego odpowiedni poziom, jest układ szczelny - czym ma się zapowietrzyć. Bo Ty cały czas sugerujesz, że mimo że wszystko będzie szczelne to układ może się zapowietrzyć przy samej zwykłej pracy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-05-2016, 06:46   

Już pisałem, w sytuacji gdy w układzie wytwarza sie podciśnienie, uszczelniacze w pompkach i wysprzeglikach są tak skonstruowane aby sie doszczelniały pod ciśnieniem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-05-2016, 06:58   

I kiedy te uszczelniacze są trochę już uszkodzone to jeszcze przy wciskaniu sprzęgła doszczelniają się ale przy powrocie jak napisał robertdg, potrafią zaciągnąć powietrze. Mi to bardziej pasuje do wysprzęglika który jeśli jeszcze jest trochę skorodowany i się delikatnie przycina to możliwe, że jak cofa się pompa zasysając płyn wciąga przez wysprzęglik powietrze gdyż wysprzęglik nie nadąża za pompą.
 
 
mike79 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9DID 09/2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 29
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-03-2017, 18:29   

Witam Panowie,
moja Carisma DID 102KM właśnie stoi u mechanika i czeka na decyzję.
Pod koniec lutego zaczęło się zapadać sprzęgło. Stary płyn hydrauliczny został wymieniony, układ odpowietrzony i mieliśmy poczekać na reakcję auto. Było dobrze przez parę tygodni, ale w niedzielę znów pedał sprzęgła zaczął się zapadać.
odstawiłem znów do mechanika aby wymienić pompkę sprzęgła, bo podobno przy pierwszej wizycie było podejrzenie, że może puszczać płyn. Dziś usłyszałem, że pompka jest suchutka i nie ma podstaw do jej wymiany i mechanik sugeruje raczej zabrać się za wysprzęglik.
No i teraz moje pytania:
1. Czy pompka też może się zapowietrzać i nie puszczać płynu? I co za tym idzie widziałbym sens spróbować ją wymienić, aby uniknąć wyższych kosztów związanych z wymianą wysprzęglika.
2. Czy można w jakiś sposób zdiagnozować wadliwość pracy wysprzęglika bez ściągania skrzyni, aby się mechanik nie narobił i nie pociągnęło mnie to po kieszeni jeśli się okarze, że on jest ok.
3. Czy w przypadku wadliwości elementów sprzęgła, odpowietrzanie układu dałoby jakąkolwiek, choćby czasową poprawę działania sprzęgła? Dodam, że w ziemie przed pierwszymi objawami usterki i po odpowietrzaniu i wymianie płynu biegi wchodziły bez zarzutu.
_________________
Mike
 
 
b@rto 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 63
Skąd: Hołowczyce
Wysłany: 29-03-2017, 21:17   

Może zadziała, może nie - miałem podobnie, zapowietrzanie się układu i nie wiadomo od czego (z resztą pisałem o tym ciut wyżej). Koniec końców - wstrzyknąłem jakieś 40-50 ml płynu na chama PRZEZ odpowietrznik (tzn. wężyk, spora strzykawka - "żaneta" i luzowanie odpowietrznika). Od maja mam spokój, nie wiem co było powodem wcześniej. Na wszelki wypadek wożę ze sobą ten zestaw.
Jak masz wysprzęglik w skrzyni (ehh przed liftem było na zewnątrz i ktoś "genialny" wpadł na pomysł...) to nie zdiagnozujesz tego bez ściągnięcia skrzyni. Tak mi mówił mechanik.
 
 
mike79 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9DID 09/2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 29
Skąd: wrocław
Wysłany: 03-04-2017, 21:52   

facet, który zajął się autem twierdzi, że to może być wysprzęglik (w skrzyni), ale póki co nie podobał mu się jakiś oring, który wymienił i nie podoba mu się przewód łączący pompkę pedału sprzęgła z wysprzęglikiem. Gdzieś podobno na łączeniu sztywnej części rurki z elastyczną częścią jest miejsce gdzie się poluzowało i może się zapowietrzać. Jest pomysł żeby wymienić jeszcze tą rurkę i może problem na dłużej zniknie...
Nie wiem tylko czy ten przewód można normalnie dokupić, czy trzeba szukać na szrocie?
_________________
Mike
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.