Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wibracje nadwozia tylko przy przyśpieszaniu
Autor Wiadomość
Lukaszdzi 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII 2,5 V6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-01-2019, 18:37   

Wtrącę 3 grosze do tematu przegubów w galancie 2,5.

Jak kupiłem auto wibrowało podle w zakresie 80-120 wręcz roznosiło budę na kawałki. Kupiłem używaną długą półośkę przy okazji wymiany skrzyni biegów. O temacie zapomniałem na jakiś czas.

Pewnego pięknego letniego dnia wyprzedzając z przyczepką coś się rozleciało i zaczęło bardzo mocno wibrować autem przy przyspieszaniu więc podejrzenie padło na rozwalony przegub. Kupiłem więc na allegro jakiś firmy BERG za +-150zeta. Diagnoza oczywiście przegub uszkodzony bo był lekko wyrobiony w środku ale przy okazji wymieniony został jakiś klips trzymający półośkę w piaście - jak się potem zacząłem domyślać tylko to się wtedy uszkodziło.

Na przegubie BERG oczywiście wibracje dalej występowały no ale przecież przegub jest nowy więc wymieniłem wahacze które miały luzy, swożnie.

Potem kupiłem za kolejne 150zeta przegub od Pana polecanego tu na forum, dzwoniłem zamówić pytałem czy to z febesta no tak oczywiście. Po wymianie na ten pseudo febest zaczęło drgać jeszcze bardziej w zakresie 80-120 więc miałem trop że to przegub. Przy okazji nie polecam kupowania tych przegubów bo to śmietnik.

Z braku pomysłu zapakowałem tą używkę oryginał co była w aucie od początku i pomimo że jest lekko wyrobiona w środku jest idealnie żadnych drgań.

Poza tym jak ktoś chce przegub z Febesta, który prawdopodobnie będzie działał poprawnie można go znaleźć na tej stronie:

https://shop.febest.eu/inner-joint-24x41x27-0411-ea.html

Kupując wahacze dowiadywałem się że można ten przegub dostać tutaj na zamówienie:

https://e-pajero.pl/

Od Pana bodajże Marka polecanego na forum kupiłem raz i niestety przegub od niego to ściema bo Febest kosztuje 4 stówy a nie 150zł. Nie polecam bo drga na długiej półośce.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-01-2019, 09:43   

Lukaszdzi napisał/a:
przy okazji wymieniony został jakiś klips trzymający półośkę w piaście
nie ma czegoś takiego, półoś jest do piasty wkładana na wielowypust i skręcana śrubą, nic więcej
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10700
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-01-2019, 11:33   

Przypadek nie mój ale zapytam: znajomy wymienił skrzynie manualną i przeguby wewnętrzne zostały w skrzyni, przełożył same półośki...

Czy inna połoska sparowana moze wibrować? czy ilość smaru ma znaczenie?
CO się stanie jak wrócę do oryginału...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21942
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-01-2019, 14:16   

Marcino, no jasne, że może, bo każdy używany kielich przegubu jest zużyty w jakimś stopniu i dopasowany do krzyżaka. Ilość smaru też ma znaczenie, w V6bpowinno być z tego co pamiętam 170-180g smaru na przegub.
 
 
Lukaszdzi 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII 2,5 V6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-01-2019, 20:44   

Krzyzak napisał/a:
Lukaszdzi napisał/a:
przy okazji wymieniony został jakiś klips trzymający półośkę w piaście
nie ma czegoś takiego, półoś jest do piasty wkładana na wielowypust i skręcana śrubą, nic więcej


Masz rację. Może chodziło o klips trzymający przegub ten ze zdjęcia z Febesta. Nie ogarniam do końca półosiek bo nigdy tego jeszcze nie rozbierałem : ).
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-01-2019, 10:08   

jest taki sprężynujący drucik na końcu, wchodzący do przegubu - wyraźnie jest zaznaczone, że za każdym razem trzeba go wymienić
przy wsadzaniu jest stożek, ale od środku, przy wybyjaniu przegubu już nie ma i drut się niszczy...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10700
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-01-2019, 12:42   

Hugo napisał/a:
Marcino, no jasne, że może, bo każdy używany kielich przegubu jest zużyty w jakimś stopniu i dopasowany do krzyżaka. Ilość smaru też ma znaczenie, w V6bpowinno być z tego co pamiętam 170-180g smaru na przegub.

Bede regenerował tą skrzynię teraz. Myślisz ze powrót do oryginału ma sens?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-01-2019, 13:55   

Jak wiesz w obu rekinach zamieniłem przeguby stronami, dałem smar jak należy i drgania zlikwidowałem - w sedanie niema całkowicie a w kombi połowicznie, potem zmieniłem przegub na dłuższej półosi, ale to nic nie dało.
Więc generalnie jeśli zostaną na swoich miejscach to będę pracować jak dotychczas - na pewno nie zredukują problemów a mogą nasilić. Jak zamienisz to jest sens.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10700
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-01-2019, 14:52   

ori skrzynia jest u mnie w garazu razem z kielichami.
Jak bedziemy ją zakłądać to mysle zeby zostawić ori kielichy i nie zamieniać ich stronami. Napewno nie pogorszymy skoro teraz nie jest idealnie.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 06-01-2020, 01:16   

Hugo napisał/a:


[ Dodano: 08-02-2017, 11:10 ]
Hugo napisał/a:
Jest zamiennik febest
mam u siebie i jest OK (zrobione ok. 8 tkm od września 2016)


Czy te przeguby Febest działają?
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21942
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-01-2020, 14:25   

migro napisał/a:
Czy te przeguby Febest działają?
Potwierdzam, że tak. Brak wibracji.
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 06-01-2020, 21:57   

Dzięki.
Jeszcze jedno pytanko
Czy to ten: Febast 0411-EA?
Pozdrawiam.
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
ViBeZ 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 113
Skąd: Radom
Wysłany: 06-03-2020, 14:14   

Ktoś wie gdzie kupić te przeguby wewnętrzne Febesta? Jak dobrze rozumiem temat do Gala 2,5 2002r. tiptronic potrzebuje te na 27 zębów? Na alledrogo takich nie ma 🤷‍♂️ chyba że innych producentów. Wymieniać od razu oba czy sie bawić w sprawdzanie która strona pomoże? 🤨
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21942
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-03-2020, 19:37   

ViBeZ, tak, masz 27 zębów do skrzyni biegów. Niestety z tego co wiem febest z niewiadomego powodu wycofał się z produkcji kulkowych przegubów wewnętrznych do Galanta i znowu robi tripody
 
 
ViBeZ 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 113
Skąd: Radom
Wysłany: 07-03-2020, 21:40   

:| to mnie teraz zbiłeś z tropu. To jaki zamiennik warto kupić żeby sprawy nie pogorszyć i sie nie rozczarować po paru tyś km? ? Mam w sumie tylko lekkie drżenie podczas przyśpieszania głównie przy ruszaniu lub większym obciążeniu typu wzniesienia itd. ale irytuje mnie to. Wole mieć wszystko 100 % sprawne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.