1.8 GDI Auto się dusi |
Autor |
Wiadomość |
MaciejKrK
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 12 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-11-2016, 21:41
|
|
|
Witam Wszystkich.
W mojej Cari mam ten sam problem obroty dochodzą do 2000 i muli.
Kolego MarcinKolo polecam sprawdzić Ciśnienie na pompie WC jest tam regulator plecho1 już wrzucił link z opisami http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213 u mnie problem wygląda tak że po wyczyszczeniu przepustnicy, krokowego falujące obroty się ustabilizowały malutkie między 600 a 700 ale problem pojawił się podczas jazdy 70-90km stałej prędkości przerywał zwalniał przyspieszał (nie równa praca podczas stałej prędkości) Zachciało mi się kombinować zamiast z tym żyć bo było Dobrze mimo to. Postanowiłem wymienić filterek w pompie WC i wyregulować pompę, po wymianie i nauce obrotów stał się Dramat!! obroty które wcześniej opisałem + ewentualne spalanie zaczęło się od 99,9l /100km+po przejechaniu 20km (spalanie 34L+ kontrolka CE wymigałem 11, 56, 64 (nie wiem co to dla 1.8 GDI) i 12-czujnik przepływomierza podczas sprawdzania miernikiem napięcie na trzy pinowej wtyczce na mojej pompie 0,76 a powinno być minimum 3,0 mam załamke
Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co do tego problemu? i i co to za błędy dla naszego GDI |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 01-11-2016, 21:46
|
|
|
11 - oxygen sensor system
56 - abnormal fuel pressure system
64 - alternator FM terminal system
11 to chyba sonda Lambda. 56 - nieprawidłowe ciśnienie paliwa. Ostatni błąd to nie wiem co to. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 02-11-2016, 05:11
|
|
|
Jak podjade do warsztatu to im podpowiem o tym cisnieniu. Tylko czy to sie bada tym samym urzadzeniem co sprawdzali cisnienie w baku ? A czy wyczyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego moglbym zrobic sam ? Bo szczerze mowiac nie jestem obeznany w mechanice a z drugiej strony chcialbym troche zaoszczedzic bo juz sporo kasy stracilem. Moze te bledy juz miales wczesniej i zyles bez swiadomosci ? Ja na szczescie w nieszczesciu mam tylko 56.
PS. Jest w ogóle sens truć dupę mechanikowi o sprawdzenie pompy WC woltomierzem przed wymianą tych dwóch małych filterków ? |
|
|
|
 |
hurt.hurt
Forumowicz
Auto: mitsubsihi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: rumia
|
Wysłany: 02-11-2016, 08:08
|
|
|
tak sprawdz wszystko. |
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 02-11-2016, 08:39
|
|
|
Ale chyba jak filtry są zapchane/niesprawne to i tak będzie błędnie pokazywać. Poczekam jednak i po wymianie jak nie będzie poprawy to im to podsunę, i tak już zamówione. |
|
|
|
 |
MaciejKrK
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 12 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-11-2016, 17:36
|
|
|
MarcinKolo napisał/a: | A czy wyczyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego moglbym zrobic sam ? |
Wiele osób to robi bez problemów w Mitsu to standardowa przypadłość.
MarcinKolo napisał/a: | PS. Jest w ogóle sens truć dupę mechanikowi o sprawdzenie pompy WC woltomierzem przed wymianą tych dwóch małych filterków ? |
To jest 3 minuty pracy. a jeśli ciśnienie się zgadza może wystarczy regulacja bez rozkręcania. |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 03-11-2016, 09:02
|
|
|
Witajcie,
i mnie dopadła niemoc silnika. Dokładnie po zatankowaniu, od razu po 1 km poczułem delikatne szarpnięcia silnika, jakby paliwo nie dochodziło.
Potem coraz częstsze i kontrolka CE. Po 15km całkiem zgasł.
Zaholowałem do domu, chciałem sprawdzić przewody od pompki w baku, czy paliwo podaje.
O dziwo po postoju około 30min, odpalił bez problemu.
Kolejny wyjazd, przejechałem ponad 40km, ale już po około 5km szarpanie i CE powróciło.
Z trudem, ale jakoś dojechałem.
Wczoraj zdechł całkiem po jakichś 13km. I znowu to samo, postał z 20min, odpaliłem i wróciłem do domu. Przez pierwsze 5km grzałem ostro i nawet nie stęknął, a po tych 5km szarpanie powróciło.
Zbadałem błędy, pokazuje błąd 56. Wyjąłem pompkę z baku, paliwo czyste, filtry pompki także. Pompka podłączona na krótko sika paliwem mocnym strumieniem.
Myślałem że to paliwo kiepskie było, ale skoro jedzie kilka km i wszystko ok, to chyba nie paliwo.
Czytam o filterkach pompy WC, ile ich trzeba kupić? Czytałem też kiedyś że są także w każdym wtryskiwaczu.
P.S. Przepustnica czysta, zaglądałem jakiś miesiąc temu. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 03-11-2016, 10:19
|
|
|
Tak, 2 , wyczytałem na innych stronkach.
Piszą także o 2 oringach pod złącza in/out paliwa. Nie wiem czy konieczne, ale jakby chciało cieknąć?
"Part numbers -
O ring- MB554317 2 of these as they are - fuel in and return
Filter - MD619962 And 2 of these (6 if your also doing the injectors)
Only got 2 filters for the pump coming, so going to try Mitsubishi in Cardiff just for fun. " |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 07-11-2016, 08:42
|
|
|
Te filterki nie wchodza w uszczelke a w tym miejscu nie bylo zadnych. Pomocy !
[ Dodano: 07-11-2016, 08:54 ]
Gdzie sie znajduje ten zwrot listwy bo zdjecie zniklo ? |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 08-11-2016, 13:15
|
|
|
U mnie w górnym przyłączu brak filtra - to jest na powrocie.
Filterek natomiast jest w zasilaniu, 10cm ku szybie + 10 w dół licząc od pierwszego przyłącza.
 |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 08-11-2016, 20:40
|
|
|
Bardzo dziwna sytuacja, mechanik tylko sprawdził czy są tam stare filtry i skręcił z powrotem, bo te z allegro nie wchodziły w uszczelkę. Efekt ? Zbiera się bez żadnego przyduszenia. Pojawił się natomiast inny problem, mianowicie moja Cari przy dojeździe np. do krzyżówki lub ronda po wciśnięciu sprzęgła gaśnie, ale nie za każdym razem, po prostu obroty schodzą do zera. W czwartek powrót do warsztatu, co może być tego przyczyną ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-11-2016, 20:43
|
|
|
Akumulator był może odpinany .
Jeśli tak to może warto spróbować nauczyć obrotów . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MarcinKolo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Koło
|
Wysłany: 08-11-2016, 21:25
|
|
|
No zgadza się, był odpinany. Mógłbyś mi powiedzieć czy dałbym radę to zrobić samemu ? Jeśli tak to jak xd Może by się obyło bez "bulenia" |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
|