Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Komputer pokładowy
Autor Wiadomość
kabar 
Forumowicz

Auto: inny
Kraj/Country: Montenegro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 234
Skąd: dokąd
Wysłany: 24-05-2016, 11:44   

mar111cin napisał/a:
W UKP podaje się tylko to, ile litrów gazu przeleci przez 1 sekundę otwartego wtryskiwacza


Zgadza się ale czas wtrysku bierze z wtryskiwaczy benzynowych a nie gazowych. Korekta czasów wtrysku na lpg nie jest liniowa.

UKP doskonałe nie jest....
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-05-2016, 11:53   

Dokładnie - nie jest doskonałe, ale jak na taki algorytm działa bardzo dobrze.

Kalibracja stałej na podstawie sredniej z cyklu mieszanego poprawi dokładność.
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 24-05-2016, 22:56   

zapomniałem, że u mnie korekta jest liniowa ;)
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-05-2016, 23:48   

A jak prins rozwiązał problem z fizyką gazu?
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 24-05-2016, 23:52   

czujnik ciśnienia + korekta na spadek ciśnienia, którą już dobiera sobie sam.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-05-2016, 09:01   

Ale nawet przy stałym ciśnieniu przepływ nie będzie proporcjonalny do PB. Czujnik ciśnienia jest też w polskich sterownikach.

Ja u siebie mam praktycznie stałe ciśnienie, a mimo to mnoznik nie jest proporcjonalny w stałym zakresie.
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 25-05-2016, 09:08   

dokładnie to w prinsie jest :

y=ax+b
czyli zwykła funkcja liniowa, gdzie:
y=wynik do wtryskiwacza
x-czas benzynowego
a-mnożnik ustawiany w programie prins
b-offset ustawiany w programie prins.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-05-2016, 09:13   

A offset też jest liniowy/stały?
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 25-05-2016, 12:27   

Owczar ;)

A i B to są stałe wartości :) dobiera się je tak, żeby komputer Pb nie zmieniał czasów wtrysków niezależnie czy jedziemy na Pb czy na LPG
Uwierz, że to się sprawdza.
Gorzej jakby reduktor był za słaby, to faktycznie wszystko by się pewnie porozjeżdżało i nic by nie szło ustawić.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
maciek_jwp 
Nowy Forumowicz
Maciek_JWP

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 1
Skąd: Gorzów wlkp.
Wysłany: 25-05-2016, 12:37   

witam wszystkich dodalem temat odnosnia swapu silnika w galu z 2.0 na 2,5 moglby ktos to opisac ?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-05-2016, 12:38   

Według mnie mnożnik może być liniowy, ale tylko gdy znana jest z gory charajterystyka pracy wtryskiwaczy - dedykowane to keihin. Zatem sterownik musi mieć zaszyte korekty, inaczej byłaby kicha. Sterowniki uniwersalne mają to do siebie że przebieg mnoznika jest regulowany aby możliwe było użycie różnych wtryskiwaczy. Jestem przekonany że czasy wtrysków Pb i LPG nie mają tych samych proporcji w całym zakresie.

[ Dodano: 25-05-2016, 12:49 ]
Ok. Juz wiem. Prins ma liniowy mnożnik dzięki wtryskiwaczom keihin z liniową charakterystyką. To w zasadzie wszystko wyjaśnia. Ten sterownik może śmigać tylko z tymi wtryskiwaczami. Po założeniu ich do staga będziemy mieli także liniową mapę.
 
 
carlos2710 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 32
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 01-07-2016, 08:45   

Witam
właśnie montuję UKP w swoim Galancie i mam pytanie do osób, które montowały UKP w miejscu seryjnego zegarka i użyły seryjnych przycisków. Chodzi mi konkretnie o to, który nr przewodu na płytce od przycisków odpowiada nr SW1, SW2 i SW3 tj. nr przycisków z kostki od UKP. Będę wdzięczny za odp.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 06-07-2016, 22:09   

carlos2710, wszystko masz opisane w instrukcji.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
carlos2710 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 32
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 07-07-2016, 13:34   

sveno, przyciski, które były przy UKP podłączyłem bez problemu. Chodziło mi o przyciski od standardowego zegarka. Jakoś nie mogę po ścieżkach dojść, który przewód odpowiada któremu przyciskowi, a który to masa.
 
 
ma_ko 
Mitsumaniak

Auto: Outlander '07 XLS 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 66
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 07-07-2016, 15:05   

Nie wiem czy dobry temat, mam nadzieje że tak. Kupiłem niedawno galanta jak w profilu. I mam problem ze świecącą się lampką Check Engine. Nie wiem właściwie od czego zacząć poszukiwania usterki, czy jak kupie takie coś to się czegoś dowiem:

http://allegro.pl/interfe...6103176128.html

albo to:

http://allegro.pl/mitsubi...5680493376.html

dodam jeszcze że w 2 na 10 odpaleń silnika ta lampka gaśnie więc to chyba nie nic poważnego, ale może się mylę...

Może ma to związek z huczącym łożyskiem (chyba ale to temat na inny wątek) z tył?

EDIT: W zasadzie już nie trzeba, kolega pożyczył mi własnie takie coś i w kilka sekund wiem że mam awarie sondy lambda -.-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.