Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Outlander Turbo LPG
Autor Wiadomość
starzec 00 
Forumowicz

Auto: outlander l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2019
Posty: 31
Skąd: Puławy
Wysłany: 15-01-2021, 23:13   

Od dłuższego czasu jeżdżę z wpiętym w gniazdo OBD ELM-em 327 (zdarza się kasowanie 420 i 170).
Jakiś czas temu został odpięty akumulator celem podładowania po ponownym podpięciu zanikły wskazania spalania i zasięgu.Dzisiaj czytam temat idę odpinam ELM-a i wskazania powróciły.Jeżdżąc na gazie kilometrów przybywa a w baku benzyny nie ubywa za jakiś czas zacznie pipczeć alarm małego zasięgu a w baku pełno.Tak,że jeżdżącym na gazie zasięg do niczego nie jest potrzebny.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-01-2021, 15:39   

Jeśli zdarza się błąd P0170 to radzę zająć się instalacją lub jej regulacją bo niewłaściwa mieszanka (a tego dotyczy ten błąd) może spowodować wypalenie gniazd zaworowych i zaworów.
 
 
Chris79 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2021
Posty: 6
Skąd: Łańcut
Wysłany: 23-01-2021, 15:59   

Po wyciągnięciu bezpiecznika od sterownika gazu (wcześniejszym wyłączeniu centralki gazu co nie wystarczy), przejechałem niecały kilometr i wskazania zużycia benzyny i zasięgu powróciły :-) więc żadne uszkodzenie w aucie a zmieniona rezystancja układu, sterownik STAG w sobie wiadomy sposób blokuje komputer pokładowy.
Człowiek ze STAG powiedział, że trzeba wlutować rezystor o wartości 68 ohm w przewody emulatora wtryskiwacza benzyny nr 1 i powinno to załatwić sprawę.
 
 
ogrodnikmat 
Forumowicz

Auto: outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 31
Skąd: skierniewice
Wysłany: 07-02-2021, 09:07   

witam. mam problem z gazem w OT1.. instalacja stagowska roczna, z taką go kupiłem niestety u mnie nie ma warsztatu staga i zaprowadziłem do gazownika u którego inne samochody naprawiałem i wcześniej było ok. z OT1 sobie nie poradził. Diagnoza walnięty jakiś czujnik bo nie chciał jeździć na gazie. po wymianie dobrze pomogła naprawa ale pozmieniał mapy swoje ustawienia i teraz jest problem z wystrojeniem, czasem czkawki dostanie ale stały problem jest na wyższych obrotach na trasie 4 bieg i 5 tyś obrotów już nie przyśpiesza, a na 5 4tyś obrotów szarpie przerywa. gazownik głównie na brc pracuje i umył teraz ręce... może ktoś ma jakiś dobry namiar na gazownika w regionie łódź warszawa żeby go wystroić..???
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-02-2021, 10:17   

Najlepiej poszukaj lub spytaj w regionalnym, choć tam ciężko o nowe wpisy :doubt: .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29762&start=0
Ewentualnie tutaj:
https://lpg-forum.pl/lodzkie-t17777.html
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 07-02-2021, 13:28   

ogrodnikmat, udaj się na Toruńską 31 w Warszawie. Strojenie będzie z AFR i na takie się umawiaj. Do tego czasu zalecam jazdę na benzynie lub unikanie dużych obciążeń silnika na lpg.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
ogrodnikmat 
Forumowicz

Auto: outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 31
Skąd: skierniewice
Wysłany: 13-02-2021, 07:18   

dzięki już umówiony na toruńską bardzo miły Pan w czwartek regulacja... pozdrawiam
 
 
RX4mm 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 18
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 15-02-2021, 12:03   

A czy gdzieś w okolicy Płocka może jest jakiś gazownik.
A do ELM 327 jaki macie programik.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-02-2021, 19:29   

W Płocku nie mam znajomych Outlanderowców. Proponuję zapytać na lpg.forum.

Co do ELMa ja używam Torque.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 01-02-2022, 12:48   

Problem mam. Może ktoś będzie umiał pomóc, bo chcę uniknąć wymiany wszystkiego po kolei w instalacji.

Komp: KME Nevo
Wtryski: LPG Tech Yeti+
Reduktor: KME Twin

A zaczęło się od regenaracji reduktora. Zużył się, rozszczelnił, puszczał płyn chłodzący i gaz, to dostał serwis. Nie wiem, czy może to mieć związek, czy czysty przypadek czasowy. Strojenie, itd. zrobione.

Było parę dni spokoju i się coś musiało obrazić. Objaw mam taki, że w zasadzie regularnie jak auto się nagrzewa, zanim osiągnie temperaturę roboczą, to tak jakby je zaczynało zalewać. Ale także po dłuższej równej jeździe typu 30 km po krajówce 90 km/h, czyli na totalnie ciepłym aucie. Korekta krótkoterminowa sobie szaleje, albo leci na stałe na -25%, albo ząbkuje między -25% a 0%. Auto mocniej dymi, traci moc, zapłon wypada. Raz tylko na pierwszym cylindrze, raz na wszystkich. Przejście na benzynę likwiduje problem momentalnie. Czasem problem się trzyma przez kilkanaście kilometrów, czasem tylko 500 metrów.

Screeny:
https://drive.google.com/file/d/1JfZd13YJ7unKkBzeZcqtyAyAKFgJvuqq/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1rpxSlstQMtAHAlxBdpCbJARz5qOpPRTB/view?usp=sharing

Logika by wskazywała któryś wtryskiwacz gazowy, ale jakoś nie bardzo chce się któryś podać dobrowolnie do wymiany. Jak sobie jeżdżę z interfejsem i przerzucam cylindry na benzynę, to najczęściej wyrzucenie jakichkolwiek dwóch cylindrów na benzynę jednocześnie załatwia problem. Nie ważne w jakiej kombinacji. Mogę wyrzucić 1 i 2 albo tak samo 3 i 4 jednocześnie i zaczyna jechać normalnie.

Po drodze był wymieniony map sensor, jako podejrzany. 6 dni był spokój, 7 wróciło wszystko stopniowo. Ale musiałby to być straszny pech chyba, żeby nowy map sensor tak szybko padł. Jeśli tak, to co go psuje?

Reduktor może mieć na to wszystko jakiś wpływ?
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2022, 13:01   

tościk, Mam zupełnie inny silnik i auto, ale miałem już przejścia z map sensorem.

Nie wiem, co za czujnik wsadziłeś.

Miałem problem z doładowaniem. Przyczyn było kilka, ale między innymi wadliwy okazał się również map sensor.
Wymieniłem czujnik na zamiennik NTK i wyeliminowałem dodatkową, fizyczną usterkę związaną z przeładowaniem. Okazało się, że po krótkim czasie (2-3 dni) komp wywalił mi błąd czujnika. Wymieniłem go po raz kolejny, tym razem na nowy oryginalny Boscha (wg nr. katalogowego). Wszystko działa teraz bez zarzutu.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 01-02-2022, 13:07   

Wpadł taki jak był, KME CCT6, więc żadnych wynalazków nie stosowałem. Dla pewności - pisałem o map sensorze na instalacji LPG. Poza wypadaniem zapłonu żadnych błędów komputer auta mi nie sadzi. Komputer od LPG również milczy.

Tak żeby doprecyzować - świece w porządku, jedna wątpliwa cewka wymieniona na sprawną. Wygląda to typowo na problem z instalacją LPG.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-02-2022, 13:20   

Korekty ujemne świadczą o zbyt bogatej dawce.
A może jest coś nie tak z kompem LPG i czasem na LPG załącza wtryski benzynowe. Dla testu wyjmij bezpiecznik pompy paliwa. Przydał by się też oscyloskop z jazdy z problemem z programu od LPG.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 02-02-2022, 08:44   

tościk napisał/a:
Wygląda to typowo na problem z instalacją LPG.


Ewidentnie go zalewa paliwem. Ja bym jednak sprawdził reduktor, bo wydaje mi się, że może ma za duże ciśnienie? Wypadałoby podjechać do gazownika na kontrolę. Nie sądzę, że wtryski nagle się skończyły i leją :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-02-2022, 10:31   

W@sio napisał/a:
Ja bym jednak sprawdził reduktor
pierwszy podejrzany, skoro było coś robione
a nie masz podglądu jakie ciśnienie daje reduktor? - skoro MAP od gazu jest, to powinien ładnie to pokazać - bez i pod obciążeniem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.