Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
28-05-2007, 17:07
[EAxx] Manualna skrzynia biegów ciężko wchodzą biegi
Autor Wiadomość
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 21-05-2015, 23:18   

Zawsze można gdzieś kupić short shifter ;)
Hugo.
Ja tez mam se 2.0 w manualu z przebiegiem ponad 200tys i biegi mogę wrzucać palcem, nigdy sie nie zdazylo żebym w jakiś bieg ie trafił, po skierowaniu lewarka na odpowiednia pozycje mam wrażenie jakby coś go zasysało ;) oczywiście oprócz 1biegu do którego u mnie trzeba prawie sie zatrzymać
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-05-2015, 15:12   

Shockwave napisał/a:
biegi mogę wrzucać palcem, nigdy sie nie zdazylo żebym w jakiś bieg ie trafił,

To prawda :mrgreen:
Shockwave napisał/a:
po skierowaniu lewarka na odpowiednia pozycje mam wrażenie jakby coś go zasysało

Oooo jest cos takiego :mrgreen:
Shockwave napisał/a:
oczywiście oprócz 1biegu do którego u mnie trzeba prawie sie zatrzymać

Jak wolno sie toczy to wchodzi bez problemu ale to zależy od skrzyni w jakiej jest kondycji i jaki jest olej zalany
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 22-05-2015, 19:28   

Hugo napisał/a:
milo, nie mam i nie będę mieć Galanta w manualu :D . Znajomi mają, min. jeden, który ma SE 2,0 w manualu z prawdziwym przebiegiem niecałych 120 000 km, skrzynia cichutka itp., ale ta "precyzja" zmiany biegów, hmm... :wink:


a poprzedni 2.0 miałeś w automacie ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-05-2015, 20:36   

marcinzam napisał/a:
a poprzedni 2.0 miałeś w automacie ?
Tak.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 26-05-2015, 23:33   

Shockwave napisał/a:
Zawsze można gdzieś kupić short shifter ;)
Hugo.
dokladnie. tylko czy skrzynia wytrzyma tempo zmiany biegow na shorcie.

Shockwave napisał/a:
Ja tez mam se 2.0 w manualu z przebiegiem ponad 200tys i biegi mogę wrzucać palcem
w moim tez. Ba, w poprzednim bylo 300 tys km i skrzynia pracowala nic nie gorzej.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
John24 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 03 M\T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 162
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-05-2015, 00:01   

A co ma short shifter do zywotnosci skrzyni? :D Wlasnie takowy orginalny short shifter MMC posiadam w swoim galancie i jezdzi sie poprostu lepiej i wygodniej. Skrzyni predzej zaszkodzi pierdniecie slonia w poludniowej azji niz short shifter to poprostu gadzet ktory ma poprawic jakosc jazdy
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 27-05-2015, 06:42   

Jak zakładałem do poprzedniego samochodu to gość który mi sprzedawał shiftera powiedział ze jeśli będę mielił lewarkiem na chama jak szalony i robił wyścigi na każdych światłach to synchronizatory mogą dostać po dupie. Calibra przelatała z tym wynalazkiem ponad 70tys i nic sie nie stało
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 27-05-2015, 08:29   

John24 napisał/a:
A co ma short shifter do zywotnosci skrzyni?
A to, że bieg wrzucany jest z dużo większą prędkością i synchronizator ma co robić. A synchronizator dwójki w skrzyni galanta ledwo wyrabia na zwykłym shifterze.

Shockwave napisał/a:
Calibra przelatała z tym wynalazkiem ponad 70tys i nic sie nie stało
Nie to forum.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 27-05-2015, 08:57   

Witek vel Mysza napisał/a:
John24 napisał/a:
A co ma short shifter do zywotnosci skrzyni?
A to, że bieg wrzucany jest z dużo większą prędkością i synchronizator ma co robić. A synchronizator dwójki w skrzyni galanta ledwo wyrabia na zwykłym shifterze.

Shockwave napisał/a:
Calibra przelatała z tym wynalazkiem ponad 70tys i nic sie nie stało
Nie to forum.


Przecież te skrzynie są też w EVO, modowanym VR2 i żyją przy 280 KM wiec nie róbmy tragedii. W EVO jedynie zdaje się są inne łożyska na wałku sprzęgłowym
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 27-05-2015, 14:31   

sampler napisał/a:
żyją przy 280 KM wiec nie róbmy tragedii
A co ma 280 koni do żywotności skrzyni z shortem? Mowa o zapinaniu biegów, a nie przenoszeniu sił przez zapięte już biegi.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 27-05-2015, 14:51   

sampler napisał/a:
Przecież te skrzynie są też w EVO, modowanym VR2 i żyją przy 280 KM wiec nie róbmy tragedii. W EVO jedynie zdaje się są inne łożyska na wałku sprzęgłowym

Prawie taka sama skrzynia na wałku pośrednim są łozyska stożkowe , hyundai ma prawie taka sama skrzynie i wiele innych i jezdzą :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 27-05-2015, 21:02   

a na wałku sprzęgłowym EVO co ma w tej skrzyni? stożek czy kulkowe?
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-06-2015, 12:51   

Witek vel Mysza napisał/a:
John24 napisał/a:
A co ma short shifter do zywotnosci skrzyni?
A to, że bieg wrzucany jest z dużo większą prędkością i synchronizator ma co robić.
Shifter zwiększa prędkość, ale zmniejsza siłę. A to właśnie od siły, z jaką tuleja przesuwna naciska na synchronizator, zależy trwałość tego ostatniego.
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 12-08-2015, 16:32   

dwa miesiące temu zakupiłem olej do skrzyni 2 butelki po 0.94 L takie coś:
http://motorsport.2brally.pl/pl/mt-90.html
dopiero później dowiedziałem się, że do skrzyni wchodzi ponad 2 litry więc postanowiłem dokupić kolejną butelkę, i tak po dwóch miesiącach zakupiłem także redline 75w90 z tym, że coś takiego:
http://motorsport.2brally.pl/pl/75w90.html
teraz pytanie do was, dolać tę trzecią butelkę tzn. te 200-300ml tego drugiego czy wymieniać w sklepie na poprawn? Na jednym specyfikacja GL-4 na drugim GL-5;GL-6 ?

[ Dodano: 13-08-2015, 13:34 ]
orientuję się ktoś Panowie czy można mieszać te dwa oleje ze sobą?
Cz y lepiej ponieść koszty podwójnej przesyłki ok 40zł i mieć święty spokój?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-08-2015, 13:45   

Cytat:
Na jednym specyfikacja GL-4 na drugim GL-5;GL-6

Do skrzyni galanta przewidziany jest gl-4
Na forum 3000 gt mieszają oleje i właśnie redline z jeszcze jakimś o różnych parametrach ale gl ten sam
bialyjayz napisał/a:
Cz y lepiej ponieść koszty podwójnej przesyłki ok 40zł i mieć święty spokój?

Jasne i spokojny sen :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.