Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:52 |
Outlander Turbo LPG |
Autor |
Wiadomość |
starzec 00
Forumowicz
Auto: outlander l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2019 Posty: 31 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 15-01-2021, 23:13
|
|
|
Od dłuższego czasu jeżdżę z wpiętym w gniazdo OBD ELM-em 327 (zdarza się kasowanie 420 i 170).
Jakiś czas temu został odpięty akumulator celem podładowania po ponownym podpięciu zanikły wskazania spalania i zasięgu.Dzisiaj czytam temat idę odpinam ELM-a i wskazania powróciły.Jeżdżąc na gazie kilometrów przybywa a w baku benzyny nie ubywa za jakiś czas zacznie pipczeć alarm małego zasięgu a w baku pełno.Tak,że jeżdżącym na gazie zasięg do niczego nie jest potrzebny. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-01-2021, 15:39
|
|
|
Jeśli zdarza się błąd P0170 to radzę zająć się instalacją lub jej regulacją bo niewłaściwa mieszanka (a tego dotyczy ten błąd) może spowodować wypalenie gniazd zaworowych i zaworów. |
|
|
|
 |
Chris79
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2021 Posty: 6 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 23-01-2021, 15:59
|
|
|
Po wyciągnięciu bezpiecznika od sterownika gazu (wcześniejszym wyłączeniu centralki gazu co nie wystarczy), przejechałem niecały kilometr i wskazania zużycia benzyny i zasięgu powróciły więc żadne uszkodzenie w aucie a zmieniona rezystancja układu, sterownik STAG w sobie wiadomy sposób blokuje komputer pokładowy.
Człowiek ze STAG powiedział, że trzeba wlutować rezystor o wartości 68 ohm w przewody emulatora wtryskiwacza benzyny nr 1 i powinno to załatwić sprawę. |
|
|
|
 |
ogrodnikmat
Forumowicz
Auto: outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 31 Skąd: skierniewice
|
Wysłany: 07-02-2021, 09:07
|
|
|
witam. mam problem z gazem w OT1.. instalacja stagowska roczna, z taką go kupiłem niestety u mnie nie ma warsztatu staga i zaprowadziłem do gazownika u którego inne samochody naprawiałem i wcześniej było ok. z OT1 sobie nie poradził. Diagnoza walnięty jakiś czujnik bo nie chciał jeździć na gazie. po wymianie dobrze pomogła naprawa ale pozmieniał mapy swoje ustawienia i teraz jest problem z wystrojeniem, czasem czkawki dostanie ale stały problem jest na wyższych obrotach na trasie 4 bieg i 5 tyś obrotów już nie przyśpiesza, a na 5 4tyś obrotów szarpie przerywa. gazownik głównie na brc pracuje i umył teraz ręce... może ktoś ma jakiś dobry namiar na gazownika w regionie łódź warszawa żeby go wystroić..??? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 07-02-2021, 13:28
|
|
|
ogrodnikmat, udaj się na Toruńską 31 w Warszawie. Strojenie będzie z AFR i na takie się umawiaj. Do tego czasu zalecam jazdę na benzynie lub unikanie dużych obciążeń silnika na lpg. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
ogrodnikmat
Forumowicz
Auto: outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 31 Skąd: skierniewice
|
Wysłany: 13-02-2021, 07:18
|
|
|
dzięki już umówiony na toruńską bardzo miły Pan w czwartek regulacja... pozdrawiam |
|
|
|
 |
RX4mm
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2020 Posty: 18 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 15-02-2021, 12:03
|
|
|
A czy gdzieś w okolicy Płocka może jest jakiś gazownik.
A do ELM 327 jaki macie programik. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 15-02-2021, 19:29
|
|
|
W Płocku nie mam znajomych Outlanderowców. Proponuję zapytać na lpg.forum.
Co do ELMa ja używam Torque. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 01-02-2022, 12:48
|
|
|
Problem mam. Może ktoś będzie umiał pomóc, bo chcę uniknąć wymiany wszystkiego po kolei w instalacji.
Komp: KME Nevo
Wtryski: LPG Tech Yeti+
Reduktor: KME Twin
A zaczęło się od regenaracji reduktora. Zużył się, rozszczelnił, puszczał płyn chłodzący i gaz, to dostał serwis. Nie wiem, czy może to mieć związek, czy czysty przypadek czasowy. Strojenie, itd. zrobione.
Było parę dni spokoju i się coś musiało obrazić. Objaw mam taki, że w zasadzie regularnie jak auto się nagrzewa, zanim osiągnie temperaturę roboczą, to tak jakby je zaczynało zalewać. Ale także po dłuższej równej jeździe typu 30 km po krajówce 90 km/h, czyli na totalnie ciepłym aucie. Korekta krótkoterminowa sobie szaleje, albo leci na stałe na -25%, albo ząbkuje między -25% a 0%. Auto mocniej dymi, traci moc, zapłon wypada. Raz tylko na pierwszym cylindrze, raz na wszystkich. Przejście na benzynę likwiduje problem momentalnie. Czasem problem się trzyma przez kilkanaście kilometrów, czasem tylko 500 metrów.
Screeny:
https://drive.google.com/file/d/1JfZd13YJ7unKkBzeZcqtyAyAKFgJvuqq/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1rpxSlstQMtAHAlxBdpCbJARz5qOpPRTB/view?usp=sharing
Logika by wskazywała któryś wtryskiwacz gazowy, ale jakoś nie bardzo chce się któryś podać dobrowolnie do wymiany. Jak sobie jeżdżę z interfejsem i przerzucam cylindry na benzynę, to najczęściej wyrzucenie jakichkolwiek dwóch cylindrów na benzynę jednocześnie załatwia problem. Nie ważne w jakiej kombinacji. Mogę wyrzucić 1 i 2 albo tak samo 3 i 4 jednocześnie i zaczyna jechać normalnie.
Po drodze był wymieniony map sensor, jako podejrzany. 6 dni był spokój, 7 wróciło wszystko stopniowo. Ale musiałby to być straszny pech chyba, żeby nowy map sensor tak szybko padł. Jeśli tak, to co go psuje?
Reduktor może mieć na to wszystko jakiś wpływ? |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2022, 13:01
|
|
|
tościk, Mam zupełnie inny silnik i auto, ale miałem już przejścia z map sensorem.
Nie wiem, co za czujnik wsadziłeś.
Miałem problem z doładowaniem. Przyczyn było kilka, ale między innymi wadliwy okazał się również map sensor.
Wymieniłem czujnik na zamiennik NTK i wyeliminowałem dodatkową, fizyczną usterkę związaną z przeładowaniem. Okazało się, że po krótkim czasie (2-3 dni) komp wywalił mi błąd czujnika. Wymieniłem go po raz kolejny, tym razem na nowy oryginalny Boscha (wg nr. katalogowego). Wszystko działa teraz bez zarzutu. |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 01-02-2022, 13:07
|
|
|
Wpadł taki jak był, KME CCT6, więc żadnych wynalazków nie stosowałem. Dla pewności - pisałem o map sensorze na instalacji LPG. Poza wypadaniem zapłonu żadnych błędów komputer auta mi nie sadzi. Komputer od LPG również milczy.
Tak żeby doprecyzować - świece w porządku, jedna wątpliwa cewka wymieniona na sprawną. Wygląda to typowo na problem z instalacją LPG. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-02-2022, 13:20
|
|
|
Korekty ujemne świadczą o zbyt bogatej dawce.
A może jest coś nie tak z kompem LPG i czasem na LPG załącza wtryski benzynowe. Dla testu wyjmij bezpiecznik pompy paliwa. Przydał by się też oscyloskop z jazdy z problemem z programu od LPG. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 02-02-2022, 08:44
|
|
|
tościk napisał/a: | Wygląda to typowo na problem z instalacją LPG. |
Ewidentnie go zalewa paliwem. Ja bym jednak sprawdził reduktor, bo wydaje mi się, że może ma za duże ciśnienie? Wypadałoby podjechać do gazownika na kontrolę. Nie sądzę, że wtryski nagle się skończyły i leją |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-02-2022, 10:31
|
|
|
W@sio napisał/a: | Ja bym jednak sprawdził reduktor | pierwszy podejrzany, skoro było coś robione
a nie masz podglądu jakie ciśnienie daje reduktor? - skoro MAP od gazu jest, to powinien ładnie to pokazać - bez i pod obciążeniem |
|
|
|
 |
|