Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning? (silnika)
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 16-09-2016, 09:09   

Fragu napisał/a:
jeżdżą auta z 6a13 (Galanty i Colt(y)) na innym ECU - niby z japońskiej wersji. Daje to niby 180KM.

Też o tym czytałem ze ECU japan ma wiecej mocy... trzeba by sprawdzić u nich na aukcjach ile mocy mają tam galanty z takimi silnikami. Być moze sa to wersję poza Japonie i nie na Europę.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
telewizoor 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Jurków/Kraków
Wysłany: 16-09-2016, 09:45   

Na pewno da się coś zrobić z tego silnika bo 160KM z 2.5l to jest bardzo średni wynik. Tylko pytanie za jakie pieniądze :mrgreen: Można założyć głowicę DOHC z 6a13tt albo DOHC MIVEC z 6a12(fto) tyle że podobno wtedy tłoki zderzają się z zaworami :lol: Jest filmik na YT z 6a13 n/a DOHC. Ale jakie to daje przyrosty tego nie wie nikt.
_________________

 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-09-2016, 11:23   

Aktualnie mam cały wydech 2.5" i silnik wystrojony (teraz tylko 98). Problem jest taki, że nie da się zrobić dużych zmian dla AFR i kąta zapłonu, gdyż po 5k obrotów pojawia się spalanie stukowe. Padła propozycja, aby mocniej przepchać wydech, czyli zmodyfikować kolektory wydechowe od silnika na 2,5" i wepchnąć je w 3". Koszty rosną.

Konstruktorzy pozbyli się spalania stukowego poprzez zalanie silnika paliwem. :|

Jak znajdę chwilę wolnego czasu, to podskoczę na hamownię i zobaczę, jakie zmiany. :) Później zaktualizuję też post o Mitsu - jest kilka zmian. :D
 
 
Bloody_G 
Mitsumaniak
głodny wiedzy

Auto: Galant 2.5 v6 6a13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2016
Posty: 39
Skąd: Luszkówko
Wysłany: 16-09-2016, 21:40   

zanim zakupiłem mitsubishi miałem różnej maści hondy i przy ostatniej pojawił się plan montażu kompresora Eaton m62. plany nie doszły do skutku części do montażu, auta dawca i biorca i swap b18c4 zostały sprzedane. pojawił się Galant który całkiem dobrze jedzie. ale szybko 120kw też okazało się nie wystarczające. i przyznam że zacząłem znowu myśleć o kompresorze. na YouTube gdzieś mi mignął nawet film z Rosji o 6a13 + kompresor wystrojonym na około 250km. rozmawiałem z kilkoma osobami które zakładają turbo i kompresory i ktoś rzucił że w 2.5 n/a nie ma to sensu bo dół jest wiele słabszy niż ten w 6a13tt. Jednak zacząłem czytać temat prac (danino88) przy Julii i gdzieś między wierszami w temacie przewinęło się że dół 6a13 i 6a13tt jest dokładnie ten sam i może służyć jako część zamienna podmieniając miedzy tymi swapami bez obaw o to że któryś jest słabszy i nie wytrzyma. to skoro dół wytrzyma.... pojawia się kolejne pytanie. czy seryjne głowice wytrzymają?? czy seryjne wałki wystarczą?? czy ssacy od 6a13tt jest kompatybilny plug&play do 6a13?? Nie wiadomo mi nic o tym żeby jeździł po Polsce galant 2.5 v6 z kompresorem... i chętnie stał bym się właścicielem pierwszego. tak jak jeden z niewielu a może jedyny jeżdżę na 19-tkach (to nie moje słowa ale kilka osób tak się wypowiedziało) :P
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-09-2016, 21:43   

Przecięż góra 6A13 a 6A13TT jest całkiem inna
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bloody_G 
Mitsumaniak
głodny wiedzy

Auto: Galant 2.5 v6 6a13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2016
Posty: 39
Skąd: Luszkówko
Wysłany: 16-09-2016, 21:49   

a gdyby tak nie ingerować bezpośrednio w sprężanie a dawkę paliwa i powietrza? dolot zimnego powietrza w połączeniu z Twoim wydechem madluke, może dać ciekawe efekty :) przydało by się zhamować Twoje autko ciekaw jestem wyniku :wink: :?:

[ Dodano: 16-09-2016, 21:53 ]
robertdg
góra tak. ale głowice osadzone są tak samo na bloku czy są jakieś różnice konstrukcyjne w blokach? :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.