[EA5A/W 2.5] Wibracje nadwozia tylko przy przyśpieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
Lukaszdzi
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VIII 2,5 V6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2017 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-01-2019, 18:37
|
|
|
Wtrącę 3 grosze do tematu przegubów w galancie 2,5.
Jak kupiłem auto wibrowało podle w zakresie 80-120 wręcz roznosiło budę na kawałki. Kupiłem używaną długą półośkę przy okazji wymiany skrzyni biegów. O temacie zapomniałem na jakiś czas.
Pewnego pięknego letniego dnia wyprzedzając z przyczepką coś się rozleciało i zaczęło bardzo mocno wibrować autem przy przyspieszaniu więc podejrzenie padło na rozwalony przegub. Kupiłem więc na allegro jakiś firmy BERG za +-150zeta. Diagnoza oczywiście przegub uszkodzony bo był lekko wyrobiony w środku ale przy okazji wymieniony został jakiś klips trzymający półośkę w piaście - jak się potem zacząłem domyślać tylko to się wtedy uszkodziło.
Na przegubie BERG oczywiście wibracje dalej występowały no ale przecież przegub jest nowy więc wymieniłem wahacze które miały luzy, swożnie.
Potem kupiłem za kolejne 150zeta przegub od Pana polecanego tu na forum, dzwoniłem zamówić pytałem czy to z febesta no tak oczywiście. Po wymianie na ten pseudo febest zaczęło drgać jeszcze bardziej w zakresie 80-120 więc miałem trop że to przegub. Przy okazji nie polecam kupowania tych przegubów bo to śmietnik.
Z braku pomysłu zapakowałem tą używkę oryginał co była w aucie od początku i pomimo że jest lekko wyrobiona w środku jest idealnie żadnych drgań.
Poza tym jak ktoś chce przegub z Febesta, który prawdopodobnie będzie działał poprawnie można go znaleźć na tej stronie:
https://shop.febest.eu/inner-joint-24x41x27-0411-ea.html
Kupując wahacze dowiadywałem się że można ten przegub dostać tutaj na zamówienie:
https://e-pajero.pl/
Od Pana bodajże Marka polecanego na forum kupiłem raz i niestety przegub od niego to ściema bo Febest kosztuje 4 stówy a nie 150zł. Nie polecam bo drga na długiej półośce. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-01-2019, 09:43
|
|
|
Lukaszdzi napisał/a: | przy okazji wymieniony został jakiś klips trzymający półośkę w piaście | nie ma czegoś takiego, półoś jest do piasty wkładana na wielowypust i skręcana śrubą, nic więcej |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10700 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-01-2019, 11:33
|
|
|
Przypadek nie mój ale zapytam: znajomy wymienił skrzynie manualną i przeguby wewnętrzne zostały w skrzyni, przełożył same półośki...
Czy inna połoska sparowana moze wibrować? czy ilość smaru ma znaczenie?
CO się stanie jak wrócę do oryginału... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-01-2019, 14:16
|
|
|
Marcino, no jasne, że może, bo każdy używany kielich przegubu jest zużyty w jakimś stopniu i dopasowany do krzyżaka. Ilość smaru też ma znaczenie, w V6bpowinno być z tego co pamiętam 170-180g smaru na przegub. |
|
|
|
 |
Lukaszdzi
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VIII 2,5 V6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2017 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-01-2019, 20:44
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Lukaszdzi napisał/a: | przy okazji wymieniony został jakiś klips trzymający półośkę w piaście | nie ma czegoś takiego, półoś jest do piasty wkładana na wielowypust i skręcana śrubą, nic więcej |
Masz rację. Może chodziło o klips trzymający przegub ten ze zdjęcia z Febesta. Nie ogarniam do końca półosiek bo nigdy tego jeszcze nie rozbierałem : ). |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-01-2019, 10:08
|
|
|
jest taki sprężynujący drucik na końcu, wchodzący do przegubu - wyraźnie jest zaznaczone, że za każdym razem trzeba go wymienić
przy wsadzaniu jest stożek, ale od środku, przy wybyjaniu przegubu już nie ma i drut się niszczy... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10700 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-01-2019, 12:42
|
|
|
Hugo napisał/a: | Marcino, no jasne, że może, bo każdy używany kielich przegubu jest zużyty w jakimś stopniu i dopasowany do krzyżaka. Ilość smaru też ma znaczenie, w V6bpowinno być z tego co pamiętam 170-180g smaru na przegub. |
Bede regenerował tą skrzynię teraz. Myślisz ze powrót do oryginału ma sens? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-01-2019, 13:55
|
|
|
Jak wiesz w obu rekinach zamieniłem przeguby stronami, dałem smar jak należy i drgania zlikwidowałem - w sedanie niema całkowicie a w kombi połowicznie, potem zmieniłem przegub na dłuższej półosi, ale to nic nie dało.
Więc generalnie jeśli zostaną na swoich miejscach to będę pracować jak dotychczas - na pewno nie zredukują problemów a mogą nasilić. Jak zamienisz to jest sens. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10700 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-01-2019, 14:52
|
|
|
ori skrzynia jest u mnie w garazu razem z kielichami.
Jak bedziemy ją zakłądać to mysle zeby zostawić ori kielichy i nie zamieniać ich stronami. Napewno nie pogorszymy skoro teraz nie jest idealnie. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 06-01-2020, 01:16
|
|
|
Hugo napisał/a: |
[ Dodano: 08-02-2017, 11:10 ]
Hugo napisał/a: | Jest zamiennik febest | mam u siebie i jest OK (zrobione ok. 8 tkm od września 2016) |
Czy te przeguby Febest działają? |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-01-2020, 14:25
|
|
|
migro napisał/a: | Czy te przeguby Febest działają? | Potwierdzam, że tak. Brak wibracji. |
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 06-01-2020, 21:57
|
|
|
Dzięki.
Jeszcze jedno pytanko
Czy to ten: Febast 0411-EA?
Pozdrawiam. |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
ViBeZ
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 113 Skąd: Radom
|
Wysłany: 06-03-2020, 14:14
|
|
|
Ktoś wie gdzie kupić te przeguby wewnętrzne Febesta? Jak dobrze rozumiem temat do Gala 2,5 2002r. tiptronic potrzebuje te na 27 zębów? Na alledrogo takich nie ma 🤷♂️ chyba że innych producentów. Wymieniać od razu oba czy sie bawić w sprawdzanie która strona pomoże? 🤨 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-03-2020, 19:37
|
|
|
ViBeZ, tak, masz 27 zębów do skrzyni biegów. Niestety z tego co wiem febest z niewiadomego powodu wycofał się z produkcji kulkowych przegubów wewnętrznych do Galanta i znowu robi tripody |
|
|
|
 |
ViBeZ
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 113 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-03-2020, 21:40
|
|
|
to mnie teraz zbiłeś z tropu. To jaki zamiennik warto kupić żeby sprawy nie pogorszyć i sie nie rozczarować po paru tyś km? ? Mam w sumie tylko lekkie drżenie podczas przyśpieszania głównie przy ruszaniu lub większym obciążeniu typu wzniesienia itd. ale irytuje mnie to. Wole mieć wszystko 100 % sprawne. |
|
|
|
 |
|