[II 2.0 DID] Klocki / tarcze hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 05-04-2017, 16:37
|
|
|
Hugo, wg mnie jednak za małe...i za cienkie;) |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
_Porter_
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2017 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-04-2017, 16:44
|
|
|
Po czym poznać że hamulce stoją (szczególnie tylne) bo jak patrzę na swoje tarcze z tyłu (są od nowości) to mam wrażenie że niewiele razy były w użyciu |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-04-2017, 18:38
|
|
|
Fragu napisał/a: | Hugo, wg mnie jednak za małe...i za cienkie;) | Większe i cięższe auta mają mniejsze na średnicy tarcze i w ogóle się nie gną, bo są grubsze, min. 26 mm. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-04-2017, 21:45
|
|
|
_Porter_ napisał/a: | Po czym poznać że hamulce stoją (szczególnie tylne) bo jak patrzę na swoje tarcze z tyłu (są od nowości) to mam wrażenie że niewiele razy były w użyciu | najłatwiej po rdzy. Jak dobrze pracują to tarcza jest równo starta i ładnie błyszczy na powierzchni pracującej. Sprawdź od środka - u mnie z zewnątrz było OK, ale wewnętrzna strona miała tylko wąski pasek widocznej stali. Reszta to rudy kolor |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
pardziak
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 100 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-04-2017, 00:06
|
|
|
Fragu napisał/a: | pardziak, zwykłe Brembo i zwykłe Ferodo wg mnie wypadają gorzej niż Textar obecnie.
Trzeba przeczyścić prowadniczki zacisków, przesmarować je specjalną pastą, sprawdzićstan wszystkich gumek, sprawdzić tłoczek, przeczyścić powierzchnie styku, przesmarować pastą do tłoczków hamulcowych, sprawdzić blaszki trzymające klocki - przeczyścić je.
Nic trudnego, ale trzeba dać sobie czas i sumiennie to zrobić.
W Outku najlepiej 2 razy w roku, minimum to raz - zaciski przód i tył. |
to jeszcze kilka rzeczy jakiś środków użyć do smarowania... czy dociągać śruby kluczem dynaamometrycznym tak jak nakazuje instrukcja...i czy wciskając tłok trzeba nim kręcić tak jak wskazuje instrukcja czy najlepiej mocno wcisnąć i po temacie |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 06-04-2017, 07:08
|
|
|
- ate plastilube - do prowadnic
- ate bremszylinder-paste - do tłoczków
Tłoczek wciskasz normalnie. Śruby najlepiej dociągnąć kluczem dynamometrycznym, ale jeśli zrobisz to bez, a z wystarczającą siłą będzie okej |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
pardziak
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 100 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-04-2017, 09:39
|
|
|
Fragu dziękuje ... a jeszcze pytanie a tarcze i klocki TRW dobre czy za dużo kombinuję brać textara |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 06-04-2017, 13:36
|
|
|
pardziak, bierz Textara Z tańszych opcji ma ostatnio bardzo dobre opinie. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
_Porter_
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2017 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-04-2017, 15:30
|
|
|
Od końca oryginalnych jestem na klockach TRW - dają radę, poza jedną wadą - od jakiegoś czasu piszczą jak zarzynane świnie |
|
|
|
 |
slonik1983
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 170KM 2WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2016 Posty: 10 Skąd: Przyszowice
|
Wysłany: 23-05-2017, 10:51
|
|
|
Zamierzam zmienić tarcze i klocki. 20tyś km temu założony został komplet ATE i się nie sprawdził - bicie przy hamowaniu. już raz tarcze były toczone ale pomogło tylko na parę kilometrów. zastanawiam się nad zestawem Brembo (tarcza+klocek). Co myślicie na ten temat? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23-05-2017, 20:29
|
|
|
najpierw napraw tylne hamulce - prawdopodobnie zacinają się i dlatego przód leci w przyspieszonym tempie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 24-05-2017, 10:46
|
|
|
ja mam u siebie zestaw TRW i po 30tyś/km puki co spisuje się dobrze nie widać jakiegoś dużego z użycia |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-05-2017, 14:34
|
|
|
U mnie od wymiany tylnych klocków - przednie leciały wszystkie w podobnym tempie (20kkm). Pomogła na to zmiana serwisu z ASO na "garaż". Dopiero tam zobaczono dziewiczą rdzę od wewnętrznej strony tylnych tarcz po ich wymianie oczywiście w ASO. Wymieniając komplet serwis nie zadał sobie trudu czyszczeniem, a kolejne 3 przeglądy w ASO jakoś nikt nie zauważył potrzeby serwisu hamulców tylnych, za to wszyscy widzieli konieczność wymiany klocków i tarcz z przodu. "garażowcy" już na jeździe próbnej przed przeglądem stwierdzili chyba coś jest nie tak z tylnymi hamulcami, oględziny tylko potwierdziły pierwsze wrażenie, a wymiana i czyszczenie tyłu rozwiązało problem z przodem. IMHO rzeczywiste sprawdzenie, a najlepiej czyszczenie prowadnic tylnych klocków w Outkach II i III jest obowiązkowe przy każdym przeglądzie. Ale rzeczywiste, a nie tylko odhaczenie pozycji na liście jak robiły to dwa różne ASO Mitsu. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|