Galant Avance Czarna Perła by komarsnk |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-10-2015, 09:57
|
|
|
Już dokładnie nie pamiętam bo to dawno temu było
Wyczyscilem plaster miodu rozpuszczalnikiem. Trochę nakropilem samego maf i lekko przedmuchalem. Ogólnie jest delikatny i trzeba uważać, ale nie powinno my się nic stać. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-10-2015, 11:06
|
|
|
mati_z napisał/a: | Wczoraj jeszcze zauważyłem, że zanim się rozgrzeje i przełączy na gaz to jest taki jaki jakby dołek w przyspieszeniu w zakresie 1000-1500 obr/min |
Czyli masz bardzo podobne objawy do opisywanych tutaj przez kilku userów
Owczar napisał/a: | Już dokładnie nie pamiętam bo to dawno temu było
Wyczyscilem plaster miodu rozpuszczalnikiem. Trochę nakropilem samego maf i lekko przedmuchalem. Ogólnie jest delikatny i trzeba uważać, ale nie powinno my się nic stać. |
Ja bym to czyścił bezdotykowo szprajem do czyszczenia egr, gaźników i przepustnic. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 02-10-2015, 17:18
|
|
|
mati_z napisał/a: | mjsystem, komarsnk, macie jakieś dowody czy powtarzacie mity? Tak odkręcacie w domu kuchenkę gazową przy temperaturze 25 stopni to też Wam gluty lecą?
Taką temperaturę ustawił mi kumpel "gazownik" i jest w porządku. Jeśli temperatura byłaby zbyt niska to wystąpiłoby szarpanie na gazie, a takich problemów nie zaobserwowałem | Minimum, to 35 stopni. I to minimum, a nie optimum. Zapłacisz, za nowy reduktor, bo padnie Ci membrana w reduktorze, to się dowiesz dlaczego masz za niską temperaturę. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-10-2015, 17:30
|
|
|
Co gazownik,to inne zdanie.Ja w poprzednim galu miałem instalację od nowości auta,która przełączała się sekundę po odpaleniu.Co prawda była to instalacja drugiej generacji,ale z parownikiem nie było problemów.Tak że nie wiadomo komu wierzyć |
_________________
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-10-2015, 13:57
|
|
|
Dobra - na zewnątrz 7 a Coolant temp=21 więc czujnik do wymiany. Jak na złość jak nie wpiąłem się do logowania to marudził na zimno... Ostatnio zauważyłem, że lubi przymulić po zmianie biegu z 1 na 2 na zimno przy lekko wciśniętym gazie (jak to zwykle na zimno). Może faktycznie skrzynia za zimno już nie pracuje dobrze... Zrobię jeszcze rest i zobaczę co się będzie działo. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-10-2015, 17:01
|
|
|
A mój jak na razie nie przymula, mimo, że rano tylko +3 st. C. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-10-2015, 17:33
|
|
|
Pięknie - teraz już wiem dlaczego mi ścina jedną oponę delikatnie od zewnatrz. Jednak nie przez zbieżność ale przez to, że z tej strony auto stoi prawie 3cm wyżej
Przy okazji wymiany sanek muszę zrobić generalny przegląd zawiasu z tyłu i przełożę jednak na próbę sprężyny z sedana... |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-10-2015, 17:56
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Pięknie - teraz już wiem dlaczego mi ścina jedną oponę delikatnie od zewnatrz | Myślałem, że przez ten 2 pinowy czujnik temperatury |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-10-2015, 20:29
|
|
|
Żeby temp silnika i otoczenia była równa, auto musiałoby postać ze 3 dni. Ja bym tak pochopnie czujnika nie zmieniał. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-10-2015, 20:34
|
|
|
Owczar napisał/a: | Żeby temp silnika i otoczenia była równa, auto musiałoby postać ze 3 dni. Ja bym tak pochopnie czujnika nie zmieniał. |
Myślałem, że 15 godzin przez noc jak postoi to temperatury się jednak zbliżą do siebie - aż takie dużej różnicy by chyba nie było. Niemniej jak znajdę chwilę to posprawdzam go jeszcze wg manuala. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-10-2015, 20:45
|
|
|
To jest spora pojemność cieplna. Jak zostawiam na noc garnek rosołu to na drugi dzień po pracy nie ma jeszcze temp pokojowej. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 05-10-2015, 14:33
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Ostatnio zauważyłem, że lubi przymulić po zmianie biegu z 1 na 2 na zimno przy lekko wciśniętym gazie (jak to zwykle na zimno). Może faktycznie skrzynia za zimno już nie pracuje dobrze... | To nie skrzynia. Na 100%. Bez zmiany biegu jest to samo.... |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-10-2015, 19:12
|
|
|
Owczar napisał/a: | To jest spora pojemność cieplna. Jak zostawiam na noc garnek rosołu to na drugi dzień po pracy nie ma jeszcze temp pokojowej. |
OK - dziś zrobiłem loga i lekko przymuliło po zmianie biegu - może coś będzie widać.
Ja jeszcze muszę dokładnie sprawdzić wskazania TPS bo coś dziwne te wartości tutaj pokazuje. Pytanie: czy przy maks. wciśniętym pedale gazu ma pokazywać 100%
Sprawa 2: czy taka fasolka jak poniżej jest w jakikolwiek sposób naprawialna?

To jest od strony łba śruby - od nakrętki jest OK - druga strona też OK, tylko ta jedna
Nie da się na tym poprawnie ustawić zbieżności co nie?
Sprawa 3: zamieniłem dziś sprężyny z amorkami na te z sedana bo jednak za wysoko stał.
Teraz znowu stoi koszmarnie nisko...
Tzn. może nie koszmarnie ale to jest wysokość z pełną butlą LPG i połową baku beny. Jak wsiądzie jedna osoba i coś jest w bagażniku to opona się chowa...
Sprężyny podobno stosunkowo nowe (chyba max 5 lat?). U was też tak się zachowuje? :/ |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 09-10-2015, 20:39
|
|
|
Tps nie pokaże 100%. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-10-2015, 23:52
|
|
|
Galant był uziemiony 4 dni :/
Urwana prowadnica tylnego zacisku, którego kiedyś nie mogłem właśnie odkręcić
Więc od zakupu (ponad 2 lata) nie zaglądałem do tylnych prowadnic...
Przyłożyłem więc klucz udarowy z nadzieją że coś się uda wytłuc... Akurat na następny dzień miałem zlecenie i potrzebowałem auta no nic - jakoś przeżyłem jazdę Renault Clio I Rocket Edition
Jarzmo zamówione od kolegi jacek11, który w zasadzie mi je podarował (dzięki wielkie!!)
Było z przedlifta, po konsultacjach w dziale technicznym miało pasować... i tak było
Niemniej trochę się obawiałem bo wygląda nieco inaczej od poliftowego - z lewej przedlift, z prawej polift:
  
Po złożeniu wszystko ładnie pasuje |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
|