Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Klocki / tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 06-04-2016, 10:19   

alojso napisał/a:
No ale ja osobiście brałbym jednak TRW, które są na allegro 70 zł tańsze :)


Ja teraz na przodzie mam TRW - strasznie piszczą przy hamowaniu (przez pół roku było OK. - po zimie coś im się stało).
_________________
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 06-04-2016, 11:25   

To koniecznie sprawdź czy coś się do hamulców nie dostało, miałem kiedyś taki przypadek że też piszczało, długo to ignorowałem, a potem się okazało że pomiędzy klocek a tarczę wpadł kamyczek, który ostro porył tarczę :/
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 06-04-2016, 12:44   

alojso napisał/a:
To koniecznie sprawdź czy coś się do hamulców nie dostało, miałem kiedyś taki przypadek że też piszczało, długo to ignorowałem, a potem się okazało że pomiędzy klocek a tarczę wpadł kamyczek, który ostro porył tarczę :/


OK. Będę zmieniał gumy to i tak przesmarujemy i przeczyścimy prowadnice.
_________________
 
 
michalch 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0DI-D, Passat 1.8T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 27
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 08-05-2016, 22:09   

rezon napisał/a:
Mnie blaszka (sygnalizator akustyczny - :mrgreen: - nawet w Octavii za pół ceny Outka mam czujnik elektryczny) ocierała o tarcze już od ok. 36kkm. Ale jak popatrzyłem to jeszcze coś tam klocka było, więc jeździłem w trasy bez wymiany i dociągnęło do mojego felernego przeglądu 40kkm. Tylko dźwięk ocierającego o tarczę metalu był denerwujący.


Kolego chciałem dopytać o ten tzw. "czujnik" - czy ta blaszka obciera obciera podczas jazdy? bo u mnie pojawił się ten delikatny pisk podczas jazdy (słychać go tylko w hali garażowej) i znika podczas hamowania. Zakładam, że to ta blaszka i jutro mam zamiar sprawdzić hamulce, ale chciałbym już dzisiaj wiedzieć z czym mam do czynienia:)
_________________
Pozdrawiam

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 09-05-2016, 11:57   

michalch napisał/a:
bo u mnie pojawił się ten delikatny pisk podczas jazdy (słychać go tylko w hali garażowej) i znika podczas hamowania.
to raczej nie to. Blaszkę słychać podczas hamowania. Pewnie coś Ci wleciało między klocek a tarczę albo klocek nie odbija dobrze.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 09-05-2016, 12:17   

wymieniłem tarcze i klocki przód/ferodo/ niestety piszczą jak cholera podczas hamowania w środkowej fazie. wszystko wyczyszczone , nowe blaszki montażowe,smar do hamulców nałożony . Do tej pory stosowałem klocki TRW i pastę miedziana , chyba wrócę do miedzi i zobaczę czy coś się zmieni/ wiem ze smar miedziany nie odpowiedni ale u mnie był stosowany i było ok/ jak nie pomoże nowe klocki:(:(
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 09-05-2016, 17:13   

smar nie ma nic do rzeczy - piszczą Ci przecież klocki
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 09-05-2016, 17:56   

Procedurę dotarcia klocków wykonałeś?
 
 
michalch 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0DI-D, Passat 1.8T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 27
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 09-05-2016, 18:41   

rezon napisał/a:
michalch napisał/a:
bo u mnie pojawił się ten delikatny pisk podczas jazdy (słychać go tylko w hali garażowej) i znika podczas hamowania.
to raczej nie to. Blaszkę słychać podczas hamowania. Pewnie coś Ci wleciało między klocek a tarczę albo klocek nie odbija dobrze.


No właśnie dziwne to, wzmaga się kiedy hamulce są ciepłe i do tego słychać to tylko w przednim kole od strony kierowcy. Z kolei gdyby klocek nie odbijał jak trzeba to auto by hamowało podczas toczenia, a tego też nie czuć. No nic w czwartek umówiłem się na sprawdzenie.
_________________
Pozdrawiam

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 09-05-2016, 22:15   

michalch napisał/a:
Z kolei gdyby klocek nie odbijał jak trzeba to auto by hamowało podczas toczenia, a tego też nie czuć.
nie ma bata abyś poczuł słabo odbijający klocek. Możesz co najwyżej sprawdzić temperaturę felg prawa/lewa czy się znacząco nie różni, ale to "średni" test
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 09-05-2016, 23:26   

rezon napisał/a:
smar nie ma nic do rzeczy - piszczą Ci przecież klocki

pasta zmniejsza podobno piski- drgania jakie powstają miedzy klockiem a cylinderkiem
procedura "docierania " wykonana, oszczędzanie i delikatne hamowanie przez 100km
klocki do O2 USA są innego typu /kształtu też/ mają blaszki nakładane na klocek od strony cylinderka, ferodo nie maja warstwy antypiskowej , do tej pory stosowałem klocki TRW te miały warstwę antypiskowa ale był problem z nałożeniem owych blaszek .przesmaruję miedziowym i zobaczę czy pomoże.
kolejna spraw -automat koła sa napędzane w czasie stania/ pozycja D/ a hamulce trzymają tarcze, powolne puszczanie hamulca powoduje tarcie i odgłos chrobotu przez chwilę, podobnie przy hamowaniu - czy wy też tak macie??
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-05-2016, 09:08   

rozbierz po prostu i sprawdź. Nie nakładaj pasty miedzianej, bo część hamulców jest z Al i niepotrzebnie będziesz robił ogniwo. Jak nie masz nakładek antywibracyjnych to możesz nałożyć nieco pasty na tył klocków, ale nie miedzianej. Piszczą klocki o tarcze, a nie o tłoczek.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
andrzejGb 
Forumowicz

Auto: www
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 207
Skąd: aaaaaa
Wysłany: 12-05-2016, 15:51   

zastosowałem paste do zacisków K2 na tylną powierzchnie klocka jak widać nie pomaga ale znalazłem cos takiego

2. Liqui Moly Kupferpaste 0,1l pasta miedziana (nr kat. 7150360)
Pasta miedziana. Do zabezpieczenia i smarowania części maszyn pracujących przy wysokich obciążeniach. Do konserwacji części maszyn po demontażu i długotrwałej eksploatacji. Produkt odporny na wysoką temperaturę, na gorącą i słoną wodę.
Tłumi drgania, wytrzymuje duży nacisk stykowy, niweluje ewentualne piski podczas hamowania.

Zastosowanie:
Nanieść dokładnie cienką warstę pasty na tylną ściankę płytki nośnej klocka hamulcowego, w miejscu styku z czołową powierzchnią tłoczka lub z powierzchnią oporową zacisku hamulcowego. Unikać kontaktu warstwy ciernej klocka z pastą! Dotyczy to głównie warstwy czołowej jak i powierzchni bocznych klocka!

Opakowanie: tuba 100 ml.
?????
 
 
michalch 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0DI-D, Passat 1.8T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 27
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 12-05-2016, 16:58   

rezon napisał/a:
michalch napisał/a:
Z kolei gdyby klocek nie odbijał jak trzeba to auto by hamowało podczas toczenia, a tego też nie czuć.
nie ma bata abyś poczuł słabo odbijający klocek. Możesz co najwyżej sprawdzić temperaturę felg prawa/lewa czy się znacząco nie różni, ale to "średni" test


Diagnoza niestety trochę dała po kieszeni:/ konieczna wymiana klocków i tarcz (na tarczach głębokie wrzery, wszystko jeszcze oryginalne). Komplet z przodu wymieniony i piski się skończyły. Dzięki za pomoc, pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam

 
 
jurellas 
Forumowicz


Auto: outlander 2008 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: SBL
Wysłany: 23-05-2016, 13:03   

Dzisiaj mój mechanik wymienił komplet tarcz z klockami na przód - textar.
Powiada że klocki są miękkie i brudzą troszkę tarcze, żeby też następnych klocków nie zmieniać na inne bo zrobią ścieżki na tarczach i mogą przy tym popiskiwać.
Nie wiem nie znam się czas pokaże :-/ Przy okazji nasmarował w należyty sposób też tylne zaciski,podciągnął ręczny - całość stówa i w moim przypadku ze cztery lata daj Boże spokoju.
_________________
126p,Zastava,126p,Golf,126p,Wartburg,125p,Polonez,Taunus,Punto,Croma,Vectra,Astra,Frontera,Audi,Jimny,Outlander :) 1986-20015 Zabudowa miśka - http://forum.karawaning.p...-nasza-salonka/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.