[EAxx] Komputer pokładowy |
Autor |
Wiadomość |
kabar
Forumowicz
Auto: inny
Kraj/Country: Montenegro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 234 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 24-05-2016, 11:44
|
|
|
mar111cin napisał/a: | W UKP podaje się tylko to, ile litrów gazu przeleci przez 1 sekundę otwartego wtryskiwacza |
Zgadza się ale czas wtrysku bierze z wtryskiwaczy benzynowych a nie gazowych. Korekta czasów wtrysku na lpg nie jest liniowa.
UKP doskonałe nie jest.... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-05-2016, 11:53
|
|
|
Dokładnie - nie jest doskonałe, ale jak na taki algorytm działa bardzo dobrze.
Kalibracja stałej na podstawie sredniej z cyklu mieszanego poprawi dokładność. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 24-05-2016, 22:56
|
|
|
zapomniałem, że u mnie korekta jest liniowa |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-05-2016, 23:48
|
|
|
A jak prins rozwiązał problem z fizyką gazu? |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 24-05-2016, 23:52
|
|
|
czujnik ciśnienia + korekta na spadek ciśnienia, którą już dobiera sobie sam. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-05-2016, 09:01
|
|
|
Ale nawet przy stałym ciśnieniu przepływ nie będzie proporcjonalny do PB. Czujnik ciśnienia jest też w polskich sterownikach.
Ja u siebie mam praktycznie stałe ciśnienie, a mimo to mnoznik nie jest proporcjonalny w stałym zakresie. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 25-05-2016, 09:08
|
|
|
dokładnie to w prinsie jest :
y=ax+b
czyli zwykła funkcja liniowa, gdzie:
y=wynik do wtryskiwacza
x-czas benzynowego
a-mnożnik ustawiany w programie prins
b-offset ustawiany w programie prins. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-05-2016, 09:13
|
|
|
A offset też jest liniowy/stały? |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 25-05-2016, 12:27
|
|
|
Owczar
A i B to są stałe wartości dobiera się je tak, żeby komputer Pb nie zmieniał czasów wtrysków niezależnie czy jedziemy na Pb czy na LPG
Uwierz, że to się sprawdza.
Gorzej jakby reduktor był za słaby, to faktycznie wszystko by się pewnie porozjeżdżało i nic by nie szło ustawić. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
maciek_jwp
Nowy Forumowicz Maciek_JWP
Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2016 Posty: 1 Skąd: Gorzów wlkp.
|
Wysłany: 25-05-2016, 12:37
|
|
|
witam wszystkich dodalem temat odnosnia swapu silnika w galu z 2.0 na 2,5 moglby ktos to opisac ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-05-2016, 12:38
|
|
|
Według mnie mnożnik może być liniowy, ale tylko gdy znana jest z gory charajterystyka pracy wtryskiwaczy - dedykowane to keihin. Zatem sterownik musi mieć zaszyte korekty, inaczej byłaby kicha. Sterowniki uniwersalne mają to do siebie że przebieg mnoznika jest regulowany aby możliwe było użycie różnych wtryskiwaczy. Jestem przekonany że czasy wtrysków Pb i LPG nie mają tych samych proporcji w całym zakresie.
[ Dodano: 25-05-2016, 12:49 ]
Ok. Juz wiem. Prins ma liniowy mnożnik dzięki wtryskiwaczom keihin z liniową charakterystyką. To w zasadzie wszystko wyjaśnia. Ten sterownik może śmigać tylko z tymi wtryskiwaczami. Po założeniu ich do staga będziemy mieli także liniową mapę. |
|
|
|
 |
carlos2710
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2012 Posty: 32 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 01-07-2016, 08:45
|
|
|
Witam
właśnie montuję UKP w swoim Galancie i mam pytanie do osób, które montowały UKP w miejscu seryjnego zegarka i użyły seryjnych przycisków. Chodzi mi konkretnie o to, który nr przewodu na płytce od przycisków odpowiada nr SW1, SW2 i SW3 tj. nr przycisków z kostki od UKP. Będę wdzięczny za odp. |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 06-07-2016, 22:09
|
|
|
carlos2710, wszystko masz opisane w instrukcji. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
carlos2710
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 '02
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2012 Posty: 32 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: 07-07-2016, 13:34
|
|
|
sveno, przyciski, które były przy UKP podłączyłem bez problemu. Chodziło mi o przyciski od standardowego zegarka. Jakoś nie mogę po ścieżkach dojść, który przewód odpowiada któremu przyciskowi, a który to masa. |
|
|
|
 |
ma_ko
Mitsumaniak
Auto: Outlander '07 XLS 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 66 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 07-07-2016, 15:05
|
|
|
Nie wiem czy dobry temat, mam nadzieje że tak. Kupiłem niedawno galanta jak w profilu. I mam problem ze świecącą się lampką Check Engine. Nie wiem właściwie od czego zacząć poszukiwania usterki, czy jak kupie takie coś to się czegoś dowiem:
http://allegro.pl/interfe...6103176128.html
albo to:
http://allegro.pl/mitsubi...5680493376.html
dodam jeszcze że w 2 na 10 odpaleń silnika ta lampka gaśnie więc to chyba nie nic poważnego, ale może się mylę...
Może ma to związek z huczącym łożyskiem (chyba ale to temat na inny wątek) z tył?
EDIT: W zasadzie już nie trzeba, kolega pożyczył mi własnie takie coś i w kilka sekund wiem że mam awarie sondy lambda -.- |
|
|
|
 |
|